PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
KeesvanK in actie...
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Wilko op 14/10/04 18:14
http://www.alpine-kayak-club.org/akcweb/events/rissbach_04_index.php

Scroll even een foto of tien naar beneden, van die kanoer in die oranje boot...

Interessante lijn, Kees! :-)

(werkt deze link niet, even naarhttp://www.alpine-kayak-club.org/ gaan en dan op de foto rechtsbovenin over het "Rissbachfliegen" klikken.)

Wilko

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: KEESVK op 14/10/04 19:25
Hey Wilko,

interessant....interessant.....

Klopt eigenlijk wel ja hahaha. Zaterdag die 2e drop twee keer verknalt, zondag ging stuk lekkerder (en dat na zo'n berucht feest met gratis bier.....). Maar allebei de dagen de eerste val ging te gek, en dat is toch wel de lekkerste van de drie hoor!!!

Was een leuk weekend, waarin mooi gevaren werd, maar waar ook de veiligheid erg belangrijk was. Mensen met gordels en al werden naar de rivier abgeseild om daar te kunnen zekeren. En in de avond werd er nog een "cursusje" reanimeren enzo gegeven.

Nogmaals: was echt te gek, met een sportieve waterstand.... zo mogen die weekendjes vaker, al komt de kou er nu aan helaas.

chao,

KEESVK
gepost door: Rocky op 15/10/04 09:23
En hier is de video:

En Kees zit er ook in!

http://www.bondle.de/Kajak_Videos/AKC_Rissbach_2004vhs.wmv

I raad aan de file te saven en dan pas te kijken, is 15 Mb moie actie. vooral de 3e afval zordt voor mooie beelden.

Rocky
gepost door: Thomas op 15/10/04 10:55
leuke film heftig hoor wil k ook weleens doen krijg de kriebels als ik het zie
gepost door: Stephen op 15/10/04 11:02
Nou.. ik liever niet wil nog langer leven dan vandaag
Maar ziet er wel cool uit hoor..
Ik vraag me wel af of het met die kanoer is goedgekomen in die blauwe boot.. ze laten dat stukje niet verder zien :x
gepost door: Wilko op 15/10/04 12:17
Het filmpje ziet er inderdaad wel leuk uit, ook mooie carnage! ;-)

Ik heb dat Rissbachkloofje wel eens van bovenaf bekeken, maar dan is niet zo goed in te schatten wat je daar beneden kunt verwachten. Of zich lijkt het me wel een leuk kloofje om te varen, maar die wand links na het derde verval is toch wel link... Goed om daar en vlak bij het tweede verval iemand te hebben die in kan grijpen als het echt mis gaat: die Noor waarover bericht word raakte in die wasmachine onder het derde verval zelfs zijn helm kwijt.

Wilko
gepost door: michielv op 15/10/04 12:30
Duidelijk, dit is veeeeeeel te ver boven mijn pet. Als je het kunt en vooral durft: koel, maar ik neem wel foto's.

Wel fijn om naar te kijken in de pauze, fijne deun trouwens ook 8)
gepost door: Rocky op 15/10/04 12:50
Jah, dat is nou echt een technisch vervalletje...

Ehm, Kees, lijkt t maar zo of zitten jouw f*ck-ups in dat derde verval allebei in de film?
De eerste eh.. ehmmm... zwemmer in de clip en daarna een rol vrij ver aan t eind vd clip?

Desalniettemin; petje af! Lijkt me niet de leukste plek om een pak rammel te krijgen. En er daarna nog twee keer vanaf stuiteren; Sir, you have got some big cohones!

De oranje DR Mafia (met de witte streep over de lengte) ook gezien?. Die gast had wel mooie lijnen en zag er erg beheerst uit op alle drops.
De groene boot die na de Mafia het derde verval nam deed t ook mooi: vrij ver naar achteren erin beland maar door een knap staaltje "edgecontrol" mooi overend en heel smooth uit die plek gekomen.

Coolio!

Ik krijg weer zin om te gaan peddelen!!!!!!!

Ralph
gepost door: KEESVK op 15/10/04 16:51
Hey...

Mijn twee f*cked up runs staan er op ja.....al zie je me nergens zwemmen nee ;-). Eerst zwemmer die naast de boot bovenkomt is mijn maatje Iwan Braaksma. Zijn 2e run was stukken beter, is de laatste run op de video.

Die blauwe topo is geen Noor, maar een gozer die met Nils Kagel meekwam uit Hamburg of omstreken. Hij bleef akelig lang onder, en boven, en onder, en boven. Ik zag het vanaf boven, dus gedeeltelijk in de dooie hoek waar hij steeds weer uitkwam.

Over die DR, dat is Daniel Herzig, zeer mooie agressieve vaarder die inderdaad mooie lijnen had steeds ja!!

Groene Lifestyler is van Frank Preuss. Ik vind dit de mooiste run op de hele video...erg gecontrolleerd allemaal. Frank is de persoon die vorig jaar de Rheinfall gevaren heeft, dus dit zal hij wel peuleschil noemen...

ff wat anders...ik krijg net een heeeel goed bericht: eind november en begin december naar Colombia om te varen. Het hoogste kustgebergte ter wereld ligt daar (40 km vanaf de zee een top van 5775 meter!!) en de komende dagen onweer onweer onweer, dus ook genoeg water!!! Laat die winter nu maar komen...

Eerst nog naar sault brenaz volgend weekend!! nog meer mensen?

greetz,
KEESVK
gepost door: Rocky op 15/10/04 17:06
Lees net op Soulboater dat het gerucht gaat dat die gast in de blauwe topo "het wel even zou varen" en het 3e verval niet eens vooraf bekeken heeft.

Als dit t geval is is dat niet de meest wijze aanpak.

Colombia, toe maar!
Let je wel ff op dat er niemand spullen in je bagage stopt op de terugweg

Is er nog steeds sale bij DD? Misschien dat ik morgen ff kom shoppen als ik vervoer kan fixen...
gepost door: KEESVK op 15/10/04 18:30
Geen spul???.......of juist wel hehehe!

Dat heb ik ook gehoord over die topo via hetzelfde kanaal als jij. Lijkt me wel stug, want het was niet echt bepaald een pussy-waterstand.

Er komt steeds meer voor weinig bij DD. Veel dingen alleen in de winkel en niet via internet, dus als je langskomt moet dat geen probleem zijn. Over vervoer gesproken: ik had sinds erg kort een panda en iemand is dinsdag op me gereden, waardoor dat ding total-loss is. Klote zonder vervoer....hopen dat jij snel weer iets hebt!

chao,
kees
gepost door: Stephen op 16/10/04 13:55
Ongeluk met een panda? en ben je er nog heel uitgekomen? hoe is het mogelijk :x