PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Prachtige kajak North Shore Mariner
Kanoforum: Aangeboden
gepost door: guzzio op 21/05/08 23:19
Prachtige zeekajak - vlakwater toerkajak North Shore Mariner.

Dit model is legendarisch en wordt geroemd om zijn vertrouwens wekkende stabiliteit gekoppeld aan een snelle loop. Typisch kenmerk van de North Shore Mariner is dat deze zowel mét als zonder bagage lekker snel en stabiel vaart. Dit type kajak wordt vaak gebruikt door instructeurs in zeekajakken en voor expeditie tochten. Voor tests verwijs ik graag naar de zeekajak site (even googelen) en lees ook diverse lovende reviews (test artikels) op Amerikaanse sites waar de North Shore Mariner verkocht wordt onder de naam Impex Currituck.

Enkele specificaties:

De kajak beschikt over twee dekluiken (nieuw en dus zonder haarscheurtjes of dergelijke!)

Op het dek anti slip tape om bagage en dergelijke muurvast onder de deklijnen te sjorren.

Op het dek op maat gekocht Suunto kompas (eveneens optie).

Met comfortabele draag toggles om makkelijk te dragen.

Met variabele scheg om ook in stromend water, op zee of bij winderig weer mooi koersvast te blijven peddelen.

Is eveneens uitgerust met electrische pomp met loosgat. Ter verduidelijking: bij een druk op de knop loost een lichtgewicht pomp alle water uit de kuip. Dus niet nodig om minuten lang met een handpomp te zeulen; een simpele druk op een knop en de kajak is binnen de seconden leeg! Pomp wordt gevoed door een batterij die aan elke (druppel)lader geladen kan worden. Zekering voorzien en batterij zit in een waterdicht compartiment en kan eenvoudig uit de houder gehaald worden (zonder gereedschap) voor winterstalling. Zekeringen zijn gesealed door middel van kopervet (zeewater bestendig).

Kajak wordt verkocht met kajak beugels dewelke in mousse zijn uitgevoerd om de kajak krasvrij te transporteren.

Tevens bij de verkoop een carbon zeewater peddel met smalle bladen en lange steel.

Alsook een lichtgewicht carbon peddel van het gerenomeerde merk Kober & Mol; type Gecko, 52 graden rechts gedraaid.

Uiteraard ook een passend spatzeil.

Dus de meest complete set die je maar kan vinden, top materiaal, wegens stopzetting hobby voor enkele jaartjes (kleine kids, bijkomende studie's, vrouw niet echt 'peddel gezind, ...)

Alles verkeerd in goede, zoniet uitmuntende staat!

Kajak weegt 22 kg - dus licht en door één persoon op het dak van de wagen te tillen.

Prijs is (redelijk) vast - 1.250 euro.
Dit is een 'state of the art' kajak en wordt zelden tweedehands aangeboden. Onderhouden door poetsfreak!
België
0475 / 62 55 52

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: michielv op 22/05/08 08:31
Jeemig Daan,

Hoeveel zeekayaks had jij wel niet?

En dan de hamvraag: hoeveel ga je er nog verkopen

gepost door: Thomas op 22/05/08 09:15
Jahaa pas maar op michiel, straks word je nog ingehaald met het aantal doorverkochte bootjes achter je naam :-)
gepost door: michielv op 22/05/08 09:59
*LOL*

Dan wordt het tijd om eens te kijken of ik niet iets kan verkopen dan he

Binnenkort komt er trouwens wel weer een bootje van mij te koop, hangt er nog vanaf of de K1 blijft drijven met mij erin (volgens Lennart istie eigenlijk een maatje te klein voor me) of dat ik toch maar in de SK blijf peddelen. Maar eerst moet die K1 even gerepareerd worden, dit weekend waarschijnlijk.

gepost door: guzzio op 22/05/08 11:29
Tja, ik verkoop alles wat peddelen betreft ... kajak, peddels, kajak beugels, waterdichte zakken, ... kortom, alles !!!

Ik heb dan toch de knoop doorgehakt en de komende pakweg 5 jaar ga ik jammer genoeg de tijd niet vinden om te gaan varen.

Reden: ikzelf werk in een zeer onregelmatig ploegensysteem. Mijn lieve (maar niet peddelgezinde) vrouw ook. Dan zijn er twee kleine kids en voor hen moet er regelmatig op de onmogelijkste momenten van de dag opvang voorzien worden. En bovendien volgt mijn vrouw naast haar werk nog hoge school studies en daar kruipt flink veel tijd in. Dus papa Guzzio staat in voor het huishouden ... Ik ben al blij als ik eens zonder de kinderen om boodschappen kan gaan, dan kan ik met de motorfiets. Maar een dagje peddelen, of zelfs maar een half dagje, blijkt de laatste maanden een onmogelijke zaak. De huidige situatie zal toch nog een vijftal jaartjes duren en dan is m'n besluit vlug gemaakt.

Jammer, maar het zij zo ...
gepost door: Wilko op 22/05/08 13:25
Misschien handig om buiten de draaiing ook de lengte van de peddels er bij te zetten?
gepost door: michielv op 22/05/08 14:40
guzzio schreef op 22/05/08 11:29:
Tja, ik verkoop alles wat peddelen betreft ... kajak, peddels, kajak beugels, waterdichte zakken, ... kortom, alles !!!

Ik heb dan toch de knoop doorgehakt en de komende pakweg 5 jaar ga ik jammer genoeg de tijd niet vinden om te gaan varen.

Reden: ikzelf werk in een zeer onregelmatig ploegensysteem. Mijn lieve (maar niet peddelgezinde) vrouw ook. Dan zijn er twee kleine kids en voor hen moet er regelmatig op de onmogelijkste momenten van de dag opvang voorzien worden. En bovendien volgt mijn vrouw naast haar werk nog hoge school studies en daar kruipt flink veel tijd in. Dus papa Guzzio staat in voor het huishouden ... Ik ben al blij als ik eens zonder de kinderen om boodschappen kan gaan, dan kan ik met de motorfiets. Maar een dagje peddelen, of zelfs maar een half dagje, blijkt de laatste maanden een onmogelijke zaak. De huidige situatie zal toch nog een vijftal jaartjes duren en dan is m'n besluit vlug gemaakt.

Jammer, maar het zij zo ...

Da's flink balen. Zelf heb ik (eindelijk) ook een knoopje doorgehakt en ben ik weer gaan vlakwatervaren. Gewoon rechttoe/rechtaan kilometers maken in een SK (hopelijk binnenkort weer K1, is al een tijdje terug maar we proberen het gewooon). Het is meer te vergelijken met "kayak trimmen" dan met toervaren maar goed, totnogtoe bevalt het. Na wat inroosteren (en een nieuwe baan waarbij ik met 5 minuten fietsen thuis ben ) kan ik elke week vast op donderdag avond (clubavond Lekko, lokale kanoclub) en in het weekend/begin van de week een ruim uurtje varen. Niet spectaculair allemaal maar ik heb deze maand al meer gevaren dan vorig jaar bij elkaar

Maar er komt dus geen nieuwe canadees begrijp ik?

Hopelijk kom je nog wel af en toe eens langs op het forum om contact te houden, wie weet is er over een tijdje weer ruimte om te gaan varen

gepost door: Ben op 22/05/08 15:16
michielv schreef op 22/05/08 14:40:
Zelf heb ik (eindelijk) ook een knoopje doorgehakt en ben ik weer gaan vlakwatervaren. Gewoon rechttoe/rechtaan kilometers maken in een SK (hopelijk binnenkort weer K1, is al een tijdje terug maar we proberen het gewooon).

Even Off-Topic.
'k heb altijd wildwater gevaren en polo gespeeld. Tussendoor bij de club wat vlakwater. Meestal met een K1-afvaart en soms K2.

Door kinderen etc. veel te weinig gevaren en bewogen. Ook nu een beslissing geforceerd en mij gericht op vlakwater.

Heb nu 8 weken geleden een Vajda Supersonic 202 XL gekocht. In het begin is dat stevig aanpassen. Maar nu 120 km verder in mijn nieuwe K1 begint dat aardig goed te lopen.
Dus de overstap van SK naar K1 mag voor jou normaal gesproken geen probleem zijn.
gepost door: michielv op 22/05/08 15:25
off-topic:
@Ben: ik heb ook jarenlang polo gespeeld (na een korte periode vlakwater in SK en later K1) maar inderdaad door relatie, kinderen, werk en andere zaken heb ik gewoon geen tijd
en zin meer om steeds hele weekenden weg te zijn voor toernooien.

Kortgeleden heb ik een oude K1 Ranger voor een prikkie gekocht die ik op aan het knappen ben. Dikke kans trouwens dat ik je nog eens mail met wat vragen over die Garmin Forerunner, ik zit erover te denken ook zoiets te monteren nl.

Als het allemaal een beetje meezit ga ik eens proberen wat (avond)marathons in de buurt te varen. Zeker als er een toer/ouwe sokken klasse is moet dat te doen zijn lijkt me.

on-topic:
Daan, ik zal je advertentie uitprinten en ophangen bij Lekko. Daar is de Mariner nogal populair, wie weet heeft iemand interesse.
gepost door: Ben op 22/05/08 16:14
michielv schreef op 22/05/08 15:25:
off-topic:

Als het allemaal een beetje meezit ga ik eens proberen wat (avond)marathons in de buurt te varen. Zeker als er een toer/ouwe sokken klasse is moet dat te doen zijn lijkt me.

Vanavond ga ik mijn eerste avondmarathon varen (bij Frisia, Amstelveen).
'k Ben benieuwd of ik een beetje ga kunnen volgen of met de rode lantaarn zal lopen.

michielv schreef op 22/05/08 15:25:
Dikke kans trouwens dat ik je nog eens mail met wat vragen over die Garmin Forerunner, ik zit erover te denken ook zoiets te monteren nl.

Zeer tevreden over! Je heb natuurlijk verschillende modellen met verschillende mogelijkheden, maar de mijne voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.
gepost door: guzzio op 22/05/08 22:39
@ Michiel: thanks man.

Tja, een Canadees scheen de oplossing te zijn om vrouwlief én het gezin mee te laten genieten van het mooie leven op 't water, maar zoals reeds gezegd: ik krijg m'n lieve vrouwtje niet echt warm als het op peddelen aankomt. Een Gatz Yoho 1 of Yoho 2 was lang in de running, maar uiteindelijk toch afgehaakt. Al vind ik het nog steeds een bloedmooie boot.

Tja, en ik moet daarenboven toegeven dat ik het net ietsje te egoïstisch zou vinden om vrouw en kids thuis te laten om lekker te gaan peddelen. Zeker als je weet dat wij op twee maanden slechts drie vrije weekends samen hebben!

Dus ja, peddelen zal er de eerste jaartjes niet echt meer van komen, en als het dan toch super kriebelt, dan huur ik bij de lokale kajak shop een toerkajak voor een dagje of zo.

Terug on topic: de ganse boel gaat in de verkoop ... lengte van de peddels zal ik eerstdaags doorgeven.
gepost door: lennart op 23/05/08 07:49
@guzzio
Jammer dat je gaat stoppen. maar begrjipen doe ik het wel. je bent zeker niet de enige, vaak zie je trouwens wel dat mensen 10 jaar later weer in een kano stappen.

@ ben

Hoe ging het?

over marathonvarenin het algemeen , vaak starten de veteranenen en senioren tegelijk om een beetje een deelnemreveld te krijgen. Het snelheidverschil is meestal erg gering aan kop van de nl wedstrijden. zeker als oude nselle mannen als Rick Daman meedoen. Toen ik nog (veel) marathons voer en ergens in de twintig as ben ik er ook regelmatig afgevaren door allerlei veteranen. techniek tactiek ervaring zijn zeer belangrijk bij de marathon. en een stuk minder pure snelheid/kracht.

gepost door: michielv op 23/05/08 09:17
lennart schreef op 23/05/08 07:49:
techniek tactiek ervaring zijn zeer belangrijk bij de marathon. en een stuk minder pure snelheid/kracht.

Mooie boel is dat: techniek/ervaring en kracht heb ik geen van beide

Ik denk dat ik mijn bootje maar "de rode lantaarn" ga dopen
gepost door: lennart op 23/05/08 09:54
soms is er ook een trimklasse

1 voordeel van de ranger , je zal er niet snel uitvallen. en vaak zijn er wel een aantal dnf jes. dus dan ben je misschien de laatste over de finish maar niet de laatste op de lijst))

de volgende is op 4 juni bij viking. das gelukkig diep water. en waarschijn lijk geen moeilijk parcours. heen rondje op boei en weer terug.
gepost door: guzzio op 23/05/08 15:56
Op vraag van de geïnteresseerden:
Prijon peddel 2.20 lengte
Kober & Moll Peddel 1.92 lengte

Beiden rechts gedraaid.

Update: de eerste die 950 biedt, heeft 'm.

Ook nog neopreen spatzeil erbij !

Advertentie op marktplaats aangepast.
gepost door: guzzio op 29/05/08 16:31
VERKOCHT
gepost door: lennart op 29/05/08 20:46
gefeliciteerd en denk nog eens aan kanoen als je wel tijd hebt veel plezier op de motor en met je gezin.
gepost door: michielv op 30/05/08 11:18
@Daan: gefeliciteerd en mocht je toch binnenkort nog eens willen varen: geef maar een gil op het forum. We regelen wel een boot voor je.

gepost door: guzzio op 03/06/08 22:38
Thanks guys ... deed veel pijn, mijn boot zo zien vertrekken op 't dak van een andere wagen. Maar kom, nieuw hoofdstuk ... ondertussen Zodiac gekocht zodat de kids ook meekunnen ... later opnieuw een mooie zeekajak én hopelijk minstens twee jeugdkajaks

See you all guys