| Morgen (zat 22e) Bovenrur | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: Rocky op 21/01/05 13:39
Dag luitjes, krusty, Lennart, Erik, Paul peddel, Paul Pedaal, Wouter "het beest van Bergen" Martijn en ik zullen morgen rond een uur of 11.30 aan de boven-Rur te vinden zijn. Hier een kleine impressie van een vorig rur-dagje om jullie alvast lekker te maken: http://boatertalk.com/forum/BoaterTalk/538285 Cheers! |
||||
| Reacties (1 van 2 pagina's) |
||||
| 1 2 | ||||
|
gepost door: spikey op 21/01/05 13:45
Looking good Have fun! And shoot some pics |
||||
|
gepost door: Nico B op 21/01/05 13:49
Gaaf!, Ben best wel jalours. Ik moet helaas onze kano-bus klaar maken voor de verkoop. Iemand interesse in een Chevy G30 6.5D (ex-ambulance)op camperkenteken? Passen 6 boten op het dak en 4 à 5 personen kunnen comfortabel cruisen naar ... . Veel plezier in Monschau! |
||||
|
gepost door: lennart op 21/01/05 13:50
wat voor een boot wordt het eigenlijk voor je. ik stap in mijn ace , maar ik heb het ideen dat het voor jouw de salto wordt? klop dat? ik vind het wel gaaf dat ik nu eidnelijk eens ga zijn wi de paulen zijn. ik hoor er denk ik al een jaar of 10 over , maar wie het zijn geen idee hopen of meer water en nog meer. di fun gaat zeker lukken |
||||
|
gepost door: Martijn op 21/01/05 13:55
ik weet van niks... ennuh... wat moet die bus opbrengen,... |
||||
|
gepost door: spikey op 21/01/05 14:02
He martijn, Jij zat tocvh te denken aan de branding dit weekend? Gaat dat nog lukken? |
||||
|
gepost door: Martijn op 21/01/05 14:12
nou..met dat weer zo vind ik een riviertje toch denk ik ook wel een aantrekkelijke optie.. Kan ook nog dat ik gewoon een mietje ben en lekker thuis blijf met die winterse buien... reken er dus maar niet op.. |
||||
|
gepost door: lennart op 21/01/05 14:14
ik denk nog steeds aan branding in katwijk zondagmidaag om 1400. |
||||
|
gepost door: Rocky op 21/01/05 15:00
Wordt voor mij morgen de creekboot; Eskimo Salto Powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!! De trickster blijft lekker in t zwembad voor as dinsdag. Zondag zal ik er niet bijzijn maar ik wens jullie een lekkere branding en moge de wind om 1400h plots wegvallen |
||||
|
gepost door: lennart op 21/01/05 15:03
zie sinds komt de stoom boot..... |
||||
gepost door: Martijn op 21/01/05 15:07
Rocky schreef op 21/01/2005 15:00: Creekboat? Ben je bang dat het ww5 wordt op de Rur morgen??? Lijkt me weinig lol aan met zo'n boot op zo'n beekje.. of je moet zo bedreven zijn dat je die een beetje leuk kunt blunten. |
||||
|
gepost door: spikey op 21/01/05 15:27
[Quote] of je moet zo bedreven zijn dat je die een beetje leuk kunt blunten. [/Quote]Yeah, je zou de eerste zijn volgens mij, blunten met een creekboat, lol Alhoewel, als je golven ziet ala Hawai sur Rhone / Zambezi / Slave river moet dat toch ook mogelijk zijn, maar gecontroleerd??? |
||||
|
gepost door: Rocky op 21/01/05 15:30
He Martijn, tis niet vanwege de ww-graad maar vanwege de celcius-graad dat ik de Salto neem ;-) En wat ook wel een beetje meespeelt is dat het de enige geschikte boot is waar ik morgen "toegang" tot heb. De trickster die ik normaliter zou nemen ligt in de opsalg van het zwembad en die kan ik daar niet zo eentweedrie ophalen. En ik vind t niet erg om een keer minder te kunnen spelen hoor. Daar wordt je maar nat van en met de voorspelde "frisheid" is dat niet zo verstandig voor mijn surforen. En de extra voetruimte is ook wel lekker; blijven je voeten veel warmer. Hmmmm... Dikke boot-cruisen |
||||
|
gepost door: Martijn op 21/01/05 15:42
Dat klinkt idd wel weer al een logische motivatie.. ![]() Maar ik had het idee dat iedereen die rond deze tijd ook nog regelmatig brandingvaart, toch niet zoveel moeite zou hebben met een beetje nattigheid in zo'n beekie ![]() Als ik ga varen heb ik zowieso niet al teveel keus.. ik bezit op het moment maar 1 pe boot.. |
||||
gepost door: spikey op 21/01/05 15:53
Een paar graden in buitentemp kunnen veel verschil maken! Weliswaar zal de watertemp koud zijn en ongeveer gelijk aan zee, daar ondervind je niet de grootste last van (we varen allen ook op smeltwater in de zomer) 4/5 Graden buitentemp is op zee nog goed te doen, daaronder wordt het toch wel verstijfde ledematen |
||||
|
gepost door: Nico B op 21/01/05 18:08
De vraagprijs van de Chevy G30 6.5D is 11 k€. Daarvoor krijg je een automaat, cruise-control, dubbele airco, luchtvering, Scheelstoelen voorin, luxe stoelen achterin, radio-cdspeler, heteluchtverwarming, 800Watt omvormer-acculader, keukentje, gasoven met gril, koelbox, chem. toilet, luifel met zijschermen, enz. Op de eeuwige vraag: "wat verbruikt dat wel niet?", het volgende. Met een normale rijstijl is 1 op 7,5 (diesel) gebruikelijk. De auto heeft een kamperkenteken en verkeert in nette staat. Op verzoek kan ik wel foto's mailen. |
||||
|
gepost door: krusty op 21/01/05 22:59
Ik ben ook nog aan 't twijfelen of ik met mijn Sniper of met mijn Vision ga varen. Sniper: lekker luxe, boven water, veilig, warm, blablabla. Heel leuke boot ... Maar .... Heb net mijn nieuwe Vision. Wat een mooi bootje en die wil ik natuurlijk ook eens testen. Maar hou niet van de kou, dus twijfel nog. Eén ding kan ik al weer bevestigen omtrent de Vision: LiquidLogic blijft in mijn ogen wel het meest sexy-e plastic hebben. Of het ook het beste is, is natuurlijk een andere zaak, maar hij ziet er wel weer heel gelikt uit. Ze doen overigens veel aan de afwerking en verzorging. Boot zit verpakt in een kous, een soort van deken daarrond en daarrond nog eens plastic. Met instructie-dvd (nog niet bekeken), certificaat van authenticiteit. Afwerking van de outfitting ziet er ook super professioneel uit! Heb er al eens ingezeten (de garage-test), en er is idd heel voldoende plaats voor mij. Voelt in tegenstelling tot de Fish wel direct veel meer aan als een spud-boot. Maar goed, ik zie wel als ik er ben. Neem ze beide mee. Water ziet er in ieder geval goed uit, staat rond de 100cm in Dedenborn. Wordt kicken Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net (all the news, no crap) |
||||
|
gepost door: spikey op 22/01/05 17:37
Hoe was ut???? |
||||
|
gepost door: lennart op 22/01/05 21:21
best nifijn inet oiverdreven veel water , 70 webpegel is 105 op het hotel. krusty had kgekozen voor de visoin, mmaaaar veel spijt van gehad iest te klein om in te zitten en ook te klein om een riveir in te varen |
||||
|
gepost door: krusty op 23/01/05 15:03
nou, was idd niet zo leuk (wel blij dat ik mee was). Boot te klein en niet echt geschikt om rivieren af te varen. MAAR, even ter verduidelijking, dit ligt niet aan de boot. Eigenlijk niet slim van mij wat ik gedaan heb. Eerst en vooral de situatie ![]() Ikke nieuwe boot, ikke wil persé die nieuwe boot testen ![]() Ikke nieuwe schoentjes, ikke wil persé die nieuwe schoentjes aan (ga niet graag een rivier afvaren op neopreen sokken)Ikke op een rivier die eigenlijk niet teveel water heeft (dus veel tegen stenen aan) en met een vierkante boot is dat sowieso niet leuk. Maar goed, ik test dus de boot op het droge met mijn schoentjes en dat gaat eigenlijk redelijk goed, maar kan ze wel niet bewegen, maar doen niet pijn. Dus ga ik maar varen. Na een half uur beginnen ze echter wel pijn te doen. Al gauw heb ik door dat dit bootje niet gemaakt is voor river-running (wist ik eigenlijk al). Had een beetje het gevoel dat ik had met mijn Air 55 op dat vlak. De Vision is een full-on playboat, net als de Air. Kom bij de eerste overstap-plaats (stuw net voor de PerlBach in de Rur komt) en ik geraak amper uit mijn boot. Ik kon op dat moment al geen kracht niet meer geven op mijn voeten. Bijgevolg heb je eigenlijk ook geen steun meer in je boot, want je kunt je niet echt vast zetten. Door 't stad in Monschau mis ik eigenlijk alle leuke plaatsjes om te spelen, want de pijn is niet te harden. Net na de 2de stuw in 't stad stap ik dan (na 5 minuten klooien, want het ging echt niet om uit te stappen) nogmaals uit. Dan doe ik maar mijn schoenen uit en ga ik verder in mijn blote voeten. Barkoud, maar wel een stuk beter, want zonder schoenen heb je wel MEER dan voldoende ruimte. Dan had ik eigenlijk ruimte over en zat daardoor weer niet helemaal vast. Heb 1 keer op een golfje gesurft (nog met mijn schoenen aan, midden in 't stad). En was wel leuk, alleen spijtig dat er geen keerwater was om nog 's terug te gaan. Want op dat moment haalde ie wel mooi snelheid. Dus, ik wil hier zeker geen review geven van de Vision, want ik heb nogal geblunderd op dat vlak. Zeggen dat ie goed of slecht of onplezierig of eender wat, is totaal ongepast. Net alsof je met een creekboot naar een play-spot zou gaan en dan zeggen dat het geen goeie boot is ... Goeie nieuws is wel dat ik vernomen heb dat Tron-Chique wel werkt momenteel. Er zou 110 a 120 m3 moeten staan op de schaal in Angleur op de Ourthe. Op dat niveau zou ie moeten werken. Wel leuk om weten, nu heb ik weer een nieuwe spot om eens naartoe te gaan. Dus wijze les: test een boot uit op een lokatie die ervoor geschikt is, en zorg dat je goed de boot kunt "tunen". (zo zou ik bijv het zitje iets naar achter moeten zetten denk ik, zeker voor river-running). Wordt vervolgd dus ![]() Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net (all the news, no crap) |
||||
|
gepost door: spikey op 23/01/05 20:48
Zonde Krusty, had een comfortabelere dag kunnen zijn dus! Voer je in de kleine of grote uitvoering van de Vision?? |
||||
|
gepost door: krusty op 23/01/05 21:24
Kon idd wat comfortabeler zijn, maar nogmaals, ik had beter moeten weten. Zie uit naar volgende speel-dag Dan kan ik 'm 's echt testen.Was de grote versie. En geloof me, er is best wel plaats in die boot, alleen moet je er geen schoenen in willen dragen (wat overigens opgaat voor de meeste speelbootjes). Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net (all the news, no crap!) |
||||
|
gepost door: Martijn op 24/01/05 08:45
dus Krusty, Volgende week Irreler wasserfalle in een Baidarka Explorer? Kunnen we komend voorjaar niet wat afspreken met een kar vol bootjes bij Hawaii sur Rhone? 't is effe aanzetten.. maar dan heb je ook wat.. en perfect speelterrein voor de nieuwe generatie playboats met snelle hull.. |
||||
|
gepost door: spikey op 24/01/05 12:25
Ik weet niet in hoeverre dit een serieus voorstel is maar: Ik ben voor!!! Loopt die golg altijd? En zou dan wel min 2 dagen willen (dus weekendje ofzo). |
||||
|
gepost door: lennart op 24/01/05 12:35
waar ben je voor irrle of hawaii irrel is 300 km en veel blokken en geen golven hwaia 800 en 1 grote golf en verder niks en of ie goed is hangt van het debiet af |
||||
|
gepost door: spikey op 24/01/05 12:38
Hawai natuurlijk, lijkt me vet een keer te zijn geweest.. |
||||