| Te Koop Prijon Alien | ||||
| Kanoforum: Aangeboden | ||||
|
gepost door: Thomas op 29/01/05 18:35
Te Koop wegens overstap naar ander model een Prijon Alien Kleur = Zwart Prijs is 300 Euro Heel lekker bootje voor in de branding en een goed bootje om wildwater in te varen (geen Creek) Mail voor meer info Kenjemaijal@hotmail.com (ook voor telefoonnummer..en foto's) Thomas |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Thomas op 05/02/05 17:36
kick omhoog |
||||
|
gepost door: Stephen op 05/02/05 17:40
foei dat is niet de bedoeling |
||||
|
gepost door: michielv op 05/02/05 19:56
*grinnik* beste medeforummers, zien wij hier een broedertwist ontluiken? Geintje natuurlijk. @Thomas: volgens mij hebben ze bij Outdoor Valley dit voorjaar een 2e-hands botenmarkt? Misschien kun je het daar proberen? |
||||
|
gepost door: Thomas op 08/03/05 17:54
eenmaal andermaal... verkocht |
||||
gepost door: Wilko op 08/03/05 20:48
Thomas schreef op 08/03/2005 17:54: Betekent dit bericht dat we nu eindelijk kunnen vertellen wat we van de Alien vinden? ;-) Wilko |
||||
gepost door: Thomas op 08/03/05 22:10
|
||||
|
gepost door: Stephen op 08/03/05 22:45
Rotboot Rotstabiliteit Geen lekkere surfboot Enfin.. slechte koop |
||||
|
gepost door: michielv op 08/03/05 22:52
In een Engels kanoblad werd de Robson Scarab omschreven als de Prijon Alien van deze eeuw, dat was niet als compliment bedoeld. Overigens zijn er natuurlijk altijd mensen die er best wat mee konden. Ik heb trouwens nog een mooi t-shirt uit NZ met oa. het log van Sunspots (kanowinkel in Rotorua) en een "Alien" (plus de naam Prijon). Is wel een mooi shirt |
||||
|
gepost door: Stephen op 08/03/05 23:46
Naja kijk.. Het is geen lelijke boot.. Maar prettig... ver te zoeken |
||||
gepost door: Wilko op 09/03/05 07:22
michielv schreef op 08/03/2005 22:52: Ik kan me nog heel goed herinneren hoe Sander (van Double Dutch) reageerde toen hij in Spanje met de Alien had gevaren en er flink van langs had gekregen. Overigens voer een Tsjechische vriend van me wildwater V met zijn Alien, zonder echt hard te moeten vechten om de boot onder controle te houden. Het probleem zat hem volgens mij vooral in de extreme kanten waar je even aan moe(s)t wennen. Wilko |
||||
|
gepost door: Rocky op 09/03/05 10:36
Check ook de BT poll voor "Worst plastic kayak ever made" Een STEVIGE no 1 positie voor de Alien; 875 van 4125 stemmen. MAAR: ik mag toch zeker hopen dat als er iemand die van plan is een Alien te kopen hier op t forum info over de boot vraagt wij ook eerlijk gaan zijn? Als iemand m aanbiedt hoeven we 'm niet meteen af te zeiken natuurlijk. Maar een geinteresseerde die info wil moeten we toch zo eerlijk mogelijk van info voorzien nietwaar? |
||||
|
gepost door: Arjan op 09/03/05 11:05
En dan te bedenken dat Thomas hem ook nog wel aan mij wou slijten. Voor hoeveel heb je hem nou uiteindelijk verkocht dan? 300 euro? |
||||
|
gepost door: michielv op 09/03/05 11:47
@Arjan: neem de negatieve berichten over de Alien niet al te serieus. Natuurlijk, er zijn betere boten maar toevallig ken ik de 1e eigenaar van Thomas' Alien en die heeft een flinke tijd met veel plezier in die boot gevaren. Het is alleen een boot met gebruiksaanwijzing en zeker voor die tijd erg scherpe/vierkante hoeken. Men was dat niet gewend en ook was er nog niet zoveel ervaring met het bouwen van dat soort boten. Al met al is de Alien niet eens zo verschrikkelijk slecht, alleen geen beginnersboot. Helaas had de boot ook wel wat minpuntjes waardoor ervaren vaarders er al snel weer uitgegroeid waren. |
||||
|
gepost door: Rocky op 09/03/05 12:42
Ikraadt potentiele bootkopers altijd aan om boatertalk te raadplegen: - zoek de boot op onder reviews - doe een search op de bootnaam, eventueel in comb met een boot waar je m mee wilt vergelijken. BT heeft 36.000 leden en naar bijna elk type boot is al verschillende keren gevraagd. Door een search kun je heel veel leren van andermans vragen en de vele antwoorden daarop. Mbt tot de Alien; ik had altijd begrepen dat daar scherpe kanten op geplaatst waren (omdat dat de nieuwe hype was naar aanleiding vd Riot Glide) maar dat deze niet helemaal goed doordacht waren. En daardoor de boot vrij instabiel maakten terwijl ze niet echt de performance verhoogden. Arjan; ik durf je nog steeds met een gerust hart de Grind aan te bieden hoor. Ik ben geloof ik vrij duidelijk geweest in de beschrijving en het beoogde gebruik vd boot. |
||||
|
gepost door: Arjan op 09/03/05 13:11
Ja rocky, ik was ook zeker niet van plan die alien te kopen. En t was ook niet boos bedoeld richting Thomas hoor(meer grappig). Ken hem persoonlijk. Maar even een andere vraag tussendoor. Hoe zit het trouwens met peddellengte? Want zoals ik al in een ander topic zei heb ik al mijn kanospullen nu bij elkaar. Daar zit dus ook een peddel bij. De peddel die ik wel mooi vond en betaalbaar hadden ze er bij AB maar een beperkt aantal nog van. (Kober-Moll Active, was in de aanbieding voor halve prijs=80 euro.) Maar de langste maat die ze hadden was 1.92m. Verkoper had me eigenlijk liever een langere gegeven, maar ik moest het maar met deze proberen. Heb ik er goed aan gedaan, of maakt een paar cm echt heel erg veel uit? |
||||
|
gepost door: Rocky op 09/03/05 13:25
192 zal geen probleem zijn hoor. Mocht je nu gaan touren dan heb je baat bij een langere peddel omdat je dan meer moment hebt (kracht * arm). Op ww of bij rodeo kan moment juist je vijand zijn omdat ww, golf of gat ineens een filnke snok aan je peddel (en dus arm/schouder) kan geven om het maar erg cru uit te drukken. De peddel is voornamelijk om te sturen en met de huidige korte platbodems gaat dat prima met een 192 peddel. En mocht je ooit echt vet gaan rodeoen dan mag je best nog korter; lange peddels zitten meer in de weg tijdens je aerials (not kidding) |
||||
|
gepost door: Arjan op 09/03/05 13:33
Nou, dat zal nog wel een tijdje gaan duren. Oh, door dit forum wil ik ook zo graag de zee op (of rivier, maar ja, de zee is hier nu eenmaal 10 min rijden vandaan). Maar goed, nog een paar weekjes geduld tot ik een boot heb. |
||||
|
gepost door: Thomas op 09/03/05 17:32
ik heb in de alien altijd prettig gevaren hoor.. ik vond juist de kanten (de hoek) ideaal ook voor in de branding. Ik vind het beoordelen van een boot op basis van stemmen en onderzoek via een medium als internet geen positieve zaak. ik stel voor dat jezelf eerst de boot uitprobeert en daarna je mening laat schijnen over een dergelijk boot. De reden dat ik de boot wegdoe is simpelweg dat ik er in de breedte niet meer in pas. Dan zit je niet meer lekker en dan vaar je niet meer lekker. Ik heb altijd prima gevaren in de boot (tot ww 4, 4+) en altijd heeft hij me prima van keerwater naar keerwater gebracht. Ik denk dat het niet lekker kunnen varen in een boot meer zegt over iemands vaarcapaciteiten dan over de boot zelf. En tuurlijk vaart iemand lekkerder in de ene boot dan een andere. Enerzijds is dat voorkeur/balans anderzijds is dat toch ook weer de.. vaarder.. |
||||
|
gepost door: Stephen op 09/03/05 19:35
Dus als ik niet lekker vaarde in de Alien ben ik gewoon een prutser.. Whahahahahahahahahahahahaha........... |
||||
|
gepost door: michielv op 09/03/05 21:26
Nee, dan heb je gewoon een voorkeur voor een ander type boot Hoewel hele volksstammen in de goed oude Prijon T-Sloep/Sla-om modellen hebben wildwater gevaren vond ik het altijd niet zulke fijne boten (om het eens mild uit te drukken). Pas toen ik in een Dagger had gevaren bleek dat ik de typisch Amerikaanse zit (beetje meer je benen uit elkaar, net als in een slalom of moderne poloboot) _wel_ lekker zat. Is een kwestie van voorkeur Wat niet niet wegneemt dat je best een prutser zou kunnen zijn natuurlijk *LOL* (Geintje, ik weet wel beter maar het was te mooi om te laten liggen ) |
||||
|
gepost door: Thomas op 09/03/05 22:23
stephen jij hebt nog nooit in mijn boot gevaren.. misschien eens een kwartiertje maar dat noem ik niet noemenswaardig.. |
||||
|
gepost door: Stephen op 09/03/05 22:56
meestal met testvaren zit je ook niet langer dan even (een uurtje ofzo) in een boot. En ik heb dus wel langer in jouw boot gevaren dat terzijde.. meestal zodra je mijn boot weer is moest bevaren.. |
||||
|
gepost door: Thomas op 10/03/05 17:25
naja dan ben je dus maar een prutser he |
||||
|
gepost door: Stephen op 11/03/05 11:48
Volgens jouw theorie wel.. |
||||
|
gepost door: michielv op 11/03/05 12:04
Sjeg, jullie familie vete vechten jullie maar thuis uit he btw: ik ken ontzettend goede ontwikkelaar die als bijnaam prutser heeft dus zo erg is dat niet |
||||