PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
TK: Riot air 60
Kanoforum: Aangeboden
gepost door: guzzio op 13/06/07 12:33
Te koop: mooie Riot Air 60. Heel netjes onderhouden. Ik heb hem gekocht via de lokale kajak shop als demo. Outfitting is in perfecte staat. Heel comfortabel met veel voetruimte. Weinig gebruikssporen. Heb de boot amper een maand geleden gekocht, maar op vlak water wat té enthousiast geweest bij het oefenen op een stahl met aanhoudende schouderperikelen als gevolg. Aangezien ik echt gebeten ben door het kajakvirus (schijnt geen remedi voor te bestaan!)weiger ik de sport op te geven en stap ik over naar rustig toerpeddelen en heb ik mij een peddeltje gekocht dat licht door 't water trekt ... Jammer, maar voor de geïnteresseerden: prachtige boot! Vaste prijs: 499 euro. PRIJS GEWIJZIGD 21/06/2007: 400 EURO !!!

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: Shtinky_puddin op 13/06/07 12:36
Jezus Guzzio, klote voor je, maar ik moet wel zeggen dat je perikelen omtrent je eerste schreden op het kayakpad, incluis verbeten jacht op een Air, welhaast als een kajaksoap lezen Maar sterkte met de schouder, hopen dat het weer binnen proporties trekt....
gepost door: guzzio op 13/06/07 13:08
Pfff ... de laatste dagen veel op 't water gezeten en steeds vlugger en vlugger last van m'n rechterschouder. Eventjes een rust ingelast, maar nog steeds helse pijn. De eerste maal in mijn leven dat ik pijn voel !!! Dan maar wat rustig gaan peddelen met de Gatz. Maar die knaap til ik niet op m'n eentje op de wagen en een lichte eagle zeekajak lukt wel ... zodoende
gepost door: Jur-re op 13/06/07 13:26
Kan iemand mij de maten enz van de kayak geven?
Op de Riot site kan ik heb niet vinden,
is het een ouder model?
gepost door: michielv op 13/06/07 14:16
guzzio schreef op 13/06/2007 12:33:
maar op vlak water wat té enthousiast geweest bij het oefenen op een stahl met aanhoudende schouderperikelen als gevolg.

Hoi Daan,

Ik zou de boot nog even houden en nadat je van deze blessure bekomen bent (rustig aan, dan breekt het lijntje niet) zou ik eerst wat simpele kracht oefeningen doen (zonder gewichten, dat is nog helemaal niet nodig in het begin) om je schouders ed. voor te bereiden op freestylen.

Ik zal van de week even een overzichtje uit een boek van EJ overtikken of scannen ofzo en je dat mailen (effe kijken of ik je e-adres nog heb, vast wel).

Tenminste, als je het spelevaren nog een keer een kans wilt geven.

@Jurre: Er is playak http://playak.com/kayaks.php?id=118

gepost door: asscObra op 13/06/07 14:37
guzzio schreef op 13/06/2007 13:08:
Pfff ... de laatste dagen veel op 't water gezeten en steeds vlugger en vlugger last van m'n rechterschouder. Eventjes een rust ingelast, maar nog steeds helse pijn.
altijd eerst een goede warming up doen voor je gaat freestylen. geef je schouders ff wat tyd, en begin dan weer heel rustig, zou moeten lukken. ik heb zelf een afgescheurde aanhechting aan mn schouder (jaren geleden gebeurt met fitnessen zonder warmup), maar met een goede warmup heb ik daar weinig last van en kan ik gewoon mn ding doen
gepost door: Arjan op 13/06/07 16:16
Ik heb hetzelfde probleem als *ssc0bra. Jaren terug op mijn schouder gevallen. Maar met kayakken niet superveel last van. Gewoon beetje warming up en rustig invaren. En niet gaan peddelen alsof de wereld morgen vergaat en dit je laatste keer is.
Af en toe heb ik nog wel eens een steek in mijn schouder. Dan weet ik dat ik daarna even iets rustiger aan moet doen en niet forceren. Dan is het allemaal prima te doen.
gepost door: Rocky op 13/06/07 21:40

Nog een schoudersukkelaar hierzo...
Soms kan ik nog geen jas aan de kapstok hangen, een gigantische pijnscheut dwingt mijn lamme poot dan gelijk weer naar beneden.

Fitnesskwetsuurtje van vroeger

Neem de tijd voor een goed herstel, beetje therapie kan ook nooit kwaad en dan voortaan netjes:
schoeder-oefeningetjes doen doen
kayakken:
opwarmen
stretchen
oefenen op techniek, NIET op power
en niet te veel en te lang

HTH

En dat is geen belediging
gepost door: Shtinky_puddin op 13/06/07 22:38
HTH?! Geen computertaal hier, eh?! Waar wil je je snikkel nou weer in douwen bij Tom, jij viezerik?!
gepost door: asscObra op 13/06/07 22:52
hang them high?
gepost door: Rocky op 13/06/07 23:18

Ik steek mijn genitalieen nog liever in een bijennest
gepost door: Shtinky_puddin op 13/06/07 23:45
Rocky schreef op 13/06/2007 23:18:

Ik steek mijn genitalieen nog liever in een bijennest

Ah, je hebt Tom al eerder ontmoet, begrijp ik?
gepost door: Shtinky_puddin op 13/06/07 23:45
asscObra schreef op 13/06/2007 22:52:
hang them high?

Wil jij de spijkers zeker wel aangeven? LOL
gepost door: guzzio op 14/06/07 00:24
Thanks voor de replies! Enkele jaartjes terug zat ik dikwijls ik de lokale gym en had ik nooit last van eender welk spiertje ... opwarmen deed ik (te?) weinig en toch haalde ik vlotjes een set van 8 maal 75 kilo bench press. Nu er een cijfertje drie voor mijn leeftijd staat, heb ik de bangelijke vaststelling gedaan dat alles toch net dat ietsje minder soepel gaat. Ben al bang van het cijfertje 4!!! En nog een opmerking aan allen van jullie: dit vind ik nou zo super aan jullie Nederlanders. Een Belg is een eng wezen dat buiten voetbal en wielrennen amper andere sporten weet te appreciëren. Terwijl jullie zo gedreven zijn en doortastend in alles wat jullie doen. Bij de dood van André H6 zat een voetbal stadion propvol! Zou je in België niet voor mogelijk zien. En als het Nederlandse elftal goed speelt, dan is het al oranje wat je ziet in het straatbeeld ... Ga ik met mijn madam gaan shoppen in Breda of Eindhoven, dan is iedereen supervriendelijk en behulpzaam ... zijn wij Belgen maar saaie lullen! Nogmaals: thanks guys
gepost door: asscObra op 14/06/07 00:34
lol
edit Hopelijk tot horens?
gepost door: hoffie op 14/06/07 01:10
at guzzio
idd is het zo dat in belgie je niet rap straten gaat zien vol lopen als de rode duivels een keer goed scoren
maar jah, wanneer scoren de rode duivels ook eens goed...
die kunnen geen kl*ten voetballen :p
er word alleen belachelijk veel geld tegenaan gesmeten
ze zouden het beter allemaal in kayak investeren
zodat die wildwater piste in hofstade er eindelijk komt !!
gepost door: jens op 14/06/07 10:12
Voedbal is geen sport maar één grote pot commerce.
Voedballers voor grote ploegen zijn als het ware producten die getraind en doorverkocht worden.

Ik denk dat kayak vooral gebaseerd is op fun & vriendschap.
ook weinig sporten die zo gevariëerd zijn als kayak.
maar helaas veel te onbekend.
gepost door: WaizFisZ op 14/06/07 11:12
Voedbal?
gepost door: michielv op 14/06/07 12:38
Hij heeft gelijk: "Voedbal" is geen sport. Voetbal wel

Het kleine wereldje van het kanovaren heeft ook wel voordelen hoor: bij een polotoernooi kun je rustig je portemonaie in de kleedkamer laten liggen. Bij grotere/populairdere sporten kan dat ook, alleen ligtie er daarna niet meer.

Om het maar eens op zijn Cruijffs te zeggen: "elk nadeel heb zijn voordeel"
gepost door: spikey op 14/06/07 14:20

Het kleine wereldje van het kanovaren heeft ook wel voordelen hoor: bij een polotoernooi kun je rustig je portemonaie in de kleedkamer laten liggen.

Totdat ie gestolen wordt... Geloof niet in de goedheid van de mens, in elk denkbare omgeving worden spullen ontvreemd.
gepost door: BMT op 14/06/07 15:22
spikey schreef op 14/06/2007 14:20:
[...]

Totdat ie gestolen wordt... Geloof niet in de goedheid van de mens, in elk denkbare omgeving worden spullen ontvreemd.

Er is een groot verschil tussen het geloven in de goedheid van de mens en de kat op het spek binden

Oftewel

De kanowereld is veiliger dan de rest (wat volgens mij ook voorkomt uit het feit dat je een kano ook niet zomaar meeneemt) maar dat wil nog niet zeggen dat je een kano overal kan laten liggen.

Buco
gepost door: Thomas op 14/06/07 16:37
Ook in de kanowereld word er flink op los gestolen hoor!
vertrouwen is een groot goed.. en word helaas ook vaak geschaadt.

Je kano kan zo gestolen worden. Het feit dat dit niet zosnel gebeurt is dat bij een leek de waarde vaak niet bekend is, en verkoop ook lastig is. In het buitenland echter is je kano soms zo weg hoor.. Laat deze dan ook niet zomaar onbeheert achter.
gepost door: michielv op 14/06/07 20:12
spikey schreef op 14/06/2007 14:20:
[...]

Ik geloof niet in de goedheid van de mens maar de gemiddelde kanopoloer is wel okay (tenminste, in mijn tijd, aargh, wat klink ik nu oud).

Wat ook wel scheelt natuurlijk is dat je op toernooien (zeker in Nederland) elkaar een aantal keer per maand ziet en als je er blijft slapen (wat veel mensen doen) is de kans vrij groot dat je ineens je portemonaie of wat dan ook weer terug ziet.

Thomas en Buco hebben wel gelijk, als je je boot (en andere spullen) zomaar achterlaat kan die best gestolen worden. Aan de andere kant heb ik wel vaker meegemaakt dat we in Frankrijk (op de "stip yaks" camping bij de Durance) gewoon boten bij de tent lieten liggen en na een dagje varen lagen die er nog steeds.
gepost door: guzzio op 19/06/07 15:16
Mijn besluit is gemaakt: de Riot staat definitief te koop. De boot ligt in de lokale kajakshop alwaar je hem kan bezichtigen en zelfs proberen.

De winkel is vlak aan de Moervaart - Zuidlede gelegen, (Kalverbrug) en er is een steiger vlak rechtover de kajak shop. Hele mooie winkel trouwens ...

http://www.kanocenter.be/

De prijs is vanaf nu bespreekbaar. Ik heb afgesproken met de eigenaar van het kanocenter dat hij me telefonisch of via mail op de hoogte zal houden mocht er iemand gezonde interesse hebben en de prijs wil bespreken.

gepost door: michielv op 21/06/07 07:39
Jammer maar ja, je kunt niet alles hebben.

Heb je je Wavesport Ace nog? Mocht je spijt krijgen als je Riot verkocht is
gepost door: Thomas op 21/06/07 09:02
ajj balen man!

Die Riot Air is dus nog zo goed als nieuw begrijp ik?