| Tja is dit nu reclame of een tip? | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: Rocky op 10/02/05 16:50
Noem t reclame of noem t een tip.... Ik vind t in ieder geval de moeite van het vermelden waard: Gisteren een Palm drytop (type Switch) gekocht voor maar 99 euro bij Bloem. Dubbele schacht, latex manchetten aan hals en mouwen, manchetten beschermd (tegen schuren/zon) door stevig neopreen. Geen irritante klittebanden aan de nek, is mooi dubbelgevouwen neopreen. Waren ooit 200+, enkele maanden geleden 189 en nu dus voor een prikkie. Heb er ruim een jaar kurkdroog in gevaren (veel vaardagen) voor ie gejat werd dus nu hartstikke stoked met mijn nieuwe!!! Er hangt er nog een die precies t zelfde is (sorry maat niet genoteerd) en enkele iets andere modellen voor dezelfde prijs Reclame of een tip? Ik weet in ieder geval dat ik het zelf graag hoor als iemand ergens een prijskraker aantreft. Heb trouwens niet echt problemen met reclame mits het niet te schreeuwerig is en niet elke dag herhaald wordt. Posts van Bloem, Outdoorvalley of kanoshop.nl waarin ze een sale of stuntprijzen aankondigen kan ik dus best best waarderen als ze aan mijn bovenstaande criteriaatjes voldoen. Misschien iets voor een subforum met de naam "prijzenslag" of zoiets? |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: krusty op 10/02/05 16:54
Ik vind dit absoluut niet kunnen ![]() Ik ben tegen reclame! Het zou verbooooden moeten worden ![]() Greetingz, Krusty krusty@xackers.net http://xackers.net (all the news, no crap!) |
||||
|
gepost door: Martijn op 10/02/05 16:58
Ik vind het zowieso geen reclame als de persoon die het post er zelf geen financieel belang bij heeft (of voordeel in welke vorm dan ook.. afgezien van blije kanovriendjes ).Dus: bedankt voor de tip |
||||
|
gepost door: Wilko op 10/02/05 17:01
Goede tip dacht ik zo... Ik denk dat er een erg groot verschil is tussen iemand die geen commerciele belangen heeft bij het aanprijzen van een aankoop of product dat hij bijvoorbeeld een goede prijs-kwaliteit verhouding vindt hebben of waarover hij erg tevreden is, en een medewerker of zelfse de eigenaar van een bedrijf die zijn eigen producten aanprijst. De eerste is in de positie waarin een medekanovaarder die je toevallig ergens real life treft ook zit, hij wijst je ergens op zonder een geldelijk gewin als oogmerk te hebben, de ander doet het met geldelijk gewin als oogmerk. Wat de eerste doet zou ik geen reklame willen noemen, wat de tweede doet is puur adverteren. Daarvoor zijn mooie uitvindingen als gesponsorde links en zo te bedenken waaruit duidelijk blijkt dat de inhoud commercieel is, en waarvoor de eigenaar van het forum ook een vergoeding voor ontvangt. Voor iemand die een bepaalde poster niet kent is dat op dit forum soms maar moeilijk te onderscheiden onder welk van de twee groepen de poster valt. Lijkt me een vrij duidelijk verschil... Wilko |
||||
|
gepost door: lieke op 16/02/05 08:55
Ik snap echt niet wat het nu uitmaakt of het door de dealers zelf of door mensen die geen comercieel belang hebben gepost wordt. Het gaat er uiteindelijk om dat wij lekker in onze boot kunnen zitten. Hoe meer aanbiedingen er bekend zijn hoe meer geld je eventueel kant besparen, hoe meer je uiteindelijk weer in je boot zit!!! CU on the water! Lieke |
||||
|
gepost door: michielv op 16/02/05 09:02
Het verschil zit hem er in dat een handelaar zijn brood verdient met het geven van de tip. In zo'n geval lift die handelaar lekker gratis mee op het kanoforum, iets wat ik (als ik de motor en portemonaie van dit forum was) niet zo heel leuk zou vinden. Als die handelaar een kleine bijdrage wil leveren wordt het een ander verhaal natuurlijk. Zie verder de post van Wilko |
||||
gepost door: Stephen op 16/02/05 10:13
michielv schreef op 16/02/2005 09:02: Dit is inderdaad het voornaamste punt. Ik kan er vele posts aan kwijt zijn maar idd, ik steek veel vrije tijd en ook geld hierin en dan vind ik het gevoelsmatig niet zo leuk als commeriele bedrijven dit als gratis marketing kanaal zien. Erik van OV heeft inmiddels via de mail contact opgenomen en ik heb hier wel op gereageerd maar nog niks gehoord. Dit kan eventueel komen door problemen met de mailserver vorige week. Ik zal er nog een berichtje achteraan sturen. (Heel irritante problemen met mailserver... ) Ik hoop dat nog meer partijen willen volgen, en in overleg met alle partijen kunnen we Kanoforum onafhankelijk houden en een kwalitatieve site neerzetten. Daarnaast hebben we dan de middellen beschikbaar om aan promotie en dergelijke te doen, iets waar we (ik spreek even voor diegene die zich aangesproken voelt ) als die-hard kanoers natuurlijk allemaal wel voor willen inzetten Kanoforum is helaas voor mij niet mijn dagelijkse bezigheid en i.c.m avondschool en werk overdag heb ik er ook niet altijd de tijd voor.. Kom ik nog wel toe aan kanoen vraag ik mezelf wel is af |
||||
|
gepost door: P-J op 16/02/05 16:37
Wordt het niet eens tijd voor een prijzenoorlog in kanoland?? Cheerz, PJ |
||||
|
gepost door: michielv op 16/02/05 16:53
Lijkt me geen goed idee: ik ben bang dat dan de paar overgebleven kanowinkels elkaar helemaal kapot concurreren. Bovendien, een prijzenoorlog werkt alleen als je veelvuldig spullen (zoals boodschappen) koopt. Meestal koop je kanouitruting alleen als je het nodig hebt en dan kijk je rond wat er is, wat het kost etc. De rest van de tijd zit ik echt niet te vergelijken wat zwemvesten nou kosten Wat denk ik meer zoden aan de dijk zet is het *ssortiment zo breed houden dat er voor een aantal verschillende budgetten wat te krijgen is. Verder zou iets als een kanobeurs wel kunnen betekenen dat je 1 keer per jaar "voah wehnag" wat leuks kunt krijgen, voor de hele kleine beurzen |
||||
|
gepost door: P-J op 17/02/05 11:42
Was ook maar als een zeer scinische grap bedoeld.. Ik ben het helemaal eens met Michiel. Kanoën is een dure sport en veel vaarders willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zo zijn kanoërs (lees: mensen) nou eenmaal. Het is voor iedereen van belang dat de kanowinkels die er in Nederland zijn ( en dat zijn er een heleboel voor zo'n klein land zonder enig wild water) er blijven en voor elk wat wils verkopen. Een aanbieding af en toe is zeker mooi meegenomen. Dus als je iets leuks weet is het prima om dat op een forum als dit te plaatsen, maar de hele dag alles vergelijken met bijvoorbeeld Duitsland zoals hier eerder ergens stond geschreven lijkt me niet de goede weg.. Happy paddling ,PJ |
||||
gepost door: Wilko op 17/02/05 12:46
P-J schreef op 17/02/2005 11:42: Overdrijven is ook een kunst. Ik ben op de hoogte van de prijzen in andere landen, omdat ik daar veel kom en mensen in de winkels en bij de kanobouwers ken. Als dan opvalt dat de prijs in Nederland erg veel hoger ligt, en de winkel neemt in eerste instantie een verdedigende houding aan, dan krijg je een discussie. Dat heeft dan ook helemaal niks te maken met "de hele dag alles vergelijken met Duitsland". Wilko |
||||