PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Branding 13 t/m 20 Sept.
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: WaizFisZ op 12/09/04 19:43
Ik dacht.... Laten we maar weer beginnen.
Ik ben in ieder geval van plan as dinsdag in Ter Heide aanwezig te zijn.. Beetje vroeg

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: michielv op 12/09/04 20:01
Hoe vroeg is een beetje vroeg?

Overigens net op Boatertalk een tip gelezen voor het maken van een voetensteun in de X-Ray dus daar ga ik me morgen eens tegenaan bemoeien.

Gezien de voorspellingen voor dinsdag neem ik denk ik echter wel de Tekno mee. Effe wat stabieler zitten hoor.. Sorry Rocky 8)
gepost door: WaizFisZ op 12/09/04 20:55
Wil toch wel uiterlijk 19:00 op het water zitten. Tis snel donker weet je?
gepost door: michielv op 13/09/04 08:07
Ik ga proberen dat te redden maar als het niet helemaal lukt ben ik iets later (zo zeg, wat een open deur )

Poehee, ik heb een schaafwond op mijn hand, geen idee hoe ik eraan kom maar het moet van het varen zijn gekomen
gepost door: WaizFisZ op 13/09/04 08:48
ahhh wat zielig... Flink zout water erop, dan gaat het snel over :x :x
gepost door: michielv op 13/09/04 08:50
Zout water desinfecteert wel, da's waar 8)

Nou hopen dat die verkoudheid niet doorzet :/

Hey koel, ik zie dat je de actiefoto van gisteren als avatar hebt
gepost door: Stephen op 13/09/04 12:04
Ik heb helaas nog geen actiefoto van de branding

Wel denk ik dat wij zaterdag op de verkeerde plek zaten omdat de golven niet langs de dam van hoek van holland kwamen.

Er zijn nu blijkbaar gigantische golven (windkracht 8)

image not available

Ik denk alleen dat het niet echt fijne surfgolven meer zijn maja dit soort dingen geloof ik eigenlijk niet dat ze "echt" hoog zijn in nederland.. Daarvoor ga ik immers elk jaar naar frankrijk toe

Deze golfhoogtes zijn zowiezo in zee en ik denk ook dat ze de richting van de wind hebben, dus vandaar dat we zaterdag niet echt hoge golven hadden. Ook actuelewaterdata site zal dit soort golfhoogtes geven. Hadden we dus ter hoogte van ter heijde gezeten hadden we misschien wel hogere golven gehad maar misschien ook wel weer meer last van de wind gehad
gepost door: WaizFisZ op 13/09/04 12:43
Ja tof he die foto? Niet heel erg superduidelijk maar wel geinig. Stephen..... In Ter Heide hadden we dezelfde ervaring als Rocky omschreef in de andere thread. Niet ikzelf maar 1 persoon van de club had ook "de golf van zn leven", viel zo'n 5 meter naar beneden en maakte een surf totaan het strand. We stonden met z'n allen te klappen. Geweldig hoge golven maar heel erg rommelig.
gepost door: michielv op 13/09/04 12:44
Die andere persoon was Leo Tetteroo, in de rode Zwo, toch? Wat een smile had hij toen hij terug kwam

gepost door: WaizFisZ op 13/09/04 12:51
Leo... inderdaad Big smile, ik geloof dat Ted er foto's van heeft.
gepost door: Thomas op 13/09/04 13:11
Is Ted ook weer aan het varen of niet? (als we het over dezelfde ted hebben dan...) hij was paar jaar terug ook lid van terheide..

Hij kon toen een tijdje niet varen vanwege een oorontsteking die al voor lange tijd opspeelde..
heb toen zijn prijon alien overgenomen...
gepost door: michielv op 13/09/04 13:18
*grinnik* Aha, daar is die boot dus gebleven. (Lex, dit was eerst de boot van Diana toen Ted eigenlijk die Whiplash had maar toen Bas "in de maak" was heeft Ted zich erover ontfermd )

Yep, dat was dezelfde Ted maar hij vaart niet meer, hij heeft nog steeds oorproblemen.

gepost door: Boogieman op 13/09/04 13:23
WaizFisZ: Hier heb je m' wat duidelijker.

image not available

(Sorry, kon 't niet laten...)

Grtz,
Luuk
gepost door: WaizFisZ op 13/09/04 13:24
Ok, ik vaar nu tijdelijk in z'n whiplash totdat ik een eigen boot koop.. Ben r nog niet precies uit wat ik wil.

Thnx Luuk
gepost door: michielv op 13/09/04 13:54
Gewoon lekker wat bootjes proberen en inderdaad eerst bedenken wat je zou willen.

Eigenlijk zijn er 2 hoofd bloedgroepen:
1/ Wave-ski/surfkayaks. Zie Rocky
2/ Freestyle varen in de branding. Dus de wildwater moves en trucs uithalen op de golven.

Wanneer je gaat voor het "echte" surfkayaken zou je eens een surfbootje uit moeten proberen, bijvoorbeeld de X-Ray, of de Necky Gliss (zoals Diana die heeft). Voor de freestyle bootjes: er zijn er genoeg op de club.

Natuurlijk zijn er ook freestyle bootjes waarmee je lekker kunt surfen (bv Necky Vibe, Riot Trickster, Riot Tekno, Prijon Delerium) maar het haalt het niet vergeleken met een "echte" surfkayak. Tenminste, dat zeggen de kenners.

Voorlopig kun je denk ik lekker toe met de Whiplash en het is zeker geen slechte boot om mee te beginnen.
gepost door: Thomas op 13/09/04 13:57
naja doe de groeten aan ted als je em weer spreekt!

wel jammer dat ie nog steeds last heeft van zijn oren
gepost door: michielv op 13/09/04 14:02
Zullen we doen. Hij komt nog regelmatig langs om te fotograferen dus als je een keertje in Ter Heijde wilt komen varen: dikke kans dat je hem tegenkomt!
gepost door: Thomas op 13/09/04 14:08
hehe oke, dikke kans dat ik em niet herken, want toen ik die boot uiteindelijk ging kopen was dat met Diana en niet met Ted, want die lag toen in zijn nest vanwege de nachtdienst.
gepost door: michielv op 13/09/04 14:26
Zodra je een lange vent met een knoeperd van een camera ziet rondlopen: dat is hem waarschijnlijk
gepost door: Rocky op 15/09/04 09:14
Vanavond rond 18h zal ik in katwijk gaan peddelen,zijn er nog liefhebbers?
Morgenavond ben ik er ook en zullen er wel meerder KBT ers aanwezig zijn.

Cheers!
gepost door: Thomas op 15/09/04 09:28
ik ga zo naar katwijk ff peddelen
om 6 uur zal ik er wel niet meer zijn dan he...
gepost door: Rocky op 15/09/04 10:10
laat ff weten hoe t was!

t lijkt op t moment in ieder geval veel minder hard te waaien als oorspeld voor deze morgen????
gepost door: Stephen op 15/09/04 10:19
Ik zag het op de franse golvenkaart dat ze al iets afnemen
gepost door: WaizFisZ op 15/09/04 10:52
Ik ga donderdagavond ron half 7 in Ter Heide. Wie gaat er nog meer?

Lex
gepost door: michielv op 15/09/04 13:48
Ik helaas niet, ben nog goed ziek
gepost door: Thomas op 15/09/04 22:38
het was super.. golven duurde niet super lang, maar soms kon je echt wel lange runs maken en ze waren ook echt hoog!!

jammer dat echt schuin de golf af niet lukte, maar als me achterpunt uitbrak maakte ik gewoon een halfe flatspin ging ik achterwaarts verder, en als dan me voorpunt uitbrak maakte ik een halfe flatspin en zo verder... ook leuk