PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Wildwaterbaan Belgie
Kanoforum: Algemeen
gepost door: roosmcd op 22/11/07 20:09
Quote:
"Overzicht investeringen in de Bloso-centra 2007-2014...
Bloso-centrum Raming van de kostprijs in EUR (excl btw).....
Hofstade 10.325.000....
Welke beslissingen werden er al genomen door de Vlaamse regering?....
Bouw van een wildwaterbaan te Hofstade-Zemst...."

"03/08/2007....
Voorts is men in Hofstade bezig met de voorbereidingen voor de aanleg van een wildwaterbaan. "

Dus dit project loopt nog steeds? Weet iemand hier nog meer van of misschien de actuele stand van zaken?

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: bart dc op 22/11/07 20:39
B-E-L-G-I-Ë
Alles wat leuk is en er staat belgie achter loopt toch nooit goed af. Veel praten maar weinig doen he.
Er is daar al lang spraken van, plannen en alles waren klaar dacht ik.
Pff we zullen maar tevreden zijn me het wildwaterparcour is ons pintje bier van cafe local zeker
gepost door: roosmcd op 22/11/07 22:49
Hellend vlak van Ronquières? Dan moet een beetje simpel water rondpompen ook wel kunnen in Belgie.

gepost door: jorisboris op 23/11/07 11:34
ik vang ook meer en meer geruchten op dat dit project terug in gang geschoten zou zyn. maar geruchten blijven natuurlijk geruchten he ... .
Bovendien vraag ik mij af wat er dan de afgelopen vier jaar met dat project is gebeurt, sinds dat het bekend werd gemaakt.
gepost door: mcprins op 23/11/07 13:10
hofstade gaat waarschijnlijk niks worden- echt veel verder als een ontwerp-en haalbaarheidsstudie is het nooit gekomen. Er zijn/waren wel plannen om in Luik iets te gaan bouwen tussen het kanaal en de Maas (dus zonder pompen).
Dat was een reden voor de KBKV/FRBC om niet in Zoetermeer in te stappen
gepost door: Ben op 23/11/07 15:05
'k heb vanochtend een mailtje gestuurd naar Bloso.
Met de vraag of ze wat duidelijkheid kunnen verschaffen over het WW-parcour te Hofstade.

Kreeg vrij snel dit antwoord.

"Uw mail werd voor verder gevolg doorgestuurd naar de afdeling 'Infrastructuur'.
Met sportieve groeten,

B####### Schau#####
Public Relations
E-mail : #######.#####@bloso.be"

Ben benieuwd of ik van de afdeling infrastructuur ook nog een antwoordje ga ontvangen.

gepost door: Tyrr op 23/11/07 17:37
laten we hopen van wel.
In Mol gaan er plannen om sas 1, 2 en 3 op het kempisch kanaal te omgraven met 1 supersas.
supersas = veel hoogteverschil -> speelgolf???
gepost door: daggerid op 23/11/07 19:40
Plannen voor bouw van piste zijn goedgekeurd. Nu is het enkel nog wachten op het vrijmaken van het benodigde budget. En hoelang dat nog kan duren weet niemand...
gepost door: jorisboris op 23/11/07 22:10
Dat idee van een baan tussen albertkanaal en maas met natuurlijk verval lijkt me wel een beter idee dan een baan in het platte hofstade die zoals zoetermeer veel te veel kost.
gepost door: jakke op 19/12/07 08:16
gewoon 2 banen aanleggen, eentje in Hofstade en eentje tussen kanaal en maas ;-). het wordt tijd dat er in dit apenland eens wat meer sporten beken worden dan potjestamp-voetbal, vrouwentennis en baanwielrennen.
gepost door: peetn op 24/12/07 15:51
Die baan in Hofstade wordt sowieso veel te duur. Ik denk dat het een tweede DWD wordt. Heeft een kayakker echt een rolband nodig om opnieuw op de startplek te geraken? Allemaal snufjes die de kostprijs doen oplopen. Geef mij maar het voorbeeld van Arras, nog betaalbaar voor de gewone kayakker. Dat sas in Mol spreekt mij ook erg aan, da's vlak bij mijn deur, kan ik eens wat vaker het water op.
gepost door: FreestyleTuur op 25/12/07 15:18
Ik vind het echt top dat de gemeente enzo nooit aan genoeg geld komen
Anders zat ik nu niet met twee vrienden in een huge *ss herenhuis op een toplocatie in delft (10m van het station)
Nee niet antikraak maar wel lekker cheap
wat is studeren toch mooi

maar geld voor wildwaterbaan mag er van mij best wat sneller komen
later als ik verschrikkelijk rijk ben bouw ik wel een wildwaterbaan. maar dan wel 1 met een waterval en vette golf erin dus nog een paar jaartjes wachten

Tuur
gepost door: roosmcd op 26/12/07 01:16
peetn schreef op 24/12/07 15:51:
Die baan in Hofstade wordt sowieso veel te duur. Ik denk dat het een tweede DWD wordt.

DWD moet ook nog maar bewijzen dat die prijsstelling op lange termijn realistisch is. Is het idee niet dat als je iets introduceert je de prijs hoog moet inzetten en dan later gaat zakken als de 'first adopters' al zijn geweest? Of als er concurrentie komt....
gepost door: jens op 26/12/07 14:40
peetn schreef op 24/12/07 15:51:
Die baan in Hofstade wordt sowieso veel te duur. Ik denk dat het een tweede DWD wordt.

Dat denk ik niet.
DWD is een privé onderneming, die bouwen zo'n baan om er winst uit te halen.
De baan in hofstade gaat uit van de Vlaamse regering, waardoor prijzen dus veel lager zouden liggen. (maar duur zal het sowieso zijn)
gepost door: peetn op 29/12/07 08:58
Wat is er eigenlijk geworden met de plannen om in Grave (NL) ook een wildwaterbaan te bouwen.'t Is blijkbaar niet allleen een Belgisch probleem
gepost door: Tyrr op 30/12/07 12:25
als de Vlaamse regering nu 10% van het OVERSCHOT van 2007 aan die wildwaterbaan geeft, hebben wij de vetste baan van de wereld een kunnen we er de komende 10 jaar gratis op kajakken, maar ze zullen dat geld waarschijnlijk gebruiken om ergens een lijnvaarder een nieuwe, nog snellere boot te geven (als het al naar kajak gaat), maar veel waarschijnlijker naar een voetbalstadion, waar we er toch bijna geen van hebben.
gepost door: Sleepless op 04/01/08 10:50
Tyrr schreef op 30/12/07 12:25:
...maar veel waarschijnlijker naar een voetbalstadion, waar we er toch bijna geen van hebben.

5 nieuwe stadia tegen 2018, ik heb er ook niet om gevraagd dat ze mijn belastinggeld daaraan spenderen.