| Bush Dragons Zoeken Leden | ||||
| Kanoforum: Gezocht | ||||
|
gepost door: WaizFisZ op 09/09/04 20:23
De Bush Dragons Zoetermeer zoeken nieuwe leden. De Bush is een drakebootteam dat meedoet met de nationale bedrijven competitie en het Nederlands kampioenschap. We scoren tot nu toe altijd bij de eerste 3. 2x tweede geworden bij de Ned kampioenschappen. Kijk eens op onze pagina en www.bushdragons.nl en zoek contact als het je leuk lijkt. Een keer vrijblijvend meetrainen is altijd mogelijk. We trainen op de Vlietlanden in Leiden. Groeten, Lex In 2004 zijn we Nederlands Kampioen geworden! |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Rocky op 09/09/04 20:48
Hee, ik woon doordeweeks in Leiden! Moet ik je zaterdag in HvH even op aanspreken dus |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 10/09/04 11:37
Ben zaterdag helaas niet in HvH. Wel Zondag in Ter Heide. Bel me anders gewoon ff een keertje (ik mail je wel ff prive) AS woensdag zitten we weer op het water rond 19:00. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 14/10/04 09:42
We zijn nog steeds op zoek naar nieuwe mensen ![]() |
||||
|
gepost door: michielv op 14/10/04 15:22
Netjes hoor, gefeliciteerd! Het ligt er nog een beetje aan hoeveel tijd ik volgend jaar vrij kan maken maar het lijkt me wel leuk het eens te proberen. Wat ik altijd erg mooi heb gevonden is "outrigger" kano's (die Polynesische open kano's met 1 of 2 steunen). |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 14/10/04 19:11
Een outrigger is inderdaad een mooie kano. De peddel techniek is exact hetzelfde als bij drakenbootvaren. Overigens vind je op deze site www.outriggercanoe.de mooie info over wedstrijd modellen. Sommige professionele drakenboot teams trainen hiermee. Je kan er goed mensen mee selecteren, zien wie de beste techniek heeft en de meeste snelheid maakt. |
||||
|
gepost door: michielv op 14/10/04 19:54
Wow, die OC-1 is koel.. ![]() Lijkt me trouwens dat wanneer je in je eentje vaart de techniek meer lijkt op OC-1 varen? Of wissel je de slagen af? Effe snuffelen tussen mijn oude bookmarks, ergens heb ik nog een link naar een zootje foto's van iemand die in zo'n ding in de branding van Nieuw Zeeland vaart... In ieder geval is het misschien wel eens een leuk idee voor individuele clubkampioenschappen? Dat OC-1 of C-2 outrigger varen dan bedoel ik. Moet je natuurlijk wel ergens aan materiaal zien te komen maar wie weet is dat ook nog wel te doen. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 15/10/04 14:14
In belgie is een outrigger club. Misschien moeten we daar eens een kijkje gaan nemen. http://www.outrigger.be/ |
||||
|
gepost door: michielv op 15/10/04 14:41
Wat een foto! Geweldig! Hum.... is misschien wel een leuk alternatief voor de dagen dat de golven niet echt lekker mee willen werken? |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 21/12/04 20:45
We zoeken nog steeds nieuwe leden. Eind Maart beginnen we weer met trainen. http://www.bushdragons.nl |
||||
|
gepost door: michielv op 22/12/04 14:27
Voorlopig ben ik nog lekker thuis op de sloot achter aan het trainen, weer of geen weer |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 23/04/05 16:49
De zoektocht is nog steeds actueel. Michiel? Een keertje meetrainen op vrijdagavond? Lex www.bushdragons.nl |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/04/05 15:33
Vroeger kwamen de drakeboten hier bij mij voor ook voorbij, ze trainden op de Schie en Coolhaven. Errug tof, en je hoort het getrommel al van verre aankomen. Lijkt me leuk om te doen, maar mijn agenda gaat dat er echt niet bij laten. Maar voor de twijfelaars, probeer het! Tis een machtige manier van varen. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 24/04/05 19:23
Ja, dat was het team Royal Dragons. 4 jaar geleden nog een topteam maar het bestaat helaas niet meer bij gebrek aan leden. |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/04/05 21:03
Nou, Michielv laat in een ander draadje weten dat hij op zoek is naar gestructureerd vlakwater trainen, dus dat moet allemaal helemaal goed komen |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 25/04/05 22:55
At MichielV Die kano's met outrigger heten in goed Nederlands Polynesische Prauwen. In Frankrijk hebben ze in ieder geval een Polynesische naam geadopteerd voor deze klasse van boten. Va'a. Lijkt mij eigenlijk wel wat om dat voorbeeld te volgen. In Frankrijk worden daar onder andere Merathlons (marathon op zee) mee gehouden. Zowel 6 pers (V6) als 1 pers (V1) Afgelopen augustus deden op het Franse kampioenschap maar liefst een 28 tal Va'a van 6 personen mee. En als je de marathon d'Ardeche kent, ook daar kun je leuk varen met die dingen. |
||||