PDA HOME
Zoeken - Actieve Topics - Forum Overzicht - Login
Rookie zoekt rodeokano!!
Kanoforum: Gezocht
gepost door: Maarten op 19/02/05 14:16
Hoi lieve mensen,

Ben dit najaar begonnen met brandingkanoen in een oude w.w.kano.
Was gelijk hooked!Kan nog niet eskimomteren maar heb al wel gave surfs gemaakt ( en onbedoelde 180 's voorwaarts en achterwaarts oeps!!)
Mensen verklaarden me voor gek dat ik eind november nog op zee zat.
Ben ondertussen wel in het bezit van een wetsuit/schoentjes/handschoentjes.
Ik meet 1.90 meter en weeg +/-80 kg.
Nu dus op zoek naar de volgende 2e hands hardware:
-Rodeokano
-Peddel
-Spatzeil
-Reddingsvest
Wie helpt mij aan tips/info en/of betaalbare hardware?
Zie jullie reactie met spanning en ongeduld tegemoet.
Groet Maarten

Reacties (1 van 1 pagina's)
gepost door: casper op 19/02/05 14:31
ik heb nog een dagger 6.9 ID te koop staan voor de prijs van 475 euro en dat is inclusief spider rodeo peddel.
had ik eerst 600 euro voor gevraagt, maar lijkt me maar eens tijd dat ik ga zakken in de prijs.

Moet kijken of ik nog een spatzijltje heb thuis dat weet ik niet.

Ciao casper
gepost door: Maarten op 19/02/05 14:45
Hoi Casper,

Weet nog helemaal niets van types, lengtes en prijzen van rodeokano's.
Het is voor mij dus belangrijk eerst wat meer te leren hierover.
Heb al wel begrepen dat ik met mijn lengte (1.90m) niet in elke rodeokano pas.
Uitleg over types, lengtes, merken e.d. voor een "rookie" zou dus welkom zijn.
Groet Maarten.
gepost door: michielv op 19/02/05 15:31
Het belangrijkste is ook dat je wat je met je bootje wilt: lang niet alle freestyle bootjes zijn lekker in de surf, andere bootjes surfen wel lekker maar dat is weer niks voor moderne moves enz.

Helaas is Arend Bloem nu door zijn Riot Tekno's heen, anders zouden Tim en ik je een Tekno aanraden

Oh, ik zie net dat AB (www.kanokoopjes.nl) een gebruikte Riot Glide heeft voor 195 euro. Is weliswaar al een wat oudere boot maar toch wel redelijk bruikbaar in de branding? In ieder geval passen er makkelijk lange mensen in

gepost door: misha op 20/02/05 11:09
Hey Maarten,

Ik heb nog wel het een en ander voor je:
- Wavesport big EZ (mooi boot voor in de branding maar ook een hele goede boot op wildwater. is in zgst.
- double dutch rodeo kinetic peddel (carbon)
- spatzeil.

Ik ben zelf 1m88 en weeg ook ongeveer 80 kg en pas prima in de boot (ook ideaal als je grote voeten hebt! )

voor boot, peddel en spatzeil wil ik 550euro hebben. Mail me anders ff voor meer info.

gr misha

mishavanberlo@lycos.nl
gepost door: Kim op 20/02/05 11:51
hoi maarten,

Eventjes over de Dagger Id, ik heb een jaartje de kleinste dagger id gehad (6.8) en dat was erg krap. ik denk dat de id 6,9 te klein is voor jouw lengte en hij is erg instabiel. ik weet niet of dit reclame is, maar de wavesport EZ is een hele goede boot voor rivier en branding. en ik heb vorig jaar een wavesport Transformer gevaren, en die is heel stabiel en spint als een tierelier. wederom niet om reclame te maken maar ik weet dat een zekere kanowinkel in nederland nieuwe transformers verkoopt voor weinig.
over prijzen: rond de vijfhonderd euro voor een tweedehands boot is niet veel, als hij in goede staat is. als je voor een nieuwe boot (oud model) tussen 900 en 1000 betaalt ben je zeker niet opgelicht en de nieuwe modellen kosten nieuw al gauw rond de 1200 euro.
ik heb ook een rodeovest te koop als je het wil hebben. 30 euro. zwart van HF.

ik een beetje rondkijken en proberen zoveel mogelijk andere modellen te proberen. misschien op een beurs ofzo? of op die brandingdag van Vloed Kanosport (zie een van de berichten hieronder). Ik denk dat daar wel een hoop mensen opaf komen.

veel succes met het vinden van een boot, en het eskimoteren leren, want dat is echt heel handig als je het kunt (er zijn genoeg cursussen in nederland)!!!

groetjes Kim
gepost door: misha op 20/02/05 16:39
Vriendelijk bedankt voor de goede reclame Kim!
gepost door: Thomas op 20/02/05 21:24
hoi maarten

Ik heb nog een Riot Alien te koop
Het is een goeie beginners rodeo boot. Heeft nog de snelheid van een normale boot (scheelt dus enorm in het peddelen) en door zijn vorm enorm leuk om in de branding mee te varen. Ik ben zelf 1m87 en weeg 78 kilo. kwa gewicht zou het dus moeten lukken in de lengte is een kwestie van passen. Hij heeft een lekkere grote kuip dus makkelijk voor het instappen. evt. heb ik hierbij nog wel een peddel, zwemvest en spatzeil. de Kale boot kost 250 euro.

mocht je een proefvaart willen maken dan hoor ik dat, zo niet veel succes met het vinden van je spullen en misschien tot ooit op het water

Thomas
gepost door: michielv op 21/02/05 07:56
@Thomas, dazzun Prijon Alien hoor

Prijon is zeker geen slecht merk (onverwoestbaar dat plastic van Prijon) maar dus geen Riot *LOL*
gepost door: Stephen op 21/02/05 09:26
ik vind het een compliment voor prijon als het riot genoemd word
Zelf denk ik dat die wavesport wel een goede keus is voor je. Ik zou hem wel effe uitproberen en passen!
gepost door: michielv op 21/02/05 09:54
*LOL* Zit ook wat in. Er staat trouwens nu op marktplaats een Prijon Invader te koop als zijnde een kinderkano want als je langer bent dan 1,70 meter pas je er niet in....

Dus dan weet je het: die moderne speelbootjes zijn voor kleuters want als je langer bent dan 1,20 past dat geheid niet

gepost door: Thomas op 21/02/05 17:40
excuses je hebt helemaal gelijk michiel.. ik weet het ook wel maar ja je denkt iets en je typed iets anders..