| Kano/Polo liefhebbers | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 09:45
Misschien heeft iedereen dit al ontvangen...maar vond het wel slim om het hier ook even neer te zetten Aan alle kano(polo) liefhebbers in Nederland Van: NKB Kanopolocommissie Betreft: informatiedag WK Kanopolo 2006 Beste Kano(polo)ërs, In de zomer van 2006 zullen in Amsterdam de Zevende ICF Wereldkampioenschappen Kanopolo plaats vinden. In samenwerking met de ‘International Canoe Federation’ (ICF) en met steun van het NOC*NSF, het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn & Sport en de gemeente Amsterdam, organiseert de Nederlandse Kanobond het grootste kanopolo-evenement ter wereld. De strijd om de wereldtitel in drie verschillende klassen, Heren, Dames en Heren onder 21, zal plaats vinden op de befaamde kano- en roeibaan de Bosbaan in onze hoofdstad Amsterdam. Nederland, Europees én Wereldkampioen bij de Heren, zal de trotse gastheer zijn voor vierenzestig teams, afkomstig van alle vijf de continenten in de wereld. De kanopolocommissie van de Nederlandse Kanobond is druk bezig de organisatie van de Wereldkampioenschappen vorm te geven. De NKB is daarom op zoek naar vrijwilligers die een actieve rol willen spelen in de totstandkoming van dit unieke evenement. Ben je een enorme fan van kanopolo, heb je een passie voor organiseren, of lijkt je het gewoon een enorme uitdaging om een bijdrage te kunnen leveren aan de Zevende ICF Wereldkampioenschappen Kanopolo? Speciaal voor jou en alle andere geïnteresseerden organiseert de NKB een informatiemiddag op zaterdag 15 januari 2005. Frits Jager, voorzitter van de ICF Canoepolocommittee, zal samen met Edwin de Boer, voorzitter van de NKB kanopolocommissie, een presentatie verzorgen waarin nader ingegaan zal worden op alle bijzonderheden rond de organisatie van de Wereldkampioenschappen. De bijeenkomst begint om 12:00 aan de kopzijde van de Bosbaan aan de Bosbaanweg in Amstelveen. Na een korte rondleiding zal de bijeenkomst vervolgd worden in het nabij gelegen sportcomplex Frans Ottenstadion aan de stadionstraat 10. Ben je geïnteresseerd? Geef je dan nu vrijblijvend op via het onderstaande inschrijfformulier. Mocht je niet kunnen op zaterdag 15 januari, maar wel interesse hebben voor een vrijwilligersfunctie. Laat deze interesse dan toch blijken via een e-mail of brief. Wij zullen je dan naderhand van alle informatie voorzien. Met vriendelijke groeten, Martijn Rol NKB Kanopolocommissie Adres: Martijn Rol Tirolstraat 36 1827 EV Alkmaar email: kanopolo@akvodysseus.nl Ja, ik kom ook naar de NKB informatie middag over het WK Kanopolo in Amsterdam! Stuur onderstaande lijst ingevuld op naar bovenstaand postadres: Naam: Adres: Postcode: Plaats: Telefoonnummer: email: Kanovereniging: |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 09:51
Ha, oud nieuws: http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/302 Maar goed, beter mee dan om verlegen |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 10:11
sssshit...... dacht ik eens wat leuks te melden |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 11:00
Geeft niet, beter zo dan andersom. Maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar welke jij club jij dan bij vaart? Want de meeste poloers ken ik toch wel min of meer, al was het maar van naam. |
||||
|
gepost door: antonio op 04/01/05 11:02
Hehe over kanopolo hoef je nooit niks te melden hier, daar hebben we michiel voor |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 11:13
ik zit niet op een polo vereniging... maar zou wel willen alleen geen tijd voor dus doe ik een beetje branding varen en bootje gaat altijd wel mee op vakantie voor het wildere werk (niet te wild) dit bericht kreeg ik van me vriendin die zit op kv viking te amsterdam en is 1 van de bestuurs leden... |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 11:29
@Antonio: het is alleen maar goed wanneer meer mensen het polonieuws in de gaten houden, anders voel ik me zo'n roepende in de woestijn @Graham: bij mij idem dito, ik verwacht de komende tijd weinig tijd te hebben. Zeker omdat hier (Rotterdam) niet echt wat in de buurt zit (afgezien van Natsec maar da's een ander verhaal) en ik dus ook geen team heb om regelmatig mee te trainen. *peins* Misschien is het leuk om in de toekomst eens met een kanoforum (gelegenheids) team een (beginners?) toernooitje te spelen? Gewoon voor de leut. Ergens een dagje ballen. Het lijkt me dat hier toch wel 5 a 6 mensen te vinden moeten zijn voor 1 keer Materiaal is wel aan te komen, contacten plenty |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 11:36
Ja, dat hebben we dus hier ook, geen polo vereniging in de buurt... nou zou de viking misschien wel een team oprichten maarja of dat ooit gebeurd? Trouwens lijkt me een leuk idee !!! ik hoor het wel ik heb misschien al 2 mensen erbij met mij is dat 3 jij 4 nooooouuuuu sciet al op toch? |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 13:15
Als je met een aantal mensen eens wat zou willen poloen zonder gelijk in een maalstroom van wedstrijden en trainingen terecht te komen: bij KV Sloterplas is vroeger altijd veel polo gespeeld. Na verloop van tijd is een deel van de mensen naar KV Trekvogels in Haarlem vertrokken maar er zijn volgens mij nog de nodige spullen en misschien zelfs nog een paar mensen meer om mee te varen. Indertijd deden Juliette en Martin heel veel regelwerk (ook het beroemde Sloterplas toernooi) maar die zijn er mee gestopt geloof ik. Als je eens wilt proberen, misschien kun je eens kijken? KV Viking is toch voornamelijk vlakwater-wedstrijden dacht ik? In ieder geval goed dat ik mijn bootje niet heb weggedaan |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 13:21
ja kv viking is inderdaad vlakwater...maar er was eens spraken van om een polo team op te richten dan wordt het echt een kano club met meerdere varianten en meer mensen want ik zelf vind het altijd wel een beetje saai maar dat is mijn mening..ik zelf heb een tijd K1 gevaren en sins vorig jaar over gestapt naar een rodeo kano.. dus moet nog veel leren (kan ook nog niet eskimoteren)... maar ik wil is een cursus nemen bij europapagaai (zo schreef je het toch?) |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 13:41
In geval van nood zou je kunnen kijken of je vanuit KV Viking bij KV Sloterplas wat materiaal kunt lenen. Volgens mij doen ze daar toch niets met die poloboten off-topic: hey, ik was toch gaan brandingvaren en gestopt met polo? |
||||
|
gepost door: antonio op 04/01/05 13:46
Hehe stoppen met polo kan niet daar blijf je altijd wel mee bezig |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 13:47
Hey als ze toch niks met die bootjes doen...zit er niks leuks bij om te kopen? of zouden we een polo team maken via deze forum ? |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 14:12
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk. Als je redelijk goedkoop voor een vereniging aan materiaal kunt komen kun je altijd beginnen daar een basis team te maken. Om een beetje input te krijgen hoe dat spelletje werkt kun je zeker in het begin best gebruik maken van gast/leenspelers die je tips en training kunnen geven. Ook om een team compleet te maken is het best leuk en handig om spelers te lenen. De bootjes van Sloterplas zijn niet nieuw meer maar volgens mij nog best redelijk. Alleen is er niemand die daar mee aan de slag gaat, da's alles. Of een team via dit forum gaat lukken weet ik niet: bijna iedereen hier heeft wel andere (kano)dingen die ook veel tijd kosten. Ik ben wel zo arrogant om te beweren dat ik best wel in een beginnend 2e klasse team mee kan varen maar om echt weer aan een vast team te beginnen is voor mij niet reeel. Als je bij KV Viking aan de slag wilt gaan wil ik je best helpen maar wat je ook doet: materiaal heb je zowiezo nodig. Als je trouwens echt iets met kanopolo wilt gaan doen: op www.canoepolo.com/forum/ staat ook een Nederlands forum waar de veel Nederlandse kanopoloers rondhangen. Wie weet kun je daar ook wat mensen uit de omgeving vinden? @Antonio: ik ben bang dat je gelijk hebt. Het is ook de mooiste teamsport die er bestaat, als ik zo onbescheiden mag zijn. |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 14:28
Dan ga ik daar wel even kijken eens... Eeerst maar even een beetje trainen met me bootje ![]() |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 14:38
Oh ja, als je een serie materiaal van een club oid overneemt heb je natuurlijk wel het voordeel dat je al alles in dezelfde kleuren hebt, dat scheelt weer Als jullie met zijn 3-en trouwens echt eens wat zouden willen poloen ben ik nog steeds in voor een keertje een dagje meepeddelen. (BTW: Astrid zal dat leuk vinden, denkt ze dat ik eindelijk niet meer polo ... ) |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 14:46
Super!!! kunnen we het is zien van een prof hoe het moet We houden kontakt!! Gr Graham |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 14:59
Ja, ik heb nog wel een filmpje van het WK in Essen, Duitsland Anders moeten we eens kijken of er bij 4 Winden (Ter Heijde, mijn surfkluppie) niet ook een paar gekken te vinden zijn? Lex ? Spreken we desnoods eens halverwege af, even kijken of we ergens een plekkie kunnen vinden.Pffft, eens kijken of ik mijn maskertje nog ergens heb liggen |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 15:05
ja want ik heb het dus nooit gedaan neem maar 1 mee met extra weerstand ![]() Kan ik dat filmpje ergens zien ofzo? lijkt me wel leuk... Enne wanneer wou je afspreken? als het warmer is? |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 15:25
Het is een wat matte partij tussen Australie en Brazilie maar omdat het wat langzaam gaat is het wel goed te volgen voor een beginner. Ik zal eens kijken of ik dat ding ergens neer kan zetten, het is wel groot. Misschien is het inderdaad wel lekkerder om te gaan poloen als het wat warmer is, zeker wanneer je nog niet kunt eskimoteren. Humm, misschien wil Luuk ook wel eens meedoen? Als we dan bij hem in de buurt (Vinkeveen ofzo toch?) gaan zou ik Astrid + de kleine bij mijn schoonzusje af kunnen zetten (da's daar om de hoek). Krijgt Luuk zijn steun & eskimoteer training *LOL* |
||||
|
gepost door: Graham op 04/01/05 15:43
hahahaha.....ja super... ik heb het 1 keer geprobeerd zelf maar was toen bijna verdronken hehehhehe.....dus lijkt het me wel leuk als hij er ook bij is... zal alleen nog wel lang duren voordat het wat warmer is... ook al is het nu ook niet echt super koud.. en vinkeveen is een prima lokatie toch? nou dan moeten we maar kontakt houden.. dat filmpje is dus ook te groot om via msn te sturen denk ik? |
||||
|
gepost door: michielv op 04/01/05 19:35
Los van het feit dat ik nu geen tijd heb lang en ver van huis te gaan (met een hoogzwangere vrouw die steeds meer op springen staat) is het water wel erg koud. Als je goed kunt steunen en rollen is dat geen probleem maar bij polo lig je nogal eens (onbedoeld) op je dak en dan wordt het al snel niet leuk meer met dit weer En ik zou het erg jammer vinden als je er na een koude douche geen trek meer in hebt |
||||
|
gepost door: antonio op 04/01/05 22:35
In Februari is het NK 4x4 voor hoofd en 1e klasse weer in groningen en daar zou je vast wel kunnen gaan kijken (voor diegene die wel eens willen zien hoe het eraan toe gaat). En het tweede weekend van April organiseren wij(helmvaarders) natuurlijk ook weer ons toernooi waar jullie ook allemaal welkom zijn |
||||
|
gepost door: Graham op 05/01/05 08:59
Nou dan ga ik wel is even kijken/langs...Waar ligt dat ergens? Hey Michiel veel succes met je vrouw enne ik hoor het wel.. |
||||
|
gepost door: michielv op 05/01/05 10:00
Helmvaarders zitten in Helmond en Groningen ligt in Groningen Dan is het denk ik makkelijker om in mei eens te kijken in Alkmaar bij het Odysseus voorjaarstoernooi. BTW: als je al bij KV Viking lid bent zou je kunnen kijken of je een grotere groep mensen die interesse zouden hebben in polo bij elkaar kunt vinden. Hoe meer zielen hoe meer vreugd en de ervaring leert dat je altijd mensen tekort komt. Het zou wel erg mooi zijn als er binnenkort weer een team uit Amsterdam komt |
||||