PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Branding 27 sept t/m 3 okt.
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: WaizFisZ op 26/09/04 11:13
Wat is het stil zeg de laatste week ze in dit forum....
Niet vreemd met de branding en wind van deze laatste dagen....
Hopelijk wordt het deze week beter!!!

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: michielv op 26/09/04 11:15
Ik hoop het ook want ik verveel me echt te pletter!!!

vanmiddag in ieder geval lekker varen
gepost door: WaizFisZ op 26/09/04 11:21
Ik heb er zin in Michiel! Hopelijk zijn we niet maar met z'n tweeen.
gepost door: michielv op 26/09/04 12:19
*grinnik* Ik vind je aardig genoeg om dat ook leuk te vinden hoor *LOL*

Maar inderdaad, ik heb er wel zin in. Vandaag mijn oude polohelm zonder masker eens proberen (zit toch beter dan die shred ready, waarschijnlijk omdat ik hem veel meer gebruikt heb en dan pruts je net zo lang tot het goed is).

Popperlepee, eerst een hapje eten, anders heb ik straks honger op het water
gepost door: Stephen op 26/09/04 16:02
Nou succes ermee jongens!
Ik ga binnenkort ook weer nu ik een eigen auto heb 8)
gepost door: Boogieman op 26/09/04 17:27

Ik ga binnenkort ook weer nu ik een eigen auto heb 8)

Gefeliciteerd!
Wat is het voor een en wat voor n kleur enzo?

Ik ga morgen of overmorgen weer.

Grtz,
Luuk

gepost door: Boogieman op 27/09/04 12:54
Hey, hoe was het nou met de branding van het weekend? Enneh... wie gaat er vanavond / morgenavond waar peddelen?

Ik heb tijdens de VeluweRally zondag een paar golfjes (mat dank aan de beroepsvaart op de IJsel) kunnen surfen met mijn zeekayak.

Grtz,
Luuk

gepost door: WaizFisZ op 27/09/04 13:06
Ik ben gistermiddag rond 2en bij Ter Heide wezen varen, het was toen hoogwater. Af en toe best wel een mooie steile er tussen maar het nam erg af toen het weer laag water begon te worden. Wel heerlijk gevaren! Dinsdagavond weer aanwezig!
gepost door: michielv op 27/09/04 14:44
Branding was prima gisteren. Hopelijk morganavond (dinsdag) weer ...

gepost door: WaizFisZ op 29/09/04 08:53
Ik ben van plan om vrijdag 1 oktober aan het einde van de ochtend of begin van de middag in Ter Heide te gaan varen ( ben die dag lekker vrij ) ..... Ik dacht maar zo ..... Hoe meer zielen hoe meer vreugd ..... Wie komt er nog meer?
gepost door: Jur-re op 29/09/04 14:39
Ha,

Waar is Ter Heide?¿ Enuh hoe moet de wind enz staan?
Is er ook een site waar het op staat met de golfjes enz, ik weet niet veel van de branding, ben een beginnende ww-exper
gepost door: michielv op 29/09/04 15:09
Ter Heijde ligt net onder Den Haag.

Bij voorkeur een westenwind, beetje zuidwesten is oo goed.

De websites zijn al zo vaak voorbij gekomen dat ik ze nog maar een keertje aangeef :roll:

http://www.actuelewaterdata.nl/golfgegevens/http://www.windguru.cz/

De bovenste site is van rijkswaterstaat waar je de huidige stand een beetje in de gaten kunt houden, windguru is goed voor de voorspellingen zodat je een beetje in kunt schatten of je je brandingboot af moet stoffen of niet

gepost door: Boogieman op 29/09/04 15:37
Onderstaand verhaal heeft Ralph een tijdje geleden gepost. Geen flauw idee in welke tread maar ik had het voor mezelf bewaard.

:lol:

Grtz,
Luuk

Wat betreft het checken van eventuele branding:
Een paar daagjes met een lekkere NW wind vanf 3-4 Bft levert al leuke golfjes op.
Hardere wind is natuurlijk beter.
Ik check zelf altijd de verwachtingen via linkhttp://www.weeronline.nl/
Door een beetje klikken kun je kijken wat de (wind) voorspellingen en actuele data zijn van verschillende kustplaatsen.
De ideale situatie vind je de dag NA hele sterke wind, er zijn dan nog steeds mooie golven maar je hoeft niet meer tegen de wind in te beuken. Brandingvaren bij NW6 is erg vermoeiend en de branding is door die wind vaak ook erg rommelig.

Buiten het weer is het natuurlijk ook leuk om te weten wat de zee zelf doet, actuele golfgegevens check ik via Linkhttp://www.waterland.net/
Als ik in Domburg ga varen check ik vaak de golfhoogten van "Deurloo" Dit meetstation ligt heel ver uit de kust dus het is meer een indicatie van de hoeveelheid deining. Deining is GOED!!! Staat daar een golfhoogte van 50cm dan zit je al goed.
Ook check ik meetpost Noorwijk (in het kaartje ff op Noordzee klikken, dan krijg je de noordelijker gelegen meetnetten) deze ligt vrij dicht in de kust dus geeft een betere indicatie van hetgeen je aan het strand aan gaat treffen. Significante golfhoogte van 100cm is een leuk begin.

En dan nu, een hele belangrijke! Onder het motto "Know your enemy!"
Linkhttp://www.pipodekloon.nl/
Plankksurfers zijn gek op branding en houden dus ook alles voor ons in de gaten
Op Pipodekloon vind je ook golfdata (hoogten en getij).
Er is ook een forum waarin elke week een nieuwe thread (surf voorspellingen) wordt gestart over de verwachtingen voor / belevenissen van die week.

Links:

de golfstanden van dit moment:
http://www.actuelewaterdata.nl/golfgegevens/

voorspellingen van de komende tijd:
http://www.windguru.cz/
gepost door: WaizFisZ op 29/09/04 15:57
Jarre,

Ter Heide is bij Monster. Je kan er komen door bijvoorbeeld de A20 af te rijden en dan richting monster te gaan. Hier een routebeschrijving die ik al eerder gepost heb:

Bij monster op de N211 de rechtsaf choorstraat in of linksaf de kampschoenstraat in (ligt eraan van welke kant je komt/afslag ter Heide) Weg vervolgen, gaat over in de van Bemmelstraat. Rontonde rechtdoor (niet de bordjes strand volgen). De weg gaat over in de Heijdseweg. Bij de kanonnen linksaf de strandweg op. Aan het einde rechtsaf en je rijdt zo de parkeerplaats op. Postcode 2684VT Strandweg.

Als je evt gaat... Leuk! Meld dan ff hoe laat enzo dan kunnen we het een en ander afstemmen.

Lex
gepost door: Stephen op 29/09/04 20:37
Zaterdag kan ik helaas niet.
Zondag heb ik wel zin!

Punt van aandacht: de zuidwesterwind.. hij draaid opeens van west naar zuidwest en tja is dat nog leuk?

Wie gaan er zondag en waar..?? ralph? luuk?
gepost door: Thomas op 30/09/04 00:29
jarre.. je gaat over de A1 richting amersfoort, en dan bij barneveld pak je de nieuwe snelweg richting ede, die aansluiting bied op de A12.. deze A12 rij je helemaal uit tot ik dacht de A4.. maar A20 kan ook idd.. naja daar neem je afslag denhaag zuid.. en rij je richting de uithof.. voor de uithof neem je een afslag naar links.. de rest moet je maar op de kaart bekijken...
gepost door: Boogieman op 30/09/04 09:24
Monica en ik zijn vanplan om zondag ergens naar het strand te gaan. Ik heb super zin om te kanoen maar er begint zich hier een griepje bij mij te ontwikkelen...

Ik moet nog maar even kijken of het varstandig is om zondag te peddelen.

Grtz,
Luuk

gepost door: Rocky op 30/09/04 09:41
Ik zal er dit weekend niet bij zijn.

ga als begeleider mee met een jeugdtochtje van de vereniging.

Veel plezier allemaal!
gepost door: Noukje op 30/09/04 10:22
Hi Guys,

Ik ben nog steeds goed ziek, de griep houdt me in z'n greep, ... dus varen is nog steeds uit den boze !
Nou heb ik een leuk vaartuig, en nou kan ik het niet gebruiken
Ik hoop toch nog eens in oktober te kunnen varen, voor dat het te koud wordt!

Voor wie toch kan gaan ... VEEL PLEZIER !

Groetjes,

Anouk
gepost door: Jur-re op 30/09/04 11:11
Ik ben er as weekend niet maar ik zal de plek onthouden, zal er zeker dit jaar nog een keer zijn, en dan zal ik het laten horen.
gepost door: Boogieman op 30/09/04 11:23

Ik ben nog steeds goed ziek, de griep houdt me in z'n greep, ...

Baluh joh...

Beterschap!

Luuk

PS: Kijk voor de gein is bij de foto's die Stephen van katwijk gepost heeft. Leuk om te zien als fotografe lijkt mij.

gepost door: Stephen op 30/09/04 22:49
Michiel en Luuk wellicht zondag.. anders zit ik daar straks in mijn uppie en ik heb toch wel weer zin!! 8)
gepost door: Boogieman op 01/10/04 11:43
Laten we zondag nog even telefoniesh contacten. Ik voel me nu namelijk knap beroerd en begin zelfs een beetje te tweifelen of dit zondag wel over is...

Luuk

gepost door: michielv op 01/10/04 11:56
In je uppie zit je niet: het is op zondag clubmiddag dus er zijn altijd wel mensen..

Hopelijk zijn er wel golven zondag want het lijkt nu helemaal nergens op (als ik de actuele golfgegevens mag geloven..)
gepost door: Stephen op 02/10/04 12:03
De boel ziet er behoorlijk vlak uit helaas.. Word dus even niet varen heb nu al wat anders gepland
gepost door: Rocky op 02/10/04 12:37
Vlak?

ben je naar t dak van je nieuwe autootje aan het kijken of zo?

Er staat echt anderhalve meter branding hoor, lijkt me best lekker.
Zit er nog steeds stiekum aan te denken om zometeen ff te gaan kijken...

Alleen balen dat t spatzeil van mijn surfyak nog in Leiden ligt, zal ik dus met de Trix moeteen peddelen.