PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
[DATE] week
Kanoforum: Wekelijkse vaar afspraken
gepost door: Boogieman op 06/12/04 13:59

Jawel, het was gister helemaal niet koud op het zeewater (Met m'n neopreen surfpak met langen mouwen en een mutsje op) en we hebben het wel 2,5 uur volgehouden voor we stopten uit vermoeitheid en wat kramp hier en daar.

Het seizoen is dus blijkbaar nog lang niet over!

Wie gaat er deze week mee naar de kust?

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: spikey op 06/12/04 15:09
Hej Luuk,

Het was idd zeer goed te doen gister. Helaas zit ik volgende week in Maastricht dus geen brandingvaren voor mij!
gepost door: Boogieman op 06/12/04 15:18
Vrijdag middag?

gepost door: Martijn op 06/12/04 15:38
hmm.. die temperatuur voor komend weekend ziet er wel relaxed uit..
maar ja als er geen golven zijn...
misschien dat ik maar weer eens een dagje erft doe..
of gewoon thuis blijf..
gepost door: Boogieman op 06/12/04 15:49
Gister dachten we ook dat er niet veel zou zijn.

Woei, viel dat even mee.
gepost door: Martijn op 06/12/04 15:55
Ah ok.. nouja.. wie weet
Voorlopig staat er op weeronline.nl een half zonnetje met 9 graadjes gepland.. vind ik voor december scheer schappelijke kanotemperaturen..
Als er dan nog aardige golfjes te vinden zijn lijkt me dat opzich best aardig..

Ik wacht de verdere weersverwachtingen ff af aan het eind van de week..
kan toch alleen in het weekend
gepost door: Boogieman op 06/12/04 16:37
Oki, we hebben nog de hele week om te beslissen.

Wieweet ga ik wel vrijdag middag en in het weekend!
Vrijdag is het om +-14:00 vloed
gepost door: spikey op 06/12/04 22:11
Hmm :?
Je zit me wel lekker te maken luuk:)
Ik heb afgesproken met de familie mee te rijden en we vertrekken vrijdagmiddag.. Heb dus ook geen auto en is wel zo gezellig dat ik dan al meega.
Dus ik pas,

Wie weet die week daarop:)
gepost door: Boogieman op 07/12/04 09:08
Oki, have fun!
gepost door: Stephen op 07/12/04 10:26
Wieweet wil ik ook wel! Wil alleen niet in de 2 graden van de vorige keer varen.. en de dag erna was het toen 10 graden! f*ck it :?
gepost door: Boogieman op 07/12/04 10:52
Een dik pak met lange mouwen lijkt mij een goede investering. Dan heb je echt geen last meer van de kouw!

Ik weet t, ik weet t. Dat kost zo weer een berg pegels die je er niet altijd direkt voorover hebt. Maar als je m eenmaal bebt...

[img]C:\Documents and Settings\Frans\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\S9QVKPIB\704-01[1].gif[/img]

Kun jij eventueel vrijdag middag? Misschien heeft Monica wel zin om van het weekend naar het strand te gaan maar misschien wil ze ook wel een keertje wat anders doen in ons weekendje zonder Sarah...
gepost door: michielv op 07/12/04 11:50
Persoonlijk zou ik dan toch voor een goede drytop gaan, dat is een stuk lekkerder dan een neopreen pak (mouwen zijn soepeler wat lekkerder vaart & je blijft toch een stuk warmer wanneer je droog blijft).

Maar misschien zeg ik dat ook alleen maar omdat ik wel een drytop heb en geen dik pak met lange mouwen

Wel balen, ik ontdekte in mijn "natte" (zomer) anorak afgelopen zondagmiddag een paar kleine gaatjes. Oh well, heb het ding in 1997 voor 25 gulden 2e hands gekocht en hij heeft erg veel dienst gedaan (kanovaren, hardlopen) dus hij heeft zijn geld opgebracht

gepost door: kanofreak op 07/12/04 13:03
Ik ben er bij hoor dit weekend,

Heb een nieuw cag deck gehaald BEN ER HELEMAAL klaar voor 5 mm golfsurfpak eventueel met kap dus van mij mag het koud worden als de golven maar niet bevriezen JIHAA!!!!!

Laat maar even weten mijn voorkeur gaat uit naar Domburg
zaterdag of zondag..?

We horen van elkaar,

Groetjes Freek
gepost door: Boogieman op 07/12/04 13:07
Michiel: Maar wat doe je daaronder aan dan? Alleen een thermo shirt blijkt niet genoeg (Stephen heeft nu een drytop meen ik) en een trui word weer erg zwaar moecht ie onverhoopt toch nat worden... (we hebben het hier natuurlijk al eens over gehad in een ander toppic)

Ach ieder heeft zo z'n eigen maniertjes. Misschien ga ik als ik wat minder zwem ook wel eens voor een drytop (als ik wat ruimer in de slappewas zit tegen die tijd), dat zal zeker minder schuren onder je armen maar aan de andere kant, ik heb het nu nog niet echt koud gehad ditjaar!
gepost door: Boogieman op 07/12/04 13:13
Freek:
Ik zal ffies overleggen met het thuisfront of ik in het weekend naar zee ga en of dat dan zaterdag of zondag word. TerHijden is nog net wel tedoen voor mij maar Domburg is toch echt te ver. (Katwijk is voor mij een uur rijden en TerHijden 1,5 geloof ik.)
gepost door: michielv op 07/12/04 13:39
@Luuk: Ik heb een aardige collectie thermo's en dunne (1 mm) neopreen shirts (beide soorten met lange en korte mouw) enz. opgebouwd in 10 jaar tijd. Afhankelijk van de temperatuur doe ik meer of minder lagen aan.

Het grote verschil (voor mij) met een neopreenpak is dat je daarin toch nat wordt en elke keer dat je op je dak ligt weer een aardige klap krijgt. Bij een drytop is dat veel minder waardoor je lichaam niet steeds dat koude pak hoeft op te warmen. Nu ben ik ook best wel een koukleum, dat zal best meespelen.

gepost door: Stephen op 07/12/04 13:53

Nova-Carib schreef:
Een dik pak met lange mouwen lijkt mij een goede investering. Dan heb je echt geen last meer van de kouw!

Nah ik denk eerder een lang pak zonder mouwen en dan een nieuwe erg dichte anorak

C:\Documents and Settings\Frans\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\S9QVKPIB\704-01[1].gif

Dat gaat helaas niet werken

Kun jij eventueel vrijdag middag? Misschien heeft Monica wel zin om van het weekend naar het strand te gaan maar misschien wil ze ook wel een keertje wat anders doen in ons weekendje zonder Sarah...

Misschien, moet nog even kijken hoe en wat, wil ook weten wat de golfverwachten zijn en of het niet erg koud is

Nova-Carib schreef:
Michiel: Maar wat doe je daaronder aan dan? Alleen een thermo shirt blijkt niet genoeg (Stephen heeft nu een drytop meen ik) en een trui word weer erg zwaar moecht ie onverhoopt toch nat worden... (we hebben het hier natuurlijk al eens over gehad in een ander toppic)

Ik heb geen dry top maar een echte anorak die doorweekt raakt.. Daaronder heb ik 1 surf shirt met lange mouwen zodat het water op het anorak niet direct op je huid voelbaar is. Daaronder een pak zonder mouwen, meestal met korte pijpen maar in de winter dus met lange pijpen.

Het word tijd voor een investering maargoed dat is meteen weer 300 euro helaas
gepost door: Boogieman op 07/12/04 14:15
Dat gaat helaas niet werken

He, dat had ik nieteens door, bij mij laat ie natuurlijk gewoon de afbeelding zien...

Eindelijk iets gevonden wat op mijn Macje thuis makkelijker werkt dan op deze PC.
gepost door: spikey op 07/12/04 14:37
Ik moet het doen met een lange wetsuit zonder mouwen. Draag daaronder 2 thermoshirts en bij koude dagen 2 anoraks (zoals Stephem beschrijft). Zit nog verrasend comfortabel en komt zo weinig water door. Als er geld in het laatje zat had ik wel een dry-top aangeschaft, maar nu peddelen met de spullen die ik heb. En heb het op het water nog niet koud gehad (except for hands and feet)

gepost door: Martijn op 08/12/04 15:33
nou....

jullie hebben misschien geluk gehad vorige keer.. maar ik gok het er komend weekend denk ik toch maar niet op..
windguru.cz -> za 0.2 m zo 0.1 m
Dat heb ik op de eem ook al ik de ene kant op vaar en dan omdraai..

duzz
gepost door: Boogieman op 08/12/04 16:31
Ik ben ook bang dat het dit weekend niet de moeite waard wordt.

Irritatio... :?
gepost door: Stephen op 09/12/04 14:24
Ik ga niet.. ik hou het even voor gezien
De golfhoogte morgen zou nog knunen maar de richting etc is niet echt ok