PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
mogelijkheden Sault brenaz
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Martijn op 08/12/04 10:14
Hoi..

Wat kanoën betreft verlang ik alweer naar het voorjaar.. gelukkig zijn er in de sneeuw ook nog leuke dingen te doen, maar goed.. wat kanoën betreft zit ik dus alvast wat verder vooruit te denken..

Nou dacht ik komend voorjaar in ieder geval ook ff naar Sault Brenaz te rijden. En ik vraag me af hoe groot de mogelijkheden zijn daar.
Ik ben er zelf 1x geweest, lang geleden in een reflex.. dus niet echt van wat je zegt playboating mania.. toen met die lange boten had ik zowieso het gevoel dat de golfjes te klein waren en het water te ondiep.
Nu is natuurlijk alles anders.. maar om mijn geheugen ff op te frissen.
Hoeveel plekjes zijn er daar waar je met een modern bootje coole moves kunt oefenen?
Dat golfje waar ze ook de NL kampioenschappen hielden enkele weken geleden lijkt me geschikt om te cartwheelen, loopen e.d. Maar is er ook een golf waar je (als je het zelf zou kunnen) ook een beetje air kunt krijgen? beetje vert blunten?
Natuurlijk is Lyon vlakbij dus voor dat soort dingen kun je eigenlijk beter ff in de auto stappen.. maar toch ff benieuwd naar jullie meningen en ervaring over Sault Brenaz..

oja, nog iets...
Ik ben in het verre verleden ook wel eens in Saint pierre de Boeuf geweest.. met een doktersbezoek tot gevolg, dus niet de beste ervaring...
Maar hoe verhouden beide baantjes zich tot elkaar?
En als we dan toch bezig zijn.. Is het baantje in Arras ook nog eens een bezoekje waard? of die maar beter overslaan?

tnx
Martijn

Reacties (1 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: michielv op 08/12/04 10:21
Dit is ook even uit mijn grijze geheugen maar volgens mij zijn er bovenaan (voor de chute) een paar aardige plekjes/golfjes.

Voor een paar foto's:http://home.kabelfoon.nl/~ted/foto/foto.htm

De moderne moves waren er toen nog niet (in ieder geval konden wij ze niet ) dus daar kan ik helaas niets zinnigs over zeggen
gepost door: Stephen op 08/12/04 11:13
De golf op de rhone is er in de zomer vaak niet. Daarvoor moet er echt veel water staan. De baan zelf is toch wel leuk om te varen voor een dagje (of 2). Volgens mij een prima baan om voor de beginner te oefenen, en voor de gevorderde te spelen. De moves van jou zeggen me weinig eigenlijk, ik klooi maar wat aan.
Mijn ervaring (paar jaar terug) is dat de golven niet echt surfgolven zijn maar echt meer rodeo/freestyle golven.
In de diverse vakanties volgens mij erg druk met slalommers van trainingskampen.
gepost door: spikey op 08/12/04 13:55
Ikzelf ben nooit in Sault brenaz geweest dus kan er ook niks over zeggen. De golf op de Rhone (Hawai sur Rohne) lijkt me echt supersick een keer te varen. Maar dan ben je idd erg afhankelijk van wanneer hij runt. Misschien zou je een weekendje/dagen kunnen plannen en vlak daarvoor informeren of hij runt.

Ikzelf ben sowieso nog van plan van het voorjaar naar Plattling te gaan. Een overweging is om dat te combineren met Munchen (uurtje rijden) als daar ook wat leuks staat.

Maar mocht je weten wanneer je wilt en je zoekt nog mensen om mee te gaan dan stel ik me zeker beschikbaar;)

Kijk iig uit naar het voorjaar 8)
gepost door: Martijn op 08/12/04 14:23
Hawaii sur Rhone kan volgens mij bijna altijd..
Bij verschillende waterstanden pak je de golf gewoon op verschillende plekken..

Plattling ben ik 1x geweest.. maar weer doorgereden.. nooit gekanood.. lijkt me wel aardig, maar haalt het natuurlijk niet bij HawaiSR.. Ik wil nu eindelijk wel eens een foto van mezelf met een coole aireal erop.. en ik heb nu een bootje waar het mee kan (getuige filmpjes die ik op internet gezien heb) dus moet ik ook maar eens gaan oefenen.
Voor airtime moet ik dan toch maar richting Lyon denk ik..

Zomer 2005 (ja da's nog wel heeel ver weg) ga ik vermoedelijk naar Slovenië, dus dan is het weer leuk en makkelijk om Z-Duitsland en Oostenrijk aan te doen en daar nog wat spots mee te pakken.

En dan heb ik ook nog een uitnodiging staan om mee te gaan varen in Noorwegen...
lastig.. al die keuzes

gr.
M
gepost door: Rocky op 08/12/04 15:15
Hi guys,

de golf op de Rhone die Stephan bedoeld is niet Hawaii sur Rhone maar de golf die een paar honderd meter onder de slalombaan ligt.
Die eerste loopt af en toe en zal nooit de omvang halen van Hawaii sur Rhone die inderdaad altijd wel iets groots oplevert
gepost door: Martijn op 08/12/04 15:21
Ja idd.. dat snap ik.. vlak achter dat baantje in Sault Brenaz zit een golfje in de Rhone, niet echt spectaculair, maar beter dan niks. Die is er alleen bij voldoende water.

Hawaii sur Rhone is er altijd... alleen wil je er bij extreme waterstanden waarschijnlijk liever niet in liggen..
Dus van het voorjaar met veel smeltsneeuw kan het nogwel eens flink aanpoten worden..
Maar dan is het ff wachten tot het weekend, want dan laten ze ism electriciteit vaak eens tuk minder water door..
gepost door: antonio op 08/12/04 16:04
Wij gaan met hemelvaart ook altijd of naar St. Pierre of naar Saul Brenaz, maar helaas zit ik nog steeds in een reflex . Maar ik zal eens even wat foto's opzoeken hoe ze er nou tegenwoordig uitzien
gepost door: Martijn op 08/12/04 16:18
Nog steeds in een reflex?
Wel nostalgisch..

maar ik snap het wel.. first things first natuurlijk...
heb je aal een nieuwe poloboot?
gepost door: antonio op 08/12/04 16:30
Nee ben van plan om binnenkort een mega VelociT te kopen, en ja aangezien ik een stuk vaker in mijn poloboot zit dan in mijn ww boot vind ik het een beetje zonde om een nieuwe boot te kopen.
Je bent trouwens wel druk bezig op al die forums martijn
gepost door: Martijn op 08/12/04 16:34
stage hè
gepost door: antonio op 08/12/04 16:40
Hehe das lekker makkelijk
gepost door: Jur-re op 08/12/04 17:58
Ze zeggen wel eens, "Stage is overal goed voor..."
gepost door: michielv op 08/12/04 19:12
Netjes, schijnen fijne bootjes te zijn, de VelociT. BTW: ik zag op Clydes poloage (www.clydespolopage.com) dat er twee bootjes nu goedkoper weggaan omdat ze een foutje hebben gemaakt in de kleur. Bootjes in kwestie zijn wel blauw trouwens

Gebeurt Malcolm wel vaker, hij maakt nogal vaak van die gemarmerde bovenkanten (erg blits) maar in sommige landen zijn de regels wat strenger en moeten boten echt identiek zijn. Ach ja, de man is gewoon een surfer en houdt van blits
gepost door: antonio op 08/12/04 21:53
Oeh bedankt voor de tip ik zal eens kijken en heb ik ze meteen in de juiste kleur
gepost door: antonio op 08/12/04 21:54
Hmm helaas zijn het twee XCell's, ach ja kan niet altijd geluk hebben he
gepost door: Thomas op 08/12/04 22:26
mijn ex-reflex
gepost door: antonio op 09/12/04 10:59
En daar is helemaal niks mis mee
gepost door: michielv op 09/12/04 13:22
Jammer, nou ja, als je een beetje met Malcolm kletst krijg je vast wel een leuke prijs, hem kennende.

gepost door: antonio op 09/12/04 13:49
Ach ja ik zal het eens proberen, ben in ieder geval van plan om hem in januari te bestellen
gepost door: michielv op 09/12/04 14:20
Als hij nou geen leuke prijs wil maken zou je altijd nog kunnen kijken of er geen gesponsorde boten van Dragon zijn. Clyde kan je daar evt. mee helpen. Of je vraagt Clyde zowiezo of hij eens voor je rond wil kijken. Hij heeft nogal wat connecties met Dragon, wie weet wil iemand een bootje vervroegd met pensioen doen?

Overigens denk ik dat Malcolm altijd wel te porren is voor een bestelling. Volgens mij heeft hij het nu niet retedruk dus de winter is wel een mooi moment om te bestellen
gepost door: Martijn op 09/12/04 14:29
Levertijd van Malcolm zn polobootjes is op het moment ca. 8 weken... klinkt toch best druk...

gaat wel erg ver van het topic af deze thread...
wordt niet erg actief gemod hier geloof ik hè?
gepost door: Thomas op 09/12/04 15:32
interrese?

BTW wat ik me kan herrineren van Sault Brenaz is dat het een leuk plekje is om 1 dagje te zijn... dwz. 2 dagen is vaak net iets te lang... voor mijn gevoel.. je hebt natuurlijk nog wel hawaii.. maar ben daar nog nooit geweest

een echte golf voor Aires heb je er niet..
gepost door: Martijn op 09/12/04 15:43
nou ja.. dan maar een dagje of 2 daar.. dan evt. verder de alpen in.. en weer terug.. hawaii en dan chillen in Lyon... en weer naar huis.. denk wel dat ik me zo een weekje kan vermaken
gepost door: Stephen op 09/12/04 16:05

Martijn schreef:
Levertijd van Malcolm zn polobootjes is op het moment ca. 8 weken... klinkt toch best druk...

gaat wel erg ver van het topic af deze thread...
wordt niet erg actief gemod hier geloof ik hè?

Ik hou het wel in de gaten, maar heb niet super veel zin om overal tussen in te gaan zitten. Een beetje off topic af en toe mag best. Ik hoop wel dat mensen zelf inzien of iets een nieuw topic waard is en het oude gebruiken voor het oorspronkelijke onderwerp.
gepost door: antonio op 09/12/04 16:53
Hey verrek ik ben ook modder-eter . Maarja hier is het nog niet zo erg als op het canoepolo forum hé Martijn, en ik heb ook geen benul hoe ik er een slotje op kan zetten ofzo