| nieuw! | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: RonnyF op 14/02/05 23:34
Hallo allemaal. Ik zal me ff voorstellen,Ik ben Ronny,33 jaar en binnenkort huisvader. Ik heb een Kano gekocht van het merk Friso uit Franeker. Geen nieuwe dus.Ik ben van plan om lekker te gaan toeren over de Friese meren.Kan iemand me wat vertellen over het merk Friso? groeten Ronny |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: lennart op 15/02/05 12:25
hoi welkom net gebouwde boot. ze bouwde daar wel mooie boten net wereldschokkend. maar prima voor toeren in nederland. welke heb je? friesland is fijn varen. vaar je al langer? |
||||
|
gepost door: RonnyF op 15/02/05 20:46
Nou,ik heb een paar keer een kano gehuurd en dat is mij zeer goed bevallen.Vandaar dat ik nu zelf een 2e handsje heb aangeschaft.Alleen is hij volgens mij niet net gebouwd want ik geloof dat die fabriek al 10 jaar dicht is.Het enige wat ik weet is dat er nu een fabriek in tsjechie schijnt te zitten.Het is een Friso kano/kajak. Wit met een zwarte bies.. |
||||
|
gepost door: michielv op 16/02/05 09:05
Welkom Ronny! Ik denk dat Lennart bedoelt dat de boot netjes gebouwd is (zit goed in elkaar, kwaliteitje dus). De Friso boten zijn (net als de oude Tiekano en Gans boten, om er eens een paar te noemen) fijne boten waar je een hoop plezier van kunt beleven! |
||||
|
gepost door: RonnyF op 16/02/05 20:40
haha..oh dan is 200 euro vast niet teveel.Er zat ook nog vanalles bij. Ik kan als ik wat meer ervaring heb altijd nog een duurdere aanschaffen.. |
||||
|
gepost door: Boogieman op 17/02/05 16:28
Haai Ik heb vorig jaar een Friso (zeekano bijna 5m) gekocht voor mn vrindinnetje. (we varen er overigens allen mee op het binnen water) Daar heb ik toevallig toen ook 200 euries voor betaald. Hij beval ons erg goed al vaar ik er vaker in dan mn meisie omdat ie wat instabiel is... Meer kan ik je er niet over vertellen eigenlijk. Wel heb ik n fototje: ![]() |
||||
|
gepost door: RonnyF op 20/02/05 16:19
Die van mij is wit met een zwarte bies en al wat ouder.Maar zal het vast nog wel even doen denk ik. |
||||
|
gepost door: RonnyF op 08/03/05 12:30
Op mijn kano zitten niet van die elastieken om je kaart of bagage op vast te zetten,kan ik die er gewoon op schroeven of is dat gelijmt ofzo? Weet iemand dat? |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 08/03/05 12:32
Dat zal wel schroeven worden, tenminste, bouten. Maar let wel op wat je doet, het concept is natuurlijk wel dat je boot waterdicht blijft Tijd dus om je te gaan verdiepen in rubbertjes, palletjes, siliconenkit en dergelijke. Er loopt hier ook een draadje over het inkorten van slalomboten, is weliswaar ander materiaal (waarschijnlijk) maar daar kun je de helden vinden die het lef hebben een zaag in hun boot te zetten |
||||
|
gepost door: michielv op 08/03/05 12:35
Normaal gesproken boor je gaten in je boot, het elastiek van binnen vastknopen en het zaakje netjes weer dichtsmeren met polyester. Dit is nogal een klus (voor de vakman). Wat je zou kunnen overwegen is oogjes vastschroeven (rubber ringetje ertussen om de boel af te dichten) en je elastiek aan die oogjes vastknopen. Met een rubber ringetje aan beide kanten van het dek en een boutje/moertje en stevig aandraaien zou dit redelijk waterdicht moeten zijn. Misschien heeft een kanowinkel (Arend Bloem, Outdoor Valley, Felix, wat zit er bij jou in de buurt?) wel een handig bouwpakket met alles wat je nodig hebt? |
||||
|
gepost door: lennart op 08/03/05 12:45
iet heel moeilijk. het fijnste is om polyester ( van dat witte) touw te gebruiken om daar lusjes van te maken. en daar eh elastiek aan vant ge maken. gatje boeren is het zelfde lusje maken ban het touw als dat netjes is pluis er de rest uitaan de binnenkanst en dat polyester je vast. , oh ja eerst even de binnenkant een beetje ontvetten en opschuren, anders houdt het niet. voordele is dat je niks aan de onderkant van hj boot krijigt dwaar je je benen tegen kan stoten. genoeg voorbeelden hier in leiden maar geen digicam om het te laten zien , ongeveer 2 uur werk. maar ja het was niet mijn eerst lopy klus dat helpt hwel, jan van dalen zit bij jouw in de buurt. |
||||
|
gepost door: RonnyF op 08/03/05 14:37
Oke bedankt allemaal. Ik zal maar aan het klussen slaan dan, Waar zit die Jan van dalen,dan zal even vragen of die van dat spul heeft. Het ijs is hier bijna weg dus ik kan los! |
||||
gepost door: Shtinky_puddin op 08/03/05 14:54
RonnyF schreef op 08/03/2005 14:37: Neeneeneeneeneeh! Je moet juist gaan voor een heel klein vliesje maagdelijk ijs! Is super leuk om daar op een zonnige, koude dag doorheen te varen... heb je een beetje het First Descent gevoel, maar dan op vlakwater Wel opletten dat het niet te dik wordt, anders kan het nog worstelen worden. En ja, ik spreek uit ervaring ;-) |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 08/03/05 14:55
Oke, het woord maagdelijk was misschien niet zo'n handige keuze... hihihhihi |
||||
|
gepost door: lennart op 08/03/05 14:58
ja ja , maar als beginner zou ik tohc van terughoudend zijn. maar het is wel gaaf onm te doen varen met ijs. jan heeft een site: www.kanocentrum.nl/ enrewoude volgens mij doe hem de groeten nooit geweest ,maar ken um al veel te lang |
||||
|
gepost door: RonnyF op 08/03/05 17:47
ik heb net een kano gekocht dus nog niet zo gek veel ervaring dusse ik denk dat ik toch maar wacht tot het ijs helemaal weg is.. ik heb in deze kano nog niet een meter gevaren, en nu kan ik niet wachten. |
||||
|
gepost door: Daniel v d Meulen op 10/04/05 20:53
-------- verwijdert i.v.m commerciele intentie ------- |
||||
|
gepost door: Jan de With op 19/04/05 12:26
-------- verwijdert i.v.m commerciele intentie ------- |
||||