| predetor helmets ? | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: amigob op 24/02/07 18:58
Oeps pretator :-) Het moest natuurlijk een keer gebeuren dat er een bedrijf een kopietje van de sweet helm ging maken want bijna 200 euro voor eeen stukje carbon en gespjes is natuurlijk wel heel veel geld. Maar hoe is het gesteld met de kwaliteit van de predator helmen. want 69 Euro voor zo'n kopietje is naatuurlijk niet veel, maar dan moet er wel fatsoenlijk hang en sluitwerk op zitten . iemand al ervaring ? AmigoB |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Don Marty op 24/02/07 20:41
De Predator Lee is een fijn helmpje en ziet er erg top uit. Het kostte mij echter wel wat tijd om hem goed en comfortabel passend op mijn hoofd te krijgen. Je krijgt er net zoals bij een aantal andere merken 2 stukjes verstevigt stof bij om over je oren te doen, geen id waarvoor dit uiteindelijk bedoeld is, ik heb het iig nog niet tegen stenen getest. Ik zou het helmpje vooral bij freestyle varen gebruiken, gezien de bescherming vooral boven de oren is (net zoals bij de Sweet Strutter als ik mij niet vergis). |
||||
|
gepost door: amigob op 24/02/07 20:49
Ik weet niet hoe het bij jou is, maar ik heb een vrij grote kop. geeft dat een probleem. AmigoB |
||||
|
gepost door: Don Marty op 24/02/07 21:21
geen id. een keertje passen lijkt me |
||||
|
gepost door: michielv op 25/02/07 10:02
Volgen de diverse discussie op playak schijnt de Predator Lee juist voor mensen met een grote kop wel goed te zijn. Da's nou weer net jammer voor mensen met een klein koppie zoals ik |
||||
|
gepost door: Jeroen op 25/02/07 22:56
Als je een helm wil hebben die echt veilig is zou ik deze nooit kopen. Met een beetje stroming tegen de klep staat ie op je achterhoofd. Idem bij de Sweet Strutter. Ziet er leuk uit, maar veiligheid.... |
||||
|
gepost door: Rocky op 25/02/07 23:34
En als de stroming t niet doet dan misschien gewoon de eerste steen die je kopt... En dan komt de tweede, derde, etc. Beste helm zou zo "low-profile" mogelijk moeten zijn en zoveel mogelijk van je koppie bedekken. Beetje sterkte, schokabsorptie en goed blijven zitten zijn trouwens ook niet verkeerd |
||||
|
gepost door: amigob op 25/02/07 23:38
ach, in de 25 jaar dat ik nu kano heb ik nog nooit een helm nodig gehad, mhhh ik lieg bij kano polo oude stijl was hij wel degelijk nodig :-). Ik doe het dus voor die zonneklep. En al die tijd heb ik met een ace helm gevaren, en die zijn tegenwoordig verboden bij slalom wedstrijden, heb ik begrepen. En ik vaar hoogst waarschijnlijk toch geen wild water meer, waar ik het moeilijk mee heb. Heb ook even op playak gelezen en daar hoor ik eigenlijk alleen maar goeden geluiden, op een enkeling na die vind dat een helm die duurder is ook altijd beter moet zijn ( goed voor de economie dit soort mensen :-) ) Nog eerst even proberen, maar ik denk dat ik er wel 1 koop vind de kleur ook perfect. voor hemelvaart dus nog een keer naar AB Voor helmpie en een Hiko salty dog zwemvest. en dan nog een nieuwe peddel. De roughstuff buigt veel te veel door. mhhh spider scorpion carbon. AmigoB, |
||||
|
gepost door: amigob op 25/02/07 23:41
rocky, een motor integraal helm misschien. daar zijn goede ook te koop voor onder de 200 Euro. AmigoB |
||||
|
gepost door: Rocky op 25/02/07 23:55
Kan je wel volgen hoor en het hoeft ook inderdaad niet altijd het duurste te zijn. Vaar zelf ook alleen redelijk rustig water en zou voor de zwaardere shit ook nog steeds een degelijker helm moeten kopen. Maar momenteel zo weijnig aan het varen dat ik me afvraag of ik ooit nog wel aan moeilijker water toe ga geraken. Misschien als de dochter over 12 jaar een kayak-babe aan het worden is??? |
||||
gepost door: michielv op 26/02/07 07:34
amigob schreef op 25/02/2007 23:38: Bij polo "nieuwe stijl" is het toch ook wel fijn een helmpje met masker te hebben hoor . Een ongeluk zit in een klein hoekje en sinds een paar jaar mag er weer vrolijk gemept worden tegen die bal (hoewel de meeste mensen nu uets voorzichtiger zijn met hun dure carbonpeddel. Zo'n Schlegel was toch meer geschikt voor het betere mepwerk).
Ai, da's jammer. Nou ja, misschien kun je hem nog voor een goede prijs kwijt? Vwb het niet meer wildwater varen: dat komt vast wel weer eens, het bloed kruipt enz.. |
||||
|
gepost door: amigob op 26/02/07 16:00
he michiel wie heeft er gezegt dat ik geen wild meer vaar ? > En ik vaar hoogst waarschijnlijk toch geen wild water > meer, waar ik het moeilijk mee heb. vooral achter de comma lezen, ieder jaar toch lekker wildwater 4, 5- met hemelvaart, Dit jaar de Nogera pallaresa. AmigoB |
||||
|
gepost door: Sjoerd op 26/02/07 16:35
[Off topic] Op advies van Michiel hier even een berichtje.... AmigoB: Klopt het dat jij nog een Prijon Fly hebt liggen? En zo ja, wil je daar ook vanaf? Wij zoeken zoiets dergelijks (zie Gezocht topic). Voor de overzichtelijkheid mag je daar reageren :-) [/Off topic] |
||||
|
gepost door: roosmcd op 26/02/07 20:09
Kijk, als je nu de fly een beetje leuk wegzet, kun je dat Sweet helmpje gewoon kopen . |
||||
gepost door: michielv op 27/02/07 13:34
amigob schreef op 26/02/2007 16:00: Ah, ik dacht dat je het moeilijk zou hebben met niet meer wildwater varen maar je bedoelde dat je geen wildwater meer zou varen waar je het moeilijk mee hebt. Pffft, moeilijk hoor |
||||