PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Even voorstellen: SUPHolland
Kanoforum: Algemeen
gepost door: SUPHolland op 19/12/09 11:55
Zeker zes keer het voorstellen topic bekeken maar geen plaats reactie button kunnen vinden. Daarom maar hier met een eigen topic.

Even voorstellen dus. Ik ben Roel, 48 jaar en ik peddel al sinds 1992. Ben een Open kano fan. 'Klassiek' opgeleid in de Kanologie door Arij van der Kooij en Dirk Barends ;o)) En noem me op het forum: SUPHolland.

Ben de trotse bezitter van een Wenonah Jensen 18 en een Dagger Genesis WW Open Canoe (Solo/tandem). Heb sinds '92 veel gepeddeld met de TKBN en op vakanties. Wildwater enthousiast geworden in Amerika en daar WW instructie en trips gedaan om op de American en de Trinity River in California. Verder kampeer trips in Europe in Zweden, Duitsland en Frankrijk.

Sinds de kids er zijn gek genoeg niet meer veel gepeddeld. Oppas vinden, te koud, te nat ed. Jullie kennen het wel.

Sinds 2 jaar ben ik nu aan het Stand Up Paddle surfen/boarden en daar ben ik nu helemaal gek van. Voor wie het niet kent, is feitelijk een soort staand kanoen op een groot surfboard. SUPER! Ik kan al mijn peddel technieken gebruiken en terwijl ik peddel train ik continu mijn benen, buik en rug spieren. Kortom een full Body workout terwijl je lekker aan het peddelen bent. Mooiste van alles. Je kan even alleen gaan en je ziet alles waar je peddelt. Doordat je staat kijk je altijd over de kanten heen dus zie je tenminste waar je peddelt.

Persoonlijk ben ik inmiddels ook vaak op zee te vinden op mijn SUP waar ik in de golven feiteleijk aan het golfsurfen ben. Staand en met de peddel. En met hetzelfde board zet ik mijn zoontje op de neus en gaan we samen de honderden zwanen checken op Muiderberg.

Ik ben enthousiast over Stand Up paddlen omdat iedereen het kan en de sport inmiddels zo veelzijdig is geworden dat je er overal mee uit de voeten kunt. Zee, vlakwater en inmiddels ook stromend en wildwater!! De elfstedentocht is dit jaar zelf voor Stand Up Paddle Board georganiseerd. Komend jaar weer in September! Ik ben in training en wacht momenteel op mijn Marathon vlakwater SUP board!

Ik ben weer super enthousiast over peddelen, wilde dit graag even met jullie sharen en zal jullie bij interesse graag meer vertellen over deze nieuwe vorm van peddelen.

CU op het water

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: SUPHolland op 19/12/09 12:04
Oja, ik woon in Naarden/het Gooi. Wie eens wil Suppen of samen wil peddelen. Laat me weten.
gepost door: Thomas op 19/12/09 14:23
Welkom,

Lees even goed de forum regels door, wellicht dat je dan begrijpt waarom enkele topics verdwenen of aangepast zijn.

M.v.g.

Thomas
gepost door: SUPHolland op 19/12/09 15:11
Thnx! Snap het nu