PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
thermoondergoed voor kids
Kanoforum: Algemeen
gepost door: icequeen op 30/11/04 21:16
hallo allemaal,

ik weet niet of dit de juiste plaats is voor mijn vraag meer ik ben al een tijdje bezig om thermoondergoed te vinden voor mijn dochter van 5 jaar!! Maatje 104-110.????
wie kan mij vertellen waar ik dit kan kopen !!??

Alvast bedankt

Icequeen.

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: michielv op 30/11/04 21:46
*grinnik* Je zou zeggen dat de kinderen van de ijskoningin wel tegen een graadje of wat vorst moeten kunnen

Uhm, heb je al eens geprobeerd bij een kanospeciaalzaak? Arend Bloem (Wormer), Double Dutch (Geldrop), Outdoor Valley (Bergschenhoek)?

Een andere mogelijkheid is Bristol, die verkopen een mindere kwaliteit (dan de bekenden Helly Hansen, Craft, Patagonia, Odlo enz.) thermoondergoed en misschien ook wel in kleine maatjes. Anders is het misschien wel goedkoop genoeg om te proberen hemdjes te verkleinen? Beetje innemen aan de zijkanten, mijn moeder kon dat soort dingen vroeger

In het uiterse geval van nood zou je uit kunnen wijken naar het aloude wol. Dat is in ieder geval beter dan katoen want het neemt geen vocht op.
gepost door: michielv op 02/12/04 08:25
Gisteren zag ik bij het kruidvat thermo ondergoed in de aanbieding, diverse maatjes. Geen idee of er kindermaten bij zaten maar voor 5 euro per shirt of broek is het zowiezo wel een aanrader denk ik.
gepost door: wendy op 02/12/04 19:46
Vaak hebben de buitensportwinkels en kanowinkels wel voor volwassen thermokleding te koop (meestal ook keus in meerdere merken), maar zijn er maar enkele winkels die ook echt keus hebben voor kinderen (ik dacht dat sommige filialen van bever wel wat keus hebben) Op zich hebben de diverse merken zoals Odlo, Patagonia, The North Face, Craft etc. wel thermokleding voor kinderen in hun *ssortiment, maar kopen de winkels dit niet altijd in, meestal vanwege de zeer geringe vraag hiernaar. Dat betekend echter wel dat het bij sommige merken/fabrikanten bestelbaar is via een winkel(tenzij de winkel waar je zou willen bestellen geen speciale bestellingen behandeld....), alleen moet je de juiste maat dan vaak schatten en dat is wel het lastige ervan...

Via Outdoor Valley is bijv. Odlo (voor volwassenen) te koop, en op de website van Odlo (www.odlo.com) kun je oa zien dat er voor kinderen een shirt lange mouw en broek bestaat....dus je zou Outdoor Valley kunnen vragen eens contact op te nemen met Odlo Nederland...

Kortom, er bestaat wel een hoop, maar soms is het wel zoeken en zelf initiatief nemen om eraan te komen. En, winkels moeten ook vaak schatten waar nou wel en niet vraag naar is...

Succes en Gr,

Wendy
gepost door: Nico B op 02/12/04 20:51
Icequeen, kijk ook eens bij legerdumps. Het zal niet in de meest blitse kleuren te krijgen zijn. Maar doorgaans kost het geen drol en knip je te lange mouwen en pijpen op maat af.

Kijk eens op dump.pagina.nl.
gepost door: michielv op 03/12/04 08:12
De tip om in de dump te kijken is inderdaad een goede.

Dat die dingen leger-groen zijn is geen probleem, de meeste kinderen vinden dat eerder stoer dan vervelend

"Echte" merken als Odlo, Craft, Helly Hansen enz. zijn misschien wel leuk maar de kinderen groeien er denk ik zo uit dus dat is een beetje zonde van het geld.

Afgelopen zaterdag zag ik op de markt in Rotterdam (Afrikaandermarkt, om precies te zijn ) trouwens ook thermo ondergoed voor een prikkie. Geen idee van de kwaliteit maar dikke kans dat kinderen er eerder uitgegroeid zijn dan het spul versleten is.