| gratis boot dat denk ik tenminste | ||||
| Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding | ||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 09:08
hoh ja nog vergeten en voor iedereen die van verassingen houdt. er was dus weinig water in de rur en dan zie je wel eens wat. achter de 1e stuw in monschou aan de linkerkans ongeveer 5 mete uit de kant en ongeveer 30 meter achter de lag ik te surfen achter een steentje en ik kijk eens goed en denk ik lig niet alleen achter een steentje maar voor die steen ligt iets daggergroens. helaas was ik de laatste en voer de rest al weer door. en kon ik het ook niet zo goed zien. en terug varen was er niet bij. maar ik denk dus dat er een boot ligt. (althans gsitermiddag). leuke oefening voor het redden van een boot. helaas waren we verder ook wat langzaam en stonden de auto's bij hammer. dus duurde het voor ons wat te lang. om nog een seriueze bergingspoging te doen. |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
gepost door: Wilko op 07/02/05 09:35
lennart schreef op 07/02/2005 09:08: Lennart, wat dacht je er van om even op Soulboater.com een melding te maken van een gevonden boot? Ik kan me voorstellen dat de eigenaar daar heel blij mee zal zijn. Ik ga er even van uit dat je opmerking over een "gratis" boot een grap is... Wilko |
||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 10:24
lijkt me een goed idee. maar mijn duits is niet zo best. je mag het natuurlijk doorpasen. ik denk dat ie er al een tijdje ligt. er waren zondag geen vaarder op dat stuk. als je ergens een boot uittrekt. er nergens iets instaat. je porbeert er achter te komen wie de eigenaar is. dat niet lukt. wat moet je dan doen met die boot? |
||||
|
gepost door: Stephen op 07/02/05 10:50
Waar ik me eerder zorgen over maak.. zat er nog iemand in de boot? Ik zou dus echt de tijd wel nemen om even uit te stappen terug te lopen en kijken wat je kan doen. |
||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 11:14
als er iemand in zou zitten dan zouden de medevaarders samen met de autoriteiten er al wel wat aan gedaan hebben hoop ik. hij ligt wel op een plek waarvan ik denk dat ze daar gaan zoeken als er zo'n probleem zou zijn. er was niemand op de riveir. niemand gezien en ook geen auto's bij de beginpunten. ik heb zelf geen zin om lijken te bergen. als er een dirct probleem is tuurlijk help je dan. voor zover je dat kan. ik denk dat dat duidelijk is. |
||||
gepost door: Wilko op 07/02/05 11:53
lennart schreef op 07/02/2005 10:24: Dat wil ik wel doen Lennart, mijn Duits kan er mee door. Kun je a.u.b. nog even specifiek zijn over wat de kleur was (wat voor kleur groen (mint of donker) alleen groen, of groen met een andere kleur?) en over waar hij precies vast zat? Is dat die stuw waar aan de rechterkant (stroomafwaarts gezien) net voor de stuw een stel bomen langs een klein grasveldje staan? Dus de eerste stuw na de samenvloeiing van de Perlbach met de Rur? Wat de eigenaar van die boot aangaat, ik vind dat je wel erg veel moeite moet doen om er zeker van te zijn dat je de eigenaar hebt proberen te melden dat zijn boot gevonden is. Denk aan het posten op allerlei forums over een langere tijd, misschien aangifte doen bij de lokale politie van een gevonden boot, en vragen of er bekend is dat iemand op de Rur in de problemen is gekomen. Ik heb een Duitse kanovriend wiens kayak uit Zwitserland tot in Duitsland wist te komen voor hij een tijd later gevonden werd. Hij heeft hem inmiddels weer terug. :-) Dat is dan meteen ook de tip uit deze thread: zet je internationale telefoonnummer *en* je e-mail adres duidelijk aan de binnen en buitenkant op je boot en op je peddel! Wilko |
||||
|
gepost door: Martijn op 07/02/05 12:08
Hoi, Ben ermee eens dat je enige moeite moet doen om de eigenaar te bereiken.. Wel is het zo dat als de eigenaar dat ook doet het niet zo moeilijk moet zijn (idd politie en grootste forum/fora). Verder dan inderdaad afwachten. De inspanningen moet je verder ook niet overdrijven. De eiegenaar zelf mag ook wel een beetje zn best doen. gr. Martijn |
||||
gepost door: Wilko op 07/02/05 14:09
Martijn schreef op 07/02/2005 12:08: Ik denk dat het gewoon goed is om er alles aan te doen om een ander lid van de internationale kanogemeenschap zijn spullen terug te geven. Ik zou er ook alles aan doen om een andere kanoer uit de problemen te helpen, of dat nu op het water is of er buiten. Ik denk dat het internationale kanowereldje nog klein genoeg is om voorgoed afgebrandt te zijn als je in een ander zijn boot aangetroffen wordt ergens op een riviertje... Daarnaast is er natuurlijk zoiets als goed fatsoen en de wet. Volgens mij zijn er wettelijk gezien ook duidelijke regels over gevonden voorwerpen. Geen idee hoe dat in Duitsland gaat, maar misschien afgeven bij de politie, en het als eigendom toegewezen krijgen als er na x tijd niemand naar is komen vragen? Zelf iets dat je vindt als eigendom toe-eigenen lijkt me sociaal en wettelijk niet netjes. En ja, ik zou zelfs bij een halve peddel met leesbare markering nog even iemand een e-mailtje sturen dat ik hem gevonden heb. Maar dat is mijn kijk op de zaak... Ik zou het zelf ook fijn vinden als een ander mij met mijn kanospullen zou verenigen. Wilko |
||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 14:15
hoi wilko ik vind mijn mailtje redelijk duidelijk. ik dacht dat ik daggergroen zag die velgroenekleur die ze al een tijdje gebruiken. ja das de stuw de eerste je je meestal recht kna varen en links echt niet fijn is. aan de linkerkant ligt ie dus. met dat vrij nieuwe overhangde huis er boven iestje erachter. er stond gisteren 75 cm op het hotel dus das niet al te veel en de zon scheen. ik denk dat ik hem daarom zag. maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet. op een aantal fora staat een kopje lost and founsdd . ik heb niks gelezen over problemen met dodolijke afloop op de rur. je doet je best en soms gaat dat goed. maar als je er niet achter komt wie een boot mist dan weet je het nooit. |
||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 14:21
natuurlijk doe je dat als er iets in staat, maar dat het wereldje klein is nee dat niet, daarvoor wordt er te veel gejat en niet meer teruggevonden ook met duidelijke markeringen en oproepen ect. helaas is dat de realiteit. anders bf zou rokcy al lang zijn surfboot terug hebben. ereg herrkenbaar bergerjm posten enz. maar geen boot. nov 2003 clubboot gejat op holibu nooit meer gezien. |
||||
gepost door: Wilko op 07/02/05 14:32
lennart schreef op 07/02/2005 14:21: Ik weet (helaas) dat er nog wel eens wat gestolen boten opgekocht worden door oostblokhandelaren en bijvoorbeeld in Polen opduiken. Wat Ralph zijn boot aangaat denk ik dat je daar een uitzondering op de regel te pakken hebt. Die boot lag in de bus die werd gejat. Ik kan me voorstellen dat die boot niet op de kanomarkt komt maar ergens met zijn andere spullen in een vuilstort verwijnt. Ik ken een paar voorbeelden van bootjes en peddels die op een rivier ver weg (Alpen en Pyrineen) zijn verloren, en die weer bij de eigenaar zijn terug gekomen. Daarnaast heb ik regelmatig gezien en ervaren hoever kanoers willen gaan om wildvreemden die ook kanoen te helpen. Misschien ligt dat aan wat je vaart en met wie je omgaat, maar dat houd er bij mij het vertrouwen in de meeste van mijn medekanoers in. Wilko |
||||
|
gepost door: lennart op 07/02/05 14:40
het klopt dat boten terug komen. ik ken ze zelf ook. en helpen van mensen gebeurt altijd als het kan. en gaat vaak best ver je kan beter op de rivier een ongeluk hebben dan op de snelweg. maar dat alles leuk en aardig is nee. dat niet. helaas. |
||||
gepost door: Thomas op 07/02/05 21:03
lennart schreef op 07/02/2005 11:14: Uhmm als het een duitser was zou het best kunnen dat ie in zijn 1tje aan het varen was |
||||