PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Brandingvaren
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: Jeroenk op 12/08/07 13:41
Hallo ... Ik ben zeer onervaren in brandingvaren maar heb wel meerdere rivieren gevaren.. waaronder de Sesia in Italie.. (ww:2t/m4). Ik zou graag een keer brandingkayaken willen proberen. Weten jullie of er vlakbij Amsterdam.. zandvoort ofzo.. een verhuur bedrijf is? Of misschien is het een keer mogelijk dat ik met wat mensen mee ga die ook in Amsterdam wonen.. ??

gr.. Jeroen

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: asscObra op 13/08/07 22:01
heey jeroen
we zitten regelmatig op zee. ik woon in adam , hou ff dit forum in de smiezen, dan kan natuurlijk mee
gepost door: Jeroenk op 15/08/07 18:55
Hoi AsscObra.. top.. heb er erg veel zin in. Jammer dat ik vanavond niet mee kon.. maargoed.. ik ben er snel bij. Weet jij of er mogelijkheden zijn om een bootje te lenen ofzo? Of huren..?
gepost door: criss op 15/08/07 20:19
Je kan is kijken bij Kano branding team in Katwijk. Die varen elke dinsdagavond en die zullen je vast wel een bootje willen laten proberen. Of bij Vloed kanosport in Hoek van Holland. Das misschien wat omslachtig voor je gezien de afstand. Dus met *sscObra mee is misschien het makkelijkst en dan kan je altijd wel ff iemand zijn bootje lenen. Brandingvaarders zijn namelijk heeeeeeel relaxed !
gepost door: Men_no op 15/08/07 21:51
we zitten idd dinsdags op het water in katwijk, voor de vuurbaak (voor navigatiesysteem strandweg)
kijk ff op www.kbt-katwijk.nl/kbtforum dan weet je zeker of er dinsdag mensen zijn. Als je ff laat weten dat je komt is een kano/peddel/zwemvest wel te regelen
gepost door: Jeroenk op 16/08/07 11:19
Hoi jongens.. dit klinkt allemaal top! En nog even een vraagje.. ik wil een wetsuit kopen ofzo... ik zat te denken aan een shorty.. (korte mouwen, korte pijpen).. maar wat gebruiken jullie eigenlijk en wat zouden jullie me aanraden?
gepost door: Arjan op 16/08/07 12:06
Ik gebruik wanneer het koud is thermoshirts met lange mouwen met daarover een Long John. Dat is een wetsuit zonder mouwen. Deze zitten met kayakken namelijk vaak in de weg of gaan schuren. Daaroverheen gaat dan weer een drytop met lange mouwen.
Als het beter weer is laat ik de Long John meestal achterwege en heb ik een zwembroek aan.
Als het echt lekker warm is. Zoals nu bijvoorbeeld. Dan heb ik een dun thermoshirtje met korte mouwen en anorakje met korte mouwen.

Uiteraard heb je hier 100.000 variaties op en datzelfde geldt voor de hoeveelheid verschillende spullen. Het gaat er uiteindelijk om wat je lekker vindt zitten en wat je warm houdt. Zo heb je ook speciale kayakbroeken (gevormd om te zitten) in kort en lang. En ook hele drysuits.

Belangrijk is wel dat je het niet te koud krijgt. Dus ga je nog vaak zwemmen in de branding, zorg dan dat je wat warms aantrekt.

Voor mijzelf geldt: Als het relatief koud is en ik heb mijn long john niet aan, mnaar bijvoorbeeld een zwembroek, dan kan het voor mij einde oefening zijn na 1x zwemmen. Je krijgt het dan door in het water liggen zo koud dat het gewoon niet verstandig is er weer terug in te gaan. Nu heb ik ondertussen redelijk vertrouwen in mijn vaarkunsten om dat risico te nemen. Maar het kan natuurlijk altijd gebeuren.
gepost door: Jeroenk op 16/08/07 13:13
Bedankt voor je reply..
Zijn er online kledingshops die onder de kayakers populair zijn? Ik stuit nu voornamelijk of surfshops als ik op wetsuits zoek ofzo..

gepost door: Arjan op 16/08/07 13:33
De 2 grootste aanbieders van kayakspullen in nederland hebben allebei een website.
Bij www.kanoshop.nl kun je makkelijk online bestellen. Maar www.arendbloem.nl stuurt ook spullen op.
Ik zou voor kleding in ieder geval gaan passen in de winkel. Dat scheelt je een hoop ergerenis als iets niet goed past en je kunt van alles uitproberen.
gepost door: Jeroenk op 16/08/07 14:38
Ok dank. Als ik jou zo hoor dan zou ik waarschijnlijk voor een long john gaan en een anorak met lange mouwen.. (aangezien ik uit financieel oogpunt niet gelijk ook een setje voor mooi weer erbij ga kopen).

En dragen jullie schoenen?
gepost door: Arjan op 16/08/07 14:42
Voor in de branding draag ik van die verstevigde neopreen sokjes. Voor de warme voetjes en het zit wat lekkerder dan rechtstreeks op het harde plastic van de boot. Echte (wildwater)schoenen gebruik ik niet. Dan pas ik niet meer/lekker in mijn speelbootje.
gepost door: Martijn op 16/08/07 15:27
Jeroenk schreef op 16/08/2007 14:38:
Ok dank. Als ik jou zo hoor dan zou ik waarschijnlijk voor een long john gaan en een anorak met lange mouwen.. (aangezien ik uit financieel oogpunt niet gelijk ook een setje voor mooi weer erbij ga kopen).

En dragen jullie schoenen?

Uit financieel oogpunt kan een bezoekje aan Decathlon of www.decathlon.nl ook geen kwaad..

edit:
En mocht je toch nog een leuk bedrag in een oude sok vinden en serieus gaan kanoën, dan is dit wellicht ook interessant.:
http://watersport.marktplaats.nl/kano-s/109219087-kayak-van-wavesport-transformer-t2-met-alle-toebehoren.html
gepost door: michielv op 16/08/07 15:55
Mocht je dat mooie bedrag nou niet hebben: vaak staan op marktplaats stapels long johns voor een prikkie te koop.

<enigszins shameless plug>
Ik weet niet wat je maat precies is maar ik heb nog een wetsuit maatje L en eentje maat 52 die ik voor weinig best weg wil doen
</enigszins shameless plug>

Overigens werkt het vaak ook prima om zo'n oude wetsuit te kopen en de pijpen eraf te knippen (neopreen rafelt niet).
gepost door: Jeroenk op 16/08/07 16:15
Ja dat pakketje op marktplaats ziet er leuk uit.. alleen is de kleding denk ik te klein.

En michielv.. ik ben 2 meter .. weet dus niet of jouw suit mij past..

Maar ik zit net inderdaad even bij de Decathlon te kijken.. en dat ziet er allemaal leuk uit.. voor dat geld kan ik makkelijk in een keer de Long John.. reddingsvest en anorak kopen.. Of is dat troep?

gr.. Jeroen
gepost door: Martijn op 16/08/07 18:40
Michiel is ook niet echt klein van stuk, dus dat zou nog wel eens kunnen..

Decathlon verkoopt geen troep als je het mij vraagt. De kanospecifieke spullen zijn over het algemeen wat minder high-tech dan het spul bij de kanozaak.. hoewel het waarschijnlijk wel goed overeenkomt met de goedkopere/goedkoopste spullen die ze in de kanowinkel verkopen.
De Wet-suits, en ondershirts e.d. zijn van prima kwaliteit. Ik weet niet of ze wel long-johns hebben eigenlijk.. in ieder geval wel een versie met korte benen.. beetje koud aan de knieën in de winter.
Ik vaar zelf nooit met wet-suit, maar heb wel neopreen broekjes en diverse shirts van de decathlon, daar heb ik niks op aan te merken.

gepost door: michielv op 17/08/07 13:10
De decathlon spullen zijn inderdaad best okay. Zeker voor het geld.

Ik ben zelf 1,94 met redelijk lange stelten. Als je een keer in de buurt van Rotterdam bent (of aan het brandingvaren) kun je die maatje 52 wel eens passen (die maatje L is te klein). ALs het past magtie weg voor 25 euro ofzo.

Maar als je het geld hebt en je toch in Amsterdam woont (Decathlon zit bij de ArenA toch in de buurt?) zou ik zeker even bij Decathlon gaan kijken.

gepost door: Jeroenk op 17/08/07 15:07
Dag jongens..
Nou ik ben ondertussen bij de Decathlon langgeweest en heb al het een en ander aangeschaft. (reddingsvest, thermoshirt, anorak) De Long John was uitverkocht dus dat is nog even wachten. DE grootste maat die ze hadden was trouwens 46 geloof ik.. die kon hij nabestellen. Maar jij hebt het over 52..? 46 klinkt dan nogal te klein...
Ik had ook nog even een wetsuit met korte mouwen aangepast maar ik bedacht me al snel dat ik dat niet relaxt zou vinden tijdens het peddelen... maargoed.. wellicht is die 52 van jou geen slecht idee Michielv.