| eens samen varen en leren | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: joskelove op 03/03/10 21:06
ok, ik weet dat ik al eens heb gevraagt om goede wildwaterstages. maar bijna al die organisaties hebben ofwel geen vervoer, ofwel wel vervoer maar komen uit nederland en willen niet ergens dicht bij mijn woonplaats even stoppen... en ze komen soms wel HEEL duur uit. ok mijn vraag is dus, is er iemand die ergens in de paasvakantie (die begint 3 april) eens naar frankrijk gaat of ergens anders en in west-vlaanderen passeert, maar ook het ziet zitten om mij wat wildwater te leren. natuurlijk betaal ik voor vervoer, eten verblijfplaats en lessen! (of eens een weekend ofzo, moet niet per se dan zijn) het zou natuurlijk geweldig zijn als er hier zo iemand is. maar zo niet... ach , ik heb het geprobeerd (en ik zoek wel verder)love you all... |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: jakke op 04/03/10 07:51
Al bij het NKV gekeken? (www.nkv.be) Die organiseren stages in Frankrijk, Duitsland, en voor de gevorderden in de Alpen, Pyreneeën, ... . Inclusief vervoer. Meestal wordt er wel vanuit Leuven vertrokken, maar dat kan altijd bekeken worden hé, wat daar mogelijk is. Vaak is daar wel een mouw aan te passen. 2e tip: clubs. In het west vlaanderen weet ik dat de club van Ieper regelmatige wildwatervaarders heeft inclusief eigen stages. Ook de club van Brugge ben ik onderweg al tegengekomen. Om met clubs te werken ben je er met je lidgeld en de verblijfskosten meestal vanaf. Ok is er via een club vaak wel een mogelijkheid om kostendelend samen te rijden ofzo. Nu veronderstel ik wel dat het gaat over kajak. Wil je (O)C leren, dan wil ik je gerust wel eens mee op sleeptouw nemen . |
||||
|
gepost door: joskelove op 04/03/10 20:29
sorry maar (o)c is niet mijn ding. maar ik zal je raad maar opvolgen en (weer) eens bij clubs kijken. wel jammer dat niemand me eens wil meenemen, zou de mensen van kanoforum wel eens beter willen leren kenne. |
||||
|
gepost door: Tyrr op 04/03/10 23:37
je gaat er versteld van staan hoe veel er bij een club zijn ![]() maar het is misschien wel een ideetje kanoforum meeting. Probleem is dan waarschijnlijk dat er wildwaterkajakers, zeekajakkers, maar ook vlakwater kajakers tussen zitten. En waar ga je dat doen? |
||||
|
gepost door: michielv op 05/03/10 06:23
Dit zou een optie kunnen zijn?http://www.kanoforum.nl/forum/index.php/topic/3489/last Qua clubs in de buurt: misschien kan Ben je nog een tip geven, die weet vast wel iets |
||||
gepost door: jakke op 05/03/10 07:43
joskelove schreef op 04/03/10 20:29: Met ons, oc-vaarders, mag je ook gerust meegaan hoor, als wij naar Sault-Brénaz trekken ofzo. De techniek van hoe je boot op het water moet liggen is hetzelfde. Ook een aantal basisprincipes van de slagen zijn hetzelfde. Maar een aantal zaken zijn beduidend anders, omdat je nu eenmaal 2 peddelbladen hebt en gewoon zit. Dat zijn zaken die ik niet kan voordoen in mijn OC natuurlijk. Maar je zou wel een mooie "testcase" zijn voor mijn initiator kano-kayak Maar wij komen dan weer helemaal niet in de buurt van west-vlaanderen. |
||||
|
gepost door: joskelove op 05/03/10 16:56
maar wat is helemaal niet in de buurt? je moet toch door België passeren? of woon je er al? |
||||
|
gepost door: jakke op 05/03/10 17:02
Ik woon in Heist-od-Berg. Maar als wij richting Frankrijk gaan, gaan we over namen, E411. Behalve voor de piste in Arras natuurlijk. Je hebt helemaal geen eigen vervoersmogelijkheden? Trein en speelbootje meenemen moet normaal ook wel te doen zijn hoor, om dan onderweg ergens in te pikken? |
||||
|
gepost door: joskelove op 05/03/10 18:14
ik denk dat mijn a me wel een stuk zou kunnen voeren met gerief, maar ben dat niet zeker (nog eens vragen) en met de trein? welke zou ik dan moeten nemen. (trouwens, nog nooit gehoord dat je een speelboot op de trein kunt meenemen, dacht dat het te groot was) toch al bedankt |
||||
|
gepost door: Tyrr op 08/03/10 17:36
je moet het je zo voorstellen: alles wat door de deur kan van de trein krijg je mee. Als je braaf bent krijg je er meestal geen problemen mee. Ga wel geen grote dingen meezeulen als het druk is, dan kan je wel eens commentaar krijgen ![]() Als ik het goed heb, vertrekt de NKV vanuit Gent en rijden die via Parijs en dus door W-Vl. Afhankelijk van de spreiding van de deelnemers kunnen extra stopplaatsen voorzien worden (of zo was dat vroeger toch). Normaal is er een stage met hemelvaart en eentje tijdens het herstverlof. |
||||
|
gepost door: joskelove op 08/03/10 20:08
ja ik heb al gekeken voor nkv maar dat kwam natuurlijk slecht uit: het is van 14 tot 18 april en op 18 april net is er polowedstrijd in Mol, en ik moet daar bij zijn. en ik keek bij zwalker, een drie daagse freestyle in sault-brenaz, die begint de vrijdag, en natuurlijk moet ik die dag nog naar school voor rapport en al die stommieteiten. en mijn ma gelooft niet dat alles van eten en verblijf daar in die prijs zit (da is toch zo??!) ik hoopte echt eens op een paar dagen wildwater |
||||
|
gepost door: Vlammetje op 30/03/10 08:27
Niet super 'wild' water, maar met pasen verzamelen er nog al wat kajakkers (en andere vaarders) in Luxemburg voor het Paaskamp. Niet een club uit jouw buurt waar je mee mee kan rijden? Kun je in ieder geval technieken oefenen. |
||||