| freestyle zwolle | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: casper op 18/02/05 12:59
super golf/wals in ommen wie de mogelijkheid heeft om deze even te checken doe dat dan!!!!!!!!!! heel veel mogelijkheden ben er al regelmatig aan het peddelen vaak ondiep maar leuk golfje om te blunten en beetje te surfen staat er alleen in de winter, maar de waterstand is nu optimaal nog nooit zo gezien, vette golf bijna alle moves mogelijk het gaat er wel hard aan toe weet niet voor hoelang nog want dit houd nooit lang aan. de stuw ligt 30 klm buiten zwolle bij ommen in junne ciao tim breng is wat nuttigs in dach ik zo |
||||
| Reacties (1 van 3 pagina's) |
||||
| 1 2 3 | ||||
|
gepost door: Rocky op 18/02/05 13:33
we hebben het hier al eens over deze spot gehad maar toen allen foto's gezien van een klein golfje. maak es een paar pics bij deze goede waterstand of omschtijf ff iets beter waar t hier om gaat. En plek waar alle golfmoves mogelik zijn? 50 cm , 100cm 150cm ? waar hebben we t over? Beetje meer info zou wel cool zijn ;-) |
||||
|
gepost door: Martijn op 18/02/05 13:42
Ja.. met plaatjes, en videoos enzo.. Liefst een stukkie film waar iemand in de betreffende golf wat (aireal) moves voordoet ![]() Ik ben niet veeleisend hoor |
||||
|
gepost door: casper op 18/02/05 14:15
Nou vraag je wel weer veel van mij, is het tegenwoordig niet meer genoeg wanneer je kennis over een bepaalde spot meedeelt aan andere kayakkers, vargen ze ook nog om foto's omdat ze zelf te lui zijn om te gaan kijken. Het is al een wonder dat op het internet zit laat staan dat ik weet hoe ik foto,s ergens op zet, weet wel hoe ik een golf moet pakken en dat lijkt me belangrijker. Kom gewoon is van je computertje weg en ga eens kijken prutser gagarandeert fun De stuw: het is moeilijk om de waterstand te voorspellen bij deze stuw. Met veel regen heb je veel kans dat ie goed staat maar met een harde westen wind word het weer niks. Maar ik woon naast de vecht dus vaak kan ik al snel zien of ie waarschijnlijk goed staat dat zal ik wat vaker melden, Dont think about it.....Do it. De golf/wals zo als die nu staat: er zitten direct achter de stuw 3 golfen, de middelste staat wat vaker en zit zo,n 2 meter achter de stuw en is zo'n 50 cm hoog hierop is blunten en chartweelen mogelijk. De rechter Golf zit dichter tegen de stuw aan maar is ook een wat grotere golf deze is zo'n 1 meter hoog en Ideaal voor moves zoals tricky whoo, cartwheel en blunten als deze nog dichter tegen de stuw aan komt te zitten word hij gevaarlijk zeer moeilijk weer uit te komen zelf ondervonden. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat wanneer ik jullie de kennis geef van een mooie golf die waarschijnlijk het hele weekend staat, dat jullie gelijk beginnen te zeiken. Als jullie niet willen varen zeg dat dan gewoon en reageer niet meer op dit forum. ciao tim |
||||
|
gepost door: Martijn op 18/02/05 14:25
Nounou.. Rustig maar.. Allereerst mijn grote dank dat je deze kennis met ons wil delen : vooral doorgaan.. alle info is welkom! Ik had gedacht dat je wel snapte dat (mijn post in ieder geval) het commentaar enigszins humoristisch bedoeld was.. grapjes maken is ook niet mijn sterkste kant, dus het kan natuurlijk dat dat niet helemaal duidelijk was.. Maar een request voor een filmpje met wat aireal moves op een Nederlandse golf is natuurlijk nogal onzin.. vandaar ook het knipoogje erbij. Neemt niet weg dat het nog wel een eindje rijden is naar Ommen.. en ik er dit weekend niet heen ga rijden op hoop van zegen. Wel vind ik het leuk om te weten hoe en wat, en als je er zelf weer geweest ben ben ik (en anderen zeker ook) zeer nieuwschierig naar je ervaringen.. Dus.. keep em coming ! ("Zeiken" vind ik ook wel weer een enigszins overdreven reactie trouwens) |
||||
|
gepost door: spikey op 18/02/05 14:30
[Quote] Nou vraag je wel weer veel van mij, is het tegenwoordig niet meer genoeg wanneer je kennis over een bepaalde spot meedeelt aan andere kayakkers, vargen ze ook nog om foto's omdat ze zelf te lui zijn om te gaan kijken. Het is al een wonder dat op het internet zit laat staan dat ik weet hoe ik foto,s ergens op zet, weet wel hoe ik een golf moet pakken en dat lijkt me belangrijker. Kom gewoon is van je computertje weg en ga eens kijken prutser gagarandeert fun Maar ik woon naast de vecht dus vaak kan ik al snel zien of ie waarschijnlijk goed staat dat zal ik wat vaker melden, Dont think about it.....Do it. Het is natuurlijk wel een beetje raar dat wanneer ik jullie de kennis geef van een mooie golf die waarschijnlijk het hele weekend staat, dat jullie gelijk beginnen te zeiken. Als jullie niet willen varen zeg dat dan gewoon en reageer niet meer op dit forum. Tjeeeezz Tim chill man! Iedereen is blij hier dat je dit soort mededelingen doet, het spoort mij in elk geval aan te overwegen eens naar Zwolle af te reizen. En reizen, daar gaat het om: Het is voor de meeste, in tegenstelling tot jou, een klote eind naar Zwolle rijden en voordat je zoiets onderneemt wil je toch wel wat meer informatie over de spot en zn waterstanden/mogelijkheden. En het moet dan wel de moeite waard zijn, als zon golfje 50 cm is is het leuk om er te klooien, maar niet om daarvoor 2 uur in de auto moeten zitten. Dus ik vind het niet gek dat iedereen wat meer info vraagt en evt fotos, als jij besluit een dagje branding te doen ben je ook blij dat er mensen zij die een webcam en golfgegevens openbaar beschikbaar maken zodat je kan oordelen of je niet voor jan lul rijdt. |
||||
|
gepost door: Boogieman op 18/02/05 14:32
Nou, nou, wat een verontwaardiging zeg. Tim/Casper we zijn zeker blij met je info, bedankt daarvoor, ik zou er graag gaan varen maar het is voor mij een betje te ver en daarbij komt het door omstandigheden ook niet echt goed uit dit weekend. De reden dat bovenstaanden zo reageren is trouens alleen maar enthousiasme denk ik hoor. Grtz & blijf vooral ditsoord goede vaar voorspellingen posten! |
||||
|
gepost door: Boogieman op 18/02/05 14:33
Ah... We zijn met zn allen meteen aan het replyen geslagen zie ik... |
||||
|
gepost door: casper op 18/02/05 14:50
ook wel een beetje humuristich bedoeld hoor mensen maar internet , foto,s en filmpjes zijn voor mij het geheim naar stres. weet er namelijk verdomd weinig vanaf!!!!!! maar zet me over mijn internet afkeer heen en probeer wat foto,s te maken en deze hier te plaatsen ciao |
||||
|
gepost door: lennart op 18/02/05 14:58
er zijn hier best mensen dioe je kunnen helpen allllen ik niet. bij mij is het ook vast ellende. succes ermee en veel plezier dit weekend in de golf |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 18/02/05 15:03
Mail maar foto's en ik gooi ze wel online hoor... Net zitten wieden in mijn site en heb weet een fikse handvol Mb-tjes over, en bandbreedte is meestal ook het probleem niet. |
||||
|
gepost door: spikey op 18/02/05 15:26
Heb je ook routebeschrijving? Of omliggende straat (en) ?? Rolph en ik beslissen morgen (de griep heeft me te pakken en hoop morgen niet meerl;) of we misschien ff gaan buurten, en als ie nu goed staat hebben we dan kans op goeie omstandigheden morgen, tis wel ver rijden.... Of riviertje pakken indien er nog een auto is! (zie ook week 7) |
||||
|
gepost door: spikey op 19/02/05 11:57
Rolph en ik wagen het erop vandaag! Camera gaat mee... |
||||
|
gepost door: casper op 19/02/05 12:03
hoe laat komen jullie daar aan, dan kom ik ook wel even varen. Wel de rechter golf pakken he of de middelste. Hoop dat hij vandaag goed staat vast wel. Ciao tim |
||||
|
gepost door: spikey op 19/02/05 12:06
We vetrekken om 1 uur hier uit delft, schat 2 uur rijden dus rond uurtje of 3. We hebben alleen geen routebeschrijving, heb je een straatnaam ofzo (junneweg???) En rechtergolf, is dat stroomafwaarts of stroomopwaarts gezien? Ciao tim |
||||
|
gepost door: Shtinky_puddin op 19/02/05 12:25
Pest end weg nog, dat Ommen! Oh well, alles om een nieuwe golf te varen, zullen we maar denken. Camera's gaan mee, het rubber is nog niet echt droog van de vorige trip, eindelijk weer eens zoals het hoort |
||||
|
gepost door: Michael op 19/02/05 12:31
misschein dat carellie en ik ook nog wel even komen kijken. hangt van het vervoer af. GRZ |
||||
|
gepost door: spikey op 19/02/05 12:41
wordt nog gezellig in ommen! |
||||
|
gepost door: casper op 19/02/05 12:53
Nu maar hopen dat hij goed staat haha vast wel. Bij Ommen pak je de N 34. Wanneer je dan bij een weg restaurant komt dan kan je daar rechtsaf langs een school. Die weg ga je in, hierna pak je de eerste weg rechts af en dan kom je langs de stuw Junne. De golf rechts (wanneer je onderaan de stuw staat) is het beste. Wij zijn er ook rond drie uur dan oke mensen leuk hoor beetje peddelen in Ommen. |
||||
|
gepost door: spikey op 19/02/05 12:58
Thnx, net op tijd, rolph staat voor de deur! CYA! |
||||
|
gepost door: spikey op 19/02/05 19:44
Joow net terug uit Zwolle met Rolph! Was lange rit maar leuk liggen klooien in die Ommen Welle;) Tim en Casper waren er ook net als het gezelschap van Ruud en ...(sorry!!!). Ikzelf alleen in de achterste wals gezeten, de voorste was me wat te ondiep en te dicht bij de stuw. , Maar Tim heeft even laten zien hoe het moet daar!!! Walzen zijn niet mijn ding maar uurtje prima vermaakt (was erg koud trouwens;)) fotos / filmpies en tripverslag verschijnen ongetwijfeld later nog op rolph zn site: www.kayak-keerwater.nl. MOet zeggen dat het voor Nederlandse begrippen een behoorlijk leuke spot is!! Prima invulling voor de zaterdagmiddag maar 350 km is misschien toch wat ver voor een uurtje klooien. Maar ach, kunnen we weer zeggen been there done that:) |
||||
|
gepost door: Gjalt op 19/02/05 20:36
Zo te horen was het gezellig vandaag. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, was er gister en ga er morgen weer naartoe.Verheug me erop om tripverslag met foto's enzo te zien. |
||||
|
gepost door: Gjalt op 20/02/05 11:31
@ Tim en Casper: Gaan jullie vandaag nog of houden jullie een rustdag? Degene van ons die het meest ervaren is is ziek en dan is het onverstandig voor m'n vader (kan nog niet eskimoteren) en mij (geen vaste rol) om er te gaan varen. Dus als jullie niet gaan, gaan wij ergens anders naartoe. |
||||
|
gepost door: casper op 20/02/05 12:42
Nee sorry gjalt, wij gaan vandaag niet. Ik zit nog steeds te worstelen met die klote griep en tim heeft weer eens een kater. zit er dus niet in dat wij vandaag nog komen. Andere keer maar weer. Ciao |
||||
|
gepost door: Michael op 20/02/05 13:40
als het mee zit komen er vandaag filpjes / foto's op te staan van gisteren. |
||||
|
gepost door: casper op 20/02/05 13:43
super michael, neem de volgende keer je boot ook mee om die wals te rippen. |
||||