| Dordogne of Vésère | ||||
| Kanoforum: Wildwater Algemeen | ||||
|
gepost door: Tyrr op 08/07/10 15:48
Hallo Wij vertrekken binnenkort (17juli) voor een week naar Frankrijk voor een familiefeestje. Tante en nonkel vieren hun huwelijksverjaardag en doen dat tussen de 2 families in (Spaanse nonkel). Aangezien 1 dag naar Frankrijk wat stom is, hebben ze er een week van gemaakt en een aantal activiteiten voorzien. 1 dag staat er kajak op het programma. zelf hadden ze de Vésère in gedachten, maar een andere tante dacht dat de dordogne beter zou zijn. Als ik heb goed heb, heet het dorpje waar we zitten 'Campsegret', vlakbij Bergerac. De dordogne staat op de gewone kaart op, de Vésère zie ik niet meteen, wat bij mij voor de vésère pleit. familie = beginners, dus stromend water in een mooie omgeving. er mag zeker wat uitdaging bij zijn, maar het moet leuk blijven. Klasse III is teveel om constant te varen! De meeste hebben nog bijna nooit in een kano/kajak gezeten. wat zouden jullie dus doen? ervaringen, ... |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Thomas op 08/07/10 18:04
Ik weet niet de klasse van de vesere, maar als dat inderdaad ww III is, dan zou ik de dordogne pakken met mensen die nog nooit gekanoed hebben, |
||||
|
gepost door: DUBA op 09/07/10 00:50
De vesere en de dordogne komen bij limeuil bij elkaar (25-30 km hemelsbreed oostelijk van Bergerac) WWIII zal je in de gehele omgeving niet vinden, zeker niet in de zomer. Ik ben zelf aan het kijken wat het mooiste traject voor een meerdaagse tocht (5-7 dagen) eind augustus is op de Dordogne of Vesere. (Eigenlijk moet ik zeggen zoeken.) Uit eigen ervaring op de Dordogne van heel lang geleden en naar mijn inschatting, zullen beide rivieren geen enkel probleem zijn of verschil maken in niveau. Waarschijnlijk ook maar amper WWI in de zomer. Wat betreft rust/natuurschoon heb ik geen idee wat de betere keus is. Deze informatie is alleen gebaseerd op mijn inschatting en o.a. mijn wildwater achtergrond heeft mij geleerd dat je erg moet oppassen om een mening van één persoon voor waar aan te nemen. Zorg er dus voor dat je wat betreft het te varen traject wel goed op de hoogte bent van de mogelijke gevaren (zal bij de vezere en de dordogne wel mee vallen) en ook de wens van de groep. Andere topic op dit forum geefthttp://goedhart.tripod.com/dordogne.htmlals intresante link. Succes |
||||
|
gepost door: corkayak op 11/07/10 10:09
Beste Tyrr, Als je de Vésère als Vézère invoert bij Google Maps komt hij wel tevoorschijn, bij YouTube zie je dan een paar aardige filmpjes van stukken die ik zeker niet met onervaren mensen zou doen. Tenzij je van je schoonfamilie afwilt ![]() c or kayak |
||||
|
gepost door: Tyrr op 11/07/10 15:36
volgens eaux vives geeft vésère/vézère (wat is de juiste schrijfwijze eigenlijk? ik zou denken met 's') van klasse I/II tot VI (in de kloof). bedoeling is dus een familie uitstap en aangezien ik vrijgezel ben, is er geen schoonfamilie die mag verdwijnen :p |
||||
|
gepost door: Tyrr op 11/07/10 15:47
dordogne looks boring ![]() klasse I op groot water. als je klasse 2 wilt, moet je al 130km rijden van waar wij zitten (vlakbij Bergerac) |
||||