PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
brahmaputra expedition style 08
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: mauty op 20/08/08 10:58
Hallo

Ik ben benieuwd of er geinteresserden zijn voor een twee weekse raft/kayak expeditie in India.

In samenwerking met kayakhimalaya (www.www.kayakhimalaya.com) zijn wij een trip aan het organiseren voor het einde van het jaar (December).

Voel je je confortabel op klasse 3+/4 Dan kan je mee met je kayak.
(al je begage wordt op een raft geladen)Niet zoveel(tot geen)ervaring.....je kunt ook mee op een raft op de huizenhoge golven.

An exciting, true expedition style journey down one of the world's greatest rivers, The Tsang Po river, after flowing gently eastwards through Tibet, cuts the Greater Himalaya and the highest unclimbed mountain in the world, Namche Barwa before it enters Arunachal Pradesh, where the expedition begins, a few miles inside the line-of-control with China. Its now called the Siang, or the Upper Brahmaputra.

The expedition begins with a ferry boat ride at Dibrugarh up the river to the plains of Pasighat, where the river enters India. It travels through remote hillsides dotted with tribal settlements in clearings surrounded by dense rainforest with many species of ferns, palms and orchids. It negotiates the finest big volume white water in an area, which is surely one of the most inaccessible in the world. A week long, 180 km long self contained run from Tuting to Pasighat through one of the most inaccessible regions in the world makes this one of the most premier expeditions offered. It's a complete expedition with a fabulous ferry ride up the river, a two day drive through rainforest and remote tribal villages, and an expedition down one of the worlds greatest rivers.

Voor meer inforamtie zie: www.kayakhimalaya.com
http://video.google.fr/videoplay?docid=-7981966706133764989&q=mission+brahmapoutre

groetjes Maud

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Robbie op 21/08/08 14:21
Mooie trip. Maar ik heb wel wat vragen: waarom kies je voor India, deze organisatie en wat is jou/jullie ervaring met opzetten van dit soort tripjes?

Rob
gepost door: mauty op 22/08/08 17:32
hallo Rob

Noord India, ligt aan de Himalaya alwaar niet alleen de bergen hooog zijn maar ook de rivieren erg veel water hebben (800-1200 cubics). De Brahmaputra loopt door prachtig gebied totaal afgesloten van de 'bewoonde wereld', dus +8 dagen in de rimboe. Alle kampeerspullen en voedsel op een raft en met een kayak of raft deze prachtige rivier peddelen (BIG VOLUME).

De & Ascent Expeditions heeft deze trip afgelope jaren meerdere malen georganiseerd en dit jaar help ik de trip mee organiseren, en zal ook tijdens de trip werkzaam zijn.

OP dit moment werk ik samen met Eddy (eigenaar van De & Ascent Expeditions)in Zwitserland en we zouden graag een internationaal team van gasten zien. Kayakers en rafters van 'all over' om deze prachtige ervaring mee te delen.

http://www.kayakhimalaya.com/

groetjes
gepost door: Wilko op 01/09/08 18:25
mauty schreef op 22/08/08 17:32:
De & Ascent Expeditions heeft deze trip afgelope jaren meerdere malen georganiseerd en dit jaar help ik de trip mee organiseren, en zal ook tijdens de trip werkzaam zijn.

OP dit moment werk ik samen met Eddy (eigenaar van De & Ascent Expeditions)in Zwitserland en we zouden graag een internationaal team van gasten zien. Kayakers en rafters van 'all over' om deze prachtige ervaring mee te delen.

Mauty, gezien de financiele/commerciele belangen die je bij dat bedrijf lijkt te hebben (je werkt immers samen met de eigenaar in Zwitserland?) is het volgens mij wel zo netjes om dit soort informatie in je initiele bericht over zo'n expeditie te plaatsen. In het eerste bericht krijg ik de indruk dat je een enthousiaste deelnemer bent die anderen hier op wil wijzen, maar na dit gelezen te hebben krijg ik meer het gevoel dat je mensen aan het werven bent voor dit bedrijf. Dat is wel even een andere (verkeerde) indruk die dan gewekt wordt...
gepost door: Niels20 op 02/09/08 11:11
Wilko,

Anders zeik je gewoon een keer niet en laat je die jongen lekker zijn verhaal vertellen! Niet alle kayakkers zijn zo goed als jou en hebben misschien wel interesse in deze trip..

Gr Niels
gepost door: Wilko op 02/09/08 12:31
Niels20 schreef op 02/09/08 11:11:
Wilko,

Anders zeik je gewoon een keer niet en laat je die jongen lekker zijn verhaal vertellen! Niet alle kayakkers zijn zo goed als jou en hebben misschien wel interesse in deze trip..

Gr Niels

Deze dame (geen jongen) heeft commerciele belangen bij een wervingsbericht over een kanovakantie en maakt dat niet duidelijk in haar eerste bericht. Dat soort van verborgen belangenvertrengelingen is not done op een zichzelf respecterend forum. In tegenstelling tot je insinuering heeft dat niks te maken met hoe goed of slecht ik vaar, en of ik al dan niet interesse heb in deze trip. Het inslaan van dat zijspoor slaat dan ook nergens op. Het gaat hier om open en eerlijk zijn over wat je doet en of je ergens financieel belang bij hebt. Nu heeft het er de schijn van dat mensen op het verkeerde been gezet worden en dat een forum gebruikt wordt voor persoonlijk geldelijk gewin. Dat vind ik niet correct, ook al lijk jij dat als gezeik te willen afdoen! Als ik iets niet vind kloppen dan zeg ik daar iets van, zonder aanzien des persoons en zonder me druk te maken over eventuele bedrijven, omdat *ik* daar geen commerciele banden mee heb.

Ik vind het dan ook sprekend dat deze reactie komt van iemand die zelf ook commerciele belangen in het kanowereldje heeft (was het niet iets met DWD en commerciele cursussen geven?) en die dat niet eens in zijn signature of profiel aangeeft.
gepost door: str03k op 02/09/08 15:41
Je bent snel met je conclusie, zeker als ik kijk naar je eerdere post: "Mauty, gezien de financiele/commerciele belangen die je bij dat bedrijf lijkt te hebben".

Laat Maud eerst eens reageren voordat je conclusies trekt, of heb je info die wij niet hebben?

My 2 cents
gepost door: Wilko op 02/09/08 16:41
str03k schreef op 02/09/08 15:41:
Je bent snel met je conclusie, zeker als ik kijk naar je eerdere post: "Mauty, gezien de financiele/commerciele belangen die je bij dat bedrijf lijkt te hebben".

Laat Maud eerst eens reageren voordat je conclusies trekt, of heb je info die wij niet hebben?

My 2 cents

Ivo, je hebt gelijk dat ik snel mijn conclusies trek. Daar staat tegen over dat die conclusies in de regel maar zelden verkeerd blijken te zijn.

Gezien Maud's eerdere posts in andere threads (o.a. de Engeland thread waar jij volgens mij ook een steentje aan bijgedragen) is een directe reactie van haar op een bericht van mij zo vanzelfsprekend nog niet. De laatste keer dat ik haar wees op iets dat pertinent niet klopte werd het vanuit haar kant ineens erg stil maar kwam er wel ineens een Engelse bulldog het forum binnen denderen die geen woord Nederlands begreep. Drie keer raden wie die bij die thread had betrokken...

Ik sta open voor goede tips over plekjes waar je normaal niet zo maar gaat varen, en ik kan het waarderen als iemand iets organiseert voor anderen. Als er echter geldelijk gewin bij in het spel komt dan is mijn mening heel simpel: zet maar een advertentie op het kanoforum zodat Stephen er de kosten een beetje uit kan halen *en* zodat iedereen duidelijk is dat het om een commercieel bericht gaat. Het stiekeme gedoe van lui die commerciele belangen hebben bij het een of andere kanobedrijf, waar we het hier nu al regelmatig mee geconfronteerd zijn komt de onafhankelijkheid en het nut van het kanoforum niet ten goede.
gepost door: Niels20 op 02/09/08 21:37
Volgens mij is Stephen hier degene die bepaald of er commerciële belangen in het spel zijn. Als je niet in staat bent een inhoudelijke reactie te geven op haar verhaal kan je misschien beter gewoon niet reageren. Iets wat een hoop kanoforum lezers erg zullen waarderen! Het is namelijk niet mogelijk om een post te lezen zonder dat je daarin wil laten weten hoe goed je wel niet bent of de topicstarter voor van alles en nog wat uitmaakt.

Verder zal ik verder ontopic blijven om dit mooie topic niet nog verder te verzieken!
gepost door: Wilko op 02/09/08 22:05
Niels20 schreef op 02/09/08 21:37:
Volgens mij is Stephen hier degene die bepaald of er commerciële belangen in het spel zijn. Als je niet in staat bent een inhoudelijke reactie te geven op haar verhaal kan je misschien beter gewoon niet reageren. Iets wat een hoop kanoforum lezers erg zullen waarderen! Het is namelijk niet mogelijk om een post te lezen zonder dat je daarin wil laten weten hoe goed je wel niet bent of de topicstarter voor van alles en nog wat uitmaakt.

Verder zal ik verder ontopic blijven om dit mooie topic niet nog verder te verzieken!

Pardon? Ik geloof niet dat ik ooit gepretendeerd heb degene te zijn die bepaald of ergens commerciele belangen in het spel zijn. Ik wel geef heel duidelijk *mijn* mening en ik doe niet alsof ik hier ook maar iets voor het zeggen heb of dat ik voor stephen spreek, maar dat lijkt je te zijn ontgaan. Jij wekt daarentegen de indruk wel uit naam van anderen te spreken, met je verwijzing naar "een hoop kanoforum lezers".

Ik ben wel degelijk op de inhoud ingegaan, maar dat lijkt je te zijn ontgaan. Ik zie ook niet in waarom op een forum alleen reacties zouden mogen worden gegeven die de originele topic starter zijn bericht ondersteunen. Ik weet dat bepaalde mensen hier moeite met kritiek hebben, maar dan moeten ze zich misschien maar eens afvragen wat ze zelf in hun berichten plaatsen dat een dergelijke kritiek los maakt.

Overigens vind ik je (in dit topic al herhaaldelijke) insinuering dat ik in elke post moet laten zien hoe goed ik wel niet ben of dat ik daarin de topicstarter voor van alles uit moet maken echt te belachelijk voor woorden. Als je werkelijk in de gaten had waar ik zoal op reageer en hoe ik reageer i.p.v. je totaalbeeld slechts op een paar van mijn berichten te baseren in onderwerpen waar ik lijnrecht tegenover je sta, dan had je niet dergelijke flagrante onzin uit zitten kramen.

Lekker vertekend beeld heb je van me...
gepost door: Amarok op 02/09/08 23:32
Wilko,

Ik VIND dat je een heel terechte opmerking maakte waar je niemand mee raakte maar wel erg duidelijk zegt hoe een bericht bij je overkomt.(bij mij kwam het ook zo een beetje over)

Zolang we allen spreken vanuit de "ik" vorm en vanuit een eigen mening "vinden, lijken..." (en dit merk ik bij jouw berichten) zie ik niet waar je in de fout ging. Indien we op een forum niet meer op een gezonde manier onze mening kunnen uitdrukken zie ik het nut niet meer van een "forum". Bij deze wil ik even ingaan tegen de vrij agressieve meningsuitingen die als gevolg hiervan verschenen en duidelijk niet meer op de bal maar op de man gericht zijn.

Dit alles gezegd te hebben wil ik wel opmerken dat de gemaakte filmpjes er erg avontuurlijk uitzien.
Lijkt me enorm tof, helaas heb ik er noch het geld, noch de tijd, noch de ervaring voor.
gepost door: Stephen op 03/09/08 09:01
Helaas is het denk ik toch wel commercieel verkapte reclame en had ik het helaas nog niet gezien..

Hoe graag ik ook zou willen dat dit soort meldingen kunnen blijven staan (want het is natuurlijk totaal iets anders dan een bericht van een verhuur organisatie in de ardennen of ergens anders (andere doelgroep)) moet ik hier een lijn in trekken. Die lijn is niet altijd makkelijk te trekken.

Zo heb ik besloten om voortaan leuke kajak/kano gerelateerde festiviteiten te supporten d.m.v. een banner rechts in de site zolang er geen sponsornamen worden genoemd.
Is dit dan zo'n kajak/kano gerelateerd event of niet.. Neem nou bijv het kajakfestival, deze word georganiseerd door een commercieel bedrijf, en die zullen echt wel wat van de kosten goed proberen te maken op het festival zelf.. Zo kan ik mij voorstellen dat dit voor het bedrijf van Mauty ook geld.

Ik sluit bij deze dit topic want als ik Mauty haar bericht laat staan dan betekend dat ondermeer ook dat andere kano organisaties ditzelfde recht zouden moeten hebben.
Nou dat zijn er nogal wat in nederland, dan staat mijn forum zometeen helemaal vol met commerciele berichten waar ikzelf de kosten voor ga betalen..

Als mensen in de toekomst twijfelen over het plaatsen van een bericht, stuur dan vooraf even een mail zodat ik het vooraf kan beoordelen. Dit scheelt gewoon een heel hoop irritatie bij alle gebruikers van dit forum.