PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Kajakfestival 2010 (16 & 17 april)
Kanoforum: Wildwater Algemeen
gepost door: Arjan op 02/03/10 11:38
Op 16 en 17 april is het zover: de tweede editie van het Kajakfestival is een feit. Het festival zal plaats vinden bij wildwatercomplex Dutch Water Dreams te Zoetermeer.

Net als de voorgaande editie zijn er weer tal van activiteiten en wedstrijden georganiseerd. Centraal staan het Nederlands Kampioenschap (NK) slalom (Olympische sport), NK Freestyle, NK Afvaart en het NK BoaterX. Dit jaar iets kleiner van opzet dan in het jubileum jaar van de NKB, maar nog steeds zeer de moeite waard om te bezoeken als deelnemer of toeschouwer.

Reeds op vrijdagavond 16 april a.s. starten de diverse voorrondes en gaat het evenement door op zaterdag 17 april. Wederom DE ontmoetingsplek voor kano- en kajakvarend Nederland. Uiteraard sluiten we het kajakfestival weer af met een feestelijke nacht.

Twee dagen vol met muziek, entertainment, vele clinics en demonstraties en films. Wie op zoek is naar een nieuwe kano of kajak, kleding of andere benodigdheden kan terecht op de shopplaza. Naast dit alles wordt de innerlijke mens uiteraard ook niet vergeten!

De toegang tijdens het kajakfestival is gratis. Voor clinics en deelname aan de wedstrijden moet men zich inschrijven en zijn bijdrages verschuldigd. Houdt de website (www.kajakfestival.nl) in de gaten voor meer informatie.

Het programma voor het festival ziet er als volgt uit:

Vrijdag 16 april 2010
17.00 - 18.00 uur Slalom training
18.00 - 19.00 uur Freestyle training
19.00 - 20.00 uur Afvaart training
20.00 - 22.00 uur Voorrondes BoaterX
22.00 - 24.00 uur Voorrondes Freestyle

Zaterdag 17 april 2010
07.00 - 12.00 uur Slalom NK
12.00 - 13.00 uur Wildwateracademie
Break
17.00 - 18.00 uur Halve finale Freestyle
18.00 - 19.30 uur Afvaart Finale
19.30 - 21.00 uur Finale Freestyle
21.00 - 22.00 uur Finale BoaterX
23.00 uur Prijsuitreiking

Randprogramma:
Op zaterdag 17 april zullen er, onder andere tijdens de Break, verschillende randactiviteiten zijn om kennis te maken met de kano en kajaksport. U kunt naast theoretisch kennis te maken met de sport, ook het daadwerkelijk beleven zowel op het droge als op het water.

De disciplines waar u in de vorm van clinics kennis mee kunt maken zijn:
- Open Kano
- Vlakwater
- Wildwater
- Freestyle
- Slalom

Liso Watersport Experience verzorgt een bijzonder programma op het 'droge', waarbij u kennis maakt met de watersport. Er zijn kano, roei en windsurf simulators, een Wii kano workout en een virtuele raft race. Kortom, spektakel zonder echt water!

Een definitieve invulling en tijdsindeling volgt spoedig. Reserveer in ieder geval zaterdag 17 april van 11uur tot 17uut in uw agenda.

Binnen zullen verschillende Kajakfilms vertoond worden.

Ook dit jaar is de Shopplaza inclusief tweedehandse kanoverkoop weer aanwezig. Een expo waar u terecht kunt voor al uw kanobenodigdheden. De volledige lijst van aanbieders volgen snel.

Geen Kajakfestival zonder een goed afsluitend feest! Deze zal plaats vinden op zaterdag avond en beloofd een bruisende avond met een goede DJ te worden. Locatie: Beachhouse DWD.

Be there!!!
Je kunt je binnenkort inschrijven via de site www.kajakfestival.nl .
Mocht je verder nog vragen hebben, dan kun je ze ook hier stellen. Ik zal dit topic volgen en kijken of ik de vragen zo goed mogelijk kan beantwoorden.

Reacties (2 van 2 pagina's)
1 2
gepost door: ralf82 op 15/04/10 07:41
Logisch Arjan! Ik zal geen roet in het eten gooien

gepost door: Jenii op 15/04/10 19:48
Aah kijk top! Daar heb ik wat aan.

Ik ben zojuist door iemand gebeld dat ik mee kon rijden vanaf Den Haag zelfs. Dus mijn vervoersprobleem heen is al opgelost.

Ik wilde bij de eerste wedstrijden al aanwezig zijn dus zo rond half 1. Maar probleem opgelost, dus nu moet ik alleen de komende 2 dagen zelf nog iets regelen voor de terug reis op zondag ochtend (denk ik) maar daar ga ik vanavond nog wel even goed over nadenken.

gepost door: Arjan op 15/04/10 21:08
Mocht je niet kunnen komen, dan kun je altijd nog twitter in de gaten houden.
Bijvoorbeeld:http://twitter.com/kanoshop
gepost door: lennart op 16/04/10 08:51
tot vanavond en morgen gezellig allemaal.

succes voor de deelnemers en anderen die moeilijke dingen doen in de organisatie.
gepost door: Jaspertje op 16/04/10 13:38
De voorbereidingen zijn in volle gang, dwd loopt langzaam vol met enthousiastelingen.. We gaan los! Tot vanavond!!
gepost door: lennart op 17/04/10 07:44
gister ging prima.
gezellig en de prestaties waren top

over een kwartier is de eerste start

Tot zo

gepost door: hallogeert op 17/04/10 08:57
Ben ook onderweg (10 min ) Pa met dochter

geert & wies
gepost door: rodeoraoul op 17/04/10 17:59
Over 5 min start de finale afvaart
Live online update viahttp://twitter.com/kanoshop
gepost door: Arjan op 19/04/10 10:34
Volgens mij was dat een redelijk geslaagd feestje!
Als er iemand hier nog foto's, video's of andere zaken online tegen komt, dan graag even een linkje!
gepost door: roosmcd op 19/04/10 18:08
http://www.omroepbrabant.nl/?news/1352971173/NK+kanoslalom+prooi+voor+Brabanders.aspx

En in het NRC stond nog een uitgebreider stuk over het NK Kanoslalom.
gepost door: freeflower op 19/04/10 21:55
hee,

heeft iemand al iets gehoord over het overall klassement?
ik dacht dat de uitslag op maandag bekend zou worden.

greets remi
gepost door: Arjan op 20/04/10 12:18
Zoals altijd verwijs ik je graag door naar Jasper
gepost door: Martina op 21/04/10 09:09
Hey

Zijn er ook al ergens online fotos te bezichtigen van het NK? en wanneer komen de resultaten??
Ik heb het zefde weekend meegedaan aan de Spaanse selectie in Millau, was ook erg leuk!!

Ciao Martina
gepost door: Viaantjuh op 21/04/10 12:04
Heb gelezen dat er foto's van het NK Afvaart zijn geplaatst op de hyves van Armada Kanosport.
Moet je daar anders eens kijken.

Hoe was Espana?
gepost door: Arjan op 21/04/10 14:43
Viaantjuh schreef op 21/04/10 12:04:
Heb gelezen dat er foto's van het NK Afvaart zijn geplaatst op de hyves van Armada Kanosport.
Moet je daar anders eens kijken.

Ik zie geen foto's van de afvaart op die hyves staan.

Overigens noem je hun select peddels wel erg vaak op dit forum. Dat wordt hier niet altijd even gewaardeerd.

Als je ze zo graag kwijt wilt; ik heb mijn vorige peddel net gesloopt en kan wel een nieuwe gebruiken. Dus misschien moet je me zo'n select w1 peddel sponsoren. Graag 12 graden, full carbon, large blad, crank shaft en met vario s-lock die verstelbaar is tussen 194 en 197.

Dan zal ik de peddel wel een beetje ophemelen hier en daar en wat mooie verslagen/filmpjes maken
gepost door: Thomas op 21/04/10 17:46
sssstt
gepost door: roosmcd op 21/04/10 19:58
Tussendoor heb ik nog enkele foto's gemaakt:
Foto\'s

Helaas heb ik geen hyves of kano-artikelenwinkel om te promoten.

gepost door: Jaspertje op 21/04/10 21:06
Hola,

het heeft even op zich laten wachten, waarvoor excuses, maar hier is dan toch de uitslag van het overall klassement van het Kajakfestival 2010. Het was een strijd om de eervolle titel van beste allround kajakker van Nederland, waar in deze eerste editie ongeveer 20 man om heeft gestreden door deel te nemen aan minimaal 3 NK's. We gaan dit zeker doorzetten en hopen op een nog groter deelnemersveld in 2011!!

Na 4 events kon er maar 1 de winnaar zijn, en ik denk niet dat er iemand is die durft te twijfelen aan zijn allround kajakskills.. niemand minder dan Rene Boom wist in 3 van de 4 NK's de snelste te zijn in het veld van alle overall klassement deelnemers! De tweede plaats gaat naar Remi Wegman en Tim Uneken claimt de 3e plek.
Bij de junioren is het niemand minder dan Jim Rovekamp die er met de winst van door gaat, en ik denk dat mensen in alle disciplines spontaan beginnen te zweten bij het idee dat Jim verder traint en het seniorenveld in alle disciplines aan bonken komt varen.

Ik wil ook gelijk van de gelegenheid gebruik maken om jullie namens de hele organisatie allemaal te bedanken voor je aanwezigheid, het is een mooi festival geworden met alleen maar lachende gezichten en spannende wedstrijden. Alle betrokken partijen kijken terug op een goed weekend en er worden al weer druk plannen gesmeed voor een editie in 2011!

Sportieve groet,
Arjan Blok
Dorine van der Wijk
Erik Rovekamp
Georges Hoeberechts
Jasper Polak
Pascal Lucker
Wim Holdrinet
DWD
gepost door: Viaantjuh op 22/04/10 01:16
Staan er zeker wel op!
Kijk nog maar eens dan.

Waarom zou Select niet mogen worden genoemd? Andere merken worden ook bij veelvuldig genoemd. En als je er één wilt hebben, neem dat zelf even contact met ze op. Zullen ze we zo fijn vinden
Verder vaar ik naar alle tevredenheid met een Select, maar hoe meer keus hoe beter toch. Verder heb ik er niets aan toe te voegen.

gepost door: Thomas op 22/04/10 10:38
Omdat jij enige vorm van relatie hebt met Select, die door meerdere personen op dit forum al gelegd is. Reclame maken op dit forum kan, maar dan wel d.m.v. betaling van reclamegelden door het plaatsen van banners of adverturials, zoals ook andere zaken en merken dat doen. Dat zijn de reglementen en daar heb je je aan te houden.

Indien daar de wens toe is kan je contact opnemen middels info at kanoforum.nl

M.v.g.

Thomas
gepost door: Thomas op 22/04/10 10:38
zo en nu een slotje