| Kajakfestival 2010 (16 & 17 april) | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: Arjan op 02/03/10 11:38
Op 16 en 17 april is het zover: de tweede editie van het Kajakfestival is een feit. Het festival zal plaats vinden bij wildwatercomplex Dutch Water Dreams te Zoetermeer. Net als de voorgaande editie zijn er weer tal van activiteiten en wedstrijden georganiseerd. Centraal staan het Nederlands Kampioenschap (NK) slalom (Olympische sport), NK Freestyle, NK Afvaart en het NK BoaterX. Dit jaar iets kleiner van opzet dan in het jubileum jaar van de NKB, maar nog steeds zeer de moeite waard om te bezoeken als deelnemer of toeschouwer. Reeds op vrijdagavond 16 april a.s. starten de diverse voorrondes en gaat het evenement door op zaterdag 17 april. Wederom DE ontmoetingsplek voor kano- en kajakvarend Nederland. Uiteraard sluiten we het kajakfestival weer af met een feestelijke nacht. Twee dagen vol met muziek, entertainment, vele clinics en demonstraties en films. Wie op zoek is naar een nieuwe kano of kajak, kleding of andere benodigdheden kan terecht op de shopplaza. Naast dit alles wordt de innerlijke mens uiteraard ook niet vergeten! De toegang tijdens het kajakfestival is gratis. Voor clinics en deelname aan de wedstrijden moet men zich inschrijven en zijn bijdrages verschuldigd. Houdt de website (www.kajakfestival.nl) in de gaten voor meer informatie. Het programma voor het festival ziet er als volgt uit: Vrijdag 16 april 2010 17.00 - 18.00 uur Slalom training 18.00 - 19.00 uur Freestyle training 19.00 - 20.00 uur Afvaart training 20.00 - 22.00 uur Voorrondes BoaterX 22.00 - 24.00 uur Voorrondes Freestyle Zaterdag 17 april 2010 07.00 - 12.00 uur Slalom NK 12.00 - 13.00 uur Wildwateracademie Break 17.00 - 18.00 uur Halve finale Freestyle 18.00 - 19.30 uur Afvaart Finale 19.30 - 21.00 uur Finale Freestyle 21.00 - 22.00 uur Finale BoaterX 23.00 uur Prijsuitreiking Randprogramma: Op zaterdag 17 april zullen er, onder andere tijdens de Break, verschillende randactiviteiten zijn om kennis te maken met de kano en kajaksport. U kunt naast theoretisch kennis te maken met de sport, ook het daadwerkelijk beleven zowel op het droge als op het water. De disciplines waar u in de vorm van clinics kennis mee kunt maken zijn: - Open Kano - Vlakwater - Wildwater - Freestyle - Slalom Liso Watersport Experience verzorgt een bijzonder programma op het 'droge', waarbij u kennis maakt met de watersport. Er zijn kano, roei en windsurf simulators, een Wii kano workout en een virtuele raft race. Kortom, spektakel zonder echt water! Een definitieve invulling en tijdsindeling volgt spoedig. Reserveer in ieder geval zaterdag 17 april van 11uur tot 17uut in uw agenda. Binnen zullen verschillende Kajakfilms vertoond worden. Ook dit jaar is de Shopplaza inclusief tweedehandse kanoverkoop weer aanwezig. Een expo waar u terecht kunt voor al uw kanobenodigdheden. De volledige lijst van aanbieders volgen snel. Geen Kajakfestival zonder een goed afsluitend feest! Deze zal plaats vinden op zaterdag avond en beloofd een bruisende avond met een goede DJ te worden. Locatie: Beachhouse DWD. Be there!!! Je kunt je binnenkort inschrijven via de site www.kajakfestival.nl . Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun je ze ook hier stellen. Ik zal dit topic volgen en kijken of ik de vragen zo goed mogelijk kan beantwoorden. |
||||
| Reacties (1 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: ralf82 op 02/03/10 13:04
Chill, even een dienstje verzetten en I'm in. is nog wel een feestje ook denk ik?![]() ![]() |
||||
|
gepost door: Jenii op 02/03/10 13:21
Staat genoteerd in de agenda! 90% zeker dat ik erbij ben. ![]() Ik kan alleen niets vinden over de overnachtingsmogelijkheden? ( zal zeker pas later bekend worden?) Want ik heb nu al gezien dat zowel op de vrijdag avond als zaterdag avond het niet meer red om met de trein thuis te komen... |
||||
|
gepost door: Arjan op 02/03/10 13:49
We zijn bezig om overnachtingsmogelijkheden te regelen. Hoe we dit precies gaan invullen laten we later weten. Maar je kunt er op rekenen dat er overnacht kan worden! |
||||
|
gepost door: Thomas op 02/03/10 18:20
Cool Arjan, Allemaal bij jou op de bank zeker of niet ![]() hehe nee ik ben er bij, en ach dat tentje is ook zo opgegooit of nie |
||||
|
gepost door: michielv op 02/03/10 21:13
Jammer dat er niets op zondag is maar goed, met wat mazzel lukt zaterdagavond om te kijken naar de finales freestyle |
||||
|
gepost door: Stephen op 02/03/10 21:52
Aangezien felicity vex op donderdag 15 april hun Debuutalbum gaat lanceren, willen die op zaterdagavond, zeg tussen 22:00 en 23:00 wel willen optreden. -- zit ik nou te spammen op mijn eigen forum ?? -- |
||||
|
gepost door: mick jagger op 03/03/10 19:14
En als felicity niet kan , wil ik wel |
||||
|
gepost door: Stephen op 04/03/10 17:05
Hahahaha |
||||
|
gepost door: jakke op 04/03/10 17:15
Zijn er ook OC1's toegelaten tijdens bepaalde periodes? ![]() ![]() Ik moet dringend nog eens afzakken naar DWD om eens te kijken of het afvaren me al beter lukt dan een 2-tal jaartjes geleden ... |
||||
gepost door: Arjan op 04/03/10 21:40
jakke schreef op 04/03/10 17:15: Als jij veilig en verantwoord met je OC1 op de baan kan varen, dan kun je bijvoorbeeld meedoen met de BoaterX. We hebben echter geen aparte OC1 klasse, dus je zult het tegen K1 moeten opnemen. Waarschijnlijk geen kans om te winnen dus, maar wel spectaculair.Rein Hagenaars heeft in het verleden ook wel eens meegedaan met OC1. Met de freestyle wedstrijd zelfs geloof ik. Dus je bent van harte welkom |
||||
|
gepost door: surfprofessor op 06/03/10 08:56
@ Jakke, OC1 is toegelaten tijden het uur van de wildwateracademie.nl op het Kayakfestival 12.00h tot 13.00h (na de slalom-wedstrijd) In dat uur kunnen (ook niet al te ervaren) wildwatervaarders onder begeleiding (ook safety) op de baan varen. Tevens wordt er voor verschillende disciplines instructie verzorgd. Misschien krijg je Rein zo ver dat ie ook met de open boot gaat raggen... ![]() wel ff opgeven vantevoren, http://www.wildwateracademie.nl/ het beloofd druk te worden cya, Jelle |
||||
|
gepost door: Arjan op 08/03/10 13:56
Onder andere om de kruisbestuiving tussen de verschillende onderdelen ook een beetje te promoten komt er dit jaar een overall klassement: Wie is de beste allround kajakker? Wij zijn er in ieder geval erg benieuwd naar! Daarom wordt er tijdens het kajakfestival dit jaar ook een overall klassement bijgehouden. Wanneer je aan 3, of zelfs 4, van de NK's op het kajakfestival meedoet zullen jouw 3 beste resultaten bepalen hoe hoog je eindigt in de overall ranking. Je hoeft dus niet per se 1e te worden op een onderdeel om toch 1e te kunnen worden in de overall ranking. Zorg dus dat jij je inschrijft voor minimaal 3 NK's en misschien mag jij jezelf binnenkort wel allround kajakkampioen van het kajakfestival 2010 noemen! Durf jij de uitdaging aan? |
||||
|
gepost door: freeflower op 11/03/10 09:17
hee, zie ik nou op de website dat het ook een eurocup is? of is dat omdat het plaatje nog van 2009 is? greets remi |
||||
gepost door: Arjan op 11/03/10 11:48
freeflower schreef op 11/03/10 09:17: Dat zal inderdaad zijn omdat het oude plaatje is gebruikt. Het is geen eurocup. Ik zal het doorgeven. |
||||
|
gepost door: jakke op 11/03/10 12:12
Ik ga er alvast niet geraken. Andere vaarplannen... |
||||
|
gepost door: Arjan op 12/03/10 16:17
Inschrijven is vanaf nu mogelijk. Meld je snel aan! |
||||
|
gepost door: Jenii op 20/03/10 17:02
Wanneer schrijf je je in voor junioren en wanneer voor senioren. Ik had deze vraag bij een inschrijving al gesteld, maar helaas geen antwoord op gekregen. Misschien dat ik via deze weg er wel antwoord op kan krijgen en weet of ik me juist heb ingeschreven. Bij kanopolo is het namelijk zo dat het jaar dat je 18 word nog jeugdklasse mag spelen en dus tot jeugd nog kan worden gezien. Maar hoe dit verder allemaal is in het kano/kajak wereldje. Daar heb ik geen idee van en het is ook niet terug te vinden op de site van het kajakfestival. |
||||
gepost door: michielv op 20/03/10 21:35
Jenii schreef op 20/03/10 17:02: Meestal is het zo dat je leeftijd op 1 januari bepaalt of je junior of senior bent. Theoretisch kun je dus het beste op 2 janurari jarig zijn, dan ben je een heel jaar junior terwijl je eigenlijk al 18 bent Dit is zo bij kanopolo, vlakwater wedstrijdvaren, marathon dus ik neem haast aan dat dat ook wel zo is bij freestyle. Overigens kan een wedstrijdleiding altijd een uitzondering maken. Zo kan een team wat volledig uit echte junioren bestaat een oudere speler toch ontheffing geven om met dat team in de jeugdklasse uit te komen. Maar dat moet je vantevoren met de wedstrijdleiding bespreken. |
||||
|
gepost door: Jaspertje op 20/03/10 23:00
Helemaal correct michiel, zo werkt het in alle (kano)disciplines - volgens statuten van de ICF. Duss.. ook voor freestyle is begin april de beste tijd om kindjes te maken |
||||
gepost door: michielv op 21/03/10 07:58
Jaspertje schreef op 20/03/10 23:00:
Zo net voor het seizoen aan dus, dan kun je daarna je tijd en energie ergens anders aan besteden.. |
||||
gepost door: mcprins op 23/03/10 10:32
Jaspertje schreef op 20/03/10 23:00: in de slalom zijn de regels dan toch anders... daar geldt "het jaar waarin je de leeftijd bereikt" dus als je in een jaar een leeftijdsdrempel bereikt, bijv. 30 dan vaar je miv dat jaar als veteraan; tenzij je ervoor kiest in een hogere klasse te varen. Voor teams geld dat er gevaren wordt in de klasse van de snelste vaarder (dus als een team uit een jun, een PN1 en een Vet bestaat, vaart het team in de PN1 klasse) |
||||
|
gepost door: Jenii op 11/04/10 22:55
Even dit topic maar weer naar boven halen. Mijn vorige vraag over de inschrijving is goed beantwoord. Maar nu terug naar mijn eerste vraag: DE overnachting. Hier is namelijk nog steeds geen informatie over te vinden. Zowel als het gaat over de vrijdag als zaterdag avond. Als ik weet dat ik daar legaal mijn tent mag neerzetten die avond ben ik al blij, maar binnen slapen zoals de vorige keer zou beter zijn. Maar wanneer gaan ze dit bekend maken want ik ga daar niet rondzweren en op een bankje in het park slapen, dat gaat te ver. En nog maar 1tje in het algemeen dan. Ik wil daar gaan helpen langst de baan en dus zodoende een beetje op tijd op vrijdag bij dwd zijn. Zijn er nog meer mensen die redelijk betijds bij dwd zijn en misschien een kleine omweg via het station willen maken + daarbij mijn kano mee kunnen nemen? Ik ben bang dat ze het niet accepteren als ik met me kano in de bus van het station naar dwd wil gaan reizen. Of heeft iemand hier al positieve ervaringen mee? (het gaat maar om een klein freestyle bootje, wat voor een bus of trein bestuurder al groot gevonden wordt). |
||||
|
gepost door: Thomas op 12/04/10 09:18
Jeni, Aan hoelaat zat je te denken. Het zou wel schelen als je dat aangeeft. |
||||
gepost door: Arjan op 12/04/10 09:47
Jenii schreef op 11/04/10 22:55: Nou, het duurde allemaal even voor het helemaal duidelijk is geworden. Maar de gemeente heeft toestemming gegeven om in het park naast DWD te mogen kamperen. Je zult wel je eigen tent e.d. moeten meenemen. Slapen bij de scouting zoals vorige keer is helaas niet meer mogelijk omdat er daar teveel rotzooi is gemaakt door enkele kayakkers. Daar was de scouting niet over te spreken en willen ons daar dus ook niet meer hebben. Het slapen in het park is wel onder voorwaarde dat er toezicht gehouden wordt in de nacht. Hiervoor hebben we beveiliging ingehuurd die de rust gaat bewaken. Jenii schreef op 11/04/10 22:55: Jenita, hoe laat wil je komen? In principe ben ik al vanaf 's-middags bij DWD te vinden. Dus ik zou je ook even kunnen komen ophalen bij het station. Stuur me anders even een mailtje. |
||||
gepost door: Arjan op 14/04/10 15:30
ralf82 schreef op 14/04/10 14:34 in een ander topic: Het bier wordt door DWD geregld. Je zult er alleen wel voor moeten betalen. Daarnaast wordt je vriendelijk verzocht niet je eigen drank mee te nemen. Ik neem aan dat je volgend jaar ook weer een kajakfestival wil? Als wij de support van DWD willen blijven houden (en geloof me, die hebben we echt hard nodig voor het festival) dan is het niet de bedoeling dat mensen hun eigen feestje gaan vieren voor het hek van DWD met hun eigen kratten bier. |
||||