PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Branding Kayak Promotie Dag 2005 (BKPD05)
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: Boogieman op 10/12/04 11:07
--> Even nog betreft een brandingdag of weekend; Er zijn al wat bedrijven en kajakkers die ideeen aan het verzamelen zijn voor een brandingdag of weekend voor volgend seizoen. Zou erg leuk zijn, en naar mijn mening best weer animo voor ! Het is inmiddels alweer een tijdje geleden...

Mooi zou zijn als alle relavante onderdelen, bedrijven, verenigingen, kanoforum en natuurlijk de brandingkajakkers aanwezig zouden kunnen zijn. Het is dan wel belangrijk dat het voor (bijna)iedereen toegankelijk en interessant is. Dus niet alleen een wedstrijdje voor de cracks...maar inderdaad testmogelijkheid van zoveel mogelijk merken, eventueel kennismakingles voor beginners, promotie voor(branding)verenigingen en winkels/bedrijven en ....een goede locatie met gezelligheid !!, want een kletspraatje hoort er ook bij.

Lijkt me handig om hierover nog eens een aparte topic van te maken en te zijner tijd concrete ideeen uit te werken en overleggen met z'n allen ?

Gr ! Wendy.

Bij deze Wendy, een nieuw toppic!

Ik denk dat er zeker animo voor is. (Ik ken zelf al 2 mensen die het eens willen proberen.) En daarbij lijkt het mij natuurlijk ook super om alle bootjes uitteproberen en iedereen ns bijelkaar te zien!

Ik hoop dat er iets leuks geregeld kan worden met alle partijen. (Kurstey, Michiel...)

Reacties (1 van 5 pagina's)
1 2 3 4 5
gepost door: Martijn op 10/12/04 11:24
Dat gaan jullie vast plannen als ik er niet ben..
Maar dat hindert verder niet.. mocht ik toch tijd hebben lijkt het me niet onaardig..
Is het dan ook toegestaan om in een stuiterkurk flatspins te komen maken?
gepost door: spikey op 10/12/04 11:33
Kijk dit gaat erop lijken! En stuiterkurks zijn wat mij betreft welkom, neem ik de mijne ook mee;) Ik heb ook nog wel wat mensen in mn omgeving die enthousiast zijn over het brandingvaren, lijkt me een mooie dag voor introductie. En ik zou maar al te graag wat echte surfkajaks willen uitproberen..

De kunst is wel het vinden van een geschikte dag met goede omstandigheden..
gepost door: michielv op 10/12/04 11:39
Koel, de "Ter Heijde Expression"

Koen heeft me hier al eens over gepolst en eerder had ik Malcolm al eens naar gevraagd.

Het lijkt mij een fantastisch leuk initiatief, Malcolm is in principe ook bereid om te komen en een trailer boten mee te brengen.

Persoonlijk denk ik dat er verschillende aspecten naar voren moeten komen:
1/ boten/materiaal proberen. Bij voorkeur ook echte surfbootjes natuurlijk zodat mensen ook dat kunnen ervaren.
2/ Voor de liefhebbers een wedstrijd. Voor de poloers onder ons, wat mij betreft wordt dit een "Hemelvaart toernooi" voor het brandingvaren. Dus voor iedereen toegankelijk, beetje tongue in cheek, de winnaar krijgt een zak spekken & zoen/hand van de organisatie
3/ Misschien demo's van de verschillende soorten brandingvaren/technieken?
4/ Rekening houden met dingen als de kanopolo en freestyle wedstrijd kalenders. We putten immers uit dezelfde groep mensen dus moeten we het niet bij voorbaat moeilijk maken om mee te doen.
5/ Afsluitende festiviteiten om het niet dood te laten bloeden (barbeque, bandje?)

Lijkt me best leuk
gepost door: antonio op 10/12/04 11:42
ALtijd leuk een keer iets anders proberen
gepost door: michielv op 10/12/04 12:10
"klein beetje off-topic": als je het goed aanpakt kan Malcolm misschien je nieuwe VelociT meteen meenemen? Kom je zowiezo niet voor niets

Maar eens serieuze plannen gaan maken dus...
gepost door: Rocky op 10/12/04 13:04
Natuurlijk zullen de stuiterkurkjes ook welkom zijn.
Anders wordt het aantal beschikbare boten erg klein en het merendeel van de kayakers is voornamelijk geinteresseerd in dit soort bootjes.
Dat ze op zo'n dag dan ook in contact kunnen komen met het edele raspaardje dat "surfkayak" heet is een extra bonus.

Natuurlijk komen alle kayakforummers juist voor de surfkayaks en zijn de rodeobootjes de bonus

Over bootjes testen in t algemeen:

Bootjes testen moet je bij voorkeur doen op t soort water waar je m vaak zult gebruiken en dus is de branding inderdaad een ideale testlokatie voor ons NL-ers.
Probeer ook vooral eens bootjes van andere merken; de verschillen tussen de merken zijn veel groter dan de verschillen tussen "de oude boot en zijn opvolger" binnen een merk.
Denk bijv de laatste stuiterkurk van Dagger vs liquid Logic, een veel groter verschil dan tussen Daggers' Kingpin / kingpin Icon en Crazy 88.
De opvolgers verschillen vaak maar minimaal van hun voorgangers en daar is vaak maar weinig winst (qua andere / betere vaareigenschappen) mee te behalen.
Let wel; ik zeg "opvolgers": Een Dagger Crazy 88 is natuurlijk geen opvolger van de G-ride of GTX

Ook niet onbelangrijk:
Denk van te voren na over wat je voornamelijk met de boot wilt gaan doen.
Wil je voornamelijk surfen en vette aerialmoves maken dan is t totaal niet belangrijk of je er mee kunt vlakwatercartwheelen.

En het laatste wat je wilt is een boot die "aanvoelt als je vorige boot";
wil je dat wel dan kun je beter je geld ergens anders voor gebruiken.
gepost door: Boogieman op 10/12/04 13:05

Stephen speeld in een band meen ik...

8)

Een BBQ lijkt me ook Super, moet men zich wel even van tevoren opgeven lijkt mij. Ik denk dat Monica (mn meisie) zich hiervoor heus wel wil inzetten. (Maar niet alleen waarschijnlijk)
gepost door: antonio op 10/12/04 14:08
Stephen en Thomas spelen allebei in een band.
(off topic: ligt er dan maar net aan wanneer deze promotie dag is , mischien kan die hem beter gewoon laten bezorgen0
gepost door: Boogieman op 10/12/04 14:32

antonio schreef:
(off topic: ligt er dan maar net aan wanneer deze promotie dag is , mischien kan die hem beter gewoon laten bezorgen0

Ikke niet begrijp...

PS: Het moet wel lukken om tegen die tijd KF shirtjes, stickers en strandballen te hebben toch?

8)
gepost door: michielv op 10/12/04 15:09
Strandballen: goehoed!

Die opmerking van Anton gaat waarschijnlijk over mijn opmerking over zijn nieuwe polobootje

Barbeknoei: vantevoren en evt tot een uurtje of 12 's middags opgeven, spullen bestellen bij een slagerij, kun je vaak de barbeque's wel lenen van diezelfde slagerij. Als je dat vantevoren een beetje afspreekt kun je vaak vrij eenvoudig vanalles voor elkaar krijgen.

Op zich lijkt het denk ik groter dan het in werkelijkheid zal zijn, hoeveel mensen zullen er helemaal komen, 30?
gepost door: Martijn op 10/12/04 15:35
Strandtent afhuren is een beetje prijzig zeker..
Als je de datum handig kiest en het goed promoot, komen er vast wel wat mensen opdagen.
gepost door: michielv op 10/12/04 16:19
Bij Ter Heijde zit natuurlijk een strandtent naast de club. Wat je zou kunnen doen is een soort deal sluiten dat de uitbater meewerkt (handig voor toiletten ed.) en in ruil daarvoor klandizie krijgt.

Hoef je ook niets af te huren en krijg je ook geen gezeur over mensen die toch van zijn voorzieningen gebruik maken zonder te kopen. Geen idee trouwens of ze daar een beetje fatsoenlijke prijzen hanteren..
gepost door: Stephen op 10/12/04 17:14

antonio schreef:
Stephen en Thomas spelen allebei in een band.

Das al een tijdje geleden

on topic:

Het lijkt mij wel een tof idee, zelf heb ik echter ivm werk en school echter zo weinig tijd om dit soort dingen te regelen! Er gaat zoveel tijd zitten in de organisatie, daar moet je wel rekening mee houden.
Misschien als je de taken verdeeld dat ik wel een taak op me kan nemen. Zelf zou ik eigenlijk zelfs prefereren aan een weekend Kan je zelf kiezen of je overnacht of niet.

Naja en hoe plan je het zo dat er gegarandeerd golven zijn ??
gepost door: Boogieman op 10/12/04 18:08
In welk jaargetijde hebben we de grootste kanst op een redelijke branding (leuk voor beginners en gevorderden) en ook nog eens kans op fijne temp, geen regen en als het even kan ook nog een zonnentje???... Misschien hebben Wendy en Rein (Vloed Kanosport) wel een idee. We kunnen in iedergeval een weekend prikken met vloed op een gunstig tijdstip.

N weekend lijkt me ook wel n goed idee, Als je de ene dag niet kan kom je de ander. (Duh)

gepost door: krusty op 10/12/04 19:11
Ik ben al druk bezig met materiaal aan 't verzamelen ... als alles goed gaat, heb ik nu al 5 merken.

Ik ga me best bezig houden met 't organiseren, blijft alleen nog 1 grote open vraag ... WANNEER ???

Zou nogal lullig zijn als we vanalles organiseren en dan blijkt dat er op die dag geen golven zijn ...

Zat al te denken om het op een meer te doen en zo'n wakeboard-tow-boot te huren, maar dat zal wat prijzig zijn. Ben dus even aan 't verzinnen of ik geen creatieve oplossing hiervoor kan vinden.

Ik verzin wel wat

Verder is het eigenlijk mijn bedoeling om er een xackers.net on tour van te maken Eerst in Nederland, dan wellicht Frankrijk, en wellicht ook eens in Duitsland (zo ben ik verplicht om in 't weekend wat meer weg te gaan)

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
http://xackers.net
gepost door: michielv op 10/12/04 20:12
Ik denk dat een actie als de Dutch Playboating Challenge (zo heette dat toch?) best leuk kan zijn maar niets met branding te maken heeft. Met name als je serieus het brandingvaren (in al zijn vormen) wilt promoten lijkt het me beter (en leuker, maar ja, ik heb niets met achter een speedboot hangen ) om het lekker op het strand te houden.

Wel zou ik een lokatie/tijdstip uitkiezen waar we zoveel mogelijk kans op een lekkere surf hebben
gepost door: antonio op 10/12/04 20:19
Neem meteen wa drijvende doeltjes mee kennen we ook meteen polo promoten
gepost door: krusty op 10/12/04 22:23
Uiteraard is de branding veel leuker. Maar, met zo'n wake-board-towboot bedoel ik niet dat je aan zo'n koord gaat hangen, maar effectief op de golf surfen (zoals bij de laatste editie van playboating challenge).

En dat is wel degelijk surfen! Ik vond het wel wat hebben. Kan natuurlijk niet op tegen een branding van 1.5 meter of meer, maar als er maar 30 cm staat, dan is die boot zeer zeker leuker.

Hoe doen ze dat eigenlijk bij surf-wedstrijden?

Overigens, is niet mijn bedoeling er een branding kayak promotie dag van te maken, maar wel om zoveel mogelijk verschillende boten te kunnen uittesten. Trek je veel breder publiek mee aan, waar uiteindelijk het branding-varen dan weer voordeel uit zal halen.

Daarom, ik kom alleen af met creekers)) niks surfen, niks freestyle, niks polo, steep creek on the beach !!! 8)

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
(all the news, no crap)
gepost door: Boogieman op 11/12/04 10:49
Begrijp ik nou dat je er weinig in ziet iets dergelijks te combineren met Bedrijven en Brandingkayakers die een Branding Kayak Promotie Dag willen houden??

Ik zelf wil juist het KF wel vertegenwordigen (met een groepje) op zo'n Branding Kayak Promotie dag/weekend.
gepost door: Martijn op 11/12/04 15:23
Titel van dit topic:

Branding Kayak Promotie Dag 2005 (BKPD05)

krusty schreef:
Maar, met zo'n wake-board-towboot bedoel ik niet dat je aan zo'n koord gaat hangen, maar effectief op de golf surfen (zoals bij de laatste editie van playboating challenge).

Is nu je bedoeling mee te werken aan een branding promo dag oid? of iets anders? in het tweede geval kun je beter een nieuw topic starten, beetje verwarrend zo..

Overigens, is niet mijn bedoeling er een branding kayak promotie dag van te maken, maar wel om zoveel mogelijk verschillende boten te kunnen uittesten.

Dan kun je idd beter een nieuw topic aan maken

Daarom, ik kom alleen af met creekers)) niks surfen, niks freestyle, niks polo, steep creek on the beach !!! 8)

Creekers? en wat ga je daar mee doen dan? ik ken niet veel steile beekjes in NL... of ga je daamee achter je tow-boot aansurfen?
Ik begin me toch nogal af te vragen hoe die xackers.net toer van jou eruit gaat zien..
gepost door: michielv op 11/12/04 21:21
Gezien het onderwerp van dit topic en je aankondiging een Dragorossi Squashtail naar Nederland te willen halen voor testvaren ging ik er een beetje vanuit dat het idee toch was om het accent op het kayak surfen (op een branding en/of rivier) te leggen. Dat was ook wat ik las in het stukje van Wendy.

In het kader hiervan is bootjes kunnen testen natuurlijk leuk maar voor de sport (en een aantal mensen, in ieder geval hier van het forum) is een vrolijke happening denk ik zeker zo leuk. Het hoeft geen extreme surf dag te zijn maar gewoon lekker met elkaar peddelen, hapje eten & drinken, eens wat bootjes proberen, "brommers kiek'n" enz.

Zelf ben ik te porren voor een brandingdag, de playboating challenge heb ik nooit meegemaakt (was altijd tijdens het competitie weekend in september en toen ging polo nog voor ) maar denk ik een andere tak van sport. Het een hoeft het ander natuurlijk niet uit te sluiten maar ik kies voor de branding 8)
gepost door: krusty op 12/12/04 00:57
hmmm, denk soms dat jullie niet goed Belgisch verstaan))

Als ik zeg dat ik met creekers afkom (in Nederland, the flattest land on earth), dan bedoel ik dat uiteraard lachend. Is toch niet zo moeilijk om snappen???

Ten tweede, waarom mijn reactie dat ik het liever heb over een gewone test-dag, rather than, een bkpd ... nou, is eigenlijk om me te vrijwaren van teveel werk.

Ik las al hints naar een klein wedstrijdje, tent op het strand ed ... heb zelf verschillende jaren meegeholpen aan het internationaal kanopolo tornooi in Ieper, en ik weet maar al te goed hoeveel werk een evenement met zich mee brengt.

Kijk even naar the Dutch Playboating Challenge ... fantastisch evenement! Maar denk dat 1 van de redenen dat het nu niet meer doorgaat is, omdat er teveel werk aan is. Is gewoon een mega-klus om te klaren, en zeker niet te onderschatten. Wie neemt hierin het voortouw? Wie is bereid enkele weken aan een stuk, dag in, dag uit, hierin tijd te stoppen?

Het moet ook nog fun blijven (en niet teveel stress). En op dat vlak wil ik me dus wat indekken.

Lekker samen op strand, bootjes testen, biertje drinken, varen (misschien best niet in die volgorde). Zoals Michiel aangeeft eigenlijk.

Uiteraard is de branding het beste hiervoor, en zal het accent wel op surfen liggen. Tenzij het flat is, en we dan toch misschien de kanopolo-bal moeten uithalen Of de creekers

Greetingz,
Krusty
krusty@xackers.net
(all the news, no crap)
gepost door: Boogieman op 12/12/04 12:33
Leuk en fijn te horen dat we je verkeerd begrepen hebben. Hoe meer ziel hoe meer vreugd, nietwaar? En het zou natuurlijk ook erg jammer zijn als je d'r niet bij wil zijn terwijl je (bestwel) een berg bootjes mee zou kunnen brengen!

Tja, wie neemt het voortouw? Ik denk dat we dat ook even moeten laten afhangen van de plannen van Vloed Kanosport & Co. Ik wil best (net als jij, Krusty) het een en ander doen maar het moet wel leuk blijven inderdaat. (Ik denk dat dat voor iedereen geld die hier tot nu toe n reactie gegeven heeft)

Conclussie: Als wij (KF Xackers) iets organiseren houden we het klein. Ieder neemt zijn bootje(s) mee en we happen ieder op eigen rekening wat na in de strandtent.

Er zijn eigenlijk een paar vragen waar we wel antwoord op willen hebben:

- Wie worden er vertegenwoordichd? (Xackers, KanoForum, Vloed Kanosport en wie verder nog? Winkels, misschien een kanoclub?)

- Doelgroep en hoe groot wil men inzetten (budget)? Als wij zelf iets organiseren dan wordt het in de trant van "van en voor kayakers". (zonder buget dus lijkt mij.)

- Hoe zit het dan met aansprakelijkheid enz?

- Een datum prikken: Wanneer zou het voor bovengenoemde partijen het best uitkomen? En wanneer hebben de grootste kans op een goede branding/opkomst? Misschien heeft iemand daar wel ervaring mee.

- Waar gaan we het houden. Waar hebben we de beste facaliteiten? (omkleden, EHBO) Katwijk, Hoek van Holland?

- Is het handig om een programma te plannen? N wedstrijd(je) rond vloed, kennismaking voor beginners bij eb, en test varen daartussen? BBQ/happen bij strandtent ter afsuiting oid.
Als we daar zicht op hebben kunnen we ook eventueel wat taaken verdelen.

Wendy & Rijn laat van je horen!
gepost door: michielv op 12/12/04 13:10
Misschien kunnen we de mensen die hierachter zaten:http://home.wanadoo.nl/l.tetteroo/brw/

polsen of ze in ieder geval een draaiboek hebben wat we kunnen gebruiken? Misschien willen ze wel meehelpen ook?

Met wat handig aanvragen kunnen we misschien zelfs bij de NKB terecht voor een budget om een aantal dingen uit te financieren? Zeker wanneer de brandingcommissie erbij betrokken wordt

Ik wil voorkomen dat we hier het wiel opnieuw uit gaan vinden terwijl er al mensen rond lopen die eerder met dit bijltje gehakt hebben. Mark Tierolf is ook op dit forum te vinden, Leo vaart nog steeds bij 4 Winden (als hij in de X-Ray mag varen istie vast wel te porren ), ik dacht dat Wendy & Rein er ook iets mee van doen hadden?

gepost door: lennart op 13/12/04 09:18
hoi
KBT heeft een een paar jaar gelden nog gedaan in septmeber met Sander Ies Wendy, en dan toen was het hele scala er wel. Nu hebben we bij KBT nog even onduidelijkheid over de huisvesting. Misschien wordt dat goed opgelost, maar ik zou er geen dag op plannen binnenkort. Helaas. Misschien is hoek/scheveningen/ijmuiden/schoorl of zo beter gezien de kans op betere golven daar. Zie maar als ik kan helpen moet je het maar zeggen. Doe het niet tegelijk met Harderwijk.

Groetjes en gelukkig schijnt het weer te gaan waaien.