PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Rookie zoekt rodeokano!!
Kanoforum: Rodeo / Freestyle / Branding
gepost door: Maarten op 19/02/05 14:10
Hoi lieve mensen,

Ben dit najaar begonnen met brandingkanoen in een oude w.w.kano.
Was gelijk hooked!Kan nog niet eskimomteren maar heb al wel gave surfs gemaakt ( en onbedoelde 180 's voorwaarts en achterwaarts oeps!!)
Mensen verklaarden me voor gek dat ik eind november nog op zee zat.
Ben ondertussen wel in het bezit van een wetsuit/schoentjes/handschoentjes.
Ik meet 1.90 meter en weeg +/-80 kg.
Nu dus op zoek naar de volgende 2e hands hardware:
-Rodeokano
-Peddel
-Spatzeil
-Reddingsvest
Wie helpt mij aan tips/info en/of betaalbare hardware?
Zie jullie reactie met spanning en ongeduld tegemoet.
Groet Maarten

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: Boogieman op 19/02/05 14:28

Welkom Maarten

Bij mij is het begin vorig jaar ook zo gegaan als jij nu beschrijft. Sinds de 1e keer in de branding gevaren te hebben vaar ik ongeveer wel 1x per week in de branding. (tenminste dat is het streven.)

Ik heb geen boot voor je tekoop maar kan je wel vertellen dat er 21 mei een Branding Kano Promotiedag in de planning zit. (door OutdoorVally, Vloed Kanosport en het Kanoforum.) Mocht je tegen die tijd nog geen keus gemaakt hebben kun je dan vast veel bootjes n's uitproberen.

Enneh mocht je maandag nix te doen hebben: Lennart en ik gaan zeer waarschijnlijk smiddags los ik Katwijk. (Misschien kan je van lennart wel even een helm/zwemvest lenen)

gepost door: Maarten op 19/02/05 14:38
Hoi luuk,

Dank je voor snelle reactie.
Woon zelf in Zandvoort 100 meter van zee wetsuit aan kano op mn schouder( die oude w.w.kano) en gaan!!
Heb de kano en reddingsvest permanent te leen, maar ben niet in bezit van auto (alleen kapotte motor).
Momenteel griepje te pakken maandag zit er dus ff niet in, houd me wel aanbevolen voor de toekomst.
Mochten jullie een keer richting zandvoort komen geef me een seintje, wil graag leren van meer ervaren kanoers.
Groet Maarten
gepost door: michielv op 19/02/05 16:01
Volgens mij woont Sidney (gebruiker hier op het Forum) ook in (de buurt van) Zandvoort, toch? Wie weet kun je hem eens benaderen? Hij vaart zinds vorig jaar ook branding (in een Riot Trickster)
gepost door: Rocky op 19/02/05 19:18
Leuk om weer iemand met het branding-virus welkom te heten

Een oude ww boot... Wat kunnen we daaronder verstaan?
4 meter boot met een ronde bodem zoals bijv een Dancer of T-slalom?

Weet niet of 190cm in een Glide past maar ik kan je wel vertellen dat als er een Ww-boot is die net zo snel of sneller is dan de Tekno het juist diezelfde Glide is!!!

Stelregel is:
korter =langzamer
langer = minder bounce (in de lucht stuiteren voor de nieuwste moves)
sneller = meer mogelijkheden to "surf-moves"
scherpere kanten = meer mogelijkheden to "surf-moves"
scherpere kanten = genadeloos afstraffen van foutjes

Wat je in ieder geval ZEKER MOET hebben is een boot met een PLATTE bodem.
platte bodem = vloeiende flatspins en carven.

De Glide heeft zeer scherpe kanten en is erg snel wat hem ideaal voor het "surf" type van brandingvaren maakt.
Voor 195 euro kun je je ook moeilijk een bult vallen.
Zou m zeker eens gaan passen (en ff voor de deur in t water gaan om te zien hie ie je drijft. 80 Kg zou geen probleem moeten zijn dacht ik.

Ik heb zelf een Grind te koop, dat is een aangepaste Glide; hij is minder aggressief gemaakt en hij heeft meer volume voor zwaardere en langere peddelaars.
Zie mijn advertentie een stuk verderop in t forum

Maar Arjan op dit forum komt m eerst een keertje proberen dus die heeft hoe dan ook voorrang ;-)
Arjan is ook een stukje zwaarder dus ik zou echt eens die Glide gaan bekijken!

gepost door: spikey op 19/02/05 19:37
Ha Maarten,

Wat leuk zon enthousiasteling erbij, zit je hier goed!

Ik ben zelf net overgestapt op een nieuwe boot (riot tekno) en heb mijn Pyranha S6F 192 net te koop gezet. Hij is dik half jaartje oud, zo goed als nieuw, bijna alleen maar branding mee gevaren. Erg leuke boot voor de beginnende rodeoer / brandingvaarder (hij is lekker stabiel in de golf) en is erg geschikt om te spinnen (platte onderkant) en je kan er erg lekker mee surfen! Het blijft wel een speelboot dus hij is niet zo snel als de meer surfgeorienteerde kanos, maar daarentegen weer makkelijker verticaal te krijgen en door makkelijker te bouncen.

Je kan me altijd mailen indien het je wat lijkt (ook voor fotos) en testvaren kan ook altijd, ben zelf vaak op zee te vinden dus ga gerust eens mee! Verder ben ik even zwaar en net iets kleiner.

Succes met het vinden van geschikte spullen en veel plx op het water!!

Ciao Tim
gepost door: Boogieman op 20/02/05 12:52

Stephen: Misschien is het handig om de twee glijk genaamde treads zamen te voegen, of een van naam te veranderen...

Maarten: Lijkt me leuk om eens samen te varen. Misschien hebben er nog meer mensen zin om eens naar Zandvoort te gaan. (Als Tim ook mee wil kun je misschien meteen ns zn bootje uitproberen. Of iemand anders natuurlijk die zijn bootje aanbied.)
We starten op het KanoForum iedere week een nieuwe tread genaamd Week#(en dan het nr van de week) waar iedereen dan vaarafspraken kan maken. Gewoon daar ffies laten weten wanneer je vanplan bent te gaan varen en wie weet wie er komen opdagen.

gepost door: Maarten op 22/02/05 12:58
Mijn dank voor alle reacties,
Weet nu een stuk meer maar ook een stuk minder!
(Hoe meer je weet, hoe minder!)
Info van Rocky was erg welkom weet nu iets meer, denk dat ikzelf iets meer voor de surfs wil gaan en iets minder voor de tricks.
Ben al bezig voor een cursus eskimonteren, nog een maand elke zondagavond in een zwembad in haarlem(Al heeft de zee meer mijn voorkeur).
De ouwe w.w. waar ik in vaar is een rainbow met ronde bodem van +/- 3m lang.
Ga in ieder geval zaterdag naar die Riot glide kijken(thanks voor de tip michiel)
Eerst maar is simpel en goedkoop beginnen en daarna verder kijken.
Tim houd me aanbevolen om samen te varen, kan het enthousiasme op dit forum erg waarderen.
Kim wat is een rodeovest? moet ik daar een reddingsvest onder verstaan? In dat geval wel geinteresseerd.
Voel me op dit moment POSITIEF!! overspoeld door info, de zee is er "niets" bij.
Heb thuis helaas (nog) geen internet dus ben niet elke dag op dit forum te vinden.
Ga het zeker regelmatig checken.
Mooie zee trouwens vandaag, maar te smooth om fun met haar te maken!
Groet Maarten