| Kajak/Kano Designers Debat ... heb je input nodig .. | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: krusty op 26/10/04 16:48
Yo de mannen, Zoals je weet ben ik altijd in de weer om nieuwe en spannende content aan mijn site toe te voegen. Daarom heb ik eens een experimentje gedaan ... een debat met de bekendste designers van onze zo begeerde kanootjes. Heel interessant, en heel leuk, maar ik heb jullie input nodig! Heb je dus interessante vragen voor de heren designers, en vooral die vragen waarvan je graag de mening zou weten van meerdere ontwerpers, post ze dan hier of mail ze me! Om in eerste instantie meer te weten waarover het allemaal gaat, Klik hier !!! Ik wacht ongeduldig op jullie reacties ![]() Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: spikey op 26/10/04 19:53
Cool inititatief, zal het volgen op de voet. Alleen jammer dat niet iedere kajakproducent meedoet. Ik las laatst in een uitgave van het playboating magazine een artikel waarin iemand zijn visie presenteerde over welke eigenschappen een ideale playboat moet hebben om het huidige arsenaal aan moves tot een hoger niveau te tillen (to catch more air:). Wat ik ervan onthouden heb is dat hij pleitte voor het produceren van boten van lichter materiaal (bv. carbon) en radicaal design speciaal voor de pro's. Echter de kajakindustrie lijkt hier niet op in te gaan aangezien het financieel niet zo aantrekkelijk (voor beginnende en beg/gevorderde rodeo's zouden deze boten niet geshcikt zijn) is en de duurzaamheid van de boten gering is (sneller kapot/scheuren). Je ziet dit ook aan wat er nu nieuw op de markt verschijnt aan playboaten: deze verschillende slechts minimaal in eigenschappen van voorgaande modellen. Helaas heb ik het blad niet meer anders zou ik het artikel scannen ofzo. Ik vond opzich dat ie wel een punt had. Alleen vraag ik me dus af wat de visie van de verschillende producenten zijn op de toekomst van playboating (wat is nog mogelijk) en dan in het bijzonder gericht op verdere ontwikkeling van huidige playboats. Kortom: wat kunnen we verwachten en is de bovengrens van wat mogelijk is in freestyle wereld praktisch bereikt??? |
||||
|
gepost door: michielv op 27/10/04 09:03
Ha, dat artikel heb ik ook gelezen (over die playboat ontwerpen). Wat een gezever zeg, de schrijver sprak zich nog tegen ook (zal thuis even precies opzoeken waar want het duurde even voor ik het zag). Scannen kan ik nou weer net niet (heb geen flatbedscanner en ik ga dat blad niet door de printer/scanner/fax/bliepjesmaker heen halen) maar misschien kan ik wat op mijn werk versieren. Zometeen eerst eens die discussie lezen, ben wel benieuwd. Heb in het verleden ook wel eens ideeen over poloboten gehad. Nooit aan toegekomen om ze uit te voeren maar sommige dingen wel terug gezien in andere boten. Waren dus toch niet zulke heel gekke ideeen ![]() Wat ik leuk zou vinden is wanneer ook mensen als Malcolm Pearcy (Mega Performance Kayaks), Neil Baxter (Double Dutch UK), Paul "Clyde" Hammond (Clyde's Polo Kit) en Duncan Cochrane (KayaksPlus) over respectievelijk surf- en polobootjes mee doen, plus natuurlijk de mannen van Double Dutch (slalom). Gewoon, om eens te kijken wat de overeenkomsten en verschillen zijn tussen het ontwerpen van de verschillende soorten boten. Als je wilt kan ik wel eens achter wat e-mail adressen aangaan ![]() In ieder geval zouden Corran Addison en Eric Jackson wel iets zinnigs over slalomboten moeten kunnen zeggen. Vraagje daarover? |
||||
|
gepost door: Rocky op 27/10/04 09:29
Als deelnemer aan het kayak manufacturer debat (Nee, jullie mogen zelf niet mee doen ;-)) kan ik je vertellen dat de suggestie voor hett ook uitnodigen van een paar surfkayak bouwers reeds aangedragen vlak voordat dit debat van start ging. Momenteel gaat t echter over freestyle dus niet meer gedaan. Mocht dit debat aanslaan dan is het echter zeker denkbaar dat andere kayak-disciplines ook nog eens aan de beurt komen. Ik ben wel zeer benieuwd naar dat artikel! Ik heb zelf al verschillende keren op BT en nu ook weer in het in het debat gevraagd naar hun mening over composietbootjes, desnoods alleen voor de profs (als een soort formule 1). Laat ik t er op houden dat dat je dat voorlopig niet hoeft te verwachten, meer hierover in de volgende artikels over het debat. |
||||
|
gepost door: michielv op 27/10/04 09:42
Over composietbootjes gesproken: op het kanopolo toernooi in Ieper stond dit jaar een carbon playboat te koop (400 euro oid). Is van een speler van Ieper (geweest?) die in de composiet industrie werkt en ook dingen maakt voor DBXclusive (Dave Brown). Dus er worden wel van dat soort dingen gebouwd (en gebruikt) alleen niet door de grote massa firma's. Mega heeft trouwens in het verleden ook een composiet playboat in de collectie gehad. Kan zo gauw niet meer op de naam komen ![]() |
||||
|
gepost door: krusty op 28/10/04 23:13
Artikel nr 1 in de reeks staat online ... Klik hier om het te zien ... Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||
|
gepost door: michielv op 04/11/04 12:04
Zo snel gaat het natuurlijk niet maar hier kun je een ontwerper aan het werk zien: http://www.lvmvideo.com/quicktime/shane_designs_theVision.mov Toch leuk 8) |
||||
|
gepost door: Stephen op 09/11/04 16:50
Onderstaande afkomstig uit nieuw topic die ik verwijderd heb: Yo de mannen, |
||||
|
gepost door: michielv op 09/11/04 19:20
Grappig detail uit het interview met EJ: "that a 34" inseam/ size 12 foot fit very comfortably, so that the tall thin people don't have to get a boat that is too big for their weight. " 34 inch inseam is hier in Nederland aan de kleine kant ![]() Leuk artikel trouwens, zeker om de verschillen te zien tussen de verschillende werkwijzes. |
||||
|
gepost door: KEESVK op 09/11/04 19:30
......ja, en dat terwijl die amerikanen toch meestal gemiddeld wat meer bigmacks naar binnen hebben gestouwd dan menige nederlander!!! |
||||
|
gepost door: michielv op 10/11/04 08:18
Da's waar maar daar worden ze niet langer van, wel breder (een halve meter te laag dan, zo rond de schouders is dat natuurlijk nooit een probleem ) |
||||
|
gepost door: Rocky op 10/11/04 10:27
Ja maar van Big macs groei je dan ook in de breedte, niet in de lengte.... |
||||
|
gepost door: krusty op 17/11/04 00:57
vierde artikel in de reeks staat ook online ... enjoy ... Klik hier om het te lezen ![]() Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net |
||||