PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Open NK Freestyle op gesloten Europagaay reclame f..
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: Pietje op 22/12/04 17:27
Open NK Freestyle OF gesloten Europagaay reclame feestje.

Ook dit jaar was weer het “open”NK Freestyle in Sault-Bernaz (FR) en konden onze verenigingsleden (Nautilus Roermond)weer vrij van school nemen en 600km rijden om 1 minuutje op een onnozel walsje hun kunnen aan een “onafhankelijke”jury te laten zien.

Indien de organisatie zich de moeite had genomen een vergunning op de Roermondse vistrappen aan te vragen had ook dit NK daar zeker kunnen plaats vinden net zoals het NK slalom.
Dan waren er beduidend meer deelnemers geweest en was er voor de Eropagaai instructeurs zeker meer concurrentie geweest.
En dan was de fam. Wegman /firma Europagaai weggevaagd van de uitslagenlijst en iets anders hadden moeten bedenken om de pers te halen voor het vieren van hun 25 jarig jubileum
Het is toch belachelijk dat er zoweinig deelnemers kunnen meedoen aan een open NK.
Was dit NK in Nederland gehouden weet ik zeker dat dan ook de vaste bezoekers van deze site hadden meegedaan omdat ook hun een move kunnen laten zien.

Pietje

Indien ik weer eens mensen gekrenkt zou hebben zou ik willen dat ze dat laten merken op dit forum en niet op de vier banden van mijn groene VW busje dat negen van de 10 keer bij de vistrappen staat.

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Rocky op 22/12/04 17:32
Ah...
kijk eens wie we hier hebben!

De notoire klager Pietje heeft een nieuw forum gevonden...

Einde discussie
gepost door: Pietje op 22/12/04 18:42
Ja,hallo....
Is dit een forum of ...........
Ik weet zeker dat er mensen zijn op dit forum die wel even hadden willen laten zien op welk niveau het tegenwoordige freestylle is en dat is zeker niet dat niveau wat men in France heeft laten zien.
Dus ik heb er wel begrip voor dat ze voor een paar dagen geen 1200km willen rijden.

Ik weet dat in Nederland mensen voor minder worden neergeschoten/ monddoodgemaakt worden dus dat einde discussie bevalt me al helemaal niet.
So...

Vertel jij eens je mening over het “open “NK 2004 en het geringe aantal deelnemers.

gepost door: Rocky op 22/12/04 19:26
Stephen, je forum doet raar...

Heb ik net ene half uur zitten tikkenn aan een reply op Pietje en als ik op verzend bericht klik is t weg...
gepost door: Rocky op 22/12/04 19:53
heel kort een 2e poging:

Ben een Freewheeler en heb dan ook geen enkele band met EP of enige andere organisatie.
Ik heb alleen een hekel aan jou aanavllende posts.
Heb jaartje geleden al je geklaag op parknplay mogen aanhoren; toen was de NKB t haasje.

Maar als t dan toch moet:

Het is inderdaad balen dat we in NL geen fatsoenlijke features hebben
Maar het NL team neemt deel aan internationale wedstrijden op stevig stromend water en dan lijkt het me niet meer dan normaal dat we mensen proberen te selecteren die daar ook uit de voeten kunnen.

De walsjes in roermond zijn nog veel onnozeler dan die in Sault Brenaz.

Je wordt goed in rodeo op ww door t heel veel te oefenen.
Mensen die niet voor een weekendje naar Sault Brenaz kunnen zullen waarschijnlijk ook nooit veel op ww kunnen oefenen en zullen op het NK dan ook niet veel in te brengen hebben.

Als gevolg hiervan zullen de EP lui ook daadwerrkleijk wel wat beter zijn dan de gemiddelde NL peddelaar; ze maken immers veel meer wildwater/rodeo uren.
Maarre, Vincent, EJ, Lianne en Rene om maar een paar toppers te noemen zijn toch helemaal geen EP?

Wat heb je trouwens tegen de familie Wegman en EP?
Ook als ze geen podiumplaatsen hadden gehaald had er waarschijnlijk wel een artikel over het 25 jarig jubileum in de kanosport gestaan.
Al 25 jaar maken ze mensen enthousiast voor onze sport en dat mag gezegd worden.
Vind je dat ze er te vaak instaan? Schrijf dan af en toe zelf eens een bijdrage, dan vallen de bijdragen van de familie Wegman minder op.
Verder plaatsen ze netjes een advertentie waarvoor ze betalen en zo helpen ze het blad in stand te houden.

Bij een jurysport is er altijd wel iets op de jurering aan te merken.
Kan alleen maar hopen dat ze zo objectief mogelijk te werk zijn gegaan.
Was er niet bij maar dit is t eerste wat ik er van hoor.
Is t misschien omdat er Epers in de jury zaten?
Dan is t misschien raadzaam om zelf een jury cursus te volgen; dan hebben ze een grotere poule om juryleden uit te trekken. Nu is het gemakkelijk klagen.

Was t niveau niet hoog genoeg?
De NL top is vrij smal en volgens mij zijn de meeste toppers (uit de sowiezo kleine freestyle-scene) wel aanwezig geweest.
Was het niveau van die lui niet hoog genoeg in jouw ogen dan is dat jammer.
Je zult het er echter mee moeten doen want geloof me; binnen NL zul je niet veel beters vinden.

Ralph Eikelenberg

Ter zijde:
Rodeo in een wals is per definitie saai om naar te kijken. Cartwheels zijn leuk om te DOEN maar voor de toeschouwers is er inderdaad weinig aan.
De regelementen zijn ouderwets waardoor het herhalen van moves nog steeds punten opleverd en de meeste mensen dus maar zoveel mogelijk ends blijven gooien.

gepost door: spikey op 22/12/04 20:02
Yo Ralph:

ff Korte stap opzij van deze draad:

Hoe was je weekend?

NOg fotos/filmpies gemaakt?

Ciao tim
gepost door: Stephen op 22/12/04 23:54
Rocky schreef op 22/12/2004 19:26:
Stephen, je forum doet raar...

Heb ik net ene half uur zitten tikkenn aan een reply op Pietje en als ik op verzend bericht klik is t weg...

Ik weet hoe dat komt en kan er helaas nog weinig aan doen
Je sessie verloopt na een tijdje (ik gebruik de standaard php sessies)
Als je dus lang getyped heb kan je dus beter even alles kopieren voordat je op submit drukt. (doe ik bijna standaard al tegenwoordig want veel sites hebben hier last van)

Ik zit nog een manier te bedenken of ik een de inhoud kan meenemen naar de volgende requests.. dat is een leuk vervolg maar niet nu even
gepost door: michielv op 24/12/04 16:41
Met dit soort dingen heb ik het probleem dat ik van beide kanten wel goede punten zie.

Aan de ene kant denk ik dat wanneer een NK Freestyle ergens in (de buurt van) Nederland gehouden wordt er meer mensen zullen kunnen gaan kijken wat weer goed voor de bekendheid van de sport is. Aan de andere kant is het ook zo dat we hier geen wildwater/speelgolf van enige betekenis hebben en je wilt toch een beetje serieus proberen te zijn, het gaat immers om een NK.

Wat eventueel een optie is is om net als bij kanopolo verschillende klasses te maken (hebben ze in Engeland bijvoorbeeld ook voor slalom enzo). De "hoofdklasse" strijd daadwerkelijk om de nationale titel en deelname van het nationale team en de wedstrijden in deze klasse spelen zich dan ook vanzelfsprekend verder weg af. De lagere-klasse wedstrijden worden dan bijvoorbeeld bij de vistrappen of Halfweg oid. gehouden. Mensen die dus wel freestyle wedstrijden willen doen maar geen tijd/zin/gelegenheid hebben om regelmatig voor wedstrijden helemaal naar Sault Brenaz te rijden blijven lekker in de lagere klasse hun ding doen. Wil je meer/hoger/beter zit er ook meer aan vast maar daar kies je dan voor (en moet je niet zeuren).

Misschien dat iemand dit soort dingen eens richting de organisatie van het Freestyle in Nederland kan roepen?
gepost door: KEESVK op 02/01/05 04:44
Heeyyyy!!!!

Onze internet terrorist (laat Meneer Sjors Bos het niet lezen!!) is er weer. Altijd leuk..... soms irritant:

Familie Wegman (wist je trouwens al dat zij ook een kanocursus bedrijf runnen...Europagaai...bestaat al 25 jaar...cursussen door heel Europa onder begeleiding van een instructeur...had ik al gezegd dat het bedrijf Europagaai heet?...enz) is inderdaad slechts een nederlandse subtopper. En als het EK niet in een uithoek als Spanje gehouden werd zouden ze daar ook niet alle 3 een medaille gewonnen hebben he...

Wake up

Groetjes van je internet amigo,

KEESVK

Zoals Rocky al zegt: "einde discussie"... tijd om te varen (en dan ben ik toch een mazzelpik dat ik in het zonnetje zit hehehe).