PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Varen 13/14 november
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: spikey op 09/11/04 20:42
Zondag heb ik auto tot beschikking dus ben van plan naar Ter Heijde te gaan. Anybody???

Laterz Tim

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: WaizFisZ op 09/11/04 21:00
helaas misschien kom ik zondag wel ff kijken maar niet varen.
gepost door: Stephen op 09/11/04 22:39
Hoi

Laten we in het vervolg per week een topic aanmaken zoals Ralph (Rocky) dit heeft opgezet een tijdje terug.. Als de week voorbij is mag je een nieuw topic aanmaken voor de volgende week met een begin en einddatum!

Groet

Stephen
Kanoforum
gepost door: spikey op 09/11/04 22:53
Ha sorry, Nova-Carib had alleen t/m donderdag ofzo aangemaakt dus dacht maak een nieuwe voor dit weekend:)

Zag op xackers.net een coole link:
http://www.jacksonkayak.com/jkarticles05/article.cfm?article=200411083#photos

De Jackson family aan het indoor surfen. Er kunnen in zwembaden dus wel degelijk goed surfbare golven worden gecreeerd!! Center Parcs eens opbellen??:)
gepost door: Wilko op 10/11/04 00:13
Ik zat zelf op een riviertje te hopen voor zondag...

Afgelopen weekend ook alleen maar op Troja kunnen varen, ik ben aan iets wilders toe.

Wilko
gepost door: Stephen op 10/11/04 09:27
Even een riviertje varen... tjonge.. hoe lang is dat wel niet rijden?? Brandstofkosten etc..???
gepost door: michielv op 10/11/04 09:57
Oh, maar Wilko doet dat regelmatig hoor, plus een leaseauto, dat maakt het ook een stuk makkelijker en hij woont ook nog eens 100 kilometer de goede kant op natuurlijk

Brrrr, warrige zinsopbouw maar goed, het idee is duidelijk
gepost door: Wilko op 10/11/04 10:02
Ach Stephen, als je bedenkt dat ik twee keer per maand in Tsjechie vaar, dan is even op en neer naar de Eifel of Ardennen om een riviertje te varen niks in vergelijking.

En ja, ik heb een (nu zes dagen oude) leaseauto, maar dat grapje is ook niet gratis: meer dan 1000 (ja, drie nullen) euro per maand. Maar goed, daar is brandstof in het buitenland en onbeperkte prive-kilometers bij inbegrepen. Mijn vorige leaseauto had na 1 jaar en 10 maanden 150000 km op de teller.

@spikey: we zijn nu bezig om in Eindhoven ook in het golfslagbad te gaan surfen. In Weert doet men dat trouwens al regelmatig.

Wilko
gepost door: michielv op 10/11/04 10:14
@Golfslagbad: wat moet ik me daar bij voorstellen? Het is al weer een heel lange tijd terug dat ik eens in zoiets geweest ben.

Ik dacht dat het voornamelijk "deining" was die je daar kunt krijgen, golven (tenminste, waarop je kunt surfen) lijken me nog best moeilijk.

Lijkt me nl. best leuk om dat hier ook eens te proberen. Weet je toevallig welke zwembaden dit nu al doen? Al was het maar om informatie in te kunnen winnen enz.

@auto: zo zeg, en ik zit al moeilijk te kijken bij mijn 200 euro per maand.. Weliswaar geen onbeperkte kilometers maar het is maar 45 kilometer naar Ter Heijde
gepost door: Wilko op 10/11/04 10:22
Tja, ik ben er nog niet geweest, maar wat ik hoor van een GM lid (die daar toevallig ook voorzitter van een Weertse kanoclub is) kun je er leuk spelen.

In Eindhoven in het Ottebad hebben ze sinds enige tijd een golfgenerator, en een van onze leden werkt daar en die is nu bezig om dat voor ons te regelen. Ook geen idee hoe het werkt.

Wat die auto aangaat, het is natuurlijk wel een modelletje duurder dan jouw Fabia, geen prive km grens en ook all risk verzekerd. Ook winterbanden, buitenlandservice, vervangenden auto ook bij kleine (minder dan 24u) reparaties en nog wat van die ongein.

Ik heb nu een Octavia 4X4 combi met 150 pk (de vorige Octavia was een model met minder luxe en die had "maar" 115 pk :-) ).

Afgelopen weekend naar Praag gereden, reed lekker. Heel onderweg in Duitsland met 230 op de teller gereden (waarschijnlijk ongeveer 210 echte km's).

Wilko
gepost door: Rocky op 10/11/04 10:25
Tsss...

ik heb sinds vijf weken helemaal geen auto meer

Is wel lekker geodkoop maar om te peddelen zuigt t behoorlijk. En de NS doet helaas maar heel erg weinig in- en uitstappunten langs riviertjes aan.

Zucht...

Iemand nog leuke foto's van rivier of brandingvaren van de afgelopen weken?
Kan ik zien wat ik allemaal gemist heb
gepost door: michielv op 10/11/04 11:04
@Wilko: mocht je eventueel meer te weten komen (prijzen, techniek enz.) over het zwembad in Weert of het Ottebad: graag! Ik ga hier in de buurt eens kijken naar golfslagbaden, hoewel ik er een hard hoofd in heb.

Humm, het Tikibad (Duinrell) heeft toch ook een golfslagbad?

Je zou toch zeggen dat wanneer zoiets te regelen valt er genoeg gekken te vinden moeten zijn die mee willen doen, dat drukt de prijs ook nog een beetje.
8)
gepost door: spikey op 10/11/04 11:21
Ik kan me van golfslagbaden herrineren dat de golven daar niet omslaan idd, maar je schijnt dus met bepaalde generatoren meerdere soorten golven te kunnen produceren, ook met omslag (vraag me niet om technische details!) Op playak.com zie je bij spots in noord Duitsland ook een stukje over een zwembad die na sluitingstijd kajakkers toelaat om beetje te surfen, als zijn de golven daar niet hoger dan 50 cm en maar om het half uur..

Ik wil er best wat neer voor leggen omhet een keer te proberen, zeker met de winter voor de deur! Misschien idd maar ff wat informeren, eindhoven is voor mij nou net weer wat ver weg.

@Rocky: waar woon je rocky? Mocht het niet te ver zijn vast Delft wil ik zondag best even langs komen rijden om je op te pikken.

@Wilko: ZOndag riviertje varen: cool idee maar helaas voor mij een no can do gezien auto en financien. Al ben ik in het voorjaar een keer een paar dagen naar Plattling gereden (800km van Delft), maar met gratis camperen en een supergoeie golf vond ik dat goed te doen. Komend voorjaar wil ik zeker nog wel een lang weekend (of door de weeks) gaan, misschien valt er wat te plannen voor geintereseerden ivm carpoolen enzo:)

Nog geen kandidaten voor zondag??
gepost door: Wilko op 10/11/04 12:07
@Rocky: kom je toch gewoon met de trein naar Eindhoven. Ik heb mijn Salto weer terug, daar kun jij dan in varen.

Ik heb wel wat dia's van twee weken geleden (Rio Botic), maar die moet ik nog inscannen.

@spikey: het is natuurlijk een duur grapje, maar dat is deze sport zowieso. Ik kan me voorstellen dat je het wat ver vindt, maar als er voldoende gecarpoold wordt, dan blijven (m.i.) de kosten toch nog te doen.

Ik heb in mijn studententijd ook wel kanovakanties met een huurauto gedaan, maar als een van de kanoers al een auto heeft dan is het natuurlijk wel wat voordeliger.

@michielv: Ik heb geen idee wat die sessies kosten. Wij betalen bij onze club per jaar, niet per sessie in het zwembad.

Wilko
gepost door: spikey op 10/11/04 12:40
Maar Wilko, lijkt me wel kick om mee te gaan naar buitenland indien carpool mogelijk is natuurlijk;) Ga je dan hele weekenden? En zoek je dan een golf op of vaar je voornamelijk beken? Ik moet het doen met mn pyranha s6f dus echt veel hoger dan III/IV- lijkt me niet zo verstandig!
gepost door: Rocky op 10/11/04 12:56
Stelletje modepopjes... @@s zijn vierpotige robotjes uit Star Wars, dus geen briefaanhef...

Mededeling gericht aan Spikey:
Wilko is een beken-vaarder en ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat Wilko-trips garant staan voor spektakel!
Voor een doorsnee weekend-tripje kun je je speelboot wel gebruiken. Er zijn echter van die dagen dat je in niks veilig bent

Mededeling gericht aan Spikey, Luuk, Michiel, Lex en Stephan:
Als er in de buurt van Katwijk gevaren wordt dan wil ik wel meeliften vanuit Leiden, dat is dan niet te ver uit de route.
Mijn speelboot ligt reeds in mijn Leidense kelder.

Mededeling gericht aan Wilko:
Als er weer water in de Ardennen staat dan ben ik graag bereid de treinreis naar Eindhoven te maken.
Salto klinkt goed; scheelt weer een paar krasjes op mijn saltootje

Mededeling aan allen:
Er wordt gezocht naar een nieuwe kayak-mobiel...
Omdat ik eind maart zonder werk raak zit ik te denken aan een campertje; dan kan ik er een paar maanden mee door Europa touren.
Wat denken jullie van deze twee?

Een Unimog, die ken ik nog van "vroeger" toen ze in mijn boerendorpje wel eens als trekker werden gebruikt:
image not available
En voor de liefhebbers van "Back to the future"; behalve de bekende roestvrij stalen sportauto heeft John Delorean ook een camper ontworpen:

image not available
gepost door: Boogieman op 10/11/04 13:10
Wow!

Die Unimog lijkt wel ruimte lego! Dat lijkt mij wel wat!
Als ik tegen die tijd nog zonder werk zit kom ik je misschien wel een weekje opzoeken aan de Franse kust.

Grtz,
Luuk

PS: Katwijk lijkt mij ook wel een goede optie.

gepost door: Wilko op 10/11/04 13:15
@spikey: Ik wil je best eens een dag meenemen naar de Ardennen of Eifel. Voor langere trips naar het buitenland wil ik iemand eerst beter leren kennen.

Ik maak in het buitenland vaak gebruik van de diensten, onderdak en goodwill van vrienden. Een paar slechte ervaringen uit het verleden hebben me helaas wat voorzichtiger gemaakt om die goodwill voor een vreemdeling op het spel te zetten. Als ik iemand wat beter ken dan neem ik dat risiko wat makkelijker.

Ik zal een wildvreemde vaarder wiens vaarervaring ik niet ken niet meenemen op meer dan WW IV. Als ik een beetje in kan schatten hoe je vaart dan kunnen we altijd nog kijken wat past. De bedoeling is per slot van rekening dat we allemaal plezier hebben, en niet dat we continue in de stress zitten omdat iemand boven zijn kunnen vaart of vaak gaat zwemmen. Ik vaar zelf meestal ook gewoon in mijn Flipstick. Het moet wel wat pittiger worden (of een stuk langer: de Salto is veel comfortabeler) voor ik mijn speelbootje inwissel tegen mijn kreekboot.

@Rocky: dat gebruik van het @-teken is heel normaal op forums waar niet te zien is op wiens post je direct reageert (itt bijvoorbeeld RBP, BT of Soulboater).

En ja, ik geef de voorkeur aan beekjes. :-)
Mag best stijl zijn, ik ben alleen niet zo kapot van heel veel water.

Jammer van die baan, maar een unimog ziet er weliswaar leuk uit, is wel erg duur in verbruik en erg traag op de snelweg: toch maar een gewone bus? Als je wilt kun je mee naar Griekenland komen eind April/begin Mei...

Wilko

http://wilko.webzone.ru
gepost door: spikey op 10/11/04 13:47
@ Wilko: Ik ben het helemaal met je eens over het kennen van iemand voordat je wat verdere trips gaat maken of wildere beken gaat varen. Zeker omdat je zowel buiten en op het water sterk van elkaar afhankelijk bent. Vervelend dat je in het verleden minder goede ervaringen hebt gehad.
Ik vind het belanrgijk dat je daar open over kunt communiceren met elkaar en dat je elkaar vooral niet pushed om bepaalde trajecten wel te varen. Verder kan je idd pas beoordelen wat iemands kunnen is als je een keer in de praktijk samen vaart. Heb al regelmatig met (rodeo)cursussen gezien, waar een zeker niveau vereist is, dat mensen zichzelf overschatten en dan ook een zware week hebben!

Kleine achtergrond van mijn kajakervaring om beetje beeld te krijgen: Vaar de afgelopen 8 jaar elke zomer ongeveer 2 weken in cursusverband op rivieren als DuranceSoca, Rio de Neguero.. etc. De laatste 3 jaren gericht op rodeoen en daar ook cursussen voor gedaan (dit omdat ik nog geen vervoer en maatjes had om samen erop uit te trekken). Van de lente eigen bootje gekocht en met een vriend trips gemaakt naar Ardennen, PLattling en van de zomer getourd door Europa om wat golven op te zoeken en rivieren te varen. Zoals je ziet hou ik erg van rodeoen. Met zwaardere beken varen heb ik iets minder ervaring, dit jaar Middenguil en heftig stuk van de Soca in Slovenie was voor mij tot nu toe wel de max (ww IV trajecten). Ik ben ook erg gesteld op veiligheid en tot nog toe trajecten met zwaar risico (onderspoeling, gevaarlijke gaten) tog maar overgedragen! Kortom zal eerder nee zeggen dan een risico nemen, maar uiteindelijk wil ik ook mn grenzen verleggen:)

@:) Rocky: Haha 'lol', Kan je ook proefritjes maken, met die futuristische camper kun je meteen je huis verkopen!

Maar katwijk vind ik ook geen probleem, zover is het eigenlijk niet en ben er nog nooit geweest. Misschien een optie voor as zondag? Luuk?

gepost door: Wilko op 10/11/04 14:25
@spikey: Ik heb door de jaren heen vrij veel "blind dates" met kanoers gehad (een paar voor langere vakanties). Meestal was dat erg leuk, in een paar geisoleerde gevallen viel dat tegen. Vooral doordat mensen een ander verwachtingspatroon hadden van een geplande trip of vakantie, maar ook wel omdat ze zich niet konden gedragen of omdat ze leden aan grenzenloze zelfoverschatting. Over het algemeen kan ik met de meeste kanoers prima door 1 deur, maar er zijn uitzonderingen.

Wat veiligheid aangat ben ik het type dat niet alleen zelf twee werpzakken op het water bij zich heeft, maar ook nog een paar extra in de auto voor het geval mijn kanomaatjes er toevallig eentje zijn vergeten...
Ik ben niet vies van een uitdaging:http://wilko.webzone.ru/galler34.html

Maar er zijn grenzen... Ik vaar voor mijn plezier, en niet om sneller dood te kunnen zijn.

Wilko
gepost door: spikey op 10/11/04 14:31
Nice pics:)
gepost door: krusty op 10/11/04 14:32
Rocky: Voor zover ik weet heeft mijn vader nog een unimog staan Supergave bak, heb ik toen ik 17 jaar was veel mee in 't veld in de modder zitten ploeteren. Eer je zo'n bakje vastkrijgt, moet het echt al serieuze ploert zijn. Dat weet ik uit ervaring. Was echt kicken.

Hij rijdt overigens nog steeds, alleen staat er geen bak op om in te slapen, maar een hoogwerker Kun je wel (als je niet veel plaats nodig hebt) slapen op 9 meter hoogte

Ander nadeeltje: je mag dan wel door de goorste drek kunnen rijden, op asfalt rijdt ie ook, maar niet snel. Denk dat je al blij mag zijn als ie 60 of 70 haalt. Is wat anders dan Wilko z'n 230

Hey, maar wat hoor ik? Dat je weer op zoek mag naar andere job? Damn, da's niet best! Maar goed, gelukkig heb je flink wat tijd om te zoeken. Komt allemaal weer goed !

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
gepost door: Rocky op 10/11/04 15:08
Nee hoor, ga voorlopig geen andere job zoeken; ga een paar maanden op vakantie!!!
Zoals Johan C. zegt; "ellek nadeel heb ze voordeel!".

Unimog en DeLorean zijn leuke bakkies maar uiteraard geen reele opties; zal eerder een campertje op basis van verhoogd en verlengd busje zijn.
VW transporter of een lekker oude Mercedes Hanomag 206D... Oud barrel kopen, paar maanden touren en dan weer verkopen en op zoek naar een nieuwe baan.

Aan al diegenen die mij willen uitnodigen om te peddelen:
As weekend heb ik verplichtingen in Limburg en peddelspullen gaan niet mee.
Weekend van 20-21 ben ik beschikbaar voor alle (ehh... "vele" is misschien verstandiger) vormen van waterpret.

Sta eigenlijk wel te popelen voor een Ardennen/ Rur-dagje maar die waterstanden he...
Een lekker branding-dagje in de X-Ray zou echter ook niet mis zijn!

Ik hoor graag van jullie!
gepost door: michielv op 10/11/04 15:27
Helaas is dat weekend mijn schoonzusje jarig dus dat wordt hem niet voor mij. Ligt er nog een beetje aan wat ik kan regelen en wanneer ze haar verjaardag viert maar heeeeeeeeeeeeel misschien kan ik een paar uurtjes vrijmaken. Het staat je trouwens vrij om de X-Ray mee te nemen hoor. Is niet eens gemeen bedoeld, ik zou de X-Ray mee kunnen nemen, is vlak bij Luuk in de buurt (Wilnis) dus wellicht dat de boot dan opgepikt kan worden?

Edit: "dat weekend" == het weekend van 21 november

In Dordrecht heb ik trouwens (toen ik er nog woonde) wel een paar keer een tot camper omgebouwde peugeot 205 (!) gezien. Koel ding was dat

Is misschien niet eens zo'n heel gek idee? Simpel wagentje kopen (klasse 205), opbouw/slaapcabine erop maken, inrichten? Als dat een afneembare cabine wordt kun je de auto zelfs nog als normale personen auto (mini pickup truck ) gebruiken. Lijkt me best koel
gepost door: Boogieman op 10/11/04 15:30
Spikey: Ik zal "zondag" het even met m'n meisie overleggen. Ik heb in iedergeval wel zin om weer te varen!

Ik moet er wel even bij vermelden dat ik nog niet zo heel ervaren ben en ik meestal niet al te ver het water op ga...

Ik zal Stephen ook even vragen.

Grtz,
Luuk

gepost door: spikey op 10/11/04 16:24
Luuk,

Zou tof zijn als je ook kan en Stephen ook natuurlijk. En maakt natuurlijk niks uit wat betreft ervaring, houden we ter plekke wel rekening mee. Ook sterk afhankelijk van de omstandigheden!

Ik hoor het wel

gr tim