PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Vanaaf nationale IQ test; hoe slim zijn kayakers?
Kanoforum: Algemeen
gepost door: Rocky op 19/01/05 14:46
Vanaaf vanaf 20.25 op BNN.

Laten we allemaal meedoen en kijken hoe slim wij als kayak-gemeenschap zijn!
Deelnemers in de studio zijn BN-er en diverse groepen: tweelingen, nagelstylistes, schakers, freefighters en raketgeleerden.

Zouden koud-water-hoofdpijn en steenkoppen onze IQ's positief of negatief beinvloeden?

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: antonio op 19/01/05 15:14
Ach kom laten we eens met zijn allen het gemiddelde omlaag halen
gepost door: Stephen op 19/01/05 15:16
"uhum"

Vorig jaar meegedaan en ik kan me wel boven het gemiddelde rekenen. Zal vanavond even kijken of ik eraan toe kom.. Morgenav tentamen en dat moet helaas ook gebeuren (moet nog beginnen "slik"..

Posten jullie dan jullie scores in dit topic
gepost door: antonio op 19/01/05 15:46
Ach ja ik heb mijn avatar maar even verandert zodat die me vanavond even kan helpen
gepost door: Rocky op 19/01/05 17:07
Ik verwacht ergens tussen 120 en 130
gepost door: spikey op 19/01/05 17:32
Minstens
gepost door: antonio op 19/01/05 17:48
een gemiddelde van 130 moet toch wel lukken
gepost door: Rocky op 19/01/05 18:08
tip ter voorbereiding:

testmijniq.nl

staan drie redelijk uitgebreide tests op:
klassieke IQ test
algemene kennis
rekenvaardigheid

voor elke test heb je 15 minuten, 40 vragen elk (geloof ik)

Mooie is dat je de resultaten moet opsturen naar minimaal twee andere personen voordat je ze zelf te zien krijgt!!!!!
Zij krijgen dat tevens een uitnodiging voor de test.

Dus als je je geroepen voelt: vul gerust mijn adres in, ik ben zeer nenieuwd:
ralph punt eikelenberg at akzonobel punt com

Ik heb ze alle drie gemaakt en daarom voorspel ik een score van 122.3 voor de test van vanavond
gepost door: Rocky op 19/01/05 18:09
Alvast mijn excuses voor t naar beneden halen van het gewenste gemiddelde van minimaal 130
gepost door: antonio op 19/01/05 22:41
Nou jongens waar blijven de scores
gepost door: Gjalt op 19/01/05 22:57
Heb er niet aan meegedaan, heb genoeg vertrouwen in m'n IQ....en mocht het lager dan gemiddeld uitvallen dan zou ik dat niet willen weten, want dan weet ik niet hoe ik het VWO nu nog goed kan doen...
gepost door: spikey op 19/01/05 23:04
Heb ook niet meegedaan, testjes en biertjes gaan niet goed samen Wel einde gezien: die Kelly overtrof iedereen toch wel!
gepost door: Stephen op 20/01/05 00:02
Hmmz.. dit jaar toch wel aanzienlijk lager dan vorig jaar..
Ik heb het idee dat sommige vragen toch echt meerdere antwoorden mogelijk zouden zijn (spijsvertering bijvoorbeeld)
En tja ik ben niet goed in taal dus daar zaten de meeste fouten in
Rekensommetjes 1 foutje.. antwoord had ik wel maar ik wist niet meer of het A B C of D was omdat dat scherm al weg was gehe
gepost door: antonio op 20/01/05 09:10
Ik had een score van 118 (laat ik maar eens de eerste zijn die hem verteld )
gepost door: Rocky op 20/01/05 09:30
Heb mijn doelstelling gehaald: 127

Blijk oa een aantal gaatjes in mijn geheugen te hebben, misschien door de oplosmiddelen die we in t lab gebruiken?

Dan om een of andere vreemde reden ook twee keer geblunderd op de dobbelsteentjes???

Anyway; volgend jaar beter
gepost door: Stephen op 20/01/05 10:00
Dobbelstenen waren bij mij ook de boosdoener.. Die uitgeklapte was ik even zoek bij (normaal vind ik die dus echt een eitje.. maar deze waren irritant)
Daarbij was die klote presentator super irritant, zit ie constant erdoorheen te lullen op de verkeerde momenten.

En weet je nog welke kleur de sjaal was van de potlood... mja verkeerd gegokt want ik was ergens anders mee bezig (computer installeren)
en tja ik dacht dus echt dat die inbreker een groene trui droeg...

Mja rekenen enzo ging allemaal goed..
En dan taal.. als hij even uitlegte wat de bedoeling was...
En dan die schommels.. Misleidend om er niet bij te zeggen wat die blokjes dan zouden moeten betekenen op die balkjes.. Dus ik daar extra over nadenken en daardoor juist verkeerde keuzes maken (schommel zonder balk gaat niet in evenwicht, zwaartepunt licht immers niet meer in het midden als links en rechts even zwaar is.. maar toch zeggen dat ie wel omhoog komt etc..)

Achja.. vorig jaar had ik dus rond de 130, dit jaar rond de 110.. gemiddelde ??? 120
gepost door: Rocky op 20/01/05 10:08
Ja vond presentator ook vervelend, als die de vraag voorleest is t verdomd lastig om m zelf te lezen.

Dat laatste gaat natuurlijk 10 keer zo snel maar door zijn gebler ging dat niet echt soepel, ik had beter t geluid af kenne zette...

Wipjes had ik goed, die blokjes en of de "voorgaande" wip op of onder de wip zat dat is juist de extra dimensie. Anders wordt t gewoon op en neer en is t te gemakkelijk.

Dacht ook aan een groene trui en voor de streaker een rode sjaal; ff omgedraaid dus...

Vond soms ook dat ze te veel tips gaven (+3 -4 voor zo'n rekenreeks)(letters rangschikken en dan bijbehorende woord zoeken) tis toch de bedoeling dat je t helemaal zelf doet?
Bij de test die ik gistermiddag online deed werd dat niet voorgedaan hoor; kreeg je zo rouw op je dak.

gepost door: Martijn op 20/01/05 10:09
Toch zou ik die neerwaartse lijn niet doorzetten de komende jaren Stephen.. dan zal je toch een opvolger moeten zoeken binnenkort om dit forum bij te houden..

Is er nog een oorzaak aan te wijzen voor deze verontrustende ontwikkeling?
Overmatig biergebruik?
Teveel tijd doorgebracht met je hersenpan in koud water?

gepost door: Stephen op 20/01/05 10:38
Rocky schreef op 20/01/2005 10:08:
Ja vond presentator ook vervelend, als die de vraag voorleest is t verdomd lastig om m zelf te lezen.

Dat laatste gaat natuurlijk 10 keer zo snel maar door zijn gebler ging dat niet echt soepel, ik had beter t geluid af kenne zette...

Wipjes had ik goed, die blokjes en of de "voorgaande" wip op of onder de wip zat dat is juist de extra dimensie. Anders wordt t gewoon op en neer en is t te gemakkelijk.

Dacht ook aan een groene trui en voor de streaker een rode sjaal; ff omgedraaid dus...

Vond soms ook dat ze te veel tips gaven (+3 -4 voor zo'n rekenreeks)(letters rangschikken en dan bijbehorende woord zoeken) tis toch de bedoeling dat je t helemaal zelf doet?
Bij de test die ik gistermiddag online deed werd dat niet voorgedaan hoor; kreeg je zo rouw op je dak.

Die presentator is zelf behoorlijk dom hoor.. Als ie antwoord weet zegt ie het voor bij de voorbeeldvragen en anders gaat ie gauw verder

Maargoed.. Ik moet deze neerwaartse lijn niet door gaan zetten idd anders is het gauw afgelopen.. word ik not zo dom als die trav... damn wat een dom 'het'...
gepost door: Boogieman op 21/01/05 11:19

Hoort er niet een grafiekje bij die pol te staan of alleen de uitslag in cijfers?
.
gepost door: Boogieman op 21/01/05 11:20

Ah ik zie het, je moet eerst ffies stemmen...
(eerst kijken dan zeiken)
.
gepost door: Stephen op 21/01/05 11:29
Haha
gepost door: Martijn op 21/01/05 11:44
Hey Luuk..

Niet zo hoog gescoord zeker
gepost door: WaizFisZ op 23/01/05 10:27
Ik heb m via internet gedaan, score 136 Niet gek voor een Hagenees he?
gepost door: Stephen op 23/01/05 11:03
WaizFisZ schreef op 23/01/2005 10:27:
Ik heb m via internet gedaan, score 136 Niet gek voor een Hagenees he?

Hoe vaak heb je hem gedaan
gepost door: WaizFisZ op 23/01/05 13:03
maar 1x, niet slecht he?