| Kajak Ardennen | ||||
| Kanoforum: Algemeen | ||||
|
gepost door: Herman De Beukelaer op 24/01/12 11:59
Beste kajak- en kano-liefhebbers, Een tijdje geleden heb ik samen met enkele vrienden een website opgericht met nuttige informatie over kajakken in de Ardennen, en wij delen deze info graag met jullie. Op deze site kan je zoeken naar verhuurlocaties voor kajak, kano en eventueel ook rafts, in de buurt van een opgegeven adres, waarbij de resultaten gesorteerd worden o.b.v. afstand tot dit adres. Er wordt ook een kaart getoond die aangeeft waar kajakken en/of raften vandaag toegelaten is, afhankelijk van de huidige waterstanden. Zo weet je dagelijks waar je wel en niet kunt gaan varen, wat ook een hulp kan zijn bij de keuze van een verhuurlocatie. Deze kaart is bovendien gekoppeld met de zoekmachine, zodat je in één blik kunt zien waar de verschillende verhuurbedrijven gelegen zijn t.o.v. elkaar en de verschillende rivieren (Ourthe, Amblève, Lesse en Semois). Deze website is er gekomen uit persoonlijke ervaring dat het niet altijd eenvoudig is voor recreatieve kajakliefhebbers om op het internet de nodige informatie terug te vinden. Wij trekken jaarlijks met een groep vrienden voor een weekje naar de Ardennen, en kajakken staat steeds op onze agenda. We hebben echter al meermaals voor gesloten deuren gestaan, en vaak hebben we ook meer kilometers afgelegd dan nodig omdat we niet wisten dat er ook dichter in de buurt kajaks verhuurd werden (vaak kleinere bedrijfjes, minder eenvoudig te vinden op het internet). Daarom hebben we besloten om deze website op te richten om de nodige informatie te bundelen en op een eenvoudige manier aan te bieden aan allen die een kajaktochtje willen plannen in de Ardennen. Tot slot de link:http://www.kajakardennen.be Of ook:http://www.kayakardennes.be Wij hopen hiermee zoveel mogelijk mensen te kunnen informeren! mvg Herman |
||||
| Reacties (1 van 1 pagina's) |
||||
|
gepost door: Wilko op 24/01/12 18:00
Herman, dat ziet er erg mooi uit en voor zover ik kan zien werkt het ook geweldig! Niet jullie schuld, maar wel ergerlijk om dan bij een leuk stuk water te lezen "Verboden vanwege te hoog water"... :-( Edit: nog een kleine tip. Ik zie net dat er linksonder bij de legende een paar keer "verboVen" staat op de NL-talige kaart. |
||||
|
gepost door: Herman De Beukelaer op 24/01/12 22:57
Bedankt, Wilko! Wat je opmerking i.v.m. de legenda van de Nederlandstalige kaart betreft, ik heb dit ook reeds gemerkt maar het probleem is dat ik hier niet veel aan kan doen. De kaart wordt immers via kayak.environnement.wallonie.be voorzien (zie bronvermelding rechts onderaan het kaartje) en ik kan zelf niets aanpassen aan de basis hiervan. Ik zou wel eens contact kunnen opnemen met "la Service public de Wallonie" (SPW) om de opmerking door te geven, en dan hopen dat zij het aanpassen. Meer kan ik niet doen vrees ik... Toch bedankt voor de melding! Als er nog problemen of foutjes zouden opduiken, laat gerust iets weten. Herman |
||||
|
gepost door: Tyrr op 31/01/12 17:14
enkel 'toeristische' stukken? zijnde categorie 1 en 2 beken in de wetgeving. of zie ik het fout? misschien ook maar beter zodat mensen niet op slechte ideeën gaan komen omdat er toevallig staat dat er voldoende water is en dan plots de boven hoegne gaan varen :p |
||||
|
gepost door: Herman De Beukelaer op 01/02/12 15:24
De website richt zich inderdaad voornamelijk op recreatieve kajakliefhebbers die eens zin hebben in een tochtje op een van de zeg maar 'toeristische' rivieren. Er wordt dus enkel gesproken over deze stukken waar officiële opstap- en uitstap-plaatsen voorzien zijn. Ikzelf behoor ook tot deze categorie en het zijn dan ook vooral deze personen die vooraf vaak niet over alle informatie beschikken en voor wie het zeer handig kan zijn dat deze op een eenvoudige manier beschikbaar gesteld wordt. We gaan er van uit dat de pro's, waaronder ongetwijfeld velen van jullie, zelf al weten dat er meer is dan dat en waar de nodige andere details teruggevonden kunnen worden - in wetteksten en dergelijke waarvan jullie zeker het bestaan kennen, maar die onnodige ingewikkeld zijn voor toeristen. Herman |
||||