PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
La Malate!
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: remko101 op 10/01/08 18:29
De wereld heeft onze hulp weer eens nodig! La Malate (een van de beste golven van europa, bij becanson in frankrijk) word bedreigt door de bouw van een micro waterkrachtcentrale(wat natuurlijk ook belangrijk is).
De franse locals zijn een actie begonnen via de website;http://www.sauvonslamalate.org/(helaas alleen in frans) De brief voor de lokale gemeente is wel beschikbare in het engels (http://www.sauvonslamalate.org/pdf/lettre_type_3_malate_english.pdf)
Ik hoop dat zo veel mogelijk mensen deze actie willen steunen en dat deze top golf gespaard blijft!
Ciao Remko

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Jenii op 10/01/08 22:27
ik kan geen frans en mijn engels is ook slecht, ik wil best helpen maar hoe?
gepost door: str03k op 11/01/08 09:12
brief printen, recht bovenaan je gegevens (voor- en achternaam, adres) Links onderaan ondertekenen en versturen naar het adres in de linkerhoek (onder To:)

Ik hoop dat meer mensen dit ondersteunen, deze spot mag niet verloren gaan
cheers
Ivo
gepost door: Thomas op 11/01/08 11:59
Ik weet niet waar ze die centrale precies gaan neerzetten, maar is het niet zo dat in dit geval een centrale ook kansen kan bieden? Beter te reguleren waterstanden, zodat de golf aan en uit gezet kan worden? DWZ ook in droge periode 1 dag in de week bijv. de waterstand opvoeren voor de golf? Mooie baan neerleggen naast de stuw? Waar onder 1 grote golf? Ik zou eerst eens kijken of er cooperatief iets gerealiseerd kan worden ipv meteen in het verzet te schieten. Luister goed ik begrijp het probleem zeer goed, echter Malate is wel een golf die op dit moment slechts een aantal keer per jaar loopt, dus wellicht bied een stuw juist mogelijkheden.
gepost door: mcprins op 11/01/08 14:58

Thomas schreef op 11/01/08 11:59:
Ik weet niet waar ze die centrale precies gaan neerzetten, maar is het niet zo dat in dit geval een centrale ook kansen kan bieden? Beter te reguleren waterstanden, zodat de golf aan en uit gezet kan worden?

Een microcentrale heeft normaal gesproken geen spaarbekken; dus ook niets om te lossen als er geen water meer over is.. de centrale in Sault Brenaz is een goed voorbeeld van "micro"
Thomas schreef op 11/01/08 11:59: echter Malate is wel een golf die op dit moment slechts een aantal keer per jaar loopt...

idd. er moet minstens 400m3/sec gaan (vroeg voorjaar of extreme regen) anders is t levensgevaarlijk want het is ook nu al gewoon een rechte stuw; ik denk niet dat de kanowereld echt iets mist als ie er niet meer is... de gemiddelde wildwater vaarder zal zich op de kant prettiger voelen.
gepost door: Thomas op 12/01/08 13:24
Nouja, het zal altijd wel gemist worden, dat zeker. Als de golf loopt zijn er genoeg mensen die die kant op rijden. Echter je zegt het zelf, er zijn dus ook mogelijkheden juist door het neerzetten van die microcentrale.