PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Verschil oude en nieuwe Eskimo Salto...
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Wilko op 02/12/06 21:27
Ik heb vandaag mijn nieuwe Salto gekregen, en meteen even naast de oude gelegd. Ik heb een "review" op boatertalk gezet waar ik vooral even op de verschillen tussen het oude en nieuwe model Salto in ga.

Vanmiddag even in gevaren, en het is bijna jammer om een nieuwe boot te kopen waar zo weinig verrassingen meer aan zitten... Ach, hij is buiten de kleine verschillen in ieder geval ook een andere kleur. :-)

Voor de geinteresseerden:http://boatertalk.com/reviews2-product.php?productid=595&reviewid=3592&showReviews=Y

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: guzzio op 02/12/06 22:49
Whaw man ... dit verdient een pluim !!! M'n vorig bootje was een Eskimo Gattino. Oersterk en heel degelijke kajak. Heb er in feite al spijt van dat ik die verkocht heb. Maar m'n Ace 5.1 maakt uiteraard veel goed.

Klasse artikel !!!
gepost door: asscObra op 02/12/06 23:32
veel plezier met je nieuwe boot.. ride free

heb zelf net deze week nieuwe pyranha burn s aangeschaft:D
gepost door: JR!!! op 03/12/06 15:53
Ik heb ook de nieuwe slato .
echt lkkr bootje om te creeken.
Simpel maar heel sterk.
wat ik aleen jammer vind is het zitje je kan er lastig heupsteuntjes in prutsen.

veder top bootje
gepost door: JR!!! op 03/12/06 16:04
salto bedoel ik
gepost door: Wilko op 03/12/06 16:15
JR!!! schreef op 03/12/2006 15:53:
Ik heb ook de nieuwe slato .
echt lkkr bootje om te creeken.
Simpel maar heel sterk.
wat ik aleen jammer vind is het zitje je kan er lastig heupsteuntjes in prutsen.

veder top bootje

Ik heb (al een tijdje) van die aparte ingespbare heupsteuntjes, maar tussen mijn achterwerk/heupen en de kuiprand kan ik niet eens een vinger kwijt, laat staan zo'n heupsteuntje. Ik zit er dan ook aan te denken om hem maar zo te laten. Misschien dat ik nog een laagje schuim op het zitje plak, zodat het voor langere tochten (zeker in een kloofje of zo waar je niet uit kunt) niet doorzitten wordt en ik iets meer grip heb... Dezelfde insteek had ik ook bij de dijbeensteunen. Even de boot laten drogen (ligt nu midden in de woonkamer :-) ) en dan later deze week plakken maar!

Ik vind het inderdaad ook formidabel plastic, en de Eskimo garantie is ook no nonsense! Dan nog de acceptabele prijs (640 euro betaald voor die van mij, nieuw!) en een boot waarin zelfs ik ruimte over houd, en hij is bijna ideaal te noemen! :-)
gepost door: roosmcd op 03/12/06 17:41
Wilko schreef op 03/12/2006 16:15:
[...]
Dan nog de acceptabele prijs (640 euro betaald voor die van mij, nieuw!)

Misschien loont het de moeite een prijsvergelijkingsite op te zetten? Als ik zo even rondkijk, lopen de prijzen nogal uiteen:

Kano Outdoor Centrum Gert Spilker Eur 777
EKÜ-SPORT Eur 699
Kanoshop Eur 799
Freak Kayak Eur 777
Kajakcenter.be Eur 675

gepost door: Wilko op 03/12/06 17:49
roosmcd schreef op 03/12/2006 17:41:
Misschien loont het de moeite een prijsvergelijkingsite op te zetten? Als ik zo even rondkijk, lopen de prijzen nogal uiteen:

EKÜ-SPORT Eur 699
Kanoshop Eur 799
Freak Kayak Eur 777
Kajakcenter.be Eur 675

Die Salto van mij komt uit Duitsland, precies omdat ik die prijzen ook al had vergeleken!

Overigens is de officiele adviesverkoopprijs van Eskimo voor de Salto 777 euro. Gezien de marge die er op die boten wordt gemaakt, lijkt de duurste aanbieder uit dat rijtje (Kanoshop/Outdoor Valley) gewoon de meeste marge te willen maken (natuurlijk ten koste van de consument). Goede reden om vooral ook elders te gaan kijken als je een bepaalde boot wilt gaan kopen, denk ik zo!
gepost door: JR!!! op 03/12/06 18:36
Het plastic is zkr sterk maar ik heb wel het idee dat het iets zachter is dan de vorige versie van de salto.
De boot heeft ook een groteren kuip dan de vorige salto , heeft voor en nadelen.
voor deel is dat je snel en makenlijk uit je boot kan stappen en ik het zelfde spatzeil als op me jackson allstar kan gebruiken. Een nadeel is dat je snellen een ingeklapt spatzijl hebt.
gepost door: JR!!! op 03/12/06 18:38
Er schijne ook nog losse dijbeen steunen te zijn voor de salto. Die je er in kan schroeven. Heeft iemand die in zijn salto ?
gepost door: Wilko op 03/12/06 18:39
JR!!! schreef op 03/12/2006 18:36:
Het plastic is zkr sterk maar ik heb wel het idee dat het iets zachter is dan de vorige versie van de salto.
De boot heeft ook een groteren kuip dan de vorige salto , heeft voor en nadelen.
voor deel is dat je snel en makenlijk uit je boot kan stappen en ik het zelfde spatzeil als op me jackson allstar kan gebruiken. Een nadeel is dat je snellen een ingeklapt spatzijl hebt.

Yep, dat waren twee dingen die mij ook opgevallen waren. Ik ging op het achterdek zitten (zonder luchtzak er in) en het dek zakte tot mijn verbazing in! Overigens heb ik zo'n spatzeil met kevlar rand, en dat zit *erg* strak om de kuiprand heen. Een beetje met schuurpapier opruwen wil trouwens ook nog wel eens helpen om een minder strak zittend zeiltje beter vast te laten zitten!
gepost door: JR!!! op 03/12/06 18:42
dit zijn ze :
http://www.kanoshop.nl/kanoshop/media/eskimodijbeensteun.jpg
gepost door: Wilko op 03/12/06 18:42
JR!!! schreef op 03/12/2006 18:38:
Er schijne ook nog losse dijbeen steunen te zijn voor de salto. Die je er in kan schroeven. Heeft iemand die in zijn salto ?

Volgens deze pagina kun je die los bestellen, en er makkelijk zelf in zetten:

http://www.eskimo-kayaks.com/deutsch/05_zubehoer.html
gepost door: JR!!! op 03/12/06 18:45
volgens de site van kanoshop zouden hun ze al in het voorjaar vn 2006 hebben maar ze hebben ze nog niet.
zal is ff mailen.
gepost door: Wilko op 03/12/06 18:47
Er staat wel meer op die site dat niet klopt: zo hebben ze bij de Salto nog het volume van het oude model (250L) i.p.v. de 270L van het nieuwe model staan...
gepost door: roosmcd op 03/12/06 19:22
http://cgi.ebay.de/eskimo-KISS-Schenkelstuetze-Kit-fuer-Speedo-Salto-Cerro_W0QQitemZ260036784484QQihZ016QQcategoryZ1296QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

"for experts only"
gepost door: Wilko op 04/12/06 22:30
Net met een vaarder gesproken die die dingen in zijn boot heeft gehad. Die vond dat ze zijn benen teveel strekten. Ik zal a.s. zaterdag in het zwembad eens kijken hoe goed ik in mijn boot zit. Ik verwacht er in ieder geval niet zomaar uit te vallen als ik hem ondersteboven leg. :-)
gepost door: roosmcd op 04/12/06 22:34
Wilko schreef op 04/12/2006 22:30:
Ik zal a.s. zaterdag in het zwembad eens kijken hoe goed ik in mijn boot zit.

Ik neem aan dat je de Rur ipv. zwembad bedoeld?
gepost door: Wilko op 04/12/06 22:36
roosmcd schreef op 04/12/2006 22:34:
[...]

Ik neem aan dat je de Rur ipv. zwembad bedoeld?

Gezien onze planning bedoel ik zaterdag het zwembad, en dan zondag de Rur! Ik wil allebei, niet een van beiden, tenzij het alleen een piek op zaterdag lijkt te zijn, dat verandert de prioriteit wel... :-)
gepost door: wendy op 06/12/06 10:07

EKÜ-SPORT Eur 699
Kanoshop Eur 799
Freak Kayak Eur 777
Kajakcenter.be Eur 675

Reactie Kanoshop.nl > €799 is inclusief nederlandse btw 19%, in duitsland hanteerden ze tot dit jaar 16% (is € 777), volgend jaar wordt dat 19%. We hanteren gewoon de advies verkoopprijzen van Eskimo, niets mis mee, als je naar Duitsland rijdt ben je ook benzine kwijt. Volgende week updaten we de gehele website, en dus ook de Eskimo kajaks, doordat Eskimo dit jaar erg laat was met nieuwe plaatjes van de nieuwe uitvoeringen konden wij niet van alle modellen de nieuwste plaatjes online zetten, zeker niet in het hoogseizoen. Gr en nog veel vaarplezier gewenst komende winter!

gepost door: Martijn op 06/12/06 10:11
wendy schreef op 06/12/2006 10:07:
als je naar Duitsland rijdt ben je ook benzine kwijt.

Krijgen we bij jullie reiskostenvergoeding dan? als we een bootje komen kopen?
gepost door: Wilko op 06/12/06 10:58
Martijn schreef op 06/12/2006 10:11:
[...]

Krijgen we bij jullie reiskostenvergoeding dan? als we een bootje komen kopen?

Ja, om nog maar niet te spreken over het feit dat je voor 160 euro een behoorlijk stuk kunt rijden (zelfs met de huidige benzineprijzen), en dat het naar OV een stuk verder rijden is dan naar Stock Kanu vanaf hier (Eindhoven)!

Even kijken of ik Wendy haar logica goed volg: Gezien de ophoging van de Duitse BTW per 1 januari 2007 van 16 naar 19 procent kunnen we dus volgens OV vanaf 1 januari *of* de Eskimo adviesprijs van 777 naar 799 zien stijgen, of als die adviesprijs gelijk blijft kunnen we de verkoopprijs van OV voor gewone Eskimo kayaks naar 777 zien dalen?

Wat ook wel grappig is aan deze logica is dat ze in Belgie volgens mij 21% BTW betalen, dus daar zouden ze die Eskimo boten nog zo'n tien euro duurder moeten verkopen dan bij OV.

Ik zal de kanoshop pagina en Eskimo dealeradviesprijs begin 2007 in het oog houden en eens zien wat er na 1 januari met de prijs gebeurt... :-)

gepost door: Martijn op 06/12/06 11:53
Wilko schreef op 06/12/2006 10:58:

Even kijken of ik Wendy haar logica goed volg: Gezien de ophoging van de Duitse BTW per 1 januari 2007 van 16 naar 19 procent kunnen we dus volgens OV vanaf 1 januari *of* de Eskimo adviesprijs van 777 naar 799 zien stijgen, of als die adviesprijs gelijk blijft kunnen we de verkoopprijs van OV voor gewone Eskimo kayaks naar 777 zien dalen?

Ik denk dat de adviesprijs nu ex btw is.. dus dat het huidige prijsverschil dan door die 3% zou moeten komen..
Dus bij gelijkblijvende adviesprijs (ex btw) worden de kano's in Duitsland dan iets duurder (als de winkel dezelfde ex btw prijs aanhoudt) en dus ongeveer even duur als in NL..

Maar dat begreep jij toch ook wel Wilko.. als doorgewinterd universitair student
gepost door: Wilko op 06/12/06 12:26
Martijn schreef op 06/12/2006 11:53:
[...]

Ik denk dat de adviesprijs nu ex btw is.. dus dat het huidige prijsverschil dan door die 3% zou moeten komen..
Dus bij gelijkblijvende adviesprijs (ex btw) worden de kano's in Duitsland dan iets duurder (als de winkel dezelfde ex btw prijs aanhoudt) en dus ongeveer even duur als in NL..

Maar dat begreep jij toch ook wel Wilko.. als doorgewinterd universitair student

Martijn, die 777 euro is de officiele Eskimo adviesverkoopprijs (dus inclusief BTW, oftwel rond de 670 euro excl BTW). Vandaar mijn opmerking over Belgie met 21% BTW en lagere prijzen... :-)
gepost door: Martijn op 06/12/06 12:32
Ach so,

Dan is het idd een ander verhaal...
Ik moet me ook niet bemoeien met zaken waar ik geen vestand van heb
gepost door: Sleepless op 06/12/06 23:05
Voor bepaalde zaken betaal je hier in België minder btw, zoals alle vrijwel alle verbouwingen aan woningen ouder dan 5 jaar, 6% ipv 21% op werkuren en materialen.

Als ze sport nu ook nog op die mannier zouden willen stimuleren, of als dat de begroting uit evenwicht zou brengen kunnen ze zich misschien tot enkele sporten beperken, bijvoorbeeld: ik zeg maar iets ...watersporten.