| Kunstrif bij Scheveningen | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: WaizFisZ op 24/05/07 10:01
Als dit doorgaat zijn we onze golfjes kwijt ![]() Spikey ? Dan loopt het daar niet meer hoor. Rijkswaterstaat verkent samen met Royal Haskoning de mogelijkheden van een kunstmatig rif (kunstrif) in diepwater voor de kust van Scheveningen. Onderzocht wordt of een kunstrif oplossingen biedt voor lokale kustveiligheidsproblemen in de toekomst. Innovatief aan dit concept is dat niet de kust versterkt wordt, maar dat de golfaanval op de kust beperkt wordt op diep water. En de rest van het artikel :http://www.royalhaskoning.nl/Royal_Haskoning/Corporate/nl-NL/News/20070523kunstrif.htm |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: michielv op 24/05/07 10:07
Zoiets zat er al aan te komen natuurlijk Met de tweede maasvlakte erbij wordt het dan erg druk bij Hoek van Holland... |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 24/05/07 10:31
Hmmmmmm, misschien wordt het wel een surfbaar rif. Moet ik alsnog die jetski gaan kopen |
||||
|
gepost door: JR!!! op 24/05/07 11:11
Als ze hem een beetje relax maaken kunne de golven er mischien nog wel beter van worden of heel erg kut. Als ze er slechter van worden dan zullen ze er nog wel wat verzet tegen krijgen. K bedoel het is soms best druk daar op het water. |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/05/07 11:16
Hmmmmwja maar dit verhaal loopt toch ook al jaren? Eerst zien, dan panieken... En komt er ook niet 2050 in voor? Zal de politiek er dus vooralsnog geen haast mee maken. Die tweede maasvlakte ligt er oook nog niet, dus we kunnen ook op Blokken varen |
||||
|
gepost door: michielv op 24/05/07 11:27
@Rolph: Van mijn schoonouders had ik juist begrepen dat ze dit jaar al begonnen met de stranden bij Slufter/Blokken te verbouwen? Ik heb een tijdje terug wel een heel mooi stuk voorlichting (laat ik het positief houden ) van Rijskwaterstaat in de bus gekregen over wat de plannen zijn en wat de gevolgen etc. Een paar dingen bleven lekker vaag (zoals wat de surfers mochten gaan doen etc.).. |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/05/07 12:09
Ja ze zijn daar ook al een tijdje aan het baggeren (?!?!?!?!) en meten en zo, dus het zal eindelijk wel een keer beginnen. Twas meer ter illustratie hoe oneindig lang dit soort processen duren... |
||||
|
gepost door: Bart Pijpers op 24/05/07 13:46
Was over dit onderwerp een anderhalf jaar geleden ook niet iets op dit forum? De eerdere berichten die ik toen heb gelezen in het technisch weekblad, (even uit het blote hoofd dus zo precies weet ik het ook niet) dat ze met het kunstmatige "rif" c.q. zandbank de allergrootste golven ( meer dan drie meter dal tot top) willen wegfilteren zodat die de kust niet meer bereiken. Blijft voor de meesten van ons genoeg over om leuk te surfen toch. |
||||
|
gepost door: Tyrr op 24/05/07 16:26
als je grote golven wegfiltert, wat doe je dan met de kleintjes? Lijkt met dat die er dan helemaal niet meer langskomen. In elk geval vandaag ook in de 'Metro' (blaadje van de Belgische spoorwegen) |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 24/05/07 20:04
De grote wegfilteen hoeft helemaal niet nadelig te zijn voor de kleintjes hoor, integendeel. Die rollen gewoon keurig netjes door. Maar goed, met dit rif is het wat mij betreft nogal eerst zien dan geloven... |
||||