| Say yes to : branding in het algemeen !! | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: wendy op 28/11/04 14:28
Even een new topic, aangezien ik de titel "dood aan de branding flatspin" wel erg ongelukkig vind gekozen (ik heb de discussie over o.a. SKAFS gelezen, dus mijn reactie is op dat geheel)Ik begrijp best dat er een statement mee wordt bedoeld, maar vind het toch ergens een beetje te ver gaan. Er is al jaren een grote groep brandingkajakkers in Nederland, die maar een enkele keer tot zelfs nooit op bijvoorbeeld wild water hebben gevaren. Van de totale groep brandingkajakkers is er natuurlijk ook weer een verdeling in hoe en waarom ze in branding varen (echte fan van branding of door gemis aan wild water in Nederland enz.enz.) De keuze voor het soort kajak in de branding, zoals voor een surfkajak, freestylekajak, SIT of gewoon een allround wild water kajak van welke lengte en vorm dan ook.....allemaal gaat het ons om plezier te hebben in de branding. De golven in Nederland lenen zich er nou eenmaal niet vaak voor om flink lange surfs te maken, en daarbij is bijvoorbeeld het flatspinnen gewoon een leuke bezigheid om op een golf te doen, net als het proberen van al die andere "lekker gekdoen" trucjes zoals air srewen en cartwheelend van een brandinggolf. Echter de meeste (ook fanatieke) brandingkajakkers weten zelfs niet eens welke namen er voor diverse trucjes zijn (zoals hiervoor genoemd), ze doen gewoon maar wat en hebben er vooral gewoon lol in of komen juist echt voor het boksen tegen die grote joekels achterin. Prima natuurlijk als je je wilt onderscheiden en fanatiek bezig bent met je eigen onderdeel van de sport, zoals het surfkajakken, maar je kunt de discussie ook anders op gang brengen zoals vooral de voordelen en positieve eigenschappen van het surfkajakken te benoemen en de surfkajaks uitgebreid te beschrijven en laten testvaren (zoals al eerder gedaan is op dit forum). Uiteindelijk hebben we vervolgens toch allemaal onze eigen voorkeur en varen we wel doorgaans samen en niet om te bewijzen dat het 1 beter is dan het ander. Als echte brandingfan versta ik onder surfen vooral alles wat met de branding te maken heeft. Gr, o.a een echte FSF (flat-spin-fan) ,heb me gisteren weer prima vermaakt op de uitermate goede FS-golfjes Wendy |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Boogieman op 28/11/04 17:27
De titel "dood aan de branding flatspin" werd volgens mij ook meer voor de grap gekozen en de hele insteek van het verhaal SKAFS om op een geinige manier wat discussie te starten. Maar het feit dat het (de titel en de insteek) mensen tegenstaat is inderdaat iets om rekening mee te houden denk ik. |
||||
|
gepost door: michielv op 28/11/04 17:58
Is wel weer politiek correct hoor, om ineens alle soorten brandingvaren goed te moeten vinden ![]() Geintje natuurlijk, ik denk dat Luuk gelijk heeft en dat er een hoog tongue-in-cheek gehalte in zit |
||||
|
gepost door: Rocky op 29/11/04 11:47
"Tongue in cheek" dat is een verwoording waar ik me prima in kan vinden. Door een licht provocerend toontje aan te slaan lok je immers heel wat meer reacties uit en het lijkt erop dat ik daar prima in geslaagd ben. Ik heb t al vaker gezegd (zelfs in mijn 1e surfkayak-artikel): alle soorten brandingpeddelen zijn leuk om te doen! Daar bestaat hopenlijk geen enkele twijfel over :-) Het gaat er mij gewoon om om mensen in te laten zien dat er ook een andere manier van brandingkayakken is. Het parallel surfen is ook een "trick" maar is er een die al snel verward wordt met "niks doen". Tis echter iets heel anders als zomaar in een rechte lijn naar t strand surfen. Voor t laatste hoef je niks te doen; voor t eerste stiekum heel erg veel. Als er een paar mensen zijn die door mijn provocatietje eens proberen zo'n surf te maken dan ben ik al in mijn missie geslaagd; ze zullen zien dat er nog iets leuks is om zich meester te maken. Natuurlijk is deze provocatie slechts een onderdeel van de niet-aflatende promotie voor het brandingvaren in t algemeen hier op het forum. Die inderdaad ook gezamelijk plannen van brandingdagjes, bootjes testen, hints en tips en ideeën-uitwisseling inhoudt. In ieder geval bedankt voor je reactie Wendy! |
||||
|
gepost door: Stephen op 29/11/04 22:37
Haha.. Het brengt anders wel heel veel teweeg zo. Ik hoop alleen dat ik niet een bezoekje krijg nu van de nationale recherche :P |
||||