| Opstapplek | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 09:33
Een vraagje. Wat doe je als de kano opstapplek (de enige in de hele omgeving) bezet is door een stelletje vissers. Die ook na vriendelijke vragen je geen enkele ruimte willen geven? Een antwoord als 'gewoon weggaan' betekent, niet varen die dag. Dat laaste hebben wij dus gedaan, en de kajaks hebben we dus toen niet van binenn gezien. |
||||
| Reacties (1 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: Jur-re op 06/07/07 09:43
't is toch een kanosteiger, geen vis stijger? Onder de hengels door varen Wij hebben er met de club nooit zo'n last van. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 06/07/07 09:45
Tja, ik ben zelf naast kayakker ook visser en die moeten vind ik ook gerespecteerd worden. Die hebben ook recht aan het water te recreeren. Goede beslissing om niet te gaan varen dan vind ik. RESPECT ! (nu zou de respectknop handig geweest zijn) |
||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 09:58
Goede beslissing? Ik vind het respectloos van de vissers. Zeker gezien de enorme ruimte die er verder was, maar waar ik niet het water in kon. En onder de hengels kon ik niet door. Die stonden vrijwel op de stijger. |
||||
|
gepost door: asscObra op 06/07/07 10:49
1 x netjes vragen. krijg je dan geen/negatieve reactie, gewoon scheit en gaan! wat willen ze doen... ik vis ook wel s , zij het zelden, maar ook vanuit mn bootje. de vissen worden niet weggejaagd door een bootje, wat ze altijd beweren. at lex: eerst netjes vragen, maar ik had cker wel gaan varen, fok dat! ben ik dan respectloos? het water is van iedereen en niemand.... |
||||
|
gepost door: lennart op 06/07/07 11:11
ik ben erg benieuwd waarom je niet 20 meter verdereop ik kan stappen. ikstappen kan lastig zijn , maar bijna altijd mogelijk. alleen slikgronetne of erg veel meter opdiep riet kan me tegenhouden denk ik. stieger zijn leuk m aar neit noodzakelijk om in te stappen. have fun en instappen. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 06/07/07 11:33
Tuuuurlijk varen kan wel maar ff niet daar natuurlijk. Tenminste... Wel varen maar niet opstappen. PS @ Caupo, over welke kanosteiger hebben we het eigenlijk? |
||||
|
gepost door: michielv op 06/07/07 13:04
Mja Lex, ik weet het niet hoor. Ik ben zelf geen visser natuurlijk maar heb in het verleden regelmatig meegemaakt dat vissers de kanosteiger van de GKV (en dat was echt onze steiger, stond er zelfs op) claimden om te gaan vissen. Toen hebben we de polotraining dus maar pontificaal voor de steiger gehouden Wat mij betreft heeft iedereen recht op genieten van het water op zijn eigen manier maar dan moet er vanuit de vissers ook begrip zijn dat iemand lekker in zijn kano/kayak wil gaan varen. Zeker als het alleen maar in/uitstappen is. Maar goed, vissers schijnen nogal de neiging te hebben te denken dat het water van hun is (zie ook de Belgische Ardennen) en dat krijg je er denk ik niet meer uit. Met de plaatselijke vissers op het slootje bij mij achter gaat het trouwens goed. Dat zal ook komen omdat ik er hooguit een keertje langs vaar en dan mijn plekje om te trainen wel aanpas. Alleen is er eigenlijk 1 goede plek om in of uit te stappen (ivm begroeiing aan de kant) maar als daar iemand zit te vissen vraag ik gewoon of ik even in of uit mag stappen. Is totngotoe nooit fout gegaan. Wat wel weer te maken zal hebben met het feit dat ik al weer een paar jaar op dat slootje peddel en ze totnogtoe geen last van me hebben gehad. |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 06/07/07 13:58
Ik zou graag willen weten om welke steiger het gaat en waar. |
||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 14:18
Het gaat om Tiel, de Linge. En alle andere zo prachtig op alle kaarten aangegeven plaatsen in die buurt kon ik niet terugvinden. Zodoende dat we het maar afgeblazen hebben. |
||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 14:19
Verderop instappen: Moeilijk ivm begroeiing of bereikbaarheid. Er was nog wel een plekje maar dat was wel heel modderig. Het heeft nogal geregent de laatste dagen |
||||
|
gepost door: WaizFisZ op 06/07/07 14:37
Caupo, Ik vraag het omdat ik weet (omdat ik nogal betrokken ben bij viswaterbeheer) dat veel steigers er speciaal voor vissers worden geplaatst. het is veelal namelijk verboden om vanaf een natuurlijke oever te vissen of als de oever met een rietkraag begroeid is. Vandaar dus. |
||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 14:55
Oké, dit is een kanosteiger. Er staat zelfs een bord bij met die term. |
||||
|
gepost door: Caupo op 06/07/07 14:59
Maar goed, een kleine (tussen)conclusie: Er is blijkbaar weinig aan te doen als vissers asociaal genoeg zijn om kanosteiger te kapen. Misschien dat we maar eens gaan uitzoeken wie de eigenaar is en die erop aanspreken. Het is natuurlijk te idioot voor woorden dat ik mag betalen (mijn auto loopt niet op water) voor andermans asociale gedrag. |
||||
|
gepost door: roosmcd op 06/07/07 19:28
http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/boa/ Je ziet het al aan het plaatje op de site . |
||||
|
gepost door: Jenii op 06/07/07 23:54
agja als het een kano opstapplek is zou ik zelfs na vriendelijk vragen gewoon er instappen (als je dan eventueel niet ergens anders in kan stappen) maarja dat ben ik en anders als er een ander leuk slootje in de buurt is daar gewoon gaan varen maar niet varen dan is voor mij geen optie |
||||
gepost door: kanoniem op 07/07/07 09:09
Caupo schreef op 06/07/2007 14:55: Zelfs als er geen bord staat, maar de steiger wel bedoeld is voor kanovaarders om in en uit te stappen, moet je de gelegenheid daarvoor krijgen. Voordeel van een bord is dat je er dan geen discussie over hoeft te voeren. Dat is ook de reden dat ik indertijd bij het watersportberaad er op aangedrongen heb om als het even kan biij kanosteigers bordjes o.i.d. er bij te zetten. Caupo schreef op 06/07/2007 14:59: Weinig inderdaad, denk ik. Tot nu toe heb ik er zelf nog geen echte problemen ondervonden, behalve dat ze dan vaak alleen maar een heel klein beetje opzij willen gaan, wat het bijzonder lastig kan maken om de kano op mijn nek te gooien. Maar dat merken ze dan zelf ook, daar zorg ik wel voor |
||||
gepost door: kanoniem op 07/07/07 09:54
roosmcd schreef op 06/07/2007 19:28: Interessant die site, ze kunnen daar niet eens correcte informatie geven!! Een buitengewoon opsporingsambtenaar (BOA) kan namelijk wel degelijk bij de politie werken. |
||||
gepost door: roosmcd op 07/07/07 10:10
kanoniem schreef op 07/07/2007 09:54: Ze bedoelen toch dat je als BOA niet bij de politie in dienst bent, maar iemand van de politie ook BOA kan zijn? Maar blijkbaar mag je in deze functie vissers een bekeuring geven als ze vissen op plekken waar dat niet mag. |
||||
gepost door: kanoniem op 07/07/07 13:36
roosmcd schreef op 07/07/2007 10:10: Wat ze bedoelen weet ik niet, maar ik weet heel zeker dat de politie een aantal functies heeft waarvoor je BOA moet zijn, en dus ook elke vijf jaar opnieuw cursus en examen voor moet doen en beëdigd moet worden Misschien goed als de leiding bij Justitie (die meestal nooit meer examen hoeven te doen...) zelf eens die BOA-opleiding gaan volgen! |
||||
gepost door: roosmcd op 07/07/07 17:59
kanoniem schreef op 07/07/2007 13:36: Een aantal meerkeuzevragen en een procesverbaal wat al omschreven wordt als eenvoudig is eens in de 5 jaar toch wel te doen? |
||||
gepost door: kanoniem op 08/07/07 08:53
roosmcd schreef op 07/07/2007 17:59: Was het maar zo simpel, maar afhankelijk van de functie die je hebt, is veel ervan een heleboel feitenkennis die totaal niet relevant is voor die functie, met daarnaast een heleboel onzin waarvan je door de praktijk van je beroep weet dat het niet klopt maar je dan toch een fout antwoord moet geven om het diploma te behalen. De cursus en examen kost je ook nog een heleboel tijd (= geld). Je rijbewijs elke 5 jaar opnieuw halen zou wat dat betreft zinniger zijn. |
||||
gepost door: michielv op 08/07/07 11:01
kanoniem schreef op 08/07/2007 08:53: Bij het rijbewijs theorieexamen zitten ook wel van die totaal onzinnige vragen hoor |
||||
gepost door: kanoniem op 08/07/07 11:30
michielv schreef op 08/07/2007 11:01: Geheel mee eens, kun je nagaan hoe vervelend het is als je elke 5 jaar opnieuw examen moet doen voor BOA... En zeker als je bedenkt dat het de belastingbetaler in feite ook heel veel onnodig geld kost, terwijl het niets oplevert: BOA's gaan daardoor echt niet beter functioneren. Daarnaast is het ook nog discriminatie, want 'gewone' opsporingsambtenaren en dergelijke zijn er van vrijgesteld... Maar goed, waarschijnlijk gaan we hier veel te ver off-topic op basis van een uiting van een persoonlijke frustratie die bij ons elke vijf jaar langskomt |
||||
gepost door: roosmcd op 08/07/07 12:27
kanoniem schreef op 08/07/2007 11:30: Nee hoor, want de lokale vissers hadden blijkbaar twee BOA's aangesteld. Kun je dat als kanovereniging ook doen? |
||||
gepost door: kanoniem op 08/07/07 12:52
roosmcd schreef op 08/07/2007 12:27: Lijkt me vreemd dat lokale vissers BOA's zouden kunnen aanstellen, en of je dat als kanovereniging kunt doen? Dat zou toch heel wat geld kosten ook, denk ik. Ik zal je vraag eens voorleggen aan de 'deskundige' in ons huishouden Antwoord zojuist binnengekomen: "de aanstelling van de BOA vindt in principe plaats door de Procureur Generaal. In de praktijk besteedt hij dat uit aan de Officier van justitie, die dit namens hem doet. De aanstelling vindt onder bepaalde voorwaarden plaats." |
||||