| vraagje aan de webmasters | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: KEESVK op 02/09/04 10:41
Lieve webmasters, Heel vaak als ik een bericht typ en dat dan wil "inserten" krijg ik daarna een scherm met in beeld "....could not insert forum post" in een roze balk. Op zich niet erg, maar het gebeurt per bericht 3-4 keer, en daaarna gaat het goed. En hetgeen wat klote is is dat als ik dan naar het vorige scherm ga om het opnieuw te proberen dat dan al mijn tekst gewist is en dus opnieuw kan beginnen... Zijn er meer mensen die dit hebben of ligt het weer eens aan mijn computer........ of mijn kennis daarvan?..... en ik gebruik ook geen onacceptabel taalgebruik...meestal. chao, KEESVK |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Stephen op 02/09/04 11:34
Lieve Kees, Ik weet het niet.. Ik zelf heb er nog nooit last van gehad maar ik weet van een paar anderen dat ze het wel is gehad hebben. De enigste oplossing is voordat je op "verstuur" drukt met ctr-a alles selecteren en dan met ctr c te kopieren om zo hetgeen je getypt hebt te bewaren. We willen zelf toch van dit systeem af (xoops) en dus gaan we daar binnenkort wat aan doen 1 van de lieve webmasters |
||||
|
gepost door: Dol-fijn op 21/09/04 08:22
Beste Webmasters, Het door Kees gesignaleerde probleem overkomt mij de laatste tijd ook steeds maar dan alleen 's avonds. Is dit de bedoeling en worden we geacht om vroeg te gaan slapen of treedt het verschijnsel spontaan op? :? In ieder geval lukt het mij dan niet meer om nog iets te posten. Groet, Vincent |
||||
|
gepost door: antonio op 21/09/04 10:18
Hmm bij mij is het nog nooit gebeurd, mischien post ik er te weinig voor |
||||
|
gepost door: Stephen op 21/09/04 10:23
"Vervelende leden worden overgeslagen" Nee helaas ik weet het echt niet. Dat is het nadeel van niet eigen programmatuur.. Als er iets is kan je gissen naar de reden. Maar het is dus wel een reden om zo snel mogelijk over te stappen op wat anders! Stephen :x |
||||
|
gepost door: Boogieman op 21/09/04 11:57
Ik heb er gelukkig nog geen last van gehad. Ik gebruik brouser: IE5.0 voor Macintosch (OS9) Misschien handig om te weten. Kees en Vincent welke brouser gebruiken jullie? En wendy had er ook last van geloof ik. Grtz, Luuk |
||||
|
gepost door: antonio op 21/09/04 12:53
Ik gebruik mozilla en heb er ook nog nooit last van gehad |
||||
|
gepost door: Jur-re op 21/09/04 13:02
Ik heb nergens last van met mozilla... Ik hoor het wel vaker dat er problemen zijn met verschillende browers maar dat ligt aan de site, meestal dan he |
||||
|
gepost door: Dol-fijn op 22/09/04 21:51
Jarre, Antonio, Stephen en Luuk, Ik heb al gevonden waar het aan ligt. Mijn Norton Fire wall wil niet dat ik iets post. Ik moet hem dus telkens even uitzetten. Explorer 6.0 is dus niet het probleem. Wel lastig anders |
||||
|
gepost door: Stephen op 22/09/04 22:51
Hmm toch wel vreemd! |
||||
|
gepost door: krusty op 23/09/04 00:53
Ik heb dit hier nog niet gehad (ga hout vasthouden, wie weet gebeurt het nu wel ...). Tip 1: idd Ctrl-A en dan Ctrl-C, zodat je op z'n minst niet al je tekst opnieuw moet intikken. Doe ik meestal ook niet ... :-) Tip 2: als dit voorkomt, probeer 's F5 (Refresh/Reload). Kans bestaat dat ie alsnog je bericht gaat posten. Hij gaat dan namelijk opnieuw je pagina 'posten' naar de server, inclusief je tekst die je ingetypt had. Waarom dit gebeurt? Nou, ik heb 't nog veel meegemaakt met Yahoo bijv. En meestal ligt 't niet aan de server, niet aan de browser, maar aan je verbinding. Als die even hapert, dan kunnen dergelijke dingen voorkomen. En dat kan dus ook met hele goeie verbindingen gebeuren. Het hoeft immers niet perse de verbinding tussen jouw computer en het internet te zijn. Het kan ook te maken hebben met de verbinding tussen 2 punten ergens verder weg van jou computer. Slechte peering, een system-admin die net even zijn routers reboot waardoor de verbinding er even 20 seconden niet was, ... kan van alles zijn. Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||
|
gepost door: michielv op 23/09/04 08:11
Als het wel goed gaat wanneer Vincent zijn firewall uitzet zou het ook aan de instellingen hiervan kunnen liggen? Ik ken de Norton firewall niet, misschien zit daar een time-out op uitgaand verkeer oid op? Ik gebruik vanalles en nogwat (IE (heel soms), Mozilla/Firefox, Konqueror, de standaard browser van Gnome (hoe heet dat ding) en op verschillende platforms (XP, Linux) en ik heb dit probleem nog niet gehad (afkloppen ) |
||||
|
gepost door: Boogieman op 23/09/04 09:55
Ik heb Norton personal firewall 1.0.0 (op mac dus) maar geen problemen, tot nu toe. L |
||||
|
gepost door: wendy op 23/09/04 12:03
Ik had precies hetzelfde toen ik internet en email ging doen via m'n nieuwe laptop....heb flink aantal berichten geschreven voor niets....want na bericht "could not insert..." kan je niet meer terug. Na lang zoeken, bleek het inderdaad aan norton firewall te liggen (waar standaard bijna alles zoals virussen en spam enz tegen gehouden wordt), na alleen instellingen steeds af te tasten, lukt het ineens weer wel om te posten Gr ! Wendy. |
||||
|
gepost door: michielv op 24/09/04 08:38
Grappig, op de PC van mijn vrouw staat ZoneAlert (oid, is in ieder geval gratis) als firewall en dat gaat perfect, nooit problemen mee en ja, hij werkt ook ![]() Maar goed om te zien dat het allemaal weer werkt. Is er al nieuws over de Flyer? |
||||
|
gepost door: Stephen op 24/09/04 09:45
Agressief spul dat Norton Antivirus.. |
||||
|
gepost door: Dol-fijn op 24/09/04 10:07
Ach, dat valt best wel mee hoor. Zo lang je vooral maar geen data verstuurt of binnenhaalt Gr. Vincent |
||||
|
gepost door: wendy op 24/09/04 15:10
Zodra ik meer weet over de flyer ben je de 1e, ok ? Gr, Wendy |
||||
|
gepost door: krusty op 24/09/04 15:39
Zwijg me over Norton ![]() Had al 's de nieuwste versie gekocht voor op mijn vorige pc. Werkte PERFECT ... hij liet NIETS meer binnen of buiten ... dus helemaal geen connectie meer. Na lang zoeken en vloeken, heb ik 'm dan maar terug gegeven aan hen (had 'm via de site gekocht, en dan kun je je geld terug vragen binnen de 7 dagen). Dat was dan wel weer netjes van hen. Nu heb ik een nieuwe laptop, en was er idd weer die Norton Internet Security dinges op ge-installeerd. Werkte goed, totdat je een mailtje verstuurt ... begint je processor op 100% te draaien en stopt ie niet meer ... Oplossing: Norton un-installen ... Ben nog op zoek naar een goed alternatief (vooral anti-virus). Iemand aanbevelingen ? Is een beetje off-topic van dit forum, maar goed ... Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||
|
gepost door: michielv op 24/09/04 16:53
Zone Alarm (niet Alert, soggie) is in ieder geval erg goed als alternatief voor een firewall. Kzallus kijken wat voor virsuscanner we thuis hebben. Linux is zeker geen optie? ![]() |
||||
gepost door: Menno op 04/10/04 00:05
Ben nog op zoek naar een goed alternatief (vooral anti-virus). Iemand aanbevelingen ? Ik heb hier nog geen problemen gehad met Norton, maar heb een tijdje terug Kapersky Antivirus gebruikt die ook erg beviel... McAfee raad ik af. Tijdje terug was het zo dat elke versie nieuwe virus db's kon downloaden, alleen was de nieuwste versie de enige die er ook wat mee deed (download en instal waren ok volgens het programma)... Menno |
||||
|
gepost door: Stephen op 04/10/04 11:39
Norton heeft standaard blijkbaar internet security voor wat betreft cookies zo hoog staan dat je niet goed kan posten. Inloggen lukt blijkbaar wel maar blijkbaar vraagt phpbb (de forumsoftware) iets op wat ie vervolgens niet krijgt en dan gaat het mis. rararara |
||||
|
gepost door: Wilko op 04/10/04 23:38
Geen Norton firewall meer voor mij. Te veel ellende mee gehad op mijn werk (soort van systeembeheer). De afgelopen paar jaar heb ik Sygate's personal firewall draaiende op mijn machines (dat is nu een win2003, een win2k en een winXP machine). Is gratis, wordt regelmatig bijgewerkt en werkt bij mij nog steeds erg goed. In combinatie met een norton virusscanner (licentie van mijn werk, kost dus mooi niks extra) en vooral wat wijs gedrag (geen atachments openen enz.) houdt dat mijn systemen al een paar jaar virusvrij. Het laatste virus op mijn machines was michelangelo... :-) Wilko |
||||