| Spatzeil / Anorak | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: spikey op 24/11/04 11:32
Ik ben toe aan een nieuw spatzeil (neopreen) en eigenlijk ook een nieuwe anorak gezien de onvolledige afsluiting bij mn polsen. Een combinatie waarbij zo min mogelijk water erdoor kan sijpelen lijkt me ideaal. Ik zat te denken aan een cagdeck, heeft iemand daarmee ervaringen? En tips voor andere goede combinaties? Een bijkomend nadeel is dat ik er helaas niet al te veel geld aan kan uitgeven en zag dat een Cagdeck al gauw in de 200 Eurootjes gaat lopen. Maar met een goed los spatzeil en nieuwe anorak zit ik er ws ook al gauw aan.. Any tips??? Tim |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: michielv op 24/11/04 12:04
Een cagdeck is wel prettig maar niet half zo droog als een goede dry-top & spatzeil. Zelf heb ik goede ervaringen met een Palm dry top (was in de aanbieding bij AB) en diverse spatzeilen. Bovendien is het veel flexibeler, je kunt combineren (zeker handig als je verschillende maten kuipjes hebt) en als er eens iets stuk gaat hoef je niet meteen weer een duur cagdeck te kopen. Budgetoplossing voor je lekkendepolsmanchetprobleem: als die manchetten van neopreen zijn zou je kunnen overwegen er een strookje (evt. een puntje om de aansluiting met je mouw niet aan te tasten, smalste deel bij het uiteinde, breedste deel bij de mouw) tussenuit te knippen en de boel weer aan elkaar te plakken met bisonkit (blijft soepel, makkelijker te krijgen dan neopreenlijm, plakt een berg en kost een beetje ).Als je het geld ervoor over hebt zijn neopreen spatzeilen met een kevlar rand wel enorm sterk, ze gaan langer mee en verdienen zichzelf terug. Momenteel is er zo'n type in de aanbieding bij DD. |
||||
|
gepost door: spikey op 24/11/04 12:50
Thnx for advice Michiel. Toevallig smsde Luuk dat ie naar Arend ging en wel wat mee kon nemen. Heb even geinformeerd en ze hebben nog een Pyranha spatzeil (heb ik aleeens mee gevaren) voor een mooi prijsje. Verder laat ik ook een cap meenemen, die anorak/ dry-top kan nog wel even wachten! Nu hopen dat alles past:) Edit: ik balanceer met waist size op randje tussen medium en large, en dat pyranha spraydeck is l/xl. Heb besloten het risico nog maar niet te nemen en zelf maar een keer te gaan passen. Edit2: Luuk nog wat moois gekocht:)??? |
||||
|
gepost door: Boogieman op 24/11/04 17:35
Haai Ik ben weer n zak geld lichter. Nou eigenlijk valt het wel mee want ik heb alles lekker van mn cadeaubonnen gekocht die ik had liggen! Resultaat: 1. Mooi neopreen spatzeil van Peak-UK speciaal voor Riot (toch ook maar geen cagdeck gekocht daar ik voorlopig nog wel ffies blijf zwemmen en een volledig wetsuit dan toch verweg het warmst is en een lekke annorak daarover heen niet zo'n ramp is. En een volledig droogpak vond m'n portomonee veel te ver gaan.) 2. Neopreen handschoentjes (of wanten eigelijk die open zijn bij de handpalm, ik ben benieuwd) 3. Neopreen bivakmuts (Jawel, laat die winter maar komen) 4. Waterdicht zakje (om Monica d'r outo sleutel droog in op te bergen) 5. Peddelballon (leuk om n's mee te oefenen met m'n zeekano) 6. En last but not least: Een heerlijk warme muts voor Tim. (Ik heb 'm hier liggen met bonnetje en al. Wieweet kun je met zo'n ding best varen en de volgende dag een tentamen maken! Ik sta in iedergeval weer te popelen!)By te way, heeft iemand ervaring met zo'n droogpak? Lator! |
||||
|
gepost door: Boogieman op 24/11/04 17:37
Trouens Tim Ik zag ook losse neopreen manchetten liggen. Lost dat nix op? |
||||
|
gepost door: spikey op 24/11/04 17:58
Haha klinkt goed Luuk! Winterbestendig ben je nu iig!! Bendankt voor de aankoop, we moeten maar ff kijken voor het weekend, alleen is de kans dat ik ga varen niet aanwezig;) Ik heb weleens aan manchetten zitten denken idd, maar dat blijft een tussenoplossing he, en voor zomer ook niet ercht lekker lijkt me. Ben benieuwd hoe je hanschoenen bevallen! |
||||
|
gepost door: Stephen op 24/11/04 23:54
Hey Luuk.. Ik zag je smsje vanavond pas want ik had mijn mobiel thuis laten liggen. Ik had graag.... etc.. ja helaas dat kan dan niet meer Ikzelf heb ook 2 paar moffen/wanten liggen en ik ben er niet zo tevreden over. Mijn broer gebruikte ze vroeger wel en vond ze wel prettig. Is dus persoonlijk. Gelukkig dat je niks voor mij gekocht hebt want ik moet even zuinig aan doen. Mijn nieuwe baan bevalt niet dus ik ga weer op zoek naar iets anders en neem ontslag (geen behoefte om nog langer daar te werken). Helaas, maar is niet anders. Kreeg vandaag een klote klus na me toe geschoven en dat na de vorige klote klus zie ik het uitzicht op mijn ontwikkeling weer krimpen. Daardoor veranderde er weinig aan mijn werkomgeving en aangezien ik er financiel ook niet op vooruit ben gegaan tja.. dan is de keus makkelijk gemaakt.. Mocht er iemand een web developer zoeken die graag wat wil leren ipv de klote klusjes te doen.. here I am.. |
||||
gepost door: michielv op 25/11/04 08:01
Zo zeg, heftig. In geval van nood kun je altijd nog besluiten bij een grotere detacheerder te gaan werken, net als je broer. Mijn werkgever is ook weer aan het huren, mocht je niet Thomas' collega willen worden ![]() Bij die grotere bedrijven is het leren trouwens wel ondergeschikt aan geld verdienen, wat ze ook zeggen, maar je kunt zelf natuurlijk altijd zorgen dat je iets nuttigs leert op een project |
||||
gepost door: Stephen op 25/11/04 09:09
Maar hier hebben ze en weinig te bieden en ik kom niet toe aan waarvoor ik aangenomen ben dus ik leer niks |
||||
gepost door: Boogieman op 25/11/04 09:19
Dat is toch bij alle bedrijven? Dat was zelfs zo bij Lost Boys toen ik daar werkte (oke ook een groot bedrijf) en die stonden nogwel bekend om hun ruimdenken... Annyway, klote joh. Toch zou ik die baan als het even kan (voltehouden is) maar aanhouden tot je iets anders hebt. Al moet je waarschijnlijk van je proeftijd gebruik maken om pleite te kunnen. (Letop: als je bijvoorbeeld een jaarcontract hebt en je wil na een halfjaar weg kan een werkgever dit gewoon weigeren en van je verlangen dat je je contract nakomt. Succes! |
||||
|
gepost door: michielv op 25/11/04 10:12
Stephen, Ik ga natuurlijk niet zeggen wat je moet doen maar zelf zit ik er als volgt in: er is vast leuker werk maar mijn salaris & andere secundaire voorwaarden maken dat ik mijn leven & hobbies zonder problemen kan leven/doen. Aangezien ik geen workaholic ben & ook geen slijmjurk maak ik geen glansrijke carriere. Daarentegen heb ik geen 10 kilo overgewicht en wel mensen leren kanovaren en plezier hebben met mijn hobby. ![]() Ik heb ook wel eens de andere kant gezien waarbij je na betalen van je rekeningen nog een hele maand te gaan hebt, en toen had ik nog braaf een baantje ook. Dat is beslist minder kan ik je verzekeren. Bij de grotere bedrijven (groot is relatief, maar meer dan een paar honderd man in mijn beleving, Lost Boys is voor mij nog een kleine ) zit je redelijk safe, er is meer ruimte om problemen/gebrek aan werk op te vangen.Ik heb er ook wel eens over nagedacht om voor mezelf te beginnen maar durf het risico niet (meer) te nemen. Niet dat ik geen zin heb om hard te werken maar momenteel is de markt niet meer wat het geweest is. Als je jong bent en weinig verplichtingen hebt kun je daar over nadenken maar dat is jouw beslissing. Voor mij geldt: aan het eind van de maand krijg ik genoeg om een fijn leven te leiden (tenminste, vind ikzelf) en voor de rest geloof ik het wel. Mijn voldoening in het leven haal ik uit mijn leven, niet mijn werk. Wat natuurlijk niet betekent dat ik niet best een beetje meer wil verdienen ![]() Het grote voordeel van een detacheerder is trouwens wel dat je bij diverse bedrijven komt en relatief eenvoudig kunt kijken of iets een beetje bevalt. Is het niets, blijf je lekker bij je eigen werkgever, is het wel leuk kun je altijd in een prettig gesprek kijken wat zij te bieden hebben ![]() Humm, dit is inmiddels aardig off-topic aan het worden |
||||
|
gepost door: Martijn op 25/11/04 10:27
cool.. Ik doe ook ff mee off-topic.. ![]() Ik hoor nog (steeds) niet bij de werkende massa... maar zit nu wel 39 uur per week op kantoor.. stage noemen ze dat dan.. ik zie het nog steeds als een zwak excuus om werknemer veel te weinig te betalen.. maargoed.. heb weinig keus dus daar heb ik maar bij neegelegd. Ik zit dan niet bij een I'-er.. maar wel bij een groot bedrijf.. waar er wel veel mogelijkheden zijn om nieuwe dingen te leren en cursussen te volgen e.d. En als stagiare ben ik ook niet bezig met rotklusjes waar anderen geen zin in hebben, maar met een apart (best aardig) project.. Afgezien van het salaris en het feit dat ik veel te veel uren per week in dezelfde kamer doorbreng heb ik het best naar m'n zin. Ik ben er dus van overtuigd dat doorgroeien bij grote bedrijven ook vaak prima kan. |
||||
gepost door: Stephen op 25/11/04 11:12
Juist daarom wil ik weg. Ik ben hier gaan zitten om me te kunnen ontwikkelen zodat ik als ik mijn opleiding af heb veel ervaring heb en of voor mezelf kan gaan beginnen (fulltime ipv parttime) of bij een groot bedrijf veel geld kan verdienen. Maar nu zit ik ik voor een prikkie kutwerk te doen.. Oja.. op dit moment is er geen baas op kantoor dus ik zit al de halve dag sites af te zoeken naar banen allemaal even verzamelen en next week solliciteren ;) martijn: Op basis van mijn ervaring heb ik voor mijn 2 stages vrijstelling kunnen regelen.. Ik wil wel een afstudeeropracht doen ergens (wellicht bij mijn volgende werkgever) want dat schijnt erg leuk te zijn. |
||||
|
gepost door: spikey op 25/11/04 12:08
Hej Stephen, minder dat je huidige baan je geen voldoende uitdaging bied, heb je het er weleens met je baas over gehad dat je meer ambieert (ongetwijfeld:))? En ben het eens met Michiel dat je beter eerst een nieuwe baan kan hebben alvorens te ontslag te nemen, zo behoud je iig je financiele zekerheid. En idd, veel solliciteren er zal ongetwijfeld iets leuks op je pad komen! Voor mij is het zoeken naar een baan nog even van de baan, eerst maar een leuke afstudeeropdracht binnen zien te slepen:) Maarre wat voor opleiding doe je op het moment erbij? |
||||
|
gepost door: Stephen op 25/11/04 12:38
Ik doe HBO Hogere Informatica Deeltijd (c.q avondschool) en zit in het 3de jaar. Ik neem lekker ontslag, heb nog wel wat inkomsten uit bedrijf enzo en dan lekker kijken wat ik ga doen. In ieder geval solliciteren totdat ik iets interessants tegen kom. Daarnaast kijken wat ik voor mezelf kan opzetten. Ik ben bezig met 2 geavanceerde pakketten gebouwd in PHP met ondersteuning voor MySQL, Oracle of ODBC. Daar kreeg ik nu met 32 uur in de week werken bij een bedrijf ook weinig tijd voor omdat ik natuurlijk ook voor mijn school steeds meer moet doen (Programmeer opdrachtjes en studeren). Dus eigenlijk wil ik een IT baan van 3 dagen in de week.. Lekker combineren met eigen bedrijf en in eigen tijd proberen me kennis op te schroeven. Oja mocht er bij jullie iemand nodig zijn. Ik heb kennis van UML / DSDM / PHP / MySQL /MsSQL / Oracle / +/- ASP / Database Modelleren etc. / Javascript / DHTML / Tridion haha.. even op mijn eigen forum spammen.. Mag wel he ![]() p.s we zijn met een nieuw bedrijf bezig (www.terra-preta.nl) en dat draaid erg lekker. Nog weinig technische jobs, maar wel vormgeving, huisstijl, websites etc. Wellicht dat ik daar dus ook wat meer tijd in ga stoppen. Gisteren de papieren uit Engeland ontvangen (LTD) en dus ben ik nu 25% eigenaar van dat bedrijfje |
||||