PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Kanoforum succes verhalen
Kanoforum: Algemeen
gepost door: Rocky op 28/11/06 21:59
OK, laat ze maar horen die succesverhalen

De mijne zijn:

Kanoforum.nl
Het begon allemaal met de branding-afspraken met de oudgedienden Nova-Carib, Noukje, Timmie en Stephen.
Daarna een steeds groter groeiende groep peddelaars leren kennen, voornamelijk in de branding.
Echter ook een Rurtrippie met eerste ontmoeting van Martijn en Thomas.
Tochtje op de Faux met de club van Jona...
En als absoluut hoogtepunt de kanoforum parknplay trip van 2005.

Maar er zijn nog andere kayakforums:
Boatertalk, waar het allemaal mee begon:
Wilko leren kennen en via Nigel die er ook op zat een eerste ontmoeting in de Ardennen.
Met Wilko nog weekendje Vltava gedaan.
Met Nigel nog een week in Slovenie, NOT!, Oostenrijk gedaan. Met beide heerschappen nog Rur, Erft en Rijn gedaan.
Via dezelde kanalen nog met Karsten tevergeefs) op zoek gegaan naar de fameuze Welle in Mantinghausen.

Via Rolph zijn forum nog vaarafspraken gemaakt, al heb ik Rolph zelf op de ouderwetse manier leren kennen. Ja, het bestaat nog; op het water.

Via het dragorossi forum nog bij Ritsert in Le Havre gelogeerd en gepeddeld.

En dan de meest recente succesverhalen via oudegediende boatertalk:
- Ben lid gemaakt van de Florida paddle gang die ik indirect heb helpen opstarten. En dat allemaal doordat ik peddelmaatjes zocht voor mijn bezoek aan Florida deze zomer.
- Heb een gratis DVD toegestuurd gekregen van Clive van Cliveseye.com "for all your years of support" aldus Clide. Waar het enthousiast posten over 's mans filpjes al niet goed voor is

En het moge gezegd worden; White Noise is wederom een pareltje!

En nu zijn mijn vingers moe...

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Stephen op 01/12/06 19:40
Ja dus...
gepost door: Shtinky_puddin op 01/12/06 23:44
een simpel UP was voldoende geweest hoor, als ik forum-etiquette goed begrijp
gepost door: Wilko op 06/12/06 22:09
OK, je hebt er om gevraagd, Ralph! :-)

Eens even kijken...

Via Rec.Boats.Paddle en Boatertalk, Soulboater en Kanoforum online een hoop mensen leren kennen, wat resulteerde in:

-Via RBP een ontmoeting in Breda met Eric Princen en zijn verloofde, een Amerikaan met Nederlandse grootouders, die later Boatertalk opzette.

-Een avondje uit in Eindhoven met een Canadees die ik via RBP kende.

-Een etentje met een Amerikaan die vlakwater voer, en die toevallig voor een meeting in Eindhoven was.

-Een paar lui die ik op de kanobeurs ontmoette na een afspraak via RBP (o.a. Michiel Verhoef). Met Michiel en wat mensen van de Genneper Molen naar Oostenrijk geweest. Ook nog eens een tochtje op erg hoog water op de boven-Rur gedaan (ten little indians... :-) ).

-Een zoektocht in de V.S. naar het lichaam van Scott Bristow, iemand die ik dagelijks meermalen sprak, erg goed kende maar nooit had ontmoet. Tijdens die (vijfweekse) trip naar de VS heb ik tientallen mensen ontmoet die ik weliswaar al lang online kenden maar nooit had ontmoet. Heftige reuni op Scott's memorial service gehad met erg veel vrienden van RBP die van overal af waren gereisd naar Georgia, oa Eric Princen die drie dagen vanuit Colorado had gereden. Zes huwelijksaanzoeken van Amerikaanse RBP dames gekregen. Toenmalig vriendinnetje via RBP leren kennen...

-Zes weekse kanovakantie in de VS, waarbij ik elke paar dagen aan andere kanoers werd "doorgegeven" zodat ik de meeste klassiekers in het zuid-oosten van de VS kon varen. Veel mensen ontmoet die ik al lang online kende. Trip naar Colorado gemaakt om Eric Princen een paar dagen te zien en samen te gaan varen. Aan het begin een vlakwater tochtje gemaakt met een hele groep kanoers, waaronder bijna uitsluitend RBP'ers.

-Een aantal tochtjes met RBP'er en Duitse vaarder Andreas Zimmer en zijn dochter gemaakt. Kende hem via RBP en had hem zelfs in de VS ontmoet, maar nooit geweten dat hij het was tot hij terug naar Europa verhuisde en contact met mij opnam.

-Amerikaan Myron Buck (aka riverman op RBP) kwam vanuit Israel een weekendje naar Antwerpen, hem opgehaald voor een middag, een stukje op de Dommel gevaren, in het zwembad met werplijnen gespeeld en eskimoteren geoefend en weer terug gebracht naar Antwerpen.

-Open boater Steve Frazier via andere RBP'er leren kennen en uitgenodigd om samen in de Alpen te gaan varen. Het was ongelofelijk waar hij in zijn canadees vanaf stuiterde! Twee keer een week met hem in Europa doorgebracht.

-Een aantal vakanties in Frankrijk en Spanje met een kudde Engelsen die ik via Chris en Jez (Rec.Boats.Paddle) leerde kennen. Vakantie georganiseerd in Frankrijk met Engelsen, Amerikanen en Nederlanders, waarvan ik de meeste mensen via Rec.Boats.Paddle en Boatertalk had leren kennen.

-Twee weken met open boaters Steve Frazier, Jim Michaud en een paar andere vaarders allerlei leuke beken in het noordoosten van de Appalachian bergen gevaren.

-Scott, een Amerikaan via BT ontmoet die we in Aken op hebben gepikt (had hij enkele uren in de trein voor moeten reizen vanuit Noord Duitsland), met hem de Irreler Wasserfaelle gevaren en weer terug op de trein gezet.

-Krefelder Christian Stommel via RBP leren kennen, en met hem en consorten een paar tochtjes in de Ardennen gevaren. Later een paar keer een week vakantie in de Alpen mee gehad.

-In zuid Duitsland een Amerikaan opgepikt die ik al jaren via RBP kende, een hoog water run op de Rissbach met hem gevaren. Bleek dat hij al jaren AKC lid was, en hij kende het Rissbach kloofje ook wel... toch iets te hoog voor mijn smaak!

-Met een vriend van Christian Stommel (via RBP) drie weken naar Griekenland geweest om te varen.

-Met Amerikaanse kanovaarster Sandy (via gezamelijke vriend van RBP) een leuke dag in Amsterdam gehad.

-Mirian Oyhus uit Noorwegen komt een jaar in Eindhoven studeren, komt via BT aan mijn naam. Aantal tochtjes mee gemaakt.

-Van Russische vaarder Andrey Zimin ongelimiteerde ruimte op zijn server gekregen om daar mijn eigen website op te kunnen hosten. Later Andrey met Steve Frazier in contact gebracht, zodat die twee een week of twee samen in Zuid Amerika konden varen.

-BT'ers Ralph en Nigel ontmoet voor een trip (zie stukje Ralph).

-Blind date kanovakantie in de VS met Jill, die ik al een tijd via RBP en BT kende maar nooit had ontmoet. Leuke week!

-Week met Charlene Thompson (aka Cheetahtrk op RBP) en Steve Frazier in de VS gehad, echt mooie beekjes gevaren. Ondertussen puur bij toeval in een kanozaak met iemand een gesprek aangegaan, en tot de eigenaar hem aansprak niet gerealiseerd dat we al jaren online via RBP met elkaar spraken (Robin).

-Bezoek aan Cheat (rivier) Fest, telkens weer door de ene RBP'er of BT'er aan een andere voorgesteld. Echt tientallen gezichten bij online namen geplaatst (en natuurlijk na een tijdje allemaal door elkaar gehaald!)!

-Van de Ocoee rivier (VS) afgekomen, omkledend op een parkeerplaats, stopt er een auto met Canadese kentekens naast me, en iemand die zegt: I was wondering when I was going to see the first of those! Ik had net mijn RBP T-shirt aangedaan... Michael al jaren via RBP gekend, maar nooit ontmoet, nu ineens wel, allebei erg ver van huis!

-Bij de Nantahala rivier uitgestapt, en praatje gemaakt met een gast die mij de laatste stroomversnelling had zien varen van de Nantahala Cascades. Bleek SteveM te zijn, een RBP regular.
We krijgen even later een lift van een bebaard type met een aftandse pick-up truck, blijkt ook al een RBP-er te zijn!
Op de camping die avond praten we met een paar kanoers aan een kampvuur, eentje is een fotograaf die ik ook via RBP kende (F8125).

Een vakantie met een stel open boaters gepland, en met goed geluk permits voor een van de eerste releases van de Tallulah weten te bemachtigen. Even later vind ik me in een groep met alleen maar open boaters: RBP'ers Milt Aitken, Jim Michaud, Psycho, Oci-One-Kanubi en Steve Frazier!

-RBP'er Martin Buhr komt een paar maanden in Nederland wonen, een aantal tochtjes met hem gemaakt en hem mee genomen op kanovakantie naar Frankrijk.

-BT'ers Todd en Charlotte komen een half jaar in Praag wonen. Geprobeerd om hen regelmatig op kanotochtjes in CZ mee te nemen, lukte vrij goed.

-Een late middag trip met Bill Mason op de Gyr in Frankrijk tijdens onze kanovakantie aldaar. Bill was even in Frankrijk en kwam met ons varen.

-Tijdens de eerste vlucht na 9/11 naar Gauleyfest gegaan, en een boot geleend van RBP'er en BT'er Dave Garrity... Alleen bleek Dave niet thuis te zijn vanwege onverwachte familieomstandigheden, en dus telefonisch met hem geregeld dat hij een andere vriend, Cahill Converse(met een boot en een cataraft) ons de Gauley af zou laten nemen. Op het Gauleyfest een hoop BT'ers ontmoet.

Ik ben op vakantie in het zuiden van de VS en ik krijg via via te horen dat de drukker van de RBP Tshirts mij wil ontmoeten. Met een hoop misschiens uitgelegd waar wij die nacht waarschijnlijk overnachten (in groot bos naast de Chattooga rivier). Wij komen van het water aan bij het kamp, staat er een vreemdeling die om mijn naam vraagt. Hij blijkt vier uur (uit een andere staat) te hebben gereden om even een half uurtje aan het kampvuur te kunnen zitten voor hij weer terug moet rijden... Hij heeft een doos vol RBP T-shirts en truien bij zich die ik mag hebben. Ik heb alleen maar twee Belgische biertjes voor hem maar dat maakt hem niks uit, hij wil geen geld zien!

-Amerikaanse BT'er (naam vergeten) na trouwfeest in de buurt van Tilburg opgehaald, meegenomen om te surfen aan de Noordzeekust en weer rond middernacht bij zijn vrienden afgegooid. Toevallig Tim Roubos op het strand tegen gekomen en me even voorgesteld.

-Robert Scott vraagt via BT of ik hem ergens in Duitsland op stromend water wil ontmoeten. Wordt uiteindelijk een tochtje op de Irreler wasserfaelle waarbij hij mijn peddel helemaal sloopt. Hij was toch niet zo goed als hij online deed geloven...

-BT'er Nikos Mavris in Griekenland ontmoet en ontdekt dat ik de rivier en de route naar begin en eindpunt beter kende dan hij!

-Tijdens het WK rodeo in Graz een aantal oude RBP vrienden ontmoet, Clay Wright, de Chapelles en nog veel mer Canadezen en Amerikanen. Een hele kudde eerst meegenomen op een Oostenrijks riviertje, en de dag daarna met nog meer mensen (de kids hadden die dag geen wedstrijden) naar Slovenie gegaan en twee stukken Soca gevaren.

-Weekendje Slovenie gedaan met Marcus (via BT leren kennen).

-Tochtje op de Lesse met BT'er Jesse, die ik van het station van Eindhoven ophaalde en later weer afgooide.

-BT'er Will van de Berg (Amerikaan) kwam dit voorjaar met zijn vrouw voor een dikke week vanuit Kabul (Afgh.) naar Nederland om samen wat te gaan surfen en wat riviertjes te bevaren. Nooit eerder ontmoet, maar kende hem al jaren via BT.

Midden in de zomer op de Soca tegen Rocky en partner aangelopen...

-Kanoforum opperhoofd Stephen bij Blokken ontmoet en mijn spatzeil aan hem geleend.

-Kanoforum trip met Rolph, Tim en Thomas van richting zuid (Frankrijk) naar richting oost (Tsjechie) helpen sturen waardoor Rolph en Tim wat meer van Praag hebben gezien dan waar ze op gerekend hadden (en Thomas een nieuwe betonschaar heeft gekocht en uitgeprobeerd!) ;-)

Ach, hoe langer ik nadenk, des te meer namen en gebeurtenissen komen naar boven! Ik heb nu een lijstje met ongeveer 150 namen van lui die ik online ken en ooit ergens tegen ben gekomen. Het is een klein wereldje, en als je er een beetje tijd in investeert dan kun je met een heleboel leuke mensen in contact komen en op een hoop plaatsen varen waar je alleen nooit zult komen. Ik heb nog een stel uitnodigingen liggen van vreemde uithoeken (Afghanistan, Philipijnen, Nieuw Zeeland, Hongkong maar ook een stel in de VS en Canada) van lui die ik online heb leren kennen.
gepost door: criss op 06/12/06 22:26
Mijn God, wat zal jij druk zijn om al die verjaardagen af te lopen
gepost door: Rocky op 06/12/06 22:31
Ik had in mijn oorspronkelijke post eigenlijk al iets willen voorspellen over een Wilko-sized reply maart ben het uiteraard vergeten.

Voor de niet-ingewijden wil ik dan ook wel even vermelden dat Wilko al zo'n jaartje of 10 op diverse forums op het web vertegenwoordigd is.

PS: heb je je grote vriendin Jules 'getting kicked off BT' Albright nooit ontmoet?

Ralph

Zondag Rur; I'm in!!! Zaterdag staat ook bij mij volgeboekt.
Bij te weinig water misschien ardennenbeekje met Nigel and Friends?
gepost door: Wilko op 06/12/06 23:12
criss schreef op 06/12/2006 22:26:
Mijn God, wat zal jij druk zijn om al die verjaardagen af te lopen

Ik heb tot een paar jaar geleden de meesten op die lijst elk jaar kaartjes gestuurd vanaf elke kanovakantie en rond de kerst. Daar ben ik vanaf gestapt, zonde van de tijd!

Ik had ook niet meer de intentie om naar de VS te gaan nadat Bush aan de macht kwam. Langzamerhand beginnen een aantal goede vrienden toch wel weer meer aan te dringen, dus wie weet, misschien dat ik er in 2007 aan zal geloven... :-)

En inderdaad, zoals Ralph zegt, ik ben al een tijdje online actief, maar ik heb ook bewust een hele tijd geinvesteerd in een netwerk van leuke online contacten. Dat werpt na een paar jaar wel zijn vruchten af in uitnodigingen en wederzijdse bezoeken in het echt.

Ik heb ook een aantal langere vakanties helemaal volgens het blind date principe opgezet. Dat was bijna altijd een succes, tenzij de groep te groot werd en er teveel mensen bij waren die niet begrepen wat er voor een intens contact online kan worden opgebouwd. Het is ook nog eens goed voor je Engels! :-)

En nee Ralph, Jules heb ik nooit ontmoet, maar wel een paar van haar online vriendinnen (Mothra, Sally Resnick ("MustangSally") en Julie Keller). Dat zegt al genoeg over hoe zij in elkaar zit. Veel groupie, nog meer roddelen en mannen jagen en heel weinig varen! Bah!

Rur:Even kijken hoe het met de waterstanden gaat lopen... Ik ben voor, maar heb volgende week ook tentamens, dus voor het absolute minimumkras en schraapnivo ga ik geen krassen in mijn nieuwe Salto zetten!