PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Veluwerally
Kanoforum: Toertochten / Grootwater / Vlakwater
gepost door: lennart op 21/09/10 13:07
Ik ben erbij,
Lekker stukje varen op zondag, de 50 km.
Nog even geen idee welke kano/kayak.
Ik ben niet van plan Arjan bij te gaan houden ;-)
en dan snel terug naar dwd voor een nkb clinic.

Zaterdag aan het "werk" op de plas, verzoekjes kunnen worden gepost.

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Ben op 21/09/10 14:44
Ikke niet.

Vind ik wel jammer. Vorig jaar met weining water en weinig stroming 8u20min tot Kampen met de Vyneck. 'k Was benieuwd wat ik dit jaar met meer stroming en met de 18X kon bereiken. Een totaaltijd van dik onder de 8u zou toch moeten kunnen.

Zaterdag met de kinderen naar de "MonsterJam" in het GelreDome. Ik geraak daarna nooit, via IJmuiden (om de kinderen te droppen), voor 17u00 in Kampen om de bus te halen.
Mijn privé-chauffeur (vader) komt deze keer ook niet. Die zit op de 75-jaar viering van het KBKV (http://www.kbkv.be/75/lacsdeleaudheure/index.nl.php).

Mijn idee om gewoon zondagochtend naar het startpunt te rijden, in te stappen en in Kampen een lift te regelen richting Rhederlaag, werd daarna vakkundig de nek omgedraaid door mijn vrouw.
Ze heeft op zondag een uitje geregeld met haar vriendinnen. Aangezien ik toch nooit de bus kon halen, leek haar dat wel een goed alternatief.
Nu mag ik zondag de kinderen vermaken. Ik denk dat ik maar een ga drinken bij mijn schoonouders, vinden de kinderen ook altijd leuk.
gepost door: stein op 21/09/10 16:42
Ik ga ook met mijn vrouwtje varen.....je herkent ons aan onze mooie blauwe P&H Scorpio's
Net uit het plastic gehaald en klaar voor de eerste (officieele) tocht.

Het is voor mij zeker 10 jaar terug dat ik de velluwe rally heb gevaren.
Voor Ellen is het de eerste keer..........

GR Frank
gepost door: hallogeert op 22/09/10 21:29
AL is het clubje door omstandigheden (brabant regatta)wat kleiner , We zijn er ook weer bij (EKV beatrix) .
Met een heerlijk borreltje op zaterdag en een lekker tochtje op zondag (50 km)......
heerlijk .

tot a.s weekend

geert
gepost door: beachboy op 23/09/10 09:16
Als het goed is varen wij zondag met 9 surfski's achter elkaar, hierdoor hebben we een lengte van 57,5 meter surfski.......

Gisteravond hebben we nog een mooi stukje gevaren, was echt top...het was windstil en het water lag zo strak als een spiegel. Na wat verschillende formaties te hebben geprobeerd hebben we besloten om achter elkaar te varen, net als de wielrenners die ons gister aanmoedigden.

Tot zondag!!

gepost door: Ben op 23/09/10 09:32
beachboy schreef op 23/09/10 09:16:
Als het goed is varen wij zondag met 9 surfski's achter elkaar

En varen jullie dan tot Kampen of tot Deventer?
gepost door: Hoppe op 23/09/10 20:26
Heb hem al een paar jaar niet meer gevaren omdat hij bijna altijd tegelijk met de Brabantregatta valt. Misschien volgend jaar weer eens proberen in de K1.

Job
gepost door: beachboy op 24/09/10 08:17
Ben,

We houden het "lekker" op de 50 km. dus bij Deventer stappen we uit.

gepost door: Ben op 24/09/10 11:24
beachboy schreef op 24/09/10 08:17:
We houden het "lekker" op de 50 km. dus bij Deventer stappen we uit.

Een gemiddelde van 15 km/u moet lukken met een surfski op de IJssel (moet je wel een beetje doortrekken natuurlijk).
Deventer is "maar" 45 km (volgens GPS).

Dat is tegen 11u30 aan het . Dat is geen slecht vooruitzicht.
gepost door: lennart op 24/09/10 14:17
Mijn plan is op het ogenblik de 50 met de jensen 18. Ik denk ietsje langzamer. geen idee hoe het loopt met mijn peddelpartner, Arij heeft genoeg ervaring, maar samen in een boot wordt voor het eerst.
gepost door: moeftie op 24/09/10 22:21
Ik ben er ook bij.
Naar Deventer met m'n vertrouwde kajett
gepost door: Junior op 26/09/10 21:24
Vond het erg leuk om een keer te doen... Een filmpje over ons Surfski avontuur kan je hier vinden:http://www.youtube.com/watch?v=tmXamF8UrV0

Later ook nog een verslag op www.surfski-holland.nl

Groeten Robin
gepost door: beachboy op 27/09/10 10:08
Wat een toffe tocht !! Iedereen heeft het volgens mij naar zijn/haar zin en de organisatie is TOP geregeld!!

Aangezien het voor mij de eerste keer zou worden had ik geen idee van wat ik kon verwachten. Zaterdag na het werk heen gereden met de botenwagen achter mij aan. Door een ongeval op de A12 kwam ik pas om 20.30 aan op de camping. Na overleg met de "crew" de dozen met goodies achter gelaten en hierna de boten afgeladen. Toen nog even naar Deventer om de botenwagen neer te zetten en uiteraard weer terug naar de camping. Rond 23.00 het luchtbed eindelijk klaar en samen met mijn vriendin in de slaapzak gekropen, we waren kapot!

Na een onrustige nacht werden wij gewekt door Ria, onze trouwe klant, die helaas door omstandigheden zelf niet kon gaan varen. Eenmaal uit de bus gekropen zag ik dat Joep naast ons stond en ook hij begon langzaam zijn ogen te openen. Niet lang daarna stond onze hele groep klaar en was het wachten op de start. Dit werd helaas door de mist uitgesteld en wij begonnen het toch erg koud te krijgen, vooral Thijs die stond al geruime tijd in zijn neopreen klaar voor vertrek. Na het begroeten van bekende gezichten en even met Lennart te hebben gesproken zijn we ons gaan omkleden.

Het plan was om helemaal achteraan te starten, achter de 35 km. dit werd ons afgeraden door de organisatie dus zijn we net achter de 50 start gaan varen. Hierdoor kon ik nog heel wat bekende gezichten zien en begroeten, prachtig om al deze mensen op het water te zien met een grote smile!!
Na even op de laatste te hebben gewacht zijn we gaan varen om Barend, Thijs en Harry in te halen, deze waren er vandoor gegaan. Al snel hadden we de 50 km. groep ingehaald en kwamen we de 100 km. vaarders tegen, voor alle mensen respect maar zeker voor de 100 km. vaarders/sters.....knap hoor !!

Bij de post in Zutphen zat onze trouwe klant Ria weer om ons wat moed in te praten.... Net na de post stonden onze vriendinnen die ons ook nog aanmoedigden, wat een fans... Vanaf Zutphen zijn we een iets hoger tempo gaan varen. Vlak voor de laatste brug moest er nog een hapje in, dus nog even een rustmoment. Robin vertelde dat het na de brug nog 1 km. zou zijn dus begonnen we met een hoog tempo aan het laatste stuk, na 3 uur en 14 minuten zat het erop.

Een prachtige tocht voor de toervaarders maar ook voor de prestatievaarders!

Tot volgend jaar!

Surfski Team Kanocentrum
Beachboy
gepost door: onelegleft op 27/09/10 11:53
Heb de tocht ook gevaren, naar Deventer. Ik had van de zomer de 35 al gedaan als oefening, maar wat kan Deventer ver zijn Stein (zie post eerder in de thread) met zijn nieuwe Scorpio's gezien en natuurlijk de surfski's. Prima organisatie. Kanovereniging ANAX voer met 16 mensen mee waarvan 11 naar Deventer. De rest naar Zutphen.
tot volgend jaar.

Niels aka Onelegleft.

PS de 100km zit er echt niet in!
gepost door: stein op 27/09/10 12:01
Wij vonden het weer erg leuk varen. Volgend jaar ga ik of de 100 km doen of ik ga met ELlen de 50 km doen,........maar dan in kanopoloboot.
We hebben weer veel leuke klanten en andere mensen ontmoet.

gr Frank
gepost door: moeftie op 27/09/10 12:18
Ik vond het ook weer een geslaagde editie. Ondanks het wachten op het opklaren van de mist.
Onderweg lekker hoge golven tegengekomen door schepen.

Mijn foto's staan op http://picasaweb.google.com/ekvbeatrix/veluwerally26092010
gepost door: lennart op 27/09/10 13:33
het was top.
(heb net een uitgebreid verhaal ziten tikken) was ik weer te langzaam blijkt).

Ik Bedank:
Iedereen voor het er zijn met een goed humeur.
Martin en de rest van de organisatie het was weer perfect.
Arij voor het varen, het was genieten.

niet bedankt,
De mist , eigenlijk het enige minpuntje. Als ik volgend jaar geen 100 km vaar zet ik de wekker op half 9, lijkt me vroeg genoeg

Dwd is een heerlijk gezellig toetje.