PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Zitting RIot
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Graham op 30/12/04 12:43
Hey allemaal,

vraagje; Ik zoek een andere zitting voor een riot dominatrix, ik heb deze demo boot gekocht bij arend bloem (prima bootje) alleen vindt ik de zitting niet echt super (erg hoog) de zitting die in een riot disco zit vindt ik wel lekker maarja...

dusse als jullie wat weten laat me het even weten!!

Groetjes,

Graham

Ow wat vinden jullie van de Riot turbo? (zit te twijfelen om die te kopen en mijn boot te geven aan me vriendin)

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Rocky op 30/12/04 13:01
Normaliter zijn de zitjes in de dominatrixen verstelbaar in hoogte?

Zit er misschien een powerseat in? Die kun je herkennen aan een vaste rugsteun (soort kuipstoeltje).

Lijkt me overigins niet gemakkelijk om aan een 2e hands zitje te komen; meestal zit er nog een boot aan vast.
Maar als t een powerseat mocht zijn vind je misschien wel iemand die wil ruilen; door de hoogte en vaste rugsteun is die uitermate geschikt voor rodeo.
gepost door: Graham op 30/12/04 13:11
Heeeel jammer...
nou ik heb een zitje van carbon (onderkant) en dan 2 lagen tja zachte uuhmmm piepschuim ofzo...of vilt maar dat is super hoog ik denk wel iets van 10/15 cm..
enne als je erin gaat zitten trekt ie me broek strak om me ballen enne ik wil OOIT nog wel is kinderen hebben
gepost door: Graham op 30/12/04 13:13
zo een power seat is ie duur denk je?
want dat lijkt me wel wat...
gepost door: Rocky op 30/12/04 13:34
Als die lagen schuim te dik zijn kun je ze er eenvoudig uittrekken he ;-)

Powerseat is ook een extra hoge stoel en zit niet echt comfortabel, is puur gemaakt met oog op performance.
gepost door: michielv op 30/12/04 14:08
Kun je dat schuimen zitje los trekken en 1 van de lagen schuim verwijderen? Naderhand weer vastlijmen met bisonkit en je zitje is een stuk lager?

Maar dat schreef Rocky ook al zie ik
gepost door: Martijn op 30/12/04 14:12
vooral geen bisonkit gebruiken want dan is de rest van je schuim ook zo verdwenen !!
gepost door: Graham op 30/12/04 14:44
Ja zat ik ook al aan te denken..... hmmmm zal vanavond wel even kijken..
hey harstikke bedankt...oww... en wat vinden jullie van de turbo is dat wat?
ik zag dat arend er 1 had voor 595..
gepost door: Graham op 30/12/04 14:44
enne welke lijm kan ik dan het beste gebruiken????
gepost door: michielv op 30/12/04 14:47
Zoals ik al schreef: bisonkit. Gewoon zo'n blik bij de bouwmarkt halen. Die tubetjes zijn veel te duur.

Ik heb al zoveel boten ge-outfit met bisonkit en afgezien van piepschuim is er geen enkel schuim wat oplost? Ik ga ervanuit dat er closed minicell foam gebruikt is en dat kun je perfect plakken met bisonkit. Ook dat open cell foam (vaak gebruikt bij verpakkingen) kun je er prima mee lijmen, bumpertjes voor poloboten ook

Wie me niet gelooft moet maar eens mijn bootjes van binnen bekijken.
gepost door: Graham op 30/12/04 14:53
Nou ik geloof je.....ik ga het vanavond wel even bekijken..

Bedankt voor al jullie reakties

heb ik vanavond weer wat te doen...

Gr.
gepost door: Rocky op 30/12/04 15:06
Turbo is een prima bootje.
Mijn paddle-pal Krusry heeft er een tijdje in gevaren (Turbo 52) en die vond 'm veel beter en sneller dan de Air 55 die ie ervoor had.
Is nu echter alweer overgestapt op de Dragorossi Fish.

Dominatrix is ook een prima bootje voor alle surf en wheel-achtige moves, tis dat ie niet zo gemakkelijks stuitert en je er geen aerial loops mee zult maken.
Door de lange platte punten wheelt ie lekker stabiel en vloeiend en de squirts in zo'n boot zijn veel gratieuzer dan in een kort propje.
gepost door: Martijn op 30/12/04 15:06
Graham schreef op 30/12/2004 13:11:
en dan 2 lagen tja zachte uuhmmm piepschuim ofzo...

hangt er dus erg vanaf wat voor schuim dat is.. afhankelijk daarvan kun je met diverse lijmsoorten nogal verschillende resultaten krijgen..
Als het inderdaad een vorm van polystireen is, dan is bisonsjit in ieder geval geen optie...
ff goed kijken wat het is.. of het zo goed mogelijk omschrijven..
je kunt natuurlijk ook altijd ff de lijmwijzer op www.bison.nl doorlopen..
suc6
gepost door: Graham op 30/12/04 15:14
ok lijmwijzer hmmm zal even kieken..
...........................

Dus de turbo is wel beter?
Tja ik heb een dominatrix 47 gekocht alleen ben wat uhm.. dus kom er steeds moeilijker in... en me vriendin is een lat dusse heb ik meteen een leuk kado..

Zal wel even langs gaan... of hebben jullie een andere advies dan een riot turbo??!?!
gepost door: Rocky op 30/12/04 15:26
Turbo is "anders"

Ik heb nogal moete met het gebruik van het woord beter ;-)

Hangt allemaal van voorkeuren en doelstellingen af.

gepost door: Graham op 30/12/04 15:32
tja.....turbo dat sprak me aan... ik gebruik me bootje voor de branding maar wil hem ook graag mee nemen op vakantie en w-w varen maar moet nog steeds eskimoteren leren....
gepost door: michielv op 30/12/04 15:50
Wat vooral van belang is dat je weet wat je precies met de boot wilt doen en hoeveel kanoervaring je hebt. Verder natuurlijk wat je budget is. En wie weet zit die Dominatrix ineens goed als je zitje 10 centimeter lager is?

gepost door: Graham op 30/12/04 16:32
Maar me babietje wil ook dusse.... hahaha ik kan k1 varen enz enz maar dit is geheel nieuw voor me heb het bootje niet zo lang... volgend jaar probeer ik wat vaker het water op te gaan en ook lekker als ik op vakantie ben mee te nemen..
gepost door: Nico B op 30/12/04 22:13
Graham,

Heb je dan niet eerst gepast? Door schade en schande wijs geworden koop ik alleen nog een boot waar ik goed in pas. Bij de aanschaf van mijn huidige boot (Perception Madness) heb ik zelfs mijn dikke winter neopreen pak en schoentjes aangedaan. In de boot daarvoor bleek ik met deze outfit niet langer dan 1,5uur te kunnen blijven zitten. En da's niet fijn als je, bijvoorbeeld, een steenkoude Guil afzakt.

Overigens verkocht AB 'vroeger' ook losse zitjes bestaande uit een zitvlak en twee zijkanten. Als je zelf zoiets fabriekt bedenk dan wel dat je bij het verwijderen van de bestaande zitting de stijfheid van de boot mogelijk wordt aangetast.

Succes,

Nico
gepost door: Graham op 31/12/04 09:43
Ja ik had inderdaad gepast en zat goed, alleen ben een beetje aangekomen enne heb nu een probleem... helaas...

en ik denk zelf als ik hett zitje verdun dat ik er beter in kan...

Gr. Graham
gepost door: michielv op 31/12/04 10:03
Zoals ik het zie kun je dus twee dingen doen:

1/ Als de Dom nu perfect is voor je vriendin (dus alles, inclusief outfitting, volume, lengte) en ze wil graag een bootje: laat het zo en koop voor jezelf een andere boot.

2/ Als het nou niet perfect is en je de Dom eigenlijk liever zelf zou varen: haal dat schuim eruit en outfit de boot tottie voor jou perfect is. Dan koop je voor je vriendin een perfect passende boot.

Als je een eigen schuimzitje in elkaar zet zou ik een stuk peddelsteel oid gebruiken om de stijfheid van je boot intact te laten. Een beetje analoog aan de zelfbouw C1-conversies die je her en der op het internet wel beschreven ziet staan (playak.com heeft volgens mij nog wel het zitje van die Brit, Olli Whatshisname). AB verkoopt trouwens nog wel die schuimzitjes die Nico bedoelt, alleen zijn die dus niet stijf genoeg (zijn ze ook niet voor bedoeld).

BTW: als je inmiddels nogal wat aangekomen bent, is dan de boot nog wel geschikt voor je? Qua volume dan?
gepost door: Graham op 31/12/04 12:49
Ja dat wel ....zzzzooo zwaar ben ik ook weer niet geworden ik denk wel dat hij te zwaar is voor me vriendin... ik ga wel even kijken om hem op maat te maken voor mezelf..

als ik er iet uit kom hoor je nog wel van me...

Gr Graham enne bedankt alweer