PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Welke boot is vergelijkbaar met Flipstick?
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: Nico B op 23/01/05 18:13
Vandaag heb ik in zo'n Blisstick dobbertje mijn eerste half geslaagde double-pumps gemaakt. Gaaf! Maar na 15 min. krijg ik 'multiple-system-breakdown'. Zo groot ben ik niet (1.90 m). Wel een beetje (te) zwaar; 95kg.

Dus; welke boot is vergelijkbaar met een Flipstick? Maar dan wel iets groter/ meer beenruimte.

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Wilko op 23/01/05 18:36
Nog meer beenruimte???

Hoe lang zijn jouw benen?

Ik ben 2,01 m, en heb iets van 36" beenlengte (broekmaat) en maat 46/47 voeten, en ik pas prima in mijn Flipstick, *nadat* ik de originele dijbeensteunen en voetensteun er uit heb gehaald en vervangen heb door schuim. Ik weeg ook nog wat meer dan jij (+/- 100kg)... Prima bootje voor iemand van mijn afmetingen, alleen een beetje minder op dik volume wild water.

De verschillende Bliss Stick RAD's zijn van meer volume voorzien en voor iemand met kortere benen geven ze iets meer been/voetruimte (anders komt je gewicht zo ver naar achteren dat je de beenruimte teniet moet doen om de boot goed te trimmen.

Wilko
gepost door: Nico B op 23/01/05 20:08
Wilko,

Mijn beenlengte(broekmaat) is ook 36" en mijn voeten maat 43. In het bewuste bootje waarin ik vandaag gevaren heb zaten wel de orginele dijbeensteunen maar geen voetensteun. Aangezien ik de boot maar kort kon gebruiken heb 'm niet verbouwd.

In mijn eigen stoomboot (Perception Madness) kan ik het lang volhouden. Zelfs met voetensteun! Helaas heb ik al erg snel last van doorbloedingsproblemen. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben naar soortgelijke bootjes maar met iets meer voet/beenruimte.

Nico
gepost door: wendy op 24/01/05 14:19
Kijk ook eens naar de Super Ez van Wave Sport. Bij Vloed varen er al 2 (vooral lange/forse) kajakkers in, die eigenlijk nergens anders in pasten. Super Ez heeft ruimte en is toch een allround en freestyle bootje waar je van alles mee kunt doen. Daarnaast is de nieuwste, grotere RAD 195 van Bliss-stick waarschijnlijk ook een leuke (wel meer freestyle kajak)voor langere en forser gebouwde kajakkers.

(Testvaren beide mogelijk bij Vloed)

Gr, Wendy.
gepost door: Nico B op 24/01/05 14:50
Bedankt voor de tips! Ik ga me eens orienteren.
gepost door: Wilko op 24/01/05 22:36
wsvanrijn schreef op 24/01/2005 14:19:
Kijk ook eens naar de Super Ez van Wave Sport. Bij Vloed varen er al 2 (vooral lange/forse) kajakkers in, die eigenlijk nergens anders in pasten. Super Ez heeft ruimte en is toch een allround en freestyle bootje waar je van alles mee kunt doen. Daarnaast is de nieuwste, grotere RAD 195 van Bliss-stick waarschijnlijk ook een leuke (wel meer freestyle kajak)voor langere en forser gebouwde kajakkers.

(Testvaren beide mogelijk bij Vloed)

Gr, Wendy.

Wendy, ik heb ook in die Super EZ gevaren, en die heeft inderdaad een zee van beenruimte. Het probleem is dan ook meteen dat ķe wel even een flinke hoop meer volume heeft dan de FlipStick.

Wat ik zelf ook een nadeel vind is de prijs...

Nico, die dijbeensteunen zijn er heel gemakkelijk uit te halen, het probleem is dan echter dat je met je knieschijf makkelijk tussen de plastic randen geperst wordt.

Ik heb een middag in een Flipstick zonder voetensteun en zonder dijbeensteunen gevaren, voor ik mijn eigen boot heb gekocht waar ik die onderdelen ook meteen uit heb gesloopt. Na de stukken schuim is hij comfortabel en voor mij in ieder geval ruim genoeg. Wat ik ook belangrijk vind is dat dit een bootje is dat makkelijk rond te gooien is, dit i.t.t. tot die SuperEZ.

De nieuwe grotere RAD is zeker ook een leuke speelboot. Net zo makkelijk vertikaal te zetten, maar wel nog iets langzamer dan de Flipstick. Ik heb zijn kleinere broertje (185) in Slovenie uitgeprobeerd, en was daar op zich aardig over te spreken (zeker in een dikke wals was hij erg leuk), alleen was hij door mijn beenlengte niet makkelijk te trimmen.

Wilko

http://wilko.webzone.ru
gepost door: mathilde op 25/01/05 13:51
Hoi,

De Fluid-Flirt is een boot die erg op de flipstick lijkt. Deze is in verschillende maten te krijgen (S/M/L) dus voor mensen met lange benen is de L ideaal, ruimte voor je benen en je gewichtsverdeling is optimaal (je hoeft niet je zitje "te ver"naar achteren te zetten).
Voor meer info kun je kijken op www.fluidkayaks.com of bij Playak.
gepost door: lieke op 28/01/05 15:47
Dagger heeft verschillende maten de grootste Kingpin bijvoorbeeld, is vrij geschikt speelbootje ook voor grote mensen. De nieuwe Jackson-kayaks heb je ook in verschillende maten en zijn ook vrij grote kayaks! Ik zou je aanraden een keer langs Arend Bloem (in Wormer)te rijden om te kijken waar je in past! Hij heeft vrij veel boten liggen in verschillende maten!

Groetjes Lieke
gepost door: Nico B op 28/01/05 17:13
Binnenkort ga ik eens AB en Outdoorvalley bezoeken. AB is nu nog gesloten en binnenkort is in Bergenschehoek de grandopening van het kanoseizoen. Alhoewel, de die-hards liggen al/nog in de branding (of in het zwembad ).