| Advies/uitnodiging | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: Snoopy-gouda op 26/02/10 03:00
Hallo Medeforumleden, Eindelijk heeft de dooi ingezet en kan ik mijn traject voortzetten.Het probleem met het laden, lossen en vervoeren van een kajak op mijn camper heb ik opgelost. De meeste accesoires voor het kajakken heb ik aangeschaft en nu het belangrijkste nog: de keuze van de kajak en de peddel. Even voor de duidelijkheid: ik ben een beginnende kajakker, ben lid van de Goudse Peddel, in april volg ik de cursus Vaardigheden kajak A. Ik ben van plan om op rievieren, meren etc. te gaan varen en later als ik over voldoende technieken beschik en beheers het ruime sop te kiezen, nadat ik hiervoor ook cursussen heb gevolgd. Na alle adviezen en gesprekken ben ik uitgekomen op het volgende lijstje van poleyester boten waar ik volgende week mee wil gaan proefvaren: - Aguanaut Valley - Cetus P&H - Wadloper 520 HD Tahe Marine - Atlantic-Mariner Valley/North Shore Vraag 1. Wie heeft ervaring of tips betreffende bovenstaande boten? Vraag 2. Gezien mijn niet zo prettige ervaring in het zwembad tijdens Peddelpraat: wie is in de gelegenheid en heeft zin om een van deze dagen mee te gaan proefvaren en mij te begeleiden tijdens het proefvaren, zodat mijn zelfvertrouwen ook weer een beetje opgekrikt wordt? Mijn planning is om a.s.: - donderdag en vrijdag in Wormer te gaan proefvaren Ik zou het schitterend vinden als iemand van jullie met ervaring een dag mee zou willen gaan en mij zou willen begeleiden! Een hapje en een drankje staan uiteraard klaar in mijn camper. Alvast bedankt voor het lezen van mijn Topic en ik kijk uit naar jullie reacties. Groetjes, Daniël. |
||||
| Reacties (2 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: lennart op 28/04/10 21:03
pomp: The K1 pump is capable of pumping 4.5 litres of water per minute, the K2 5 litres. |
||||
|
gepost door: michielv op 28/04/10 22:00
@Bjorri en Snoopy: ik denk er serieus over na om zo'n pomp over te laten komen uit Denemarken (kosten ze ongeveer 80 euro per stuk, exclusief verzenden ed.). Mocht jij (of iemand die je weet) hier ook interesse in hebben, misschien kunnen we iets gezamelijk doen? |
||||
gepost door: bjorri op 29/04/10 08:49
michielv schreef op 28/04/10 22:00: Ik krijg net een mailtje van AB terug dat ze bij hun gewoon op de site staan, vanaf 59/69 euro. Of het helemaal dezelfde is weet ik niet maar heel erg anders ziet het er niet uit. Klusje voor de zomer denk ik. |
||||
gepost door: Ben op 29/04/10 10:46
bjorri schreef op 29/04/10 08:49: Uit die tekening op de website van AB kan je opmaken dat het principe in ieder geval identiek is. ![]() Ga dus zeker voor dit type pomp (van Knysna). Ik heb in mijn K2 (al een jaar of 12 geleden) een enkele pomp geplaatst, maar dat werkt niet lekker. Je druk met je 2 voeten op dezelfde pomp. Maar je hebt altijd minstens 1 voet met volle druk op de voetplaat (pomp) staan. De tube krijgt dus niet of nauwelijks de kans om zich te vullen met water. Als je wil pompen moet je dat zeer bewust doen en je beide voeten van de plaat afhalen, maar dat verstoord je peddel ritme. Met de dubbele (Knysna) pomp ben je van dat probleem verlost. |
||||
gepost door: michielv op 29/04/10 21:58
Ben schreef op 29/04/10 10:46: He, da's mooi, zowiezo goedkoper en als dat die pompen zijn die op de knysna website staan ga ik binnenkort maar eens naar Wormer Toen ik er een paar weken geleden naar zocht stonden ze niet op de website. Zou Arjan dit forum lezen? |
||||