PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Trektocht
Kanoforum: Toertochten / Grootwater / Vlakwater
gepost door: Jur-re op 16/01/05 20:56
Hallo,

Wie weet nog een (aantal) plek(ken) om een mooie trekttocht te maken?
Ik wil eens kijken of er buiten de standaard tochten van de club nog andere leuke plekken zijn.

Laat me maar horen als je wat weet.

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: lennart op 17/01/05 09:32
waar niet bijna overal is het mooi vooral in de winter geen andere in de buurt hoelang wil je peddleene ne hoeveel per dag . smal groot water zee?

enn een grote rivier begin bij de grens en eindig in rottedam of kampen
gepost door: Nico B op 17/01/05 10:07
Vlakwater Friesland: Eernewoude Akkrum (je kunt evt de grote plassen en het pr. Margrietkanaal vermijden). Vrijkamperen toegestaan op Marekrites echter zonder voorzieningen.

Vlakwater Flevoland: binnenom en/of buitenom via Hoge-, Lagevaart en Randmeren. Vrijkamperen mogelijk (als je durft). Wellicht een optie voor een marathon?

Stromend water België: Semois van Boullion tot Membre. Kan in 2 à 3 dagen gevaren worden. Nu kamperen is mogelijk op campings die theoretisch het hele jaar open zijn. Let wel op de waterstand en stroomsnelheid op de site van de NKB. Veel goede restaurants en kroegen langs de route. Ook kom je langs tabaksschuren.

Stromend water Frankrijk: Loire. Ik ben in het bezit van een beschrijving (frans en engels) met kaarten van een 10 daagse trektocht. Start St-Hilaire-Fontaine langs Decize en Nevers naar het eindpunt la Celle sur Loire. Hierbij kom je door een Parc Naturelle en kun je evt gebruik maken van de voorzieningen van kanoverenigingen langs de route. Kijk op:http://www.nievre-sur-mesure.com/pages/guidecanoe.htm. Eventueel kan ik die van mij wel inscannen en mailen (gratuit).
gepost door: Jur-re op 17/01/05 10:35
Ha,

mmm wie heeft er iets van duitsland,
Ik ben van DKV enuh in nl weten we wel veel,
bij ons zit een clublid die alles wel weet van nl.

Even af wachten wat ik nu krijg te zien hier.

Ik zal nog eens kijken of ik een lijst kan laten maken door hem met leuke tochten.

mvg jur
gepost door: lennart op 17/01/05 10:59
daar geld voor de riveir nmin of meer het zelfde plippe wordt veel gedaan weser idem. dkv site staat genoeg en dan wel de dedutsche kanuverband en niet de jongesn en meisjes uit deventer. oostduitland klinkt of ent oe ook erg fijn tegen polen aan maar ja das wel weer ver rdijen.
gepost door: Jur-re op 17/01/05 17:27
mmm jah, duitsland zijn we van plan,
afgelopen jaar naar polen geweest (228km) gevaren.
Het is echt aan te raden! Super gezellig en lekker weer, mooi water enz...
gepost door: Selma op 25/01/05 20:36
Wij hebben met odysseus 2 keer een trektocht gemaakt , de Wezer en de moezel. Bij kanoverenigingen, roeivereniging kamperen...perfect!
gepost door: Jur-re op 31/01/05 11:36
Ik ga dit weekend met de Club (DKV)
naar Celle in Duitsland.

Met een leuke groep is het, zo'n 10 man.
Lekker varen en klooien, we hebben 1 motto:
Een gezellig weekend

Jur
gepost door: Thomas op 31/01/05 17:38
wat kan je daar bevaren in cella dan?
gepost door: Marcel op 03/08/05 16:14
Hoi Nico,
Ik ben van plan nog deze zomer een tocht te doen op de Loire in Frankrijk. Ik heb ook al gelezen over de gids 'Descente le Loire en Canoe/Kayak' en nu lees ik hier op het forum dat u over die gids en de mogelijkheid ze in te scannen beschikt. Is het mogelijk deze mij te mailen? Ik ben u erg dankbaar.

Groeten Marcel.
(marcelmorcus@gmail.com)

gepost door: Jur-re op 07/08/05 19:40
Thomas schreef op 31/01/2005 17:38:
wat kan je daar bevaren in cella dan?

geen ww, maar toer.
Het was erggg koud.
Foto's -->> www.diteweg.org