PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Weer een bootje...
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: michielv op 30/10/04 21:28
Hoi allemaal,

Hij is af! Ophttp://www.xs4all.nl/~michielv/malcolm/new_boat/staan nieuwe foto's, de jobdone serie. De groene gemarmerde boot wordt de mijne. Speciaal op mijn verzoek zit er een Mega Italian seat in (aangepaste slalomzit) zoals die ook in de Mega Evolution poloboten zit. Wie weet wordt het zitje een nieuwe stap in de ontwikkeling van surfkayaks?

Hopelijk heb ik mijn nieuwe speelgoed aan het eind van deze week en dan volgend weekend ondanks het koude water (jaja, nog steeds een watje, dat gaat ook niet over ) toch nog even de branding opzoeken.

Groetjes,

Michiel

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Sleepless op 30/10/04 22:30
Na, de jobdone serie staat er een foto 'soon', is dat dezelfde boot in plastic? Da's altijd wel interessant een surfkajak met veel voetruimte die praktisch onverwoestbaar is (ten minste, in de branding toch).

groetjes

Bart
gepost door: michielv op 31/10/04 09:43
Geen idee, zou best eens kunnen. Deze boot was eigenlijk bedoeld om in plastic uit te komen maar daar loopt nu nog een rechtszaak over met de toenmalige zakenpartner van Mega.

Overigens is een goede composietboot ook vrij duurzaam. Het enige waar je goed op moet letten is dat je niet teveel op je punt in het zand klapt, de rest van de boot houdt het wel.

Als je trouwens eens een PE surfkayak wilt proberen: er is in Nederland nu een demobootje van de Mega X-Ray. Alleen voor mij niet genoeg voetruimte, de rest van de boot ript!

Groetjes,

Michiel
gepost door: michielv op 01/11/04 13:47
Jottum, net van Malcolm gehoord dat bootje de deur uit is!

:D
gepost door: michielv op 03/11/04 20:22
Ze hebben hem vandaag proberen te bezorgen maar ik was er natuurlijk niet.. Morgen komtie maar op mijn werk

Morgenavond lekker peddelen
gepost door: antonio op 03/11/04 20:43
Hey Michiel wat kost dat nou eigenlijk extra aan bezorgingskosten??

Grts,

Anton
gepost door: Stephen op 03/11/04 22:24
Niet te veel hoop ik
gepost door: michielv op 04/11/04 08:15
Valt mee, rond de 60 pond (90 euro). Dat lijkt veel maar voor dat geld ga je hem echt niet halen, de rit door de tunnel kost al bijna zoveel en dan heb je de benzine nog niet betaald..

Als je nou een polobootje oid wilt bestellen kun je het beste vragen of Clyde Hammond die mee wil brengen naar een toernooi (Essen, Charleroi, Mechelen, Ieper enz.). Dan pik je je bootje daar op.

Ha, vanavond lekker peddelen
gepost door: antonio op 04/11/04 09:26
Ja maar dan moet je alleen een tijdje op je boot wachten IS mij die 60 pond wel waard
gepost door: Boogieman op 04/11/04 09:30
Hey michiel!

Heb je m nou?
En doet ie het?

Grtz,
Luuk

gepost door: michielv op 04/11/04 09:48
@Anton: Och, dat wachten moet toch en als je weinig geld hebt is het een mogelijkheid

@Luuk: nog niet, ergens vandaag (donderdag) wordtie bezorgd

Ben benieuwd of ik een passend spatzeil heb trouwens. Hopelijk wel, anders moet ik weer een ander spatzeil zien te regelen. Aan de andere kant, goede reden om toch even in Bergschenhoek langs te rijden dit weekend
gepost door: michielv op 04/11/04 18:17
"Een vloek die kapitain Haddock zou doen verbleken ...."

Vandaag kwam mijn bootje aan, ik natuurlijk hartstikke blij. Pak ik dat ding uit: zit er een gigantische kraak bij de linkerknie

Zo'n geintje heb ik al eens eerder gehad, toen heb ik Malcolm uit de brand geholpen waardoor ik uiteindelijk deze boot voor een leuke prijs (maar niet gratis) heb gekregen maar toen heb ik duidelijk aangegeven wat er mis is met het verzenden van boten via TNT.

Dus Anton: als je besluit een bootje te laten overkomen, geef aan dat je de boot per se in een hardshell case wilt. Als hij dat niet wil doen, laat het dan maar zitten want je loopt een serieus risico op een gekraakte boot.

Ik ga dus vanavond maar eens kijken wat ik met malcolm kan regelen want hoewel ik de boot best kan en wil plakken ben ik toch niet zo heel erg happy.

Bootje is wel groot genoeg trouwens, dus dat zit wel snor.

Meer later, eerst maar eens eten...
gepost door: Thomas op 04/11/04 20:06
Dat is idd best balen michielv ik kan je teleurstelling wel begrijpen..

Ik hoop dat er iets te regelen is.. maar anders is het reparen toch de enigste oplossing.. hoe *** minder fijn dat ook is...

dis mijn laatste post vanuit nederland tot over een aantal weken

bye

Thomas
gepost door: michielv op 04/11/04 21:31
Veel plezier in de VS. Als je er toch bent: neem een surfkayak mee

Geintje, ik heb net gebeld met Malcolm, blijkbaar gebeurt het een paar keer per jaar dat er iets mis gaat. Mijn pech dat ik het een paar keer heb gehad.

In ieder geval een goede uitleg gekregen over hoe eea. netjes te repareren en ik krijg een setje materiaal opgestuurd (polyester en epoxy heb ik allemaal nog) dus binnenkort maar eens lekker plakken. Dremeltje lenen en een verwarming neerplempen in de schuur.

Dus binnenkort ook voor uw reparaties...
gepost door: spikey op 04/11/04 21:41
Men dat lijkt me balen! Dat ze dat niet garanderen joh! maar zo te horen heb je ervaring met boten repareren dus dat moet goed komen: succes!

gepost door: michielv op 05/11/04 07:55
Het probleem is TNT. Normaal geeft Malcolm garantie op zijn boten, hij is nu zelfs voor een pechvogel voor de derde keer een bootje aan het bouwen (de eerste twee zijn gesloopt door TNT).

Helaas kan hij geen andere bezorgdienst nemen omdat TNT de enige is die pakjes ter grootte van een bootje aan wil nemen. Hij zit dus een beetje vast.

Over dat hardhell verhaal: hij heeft er ook al eens naar gekeken maar dan zou vervoer 100 pond per boot duurder worden. Overigens denk ik zelf dat een simpele kist van triplex op vuren latten zelfs bij de bouwmarkt hooguit 25 euro kost. Bij inkoop/groothandelsprijzen dus nog minder. De kist hoeft niet onverwoestbaar te zijn, het gaat erom dat er een stevig iets om de boot heen zit zodat als er iets zwaars/scherps tegenaan knalt het ergste opgevangen wordt.

Overigens zijn de boten wel netjes verpakt in bubblewrap en karton maar dat is blijkbaar niet genoeg

Ik zal het er toch nog eens met hem over hebben want het irriteert me dat zoiets simpels zoveel ellende veroorzaakt.
gepost door: Stephen op 05/11/04 10:37
Damn dat is echt balen man!!
Volgens mij als je een verzekering erbij kiest bij TNT kun je toch de schade wel vergoed krijgen die er gedaan is.. Misscihen zegt TNT dan van dat die schade er al op zat toen ie verstuurd was.. Succes ermee iig
gepost door: michielv op 05/11/04 10:54
Ik heb al eens eerder met dit bijltje gehakt en TNT is tamelijk simpel hierin: alleen de verzender kan klagen. Aangezien Malcolm geen mogelijkheid heeft om een ander vervoersbedrijf te gebruiken moet hij gewoon af en toe even slikken en dit accepteren.

In uiterste geval van nood wordt het niet zo'n mooie reparatie maar het lukt allemaal wel hoor. 16 jaar kanopolo leert je wel bootjes plakken ;-)
gepost door: Boogieman op 05/11/04 14:27
Kl#te zeg!

En als je nou eens niet zou tekenen voor ontvangst voordat je je je bootje hebt uitgepakt?

Als ie nou maar fijn vaart dan ben je deze ellende vast snal weer vergeten...

Succes,
Luuk

PS: Ik denk dat ik zondag (einde ochtend) even naar Outdoor Vally ga.
gepost door: antonio op 05/11/04 14:30
Bedankt voor de tip Michiel, ik zou het er wel even over hebben voordat ik hem bestel
gepost door: michielv op 05/11/04 14:39
Anton: als Malcolm er nou moeilijk over doet: gewoon zeggen dat ik je dit geadviseerd heb. Gaat hij waarschijnlijk diep zuchten maar daar kan ik wel tegen

Het duurt even maar ik ben bezig hem zover te krijgen dat hij in de harde verpakking mee wil gaan. Kost misschien iets meer maar het is nogal een teleurstelling wanneer je na lang wachten op je boot een kraak ziet. Zelfs die 2 of 3 boten per jaar waar het maar mee gebeurt is gewoon teveel.

Overigens vanmiddag maar thuis gewerkt (lees: dat doe ik vanavond nog ) en de binnenkant geplakt. Ziet er wel goed uit, ben alleen benieuwd wat de buitenkant wordt. 8)

Edit: zondag sta ik een polobootje van een maat van te plakken. Hij komt rond 1 uur dus om dan eind van de ochtend nog eerst naar OV te gaan is misschien niet zo handig. :?

Pluspunt van mijn nieuwe bootje is trouwens wel de heerlijk grote kuip: geen gevouw meer met die lange stelten in zo'n klein kuipje!

Edit2: zo te zien is de reparatie van binnen gelukt. De polyester is redelijk goed hard geworden al en ook al tamelijk glad (hier en daar een puntje maar dat schuur ik wel bij). Morgenmiddag aan de buitenkant werken, istie denk ik zondag wel af.